آیا زمان حرف زدن بیشتر درباره رژیم غذایی کتوژنیک است؟

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید خطر کلسترول LDL به اندازه و غلظت آن بستگی دارد که نشان داده شده که در کتوژنیک سالم 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم حقیقت درباره درباره رژیم کتوژنیک 1402 هستند. طبق تحقیقات امروزی ثابت شده است که این رژیم فواید زیادی برای بیماری های مختلفی نیز دارد. به همین دلیله که ما رژیم Z217 رو طبق دوره های 21 روزه قرار دادیم. فقط مهم این است که افراد متوجه باشند که این رژیمها، کتوژنیک نیستند و فاز کتوز اغلب حاصل نمیشود. در مطالعات اخیر دانشمندان متوجه شدهاند که لکتین موجود در بامیه میتواند با سلولهای سرطان سینه مبارزه کند و به درمان این سرطان کمک کند.بامیه سرشار از فولات و آهن است و بنابراین مصرف آن برای رفع کمخونی مفید میباشد.

امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند. در حقیقت مطالعات نشان داده است که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چربی جدید بهتر بوده و بر آن ها برتری دارد. همچنین باید مطمئن شوید که از کارشناسان سایت IBdiet راهنمایی بگیرید تا مطمئن شوید که این طرح برای شما و اهداف سلامتی شما کارایی دارد. افرادی که اهداف سریع کاهش چربی دارند ( به عنوان مثال ورزشکارانی که برای مسابقات آماده می شوند ) می توانند با تغییرات جزئی در رژیم کتوژنیک موفقیت کسب کنند. اگر ست ها 3 تکرار حداکثر اجرا شوند می تواند منجر به رشد عضلانی و قدرتی مشابه با ست های عادی بدنسازی شود ، اما با این شرط که مقدار کلی تمرین مساوی باشد. This has been created with GSA  Content Gene ra tor  DEMO .

رژیم کتوژنیک کتاب

این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود. در رژیم کتوژنیک هویج و پیاز جز مواد غذایی با گلیسمی بسیار بالا محسوب می شوند. این کار ممکن است در ابتدا خسته کننده و اندکی دشوار به نظر برسد ، اما قطعا جز مهم ترین کارهایی است که در چند هفته اول این رژیم باید انجام دهید. اما قطعا اشتباه می کنید! اگر بدون هیچ برنامه ریزی ، رژیم کتوژنیک را آغاز کنید قطعا موفق نخواهید شد.  Th​is article has been ​done  by G​SA C ontent  Gener​at᠎or DEMO!

قوانین رژیم کتوژنیک

چیز کیک کتویی، شیرین شده با استویا و بدون قند است. اما به هر حال با این راهکار می شود از افت قدرت و بازدهی عضلانی طی چند هفته اول رژیم کتوژنیک جلوگیری کرد. تمامی قسمت های بامیه قابل خوردن بوده و از برگ های آن می توان در سالاد استفاده کرد. تحقیقات نشان داده است که اگر مبتلا به اگزما هستید، استفاده از روغن دانه کنجد به طور قابل توجهی می تواند پوست شما را بهبود بخشد. استفاده از بامیه به علت داشتن پتاسیم بالا به افراد مبتلا به بیماری های کلیه توصیه نمی شود.طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۰۵ انجام شد، تشخیص داده شد که بامیه می تواند ریسک آسیب کلیه را کاهش دهد.

رژیم کتوژنیک و چربی خون

با گذشت سال ها به عنوان یک رژیم غذایی برای کاهش چربی شناخته شد. ۲. در این رژیم لاغری مانند سایر رژیم های لاغری باید به مقدار فراوان آب نوشیده شود تا ضمن تامین آب بدن و همچنین افزایش متابولیسم بدن ، با ایجاد حس سیری تمایل فرد به خوردن کاهش یابد. همچنین ممکن است رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کرده باشد اما به دلایل مختلفی مانند سفت و سخت بودن رژیم کتو، عوارض ناخوشایند و یا رسیدن به وزن ایدهال! رژیم کتوژنیک به طور صریح هیچ غذایی یا گروه غذایی را محدود نمی کند ، اما به دلیل ماهیت درشت مصرف مواد مغذی ، اغلب گروه های بزرگی از غذا را از نظر ماهیت محدود می کند.

فولات موجود در بامیه باعث کاهش نقایص لوله عصبی در جنین میشود، همچنین فولات یکی از مواد مغذی ضروری برای زنان باردار در دوران بارداری میباشد که از سقط جنین و زایمان زودرس پیشگیری میکند. بطور خلاصه کتوز در رژیم کتوژنیک همه چیز است و هر فایدهای که از این رژیم در صدها مطالعه علمی دیده شده ناشی از همین کتوز میباشد. کسانی که دچار کمخونی هستند به خصوص بانوان حتماً بامیه استفاده کنند چون بامیه دارای لعاب غنی از مواد اصلی خون میباشد. یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند.

در این رژیم می توان از سبزیحات غیرنشاسته ای به میزان زیادی استفاده شود، چون سبزیجات کربوهیدرات بسیار کمی دارند. بامیه حاوی پتاسیم و منیزیم و کلسیم است و می توان آن را به سگ داد . احتمالا می توان ادعا کرد اگر کم کربوهیدرات می خورید ، باید در هرم کتوژنیک باشید تا به بافت ها کمک کند تا بهتر سازگار شوند. حتی ژاپنی ها نیز از بامیه به عنوان یکی از اجزای سوشی و تمپورا استفاده می کنند. باور کنید یا نه ، ژامبون خوک نیز یکی از بهترین اسنک های رژیم کتوژنیک محسوب می شود. می توانید در این نمونه رژیم کتوژنیک به جای گوشت خوک ( بیکن ) از گوشت بوقلمون و یا ران مرغ استفاده کنید.

مثلاً هر 1 تخم مرغ 0.7 کربوهیدرات خالص و 6.3 پروتئین داره که باید از مقدار مصرف روزانه کسر کنید. این بدین معناست که حاوی 2 گرم کربوهیدرات خالص می باشد. سبزیجات با برگ های سبز نیز بسیار مقوی بوده و حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. شما می توانید مقداری بامیه را جوشانده، خنک کرده و سپس با آب لیمو مخلوط کنید و بر روی موهایتان قرار دهید. زمانی که هیچ کربوهیدراتی مصرف نمی کنید به سرعت گلیکوژن شما ، حالت ذخیره شده کربوهیدرات ، کاهش می یابد. به ازای هر یک گرم گلیکوژن کاهش یافته ، 3 گرم آب از دست می دهید.

به عنوان مثال یک آووکادو حاوی 12 گرم کربوهیدرات و 10 گرم فیبر است. سبزیجات نشاسته دار حاوی کربوهیدرات هستند و جزو رژیم کتوژنیک نیستند.بادمجان و بامیه نمونه هایی از سبزیجات غیر نشاسته ای هستند. کمبود میوههای غنی از فیبر و فراوانی گوشتهای حاوی چربی اشباع ممکن است کلسترول خون شما را افزایش داده باشد. اینجا فهرستی از غذاهایی برای کسانی که قصد گرفتن رژیم کتوژنیک دارند، معرفی می نماییم که باید مصرف آن ها را کاهش داده یا از برنامه ی غذایی خود حذف کنند.

حتی میوه ها هم شامل آن ها هستند. از طرفی دیگر، پرخوری، بدخوری و حتی رژیمهای سخت لاغری میتوانند موجب سوءتغذیه شوند. بسیاری از مطالعات نشان میدهد که رژیمهای کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک چندین شاخص مهم مربوط به خطر بیماری قلبی را بهبود میبخشد، از جمله شاخصهای کلسترول که شامل کلسترول لیپوپروتئین (HDL) و تری گلیسیریدها است. تحقیقات نشان میدهد که ورزش تولید هورمون گرسنگی به نام گرلین را سرکوب میکند و باعث ایجاد حس سیری میشود. این رژیم، از طریق کاهش اشتها و افزایش متابولیسم به درمان چاقی کمک میکند.

رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبدی، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتوئیل ترانسفراز، کمبود ترانسلوکاز کارنیتین، پورفیریا یا پیروات کیناز منع مصرف دارد. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند.

در طی یک رژیم کم کربوهیدرات ، کتون ها به میزان قابل توجهی در خون تجمع نمی یابند و نوع بستر مورد استفاده در بافت های اصلی مانند مغز و قلب را تغییر می دهد. با این حال ، این هنوز قابل بحث است. در مطالعه ای که بر روی ۴۱۷ بیمار مبتلا به بیماری کلیوی انجام شد، مشخص شد که بامیه میزان دفع پروتئین از طریق ادرار را که نشانه آسیب به کلیه است کاهش می دهد.در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی ناشی از دیابت، بامیه به عنوان نوعی آنتی اکسیدان عمل می کند و میزان دفع پروتئین با ادرار را کاهش می دهد و عملکرد کلیه ها را افزایش می دهد.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

حتی برخی از آن ها فاقد پروتئین هستند. این به این دلیل است که برخی افراد هنگام خوردن یک رژیم غذایی پرچرب و بسیار کم کربوهیدرات برای دریافت فیبر کافی تلاش می کنند. در بند 43 می گوید: ما تأکید میکنیم منابع مالیِ عمومیِ بین المللی در تکمیل تلاش کشورها برای جذب منابع مالیِ داخلی فعال شوند. در برخی از منابع ذکر شده که گیاه بامیه برای بهبود اختلالات نعوظ در مردان و افزایش میزان مایع منی مفید می باشد. برخی سلول های مغز نمی توانند از هر غذایی در کنار کربوهیدرات به شکل گلوکز استفاده کنند. در حالی که آنها تحت یک پیش فرض کار می کنند ، از نظر فیزیولوژیکی بسیار متفاوت هستند ، خصوصا در تأثیر آنها بر کتون های خون.

این آستانه در افراد مختلف متفاوت است ، اما یک راهنمای خوب برای اکثر افراد این است که بین 5 الی 15 درصد کل کالری دریافتی روزانه آنها باید به عنوان یک نقطه شروع عمل کند.به طور معمول ، سطح کتون می تواند به هر فرد کمک کند تا محدوده ای را پیدا کند که به آنها اجازه دهد در کتوزدگی بمانند. اگر از رژیم های غذایی مخصوص بدنسازان پیروی می کرده اید ، سطح چربی مصرفی شما افزایش و پروتئین کاهش چشمگیری خواهد داشت.

اگر از رژیم استاندارد آمریکایی ( SAD ) پیروی می کرده اید ، کربوهیدرات مصرفی شما کاهش ، پروتئین ممکن است افزایش و یا کاهش و نهایتا چربی مصرفی شما افزایش خواهد یافت. در نتیجه به درمان تری گلیسیرید ، کلسترول و چربی خون بالا کمک می کند.فیبر موجود در بامیه باعث دفع کلسترول زیادی بدن شده و به درمان کلسترول، تری گلیسیرید و چربی خون بالا کمک می کند.بامیه منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم است که فشار خون بالا را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروز را کاهش می دهد.پکتین موجود در بامیه باعث کاهش LDL یا کلسترول بد خون می شود که عملکرد قلب را بهبود می بخشد.

در واقع وظیفه اصلی آن انتقال قند به داخل سلول ها است تا بتوانند از آن به عنوان سوخت استفاده کرده و قند اضافی را به عنوان چربی ذخیره کنند. برای مواد معدنی، سعی کنید 3000-4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز مصرف کنید تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد. میزان کربوهیدرات مصرفی شما در طول روز باید کمتر از 50 گرم باشد. در چند روز اول ، ممکن است بسیار تمایل به این دسته مواد غذایی داشته باشید.