آیا سرخ کن بدون روغن برای سلامتی مضر است؟


سرخ کن بدون روغن یا هواپز (Air Fryer) یکی از لوازم پرکاربرد آشپزخانه است که از محبوبیت و فروش بالایی برخودار است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این محصول حرفه‌ای بیشتر اشنا شوید.

آیا سرخ کن بدون روغن برای سلامتی ضرر دارد؟

خیر- سرخ کن بدون روغن برای بدن مضر نیست. سرخ کن بدون روغن موادغذایی را بدون نیاز به روغن سرخ می‌کند و از این رو غذای تهیه شده برای بدن مضر نیست و سلامتی قلب و عروق را با خطر روبرو نمی‌کند. همچنین غذای تهیه با هواپز کاملا مغز پخت شده و طعم اصلی غذا حفظ می‌شود. همچنین غذاهای تهیه شده در هواپز دارای روغن اشباع شده نیستند و باعث بروز اضافه وزن در افراد نمی‌شوند.

آیا سرخ کن ضرر دارد؟آیا سرخ کن ضرر دارد؟

سرخ کن بدون روغن یا هواپز (Air Fryer) چیست؟

سرخ کن بدون روغن یکی از لوازم آشپزخانه است که از آن می‌توانید برای سرخ کردن بدون روغن، تفت دادن، گریل کردن، کبابی کردن، پخت انواع نان، کیک، شیرینی، خشک کردن میوه و سبزیجات استفاده کنید. این سرخ کن‌ها در مدل‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود و شما می‌توانید جهت خرید و یا اطلاع از مدل‌های مختلف سرخ کن بدون روغن به https://redcart.ir/product-category/fry/ مراجعه کنید.

سرخ کن بدون روغن چگونه کار می‌کند؟

سرخ کن بدون روغن با استفاده از تکنولوژی کانوکشن (چرخش هوای گرم) انواع مواد غذایی را سرخ و مغزپخت می‌کند. سیستم کانوکشن از المنت‌های حرارتی و فن تشکیل شده است. المنت‌ها با در نظر گرفتن دمای تنظیم شده حرارت مورد نیاز را ایجاد و به کمک فن‌ها، حرارت تولید شده در محفظه سرخ کن حرکت می‌کنند و باعث سرخ شدن مواد غذایی بدون نیاز به روغن می‌شوند.

سرخ کن الکترولوکسسرخ کن الکترولوکس

مزایای سرخ کن بدون روغن چیست؟

سرخ کن بدون روغن مزایای بسیاری دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

افزایش سرعت آشپزی: سرخ کن بدون روغن به شما این امکان را می‌دهد که غذای مورد نیاز خود را در کمترین زمان با بهترین کیفیت تهیه و نوش جان کنید. سرخ کن بدون روغن با توجه به ساختاری که دارد باعث تسریع آشپزی نسبت به روش معمولی می‌شود.

تنوع غذایی بالا: به کمک سرخ کن بدون روغن می‌توانید غذاهایی با دستور پخت متفاوت را تهیه و نوش جان کنید.

استفاده از حداقل روغن: سرخ کن بدون روغن به دلیل استفاده از سیستم کانوکشن، مواد غذایی مختلف را بدون نیاز به روغن سرخ می‌کند و این رو سلامتی غذاهای تهیه شده با سرخ کن بدون روغن بیشتر است.

کبابی کردن مواد غذایی: سرخ کن بدون روغن دارای برنامه‌ای متفاوت برای کبابی کردن انواع مواد غذایی است. به کمک سرخ کن بدون روغن می‌توانید گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات را بدون ایجاد دود، کبابی کنید.

سرخ کن بدون روغن فیلیپسسرخ کن بدون روغن فیلیپس

گریل مواد غذایی: اگر شما از آن دسته از کسانی هستید که مواد غذایی را گریل می‌کنید، قطعا سرخ کن بدون روغن مورد توجه قرار خواهد گرفت. هواپز به شما این امکان را می‌دهد که موادغذایی مورد نظر خود را گریل و نوش جان کنید.

تهیه انواع نان، کیک و کوکی: یکی از قابلیت‌های مهم هواپز را می‌توان تهیه انواع نان، شیرینی، کیک، کلوچه، کوکی، نان پیتزا و … دانست.

یخ زدایی مواد یخ زده: از دیگر امکانات سرخ کن بدون روغن می‌توان به قابلیت یخ زدایی اشاره کرد. کافیست تا مواد غذایی فریز شده مدنظر خود را داخل محفظه سرخ کن قرار دهید و برنامه یخ زدایی را انتخاب کنید.

گرم کردن مجدد: سرخ کن بدون روغن شما را قادر می‌سازد تا غذاهایی مانند پیتزا، کیک، شیرینی، لازانیا، پاستا، نان و … را مجدد گرم کنید.

خشک کردن میوه و سبزیجات: یکی دیگر از امکانات جذاب هواپز، خشک کردن میوه و سبزیجات در منزل است. برای این کار کافیست سبزی و یا میوه مورد نظر خود را انتخاب و داخل محفظه هواپز قرار دهید. سپس برنامه خشک کردن میوه و سبزیجات را انتخاب و تا پایان کار دستگاه منتظر بمانید.

جمع بندی

سرخ کن بدون روغن یکی از لوازم آشپزخانه است که با ساختار و عملکرد حرفه‌ای خود قادر است تا طیف گسترده‌ای از غذاها را تهیه کند. همچنین به دلیل استفاده از تکنولوژی کانوکشن، غذاهای تهیه شده فاقد روغن اشباع شده و مضر هستند و سلامتی بدن، قلب و عروق را با خطر مواجه نمی‌کنند.



Source link