اولیه علت بهتر است (انجام دهید) رژیم کتوژنیک استاندارد

رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که امکان دارد نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم حقیقت درباره درباره رژیم کتوژنیک 1402 کیستیک داشته باشد. علت این امر هم کاهش طبیعی سطح قند خون و حذف اثر منفی انسولین بالای خون در این بیماران است. از عارضه های آن میتوان به یبوست، کاهش قند خون یا سوء هاضمه اشاره نمود. به همین خاطر مصرف خوراکی های کتوژنیک و پرهیز از غذاهای غنی از کربوهیدرات برترین راه کاهش وزن در یک رژیم کتوژنیک می باشد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پر چرب است که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد.

 This  po᠎st was writt᠎en by GSA Con te​nt Gen​er at᠎or​ Demover si​on​!

رژیم لاغری کتوژنیک زیباتن

رژیم 14 روزه کتوژنیک همچنین احتمال کاهش سطح آب بدن و مواد معدنی وجود دارد که باید از مکمل های حاوی سدیم، پتاسیم و منیزیم استفاده شود. هنگامی که سلول های سرطانی تغذیه نشوند یا به اصطلاح گرسنه بمانند، احتمال پیشرفت تومورها هم به حداقل می رسد. احتمال از دست دادن عضله نیز وجود دارد مگر اینکه پروتئین کافی مصرف شود. رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران حرفه ای نباید اجرا شود و در بیماران صرع با شدت بالا تجویز نمی شود مگر اینکه با اجرای تدابیری باشد. به صورت کلی در این رژیم مقدار کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا کرده و در عوض مقدار چربی و پروتئین افزایش پیدا میکند.

رژیم کتوژنیک به چه صورت است بر همین اساس در رژیم غذایی کتوژنیک شاهد آن هستیم که مصرف کربوهیدراتها به شدت پایین آمده است و در عوض چربیها جایگزین آن شدهاند. از آن جایی که گلوکز به عنوان یک منبع انرژی در اولویت قرار دارد، به چربی نیازی نیست، بنابراین بدن آن را ذخیره می کند. اگر این ماده به اندازه کافی به بدن نرسد، بدن ما بهصورت خودکار از سلولهای چربی به عنوان سوخت بهره میبرد و انرژی لازم را از آن دریافت خواهد کرد. بدن ما بهطور طبیعی به انرژی نیاز دارد.

همراه ما باشید تا در ادامه با این رژیم غذایی، بایدها و نبایدها و فواید و مضرات آن آشنا شویم. در ادامه این مقاله راهنمای به طور مفصل با رژیم کتو آشنا خواهید شد. به همین دلیل در این مطلب میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهاییست که احتمالا امروزه نام آن را بسیار شنیدهاید، به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. ولی، لازم است تاکید کنیم که استفاده طولانی مدت از این رژیم موجب بروز عارضه ای با نام ” کتوفلو” می شود که باعث کاهش عملکرد ذهن، کاهش انرژی و کاهش سطح مواد معدنی در بدن و اختلالات خواب می شود.

وزن کاهش یافته برمیگردد و این چرخه همینجور ادامه دارد.

چگونه رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کنیم؟ راهکار مهمی که برای درمان یبوست وجود دارد مصرف فیبر است که در این برنامه غذایی بسیاری از منابع فیبر حذف شدهاند. در حال حاضر این رژیم برای کسانی که مایل به لاغری هستند توصیه میشود زیرا راهکار خوبی برای حل مشکل آنها خواهد بود. به علت سوخت و ساز مواد کتونی امکان دارد رنگ ادرار مایل به قرمز شود. پیاچ ادرار در این بیماران، پائین (اسیدی) است. وزن کاهش یافته برمیگردد و این چرخه همینجور ادامه دارد. در صورتیکه هم چنان مشکلات گوارشی ادامه داشتُ سعی کنید از سبزیجات پرفیبر و همچنین مکمل منیزیوم استفاده کنید.

آنهایی که پس از این مدت همچنان رژیم را ادامه دادند، بیمارانی بودند که تشنجهایشان بکلی قطع نشد، اما کاهش عالی در تعداد آنها داشتند. یک گروه که رژیم کتوژنیک داشتند و یک گروه که رژیم کتوژنیک نداشتند. یکی از تحقیقات نشان داد افرادی که رژیم کیتو داشتند ۲٫۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چرب و کم کالری داشتند، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در آنها بهبود پیدا کرد. مثلا در کنترل پرفشاری خون، کاهش قند خون و چربی بدن مؤثر است و سطح کلسترول خوب خون را فزونی می دهد.

زمانی که رژیم کتوژنیک میگیرید، به علت کاهش مصرف کربوهیدرات ها قند خونتان هم پایین می آید. در رژیم کتوژنیک بطور تقریبی ۷۰ درصد انرژی از چربی ها، ۲۰ درصد از پروتئین ها و صرفا ۱۰ درصد از کربوهیدرات تأمین می شود که با توجه به هدف از تجویز این رژیم و شرایط شخص، این درصدها جابجا می شود. 3. درصد کربوهیدرات، درصد چربی و درصد پروتئین در رژیم کتوپلاس بهینه سازی شده است. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند. برای اینکه شما بتوانید وارد رژیم کتوژنیک شوید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که هر کدام از آنها دارای اهمیت خاص خود هستند.

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

البته به یاد داشته باشید که این روش تغذیهای دارای انواع مختلفی است که باید براساس شرایط سلامت هر فرد بهترین نوع رژیم کتوژنیک انتخاب شود. در این روش مصرف پروتئین 35 درصد، چربی60 درصد و کربوهیدرات 5 درصد می باشد. بطور معمول دارای ۷۵٪ چربی،% ۲۰ و پروتئین و% ۵ کربوهیدرات است. در این رژیم، اغلب 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات موجود است. با اینهمه در زمان مسابقات بهتر است از رژیمهای غذایی حاوی کربوهیدرات برای عملکرد مطلوبتر ورزشکار استفاده شود. این نوع رژیم کتوژنیک به شما اجازه میدهد در بعضی موارد مانند زمان تمرین کربوهیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

غذاهای دارای رنگ مصنوعی و شیرین کننده های مصنوعی: غذاهای رژییمی بدون قند به دلیل فرآوری بالا معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستندکه می تواند بر روی بدن تاثیر منفی در زمان رژیم کتو بگذارد. همچنین میتوانید سالاد را با سسی از ترکیب سبزیجات، لیمو، نمک و فلفل و روغن های چرب مانند زیتون، آووکادو و گردو، میل نمایید. این نوع رژیم غذایی به شما کمک می کند که کربوهیدرات را در حین ورزش مصرف نمایید. کسانی که ورزش بدنسازی یا بادی بیلدینگ را دنبال میکنند برای کمک به افزایش حجم عضلات خود از این رژیم استفاده میکنند. روش های مرسوم لاغری مانند ورزش یا رژیم لاغری به سختی میتواند به کاهش وزن افرادی که شاخص توده بدنی بالا ۴۰ دارند کمک کند.

با این که بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیم های کتوژنیک هدفمند و دوره ای روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرند. اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است؛ اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد نسخه های دیگر نیز صدق می کند. وقتی غذا را نجویده می بلعید، معده و روده برای تجزیه غذا مجبور به کار بیشتر هستند که این امر منجر به تولید گاز و همچنین سو هاضمه می شود.

به ویژه برای افرادی که اولین بار است که از این رژیم استفاده می کنند. توصیه می کنند پس از پایان یک هفته و اتمام این رژیم، مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی کربوهیدرات مصرف کنید تا وزن تان دوباره افزایش نیابد. رژیم کتو معمولاً کربوهیدرات ها را به 20 تا 50 گرم در روز محدود می کند. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتون ها در بدن را افزایش می دهد، بلکه سبب کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیره ساز چربی در بدن) هم می شود. احتمالا شما هم تا به حال از تاثیر مصرف چربی بر چاقی شنیدهاید.

سرطان: در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا ایمنی رژیم کتو در طولانی مدت تعیین شود. در این وضعیت استفاده از رژیم کتو میتواند برای شخص، بسیار تاثیرگذار باشد و انرژی لازم برای انجام کارهای مختلف را به او خواهد داد. با بالابردن سطح آگاهی خود امسله چاقی و جستجو در منابع مختلف می توانید بهتر و آسان تر به کاهش وزن و پایین آوردن شاخص توده بدنی خود کمک کنید. بهعلاوه اگر دچار کمبود وزن هستید یا شاخص BMI شما کمتر از 25 است، نباید از رژیم کتو استفاده کنید.

اگر تحت فشار هستید و به یک رژیم لاغری کتو سریع نیاز دارید، چنین امکانی وجود دارد. در طول مدت زمانی که شما در رژیم کتوژنیک قرار دارید، باید در طول روز معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون مصرف کنید. چنانچه شما دیابت دارید، بالاخص دیابت نوع اول بسیار مهم است که با پزشک خود در مورد تغییر رژیم غذایی خود مشورت کنید. در این نوع رژیم کتوژنیک به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات دریافتی تغییر می کند به اینصورت است که ۵ روز در هفته مقدار کربوهیدرات دریافتی بسیار محدود می شود و ۲ روز دیگر میزان زیادی کربوهیدرات بایستی مصرف شود.

تغییر عادات همواره سخت است و تغییر رژیم روزانه به رژیم کتوژنیک از این قاعده و قانون مستثنی نمی باشد. خیر، BMI نمی تواند مشخص کند که شما چقدر چربی دارید و این چربی ها در کجا و به چه صورت قرار داشته یا پخش شده است. زمانی که میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربی های ذخیره شده در بافت ها یا چربی هایی که از رژیم غذایی دریافت می شود را می سوزاند.

به این حالت، گرسنگیِ سلول های سرطانی می گویند. برای این منظور روزانه باید کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که این امر سبب میشود، قند خون شما پایین آمده و انرژی بدن شما تحلیل برود. سطح قند خون و انسولین را کاهش می دهد و متابولیسم بدن را از کربوهیدرات و به سمت چربی و کتون سوق می دهد. تحقیقات جف ولک و استفن فینی نیز نشان میدهد که در مرحله قبل از کیتو – سازگاری درست است که مقدار زیادی آب از دست می رود، ولی، هم زمان، همان مقدار هم بدن چربی می سوزاند.