برای تشخیص فیستول به چه دکتری باید مراجعه کنیم؟


فیستول مقعدی یکی از بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی به شمار می‌رود که باعث ارتباط غیرطبیعی بین روده بزرگ و پوست اطراف ناحیه مقعد می‌شود. این بیماری با علائم خود همچون خروج ترشحات چرکی از سوراخ فیستول، احساس درد، التهاب و… برای بیمار بسیار آزاردهنده است و نیازمند درمان فوری است. 

تشخیص فیستول در اولین قدم درمان این بیماری از اهمیت خاصی برخوردار است. بسیار اهمیت دارد که برای درمان این عارضه به دکتر فوق ‌تخصص بیماری‌های مقعدی مراجعه شود؛ زیرا تشخیص فیستول و انواع آن به تخصص بالایی نیاز دارد. بیماری فیستول در انواع مختلفی همچون موارد زیر دیده می‌شود:

  • فیستول سوپر اسفنکتریک
  • فیستول اکسترا اسفنکتریک
  • فیستول زیر مخاطی
  • فیستول اینتر اسفنکتریک
  • فیستول ترانس اسفنکتریک

هر کدام از این فیستول‌ها بخش خاصی از رود و مقعد را به یکدیگر وصل می‌کنند. شناسایی نوع و محل فیستول از اهمیت بالایی برخوردار است و تنها یک پزشک فوق تخصص فیستول می‌تواند به درستی این مسئله را تشخیص دهد. از طرف دیگر دکتر فوق تخصص بیماری‌های مقعدی به دلیل اینکه سالیان سال است که بر درمان این بیماری تمرکز داشته می‌تواند در هنگام درمان فیستول که فقط از طریق جراحی و لیزردرمانی فیستول امکان‌پذیر است این بیماری را به درستی درمان کند. بدون مراجعه به دکتر فوق تخصص بیماری‌های مقعدی نه تنها تشخیص فیستول به درستی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه درمان آن نیز به شکل تخصصی انجام نمی‌شود و بیمار ممکن است با عود مجدد فیستول مواجه شود.

پزشک فوق تخصص فیستول مقعدی چه ویژگی‌هایی دارد؟

از اهمیت مراجعه به فوق تخصص بیماری‌های مقعدی برای درمان فیستول گفته شد. نکته مهم دیگر این است که پزشک فوق تخصص فیستول مقعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا افراد بتوانند دست به انتخاب او بزنند. از جمله ویژگی‌هایی که پزشک فوق تخصص فیستول مقعدی باید داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دکتر بیماری فیستولدکتر بیماری فیستول

داشتن تخصص لازم

بسیار مهم است که پزشک دارای تخصص لازم در درمان بیماری فیستول باشد تا بتواند به درستی بیماری فیستول را تشخیص دهد و بهترین درمان را انتخاب کند.

تجربه بالا

تجربه در کنار تخصص پزشک از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین پزشک فوق تخصص فیستول باید در طول روند کار خود بیماران زیادی را درمان کرده باشد تا با تمام ریزه‌کاری‌های این بیماری و چالش‌های آن در هنگام درمان آشنا باشد و اقدام مناسب را انجام دهد.

داشتن امکانات لازم

از دیگر موارد مهم در انتخاب پزشک فوق تخصص فیستول مقعدی، توجه به امکانات پزشک است. فیستول مقعدی تنها از طریق روش جراحی و لیزر فیستول درمان می‌شود. جراحی در محیط بیمارستان انجام می‌شود؛ اما لیزر در کلینیک‌ها و مطب‌های مجهزی انجام می‌شود که پزشک باید به آنها دسترسی داشته باشد. امکاناتی نظیر دستگاه‌های لیزر مجهز، محیط بهداشتی درمان و وجود پرسنل حرفه‌ای برای برآوردن نیاز پزشک و بیمار از موارد مهمی است که پزشک فوق تخصص فیستول مقعدی باید از آنها بهره ببرد تا بتواند به بهترین شکل این بیماری را درمان کند.

یکی از مراکزی که در آن افراد می‌توانند به پزشک فوق تخصص فیستول مقعدی دسترسی داشته باشند و از طرفی از امکانات او بهره ببرند مرکز فوق تخصصان درمان فوری است که افراد می‌توانند به آن مراجعه کنند.

درمان قطعی فیستول مقعدی چیست؟

درمان به موقع و سریع فیستول بسیار اهمیت دارد تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود و روند درمان پیچیده نگردد؛ زیرا هرچه این بیماری دیرتر درمان شود عفونت در بدن گسترش پیدا می‌کند و روند درمان سخت‌تر می‌شود. از طرفی به دلیل اینکه علائم بیماری فیستول بسیار دردناک هستند برای بیماران بسیار مهم است که به سراغ درمان قطعی فیستول مقعدی بروند.

درمان قطعی فیستول مقعدی روش جراحی و لیزردرمانی فیستول است. در گذشته درمان فیستول بیشتر بر روی جراحی تمرکز داشت؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود دستگاه‌های مجهز لیزر، از این روش درمانی برای مداوای فیستول استفاده می‌شود.

درمان بیماری فیستولدرمان بیماری فیستول

لیزردرمانی فیستول روش مؤثری است که می‌تواند این بیماری را بدون بیهوشی و بستری شبانه در مدت زمانی حدود ۳۰ دقیقه درمان کند. لیزر فیستول روش بدون درد و خونریزی است و دوران نقاهت خاصی ندارد و فقط بیمار ممکن است کمی احساس سوزش خفیف در ناحیه را تجربه کند. درمان قطعی فیستول مقعدی امروزه در مراکز درمانی مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها مرکز فوق تخصصان درمان فوری است. در این مرکز پزشکان فوق تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ با دستگاه‌های مجهز و به‌روز به درمان بیماری فیستول و سایر بیماری‌های نشیمنگاهی می‌پردازند و این بیماری را بدون عارضه درمان می‌کنند.

بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی چه ویژگی‌هایی دارد؟

پس از اینکه بیماران دانستند برای تشخیص باید به چه پزشکی مراجعه کنند و درمان قطعی فیستول مقعدی چیست، انتخاب بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی بسیار اهمیت دارد.

بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین مرکز لیزر فیستولبهترین مرکز لیزر فیستول

وجود فوق تخصصان کولورکتال در مرکز درمانی

در بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی همواره فوق تخصصان کولورکتال خدمات خود را به بیماران ارائه می‌کنند. این پزشکان که تخصص خود را در زمینه روده و ناحیه مقعدی دریافت کرده‌اند می‌توانند به خوبی بیماری فیستول را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام نمایند. تخصص بالای این پزشکان باعث می‌شود این بیماری به بهترین شکل و بدون بازگشت درمان شود.

وجود دستگاه‌های مجهز و به روز

بسیار مهم است که در مرکز درمانی همچون «مرکز فوق تخصصان درمان فوری» از دستگاه‌های لیزر مجهز استفاده شود. این دستگاه‌ها باعث ایجاد گوشت اضافه در ناحیه مقعد نمی‌شوند و در نتیجه آن تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع به وجود نمی‌آید. به بیماران توصیه می‌شود حتماً در مورد دستگاه‌های لیزر در کلینیک تحقیق کنند. دستگاه‌های لیزر برند دکا و لیگاشور آمریکایی از جمله دستگاه‌های لیزر معتبر و مجهز هستند.

وجود ساکشن بلع ویروس در اتاق جراحی

استفاده از امکاناتی نظیر ساکشن بلع ویروس مهم است تا ویروس‌ها و بیماری‌هایی نظیر هپاتیت، ایدز، کرونا و… از بیمار قبلی به بیمار بعدی منتقل نشود. این مسئله می‌تواند آرامش خاطر خاصی به بیمار بدهد.

آگاهی از رضایت مراجعین 

بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی این امکان را فراهم می‌کند تا بیماران به رضایت مراجعین قبلی دسترسی داشته باشند و بتوانند با مشاهده و مطالعه نظرات بیماران قبلی دست به انتخاب مرکز درمانی مورد نظر خود بزنند.

تمام موارد گفته شده باید در انتخاب مرکز درمانی در نظر گرفته شود. یکی از مراکز درمانی که از آن می‌توان با توجه به موارد گفته شده به عنوان بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی نام برد «مرکز درمان فوری» است که بیماران مبتلا به عارضه‌های نشیمنگاهی می‌توانند از امکانات این کلینیک به راحتی استفاده کنند.



Source link