اگر امروز هیچ چیز دیگری نمی خوانید، این گزارش را در آموزش رایگان رژیم کتوژنیک بخوانید

رژیم کتوژنیک خوب یا بد با رژیم غذایی کتوژنیک چقدر وزن کم 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 میکنیم؟ این رژیم برای ورزشکاران استقامتی مثل دوچرخه سواران و دوندگان هم مفید است. البته اگر مبتلا به دیابت نوع یک هستید ممکن است سطح بالای کتون برای بدن شما مضر باشد، پس حتما با پزشک خود درباره این موضوع مشورت کنید. فقط حتما ابتدا مواد تشکیل دهنده ی شیر را روی بسته بخوانید و نوع شیرین نشده آن را انتخاب کنید. گل کلم یک محصول خوب جایگزین سیب زمینی های شیرین است زیرا اغلب به عنوان جایگزینی برای سایر غذاهای نشاسته ای نیز استفاده می شود (می توانید آن ها را با روغن زیتون و سیر پوره کنید). شاید خیلی پیش اومده باشه که رژیم های متعدد گرفته باشین و نتیجه دلخواه رو نگرفته باشین ، ما اینجا رژیمی به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از محبوب ترین رژیم غذایی در جهان هست؛ رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات باعث لاغری سریع میشه، همچنین ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند. همین موضوع باعث کاهش سطح انسولین و در نهایت کاهش ابتلا به فشار خون، نارسایی قلبی، انسداد عروق و سایر بیماری های قلبی می شود. بیخطر به کاهش وزن این افراد کمک کند.

فروش محصولات رژیم کتوژنیک از آنجایی که در رژیم غذایی کتو مصرف کربوهیدرات ها بسیار کم است؛ بنابراین بدون شک می تواند یک رژیم مناسب برای افراد دیابتی باشد. خیر، برای به دست آوردن این شاخص شما از یک فرمول استفاده می کنید که بسیار ساده است و در حالت ساده تر توسط ماشین حساب یا محاسبه گر آنلاین (مشابه محاسبهگرِ ما) به دست می آید. خیر یکسان نیست. برای اندازه گیری BMI کودکان از یک سری چارت بر اساس جنسیت استفاده می شود و برای بزرگسالان از فرمول معمولی. هنگامی که میوه خشک می شود، شکر آن به اندازه های کوچک تر تبدیل می شود.بنابراین دارای کربوهیدرات زیادی است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست. بسیاری از تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم غذایی به کاهش وزن کمک میکند؛ حتی ممکن است در درمان سرطان، صرع و سندرم تخمدان پلیکیستیک نقش موثر داشته باشد؛ با این حال، بعضی از محققان مزایای آن را برای سلامتی زیر سوال میبرند و خواستار تحقیقات بیشتری در این زمینه هستند. رژیم کتو اغلب تغییر شدید عادات غذایی را نشان می دهد. با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیقات در بیشتر این زمینهها هنوز تا قطعیت مزایای این رژیم فاصله داشته اما ارزش امتحان زیر نظر پزشک متخصص را دارد.

رژیم هفت روزه کتوژنیک

این متخصص تغدیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام رژیم لاغری بهتر و مناسبتر است، گفت: در حال حاضر برخی از رژیمها مانند رژیم کتوژنیک مد شده اما همین رژیم یک رژیم بیمارستانی است؛ یعنی در بیمارستانها تجویز میشود و فرد برای استفاده از آن باید تحت نظر پزشک و متخصص تغذیه قرار بگیرد. یعنی در این رژیم از انواع غذاهای سیر کننده استفاده می شود. پس توصیه میکنم کسانی که قصد کاهش وزن دارند بجای استفاده از این قبیل رژیمهای محدود کننده و بعضا اشتباه، زیر نظر متخصص تغذیه با توجه به شرایط بدن خود از یک برنامه اصولی استفاده کنند. غذاهای رژیمی بدون قند: آب نبات های بدون قند، شربت ها، پودینگ ها، شیرین کننده ها، دسرها و … سیب زمینی شیرین نیز یکی دیگر از سبزیجات نشاسته ای بوده و مناسب رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد. ممنون میشم پاسخم رو بدید تامن هم این رژیم رو شروع کنم. هزینه دکتری که دیگه نمیرید و هلههوله هایی که دیگه نمیخورید رو هم ازش کم کنید.

قیمت رژیم کتوژنیک

نکته ۲: اگه اضافه وزن دارید گوجه خشک رو جایگزین گوجه فرنگی تازه کنید؛ چون هیدرات کربن کمتری داره. خیر، BMI نمی تواند مشخص کند که شما چقدر چربی دارید و این چربی ها در کجا و به چه صورت قرار داشته یا پخش شده است. اگر واقعاً برای اسموتی به یک پایه مایع نیاز دارید یا دوست دارید چیزی بنوشید، به دنبال شیر بادام باشید. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو چیست؟ این میزان در یک سوم افرادی که از این رژیم غذایی استفاده میکنند به بیش از 90 درصد هم میرسد. اما آنچه در نظر گرفته نمی شود عوارض این رژیم ها در صورت استفاده طولانی مدت است. بنابر این ما نمی دانیم که آیا این رژیم در دراز مدت با بدن چه می کند ؟ خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد. و این یکی از نکات منفی در خصوص این شاخص است که تمایزی بین چربی و ماهیچه قائل نیست.

کاهش وزن با کتوژنیک

مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک یا کتون زا به طور موثری میتواند باعث کاهش وزن شود. به طور خاص افرادی که اضافه وزن بالا و چاقی مفرط و بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، مشکلات قلبی و عروقی، انواع سرطان ها، ناباروری و … این نوع رژیم کتوژنیک مقدار بسیار کمی کربوهیدرات (5-10%)، میزان متوسطی پروتئین (20%) و مقدار بالایی چربی (70-75%) دارد. روش های زیر بهترین راه کارها برای کمک به کاهش وزن در افراد چاق است و در ترکیب با هم می توانند در مدت زمان بسیار اندک و در بهترین و ایمن ترین حالت وزن افراد چاق را کم کنند. اما تا به امروز هیچ تحقیقی درباره اثرات طولانی مدت رژیم کتوژنیک بر روی دیابت و کلسترول انجام نشده است. چربی موجود در رژیم معمولی روزانه بیشتر حاوی «تریگلیسرید با زنجیرهٔ بلند» (LCT) است. رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا حاوی 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند.

رژیم روزانه کتوژنیک

این رژیم شبیه یک رژیم استاندارد کتوژنیک است ، اما شامل پروتئین بیشتری است. رژیم کتوژنیک جزو محبوب ترین رژیم لاغری های شناخته شده در سراسر جهان است که بسیاری از افراد برای سریع تر لاغر شدن از آن استفاده می کنند. شما باید حتما یک رژیم لاغری مناسب خود داشته باشید. همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند. خوردن میوه و سبزیجات حتما برنامه غذایی افراد چاق گنجانده شود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد این رژیم غذایی است، اما مصرف پروتئین در آن بیشتر است. چند نوع مختلف از رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد. در یک تحقیق در سال 2019 محققان به این نتیجه رسیده اندکه شواهدی مبنی بر سودمند بودن رژیم کتوژنیک در دراز مدت وجود ندارد. هیچ میانبری برای موفقیت در کاهش وزن وجود ندارد! آجیل ها دارای کربوهیدرات هستند، اما همچنین منبع خوبی از فیبر نیز می باشند که همین باعث کاهش تعداد کربوهیدرات های خالص آن ها می شود. در این رژیم می بایست از خوردن غذاهایی که دارای کربوهیدرات هستند، خودداری کنید و یا مصرف آنها را به حداقل برسانید.

رژیم کتوژنیک Pdf نی نی سایت

در آن خوراکی های مغذی مصرف می شود. استفان هرمان می گوید: “برای بعضی از افراد، رژیم کتو می تواند مضر باشد.” وی می گوید افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و مصرف انسولین دارند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که باید انسولین مصرف کنند در این دسته قرار دارند. رژیم کتوژنیک به چربی سوزی بیشتر کمک می کند، این در حالی است که چربی سوزی ارتباط تنگاتنگی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. نخود فرنگی جزو سبزیجات نشاسته ای می باشد که حاوی مقادیر بیشتری از کربوهیدرات در مقایسه با سبزیجات غیر نشاسته ای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز است. آجیل و دانه ها: بادام، گردو، دانه کتان، تخم کدو تنبل، دانه چیا و … صبحانه: تخم مرغ، گوجه فرنگی، پنیر بز و ریحان. به طور کلی در این رژیم می بایست غذاهایی مثل گوشت، تخم مرغ، ماهی، آجیل، کره، انواع روغن های سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات مصرف کنید. در میان انواعی که نام بردیم، رژیم استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند.

رژیم کتوژنیک و سرطان

به طور کلی اگر 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز بخورید، ممکن است 2 تا 4 روز طول بکشد. البته این رژیم از آنجا که کلسترول خوب را افزایش می دهد و کلسترول بد را کاهش می دهد برای درمان و کنترل بیماری های قلبی و عروقی هم خوب است. علاوه بر نوروبلاستوما، قوی ترین دلیل اثبات سرکوب تومور در رژیم کتوژنیک در مورد گلیوبلاستوما (تومور مغزی)، پروستات، روده بزرگ، لوزالمعده و سرطان ریه گزارش شده است. در سال 2016 دکتر جوزلین تن که یک پروفسور و آنکولوژیست و یک محقق دارویی است شروع به تحقیق در خصوص رژیم کتوژنیک نمود. یکی از دلایل اصلی گنجاندن غذاهای دریایی در رژیم کتو، کم کربوهیدرات بودن آنهاست. امروزه نام رژیمهای غذایی مختلفی را میشنویم و رژیم کتوژنیک یکی از آنها است. رژیم کتوژنیک یک رژیم پرچرب با کربوهیدرات کم است که شباهت زیادی به رژیم کم کربوهیدرات آتکینز دارد. اما شیر و شکلات سفید به دلیل داشتن قند زیاد برای رژیم کتوژنیک مناسب نیستند. This post w as written by GSA  C᠎ontent Gener ator DE MO.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

خوردنیهای قندی: مثل نوشابه، آبمیوه، اسموتی، کیک، بستنی و شکلات. شکلات تلخ با محتوای کاکائو 70 درصد می تواند بخشی از رژیم کتوژنیک باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که رژیم کتو به دنبال داشتن چربی بالا است تا انرژی بدن شما را تامین کند. خوردن غذاهای تصفیه شده با کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، ماکارونی، برنج و شیرینی ها می تواند شما را از حالت کتوژنیک خارج کرده و باعث شود بیشتر از کربوهیدرات روزانه خود دریافت کنید. هنگامیکه مصرف کربوهیدرات خود را کاهش میدهید، بدن شما در حالت کتوز که یک حالت متابولیک است قرار میگیرد که در آن بدن از کتون ها بهعنوان منبع انرژی بهجای گلوکز استفاده میکند، چیزی که بدن به آن عادت کرده است. به جای موز از انواع توت ها استفاده کنید. اما رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سیستم سوخت و ساز بدن می شود به این شکل که سوخت بدنی به جای کربوهیدرات ها از چربی ها و گاها پروتئین ها تامین می شود.