پنج چیز مردم نفرت درباره کتوژنیک چیست

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک ۳- رژیم کتوژنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزشهای سبک یا پیادهروی انجام میدهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 میشود. این رژیم معمولا به چهار شکل مختلف تجویز میشود اما رژیم کتوژ استاندارد و کتوژنیک با پروتئین بالا از اشکال رایج آن هستند. هرم غذایی کتوژنیک تقریبا برعکس هرم غذایی عادی عمل میکند، به این شکل که چربیها از بالای هرم به پایین آن منتقل شده و کربوهیدرات به سر هرم میرود. برای بسیاری از مردم که دارای اضافه وزن بوده و با موضوع تناسب اندام و حتی مشکلاتی به خاطر چاقی همواره درگیرند، شنیدن نام انواع رژیمها عادی است. در واقع دو روز رژیم غذایی ۵۰۰ کالری و پنج روز رژیم غذایی عادی میگیرید. با وزن ۷۵ کیلو خوب اینجوری که تقریبا هیچی نباید بخورم چون تنها گزینه ش گوشت مرغ ماهی و تخم مرغ و سالاد ..یعنی من دو تیکه فیله کل روز میتونیم بخورم ؟ در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را به مقدار بسیار ناچیزی میرسانند (حدود ۵ درصد) و میزان مصرف چربی را بسیار افزایش میدهند (حدود ۷۵ درصد). مثلا 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث نفخ، افزایش وزن و سلامتی ضعیف می شود و بدن برای تأمین انرژی به کربوهیدرات ها متکی است.

علاوه بر این مصرف پروتئین به حفظ توده عضلانی هنگام کاهش وزن کمک میکند و مصرف آن نیز در هر رژیم غذایی مانند رژیم برای کاهش وزن سریع ضروری است. اما برای جایگزینی مصرف کربوهیدرات، بدن چربی را در کبد چرب به اسید چرب و اجسام کتونی تبدیل میکند. زیرا پروتئین میتواند به گلوکز تبدیل شود و اگر مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید، قرارگرفتن شما در وضعیت کتون زدگی کند میشود. انسانها قادرند چند اسید آمینه را طی فرایندی موسوم به گلوکونئوژنز به قند تبدیل کنند، اما نمیتوانند همین کار را در مورد اسیدهای چرب انجام دهند. این کار اشتباه است و نباید ناگهانی مصرف کربوهیدرات را کم کنید و تدریجی باید این کار را انجام دهید. آجیل و دانهها سرشار از فیبر هستند و مصرف آنها باعث کاهش احساس گرسنگی در شما خواهد شد. هرچند، این تفاوت در کاهش وزن موقتی به نظر میرسد و با گذشت زمان از بین میرود. وقتی کربوهیدرات ها را محدود می کنید، بدن شما شروع به پردازش الکترولیت ها به روش متفاوتی می کند. برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد میکنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید.

کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی در سال 2018 و 2019 بوده است و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد و برخی اشتباهات در این رژیم دردسرهایی را برای افراد در پی داشته است. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد این رژیم فستینگ همچنین میتواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد و اثرات مثبت دیگری برای سلامتی داشته باشد. رژیم کتوژنیک میتواند سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد و در نتیجه ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. کربوهیدرات ها به همراه آب در بدن ذخیره می شوند که در صورت کاهش مصرف آن آب همراه آنها نیز از دست می رود. چند راه مختلف برای انجام برنامه روزه متناوب وجود دارد: برخی از افراد 5 روز در هفته هر چه می خواهند می خورند، سپس در 2 روز دیگر یک رژیم غذایی بسیار کم کالری (معمولاً حدود 500 کالری) مصرف می کنند.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

 Con᠎tent has be en gener᠎at ed by G​SA Con te​nt Gener at or᠎ Demov​er si on!

رژیم کتوژنیک برای کودکان

خوردن تخم مرغ کامل بسیار مهم است، زیرا بیشتر مواد مغذی تخم مرغ در زرده تخم مرغ یافت می شود.درباره این موضوع پیش از این در مقاله زرده تخم مرغ در بدنسازی مفصل بحث کرده ایم توصیه می شود این مقاله را حتما مطالعه کنید. مانند رژیم انعطاف پذیر، رژیم غذایی مبتنی بر گیاه قوانین سختگیرانهای ندارد: شما فقط روی خوردن غذاهای کامل که از گیاهان به دست میآیند بیشتر تمرکز میکنید. امروزه مارگارین از روغن هایی مانند سویا، نخل یا هسته خرما تهیه می شود که در رژیم کتو توصیه نمی شود. این رژیم در واقع یک سبک زندگی سالم بر پایه چربیهای سالم مانند آووکادو، روغن زیتون، مغزها و مصرف حداقل دو بار در هفته ماهی، دریافت مقدار زیادی حبوبات، میوهها، سبزیجات و غلات کامل است. مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا حاوی فیبر هستند و از عوارض کتون زدگی مانند یبوست جلوگیری می کند. البته فقط در صورتی که اصولی و تحت نظر گرفته شود می تواند با حداقل عوارض و برگشت وزن باشد. البته طبیعتاَ اگر این رژیم بصورت تخصصی و زیر نظر متخصص گرفته نشود عوارض خاص خود را خواهد داشت.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

در اینگونه مواقع میتوان از مکملهای غذایی زیر نظر پزشک یا مشاور تغذیه استفاده کرد. این رژیم کاهش وزن سریعی ندارد در واقع فقط اگر همچنین اگر مصرف کالری را به زیر 1500 کالری در روز محدود کنید، می تواند منجر به کاهش وزن شود. استفاده از این رژیم برای افرادی که داروی دیابتی مصرف میکنند، خانمهایی که به بچه شیر میدهند و کسانی که هر گونه داروی دیابتی یا انسولین مصرف میکنند توصیه نمیشود. کاهشش میزان قندخون در افراد دیابتی نیز از مواردی می باشد که باید در نظر داشته باشید. در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. همچنین بدن کتون های جمع شده را از طریق ادرار دفع می کند که باعث از دست رفتن آب و سدیم بدن می شود. در زنان به از بین رفتن علائم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک می کند. قبل از اینکه اقدام به تغییر رژیم لاغری انجام دهیم، باید با متخصص مشورت کنیم. مطالعه و مروری بر روی پژوهشهای مرتبط با رژیم غذایی و دیابت انجام داد.

یک بررسی اخیر نشان داد افرادی که از رژیم غذایی انعطافپذیر پیروی میکنند، نسبت به افرادی که به طور منظم گوشت میخورند، وزن کمتری دارند. رژیم کتوژنیک می تواند کاهش وزن سریع تری نسبت به سایر رژیمها داشته باشد. بهرحال در رژیم وگان اگر غذاهای گیاهی با کالری کم، مانند سبزیجات برگدار و پروتئینهای گیاهی بخورید، میتوانید وزن بیشتری نسبت به گیاهخواران یا همهچیزخواران کاهش دهید. از جمله سبزیجاتی که می توانید در طول این رژیم لاغری استفاده کنید عبارتند از خیار، گوجه فرنگی، گل کلم، سبزیجات برگ دار، مارچوبه و فلفل دلمه ای. اشخاصی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کنند سه برابر بیشتر از سایر رژیم ها، وزن کم می کنند. برخی افراد تازه کار که این رژیم لاغری را انتخاب می کنند خیلی سریع و ناگهانی مصرف کربوهیدرات را قطع می کنند و مصرف چربی را افزایش می دهند؛ مثلا یک فردی که قصد دارد از این رژیم پیروی کند تا روز قبل در وعده صبحانه از غلات مصرف می کرد و نهار ساندویچ و پاستا، اما امروز به یکباره تصمیم می گیرد که این رژیم چاقی را شروع کند و فقط 25 گرم کربوهیدرات در روز می خورد! توجه: اگر فشار خون بالا، بیماری قلبی، بیماری کلیوی دارید یا برای هر بیماری دیگری، دارو مصرف می کنید، قبل از مصرف مکمل پتاسیم حتما با پزشک خود صحبت کنید.

در واقع، روغن نارگیل برای افزایش میزان کتون در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر

اختلالات مغزی و سیستم عصبی مورد استفاده قرار میگیرد اسید چرب اصلی در روغن نارگیل اسید لوریک( یک اسید چرب اشباع شده) است و بنابراین یک اسید چرب با طول متوسط است. ران مرغی که در روغن زیتون پخته شده است ، همراه با کلم بروکلی و پنیر یا استیک با یک واحد کره و یک ظرف اسفناج که با روغن زیتون ترکیب شده است، میل کنید. اجسام کتونی بیشتری در هر واحد غذایی یکسان ایجاد میکنند. سدیم کمتری وارد بدن می شود؛ بنابراین با شروع رژیم کتو نمک بیشتری استفاده کنید. سبزیجات کتو حاوی قند طبیعی کمتر و کربوهیدرات خالص کمتری هستند. اگر تصور کنید که در رژیم لاغری کتو مصرف سبزیجات آزاد است؛ ممکن است کربوهیدرات زیادی مصرف کنید و از وضعیت کتون زدگی خارج شوید. ۴- رژیم کتو با پروتئین بالا : در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا میکند و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۳۵٪ پروتئین و ۶۰٪ چربی. برای نتیجه بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مثل میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید.

استویا در اصل یک گیاهی است که از برگ های آن بعد از فراوری شدن میتوان به عنوان شیرین کننده در چای و نوشیدنی های دیگر و همچنین در غذا استفاده کرد. برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. در این رژیم غذاهایی را باید بیشتر مصرف کرد که بیشترین مواد مغذی را با کمترین کالری دارند، یعنی سبزیجات. شواهد محکمی وجود دارد که نشان میدهد رژیم کتوژنیک تشنج را در کودکان کاهش میدهد و گاهی به اندازه مصرف دارو مؤثر است. ماست یونانی به علت پروتئین بالایی که دارد برای استفاده شما مناسب است. علاوه بر این غذا ها، ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها با چربی بالا، امگا 3 بسیار بالایی دارند که این امر با کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن و چاق مرتبط است. همچنین سبزیجات غدهای و ریشهای همچون سیبزمینی و هویج، انواع چاشنی و سس که حاوی شکر و چربی ناسالم هستند، الکل و هرگونه غذایی که از چربی ناسالم تهیه شده و یا دارای قند اضافی و مواد افزودنیست، در این رژیم ممنوع هستند.

رژیم مایر که یک قرن پیش توسط یک پزشک اتریشی ابداع شد، شامل کاهش دریافت گلوتن (گندم) و لبنیات، و خوردن غذاهایی مانند ماهی و سبزیجات است. علاوه بر این خوردن منظم پنیر ممکن است احتمال از دست دادن توده و قدرت عضلانی ناشی از افزایش سن را کاهش دهد. صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب بنوشید و در طول روز هم از مصرف آن غافل نشوید. این نوع رژیم معمولا برای بدنسازان است که همراه ورزش میتوانند مقداری کربوهیدرات مصرف کنند. رژیم کتوژنیک استاندارد شامل کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بسیار زیاد است و معمولا دارای ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و تنها ۵% کربوهیدرات میباشد. 15. سبزیجات دارای کربوهیدرات اندک:سبزیجات فاقد نشاسته، کم کالری هستند و کربوهیدرات اندکی دارند ، اما حاوی بسیاری از مواد مغذی، از جمله ویتامین C و مواد معدنی مختلف هستند. از طرفی برخی افراد با کنار گذاشت مصرف سبزیجات نیز دچار مشکل می شوند. یک مطالعه نشان داد، افرادی که رژیم کتو دارند ۲٫۲ برابر بیشتر از افرادی که محدودیت مصرف کالری و رژیم کم چربی داشتند وزن کم کردند.