حقایق اساسی رژیم هفت روزه کتوژنیک

عوارض رژیم غذایی کتوژنیک به طور معمول خطرناک 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 نیستند. با این حال ، فقط رژیم های کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. برای شروع رژیم بهتر است در ابتدا بیش از حد کالری هایتان را محدود نکرده و به سیر شدنتان اهمیت بدهید. این نتیجه از آن جایی اهمیت پیدا می کند که وزن ارتباط مستقیمی با دیابت نوع 2 دارد. در رژیم کتوژنیک شخص احساس گرسنگی نمیکند و تقریبا تمام غذاهایی را که دوست دارد میتواند بخورد. غذاهای رژیمی بدون قند: علاوه بر اینکه بر روی این مواد فراوری های زیادی صورت گرفته، این مواد غذایی معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستند که میتواند بر روی سطح اجسام کتونی در بدن تاثیر بگذارد. همچنین رژیم کتوژنیک می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را نیز مختل کند، به همین خاطر اضافه کردن نمک بیشتر به غذاها و استفاده از مکمل های معدنی می تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند. املاح معدنی: افزودن نمک و سایر املاح معدنی به منظور ایجاد تغییر در تعادل آب و املاح معدنی بدن در زمان شروع رژیم مهم است. رژیم کتو در کودکان مبتلا به صرع ، به منظور کاهش حملات صرع استفاده می شود.

خرید بستنی کتوژنیک صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک باعث کاهش حمله های صرع در کودکان می شود. در واقع تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک بسیار بهتر از رژیمهای توصیهشدهی کمچربی هستند. یک مطالعه نشان میدهد که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم غذایی کمچربی با محدودیت کالری، در کاهش وزن ۲٫۲ برابر موفقتر عمل میکند. دانشمندان مطمئن نیستند چرا، اما احتمالا به این دلیل است که کتون هایی که بدن شما برای بدست آوردن انرژی میسوزاند، به حفاظت از سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک میکند. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد و برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود. در نظر داشته باشید که یک موز متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیرم

مکمل های خاصی نیز وجود دارد که می تواند در حین پیروی فرد از رژیم کتوژنیک مؤثر و مفید باشد. تحقیقی که در سال 2013 در نشریه تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند ( دریافت کمتر از 30 درصد انرزی از چربی)، در طولانی مدت به وزن بهتری می رسند و خطر بیماری های قلبی و عروقی را بهتر تحت کنترل می گیرند. بهتر است آن را در طول تمرین بنوشید و در طول روز از مصرف آن خودداری کنید. یکی از انواع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. بیماری پارکینسون: در یکی از مطالعات صورت گرفته در مورد رژیم کتوژنیک مشخص شد که این نوع از رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون نیز کمک می کند. یبوست: به این دلیل که در رژیم کتو غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات به مقدار کم وجود دارد، احتمال یبوست در این رژیم بالاست. در نتیجه کتو اسیدوز خطرناک بوده و کتوزیس که در نتیجه رژیم کتوژنیک اتفاق می افتد طبیعی است. همچنین برخی از متخصصین تغذیه معتقداند که رژیم هایی شبیه به کتوژنیک بیشتر مصارف درمانی دارند و این نوع رژیم ها برای کسی که خواهان کاهش وزن چند کیلویی هستند، مناسب نیستند.

فروشگاه کتوژنیک مشهد

کافئین برای افزایش انرژی و چربی سوزی مفید بوده و می تواند عملکرد فرد را بهبود بخشد. بیماری آلزایمر: رژیم کتوژنیک می تواند علائم بیماری آلزایمر را کم کرده و رشد آن را کند تر کند. با این حال به خاطر میزان پروتئین دریافتی زیاد در رژیم کتوژنیک و سطح کتون های زیاد این کار به کاهش عضله سوزی کمک کرده و می توانید در کنار وزنه زدن و بدنسازی از رژیم های کتوژنیک استفاده کنید. هرچند توصیه میشود که فرد در این رژیم به دنبال منابع سالم چربی و پروتئین باشد و از مصرف چربیهای اشباع زیاد و مصرف چربی ترانس و نیز پروتئینهای فراوری شده دوری نماید. رژیم کتوژنیک در ابتدای شروع رژیم ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد که خوشبختانه قابل کاهش است. همچنین چربی در داخل کبد تبدیل به کتون شده و انرژی مورد نیاز برای مغز را فراهم می کند. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی ها به برنامه ی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. رژیم غذایی کتوژنیک رژیمی سرشار از چربی با کربو هیدرات کم است که فواید بسیاری به همراه دارد.

معنی کتوژنیک چیست

هر غذایی که کربوهیدرات بالایی دارد باید محدود شود. در حقیقت بیش از 20 تحقیق نشان می دهد که این نوع از رژیم به کاهش وزن کمک کرده و برای سلامتی فرد مفید است. اگرچه که رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است ممکن است عوارض جانبی نیز با خود به همراه داشته باشد تا زمانی که بدن شما به این نوع از رژیم عادت کرده و با آن کنار می آیید. از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. در مطالعه دیگری، گروهی که رژیم کتوژنیک گرفته بودند مجموعاً 11.1 کیلوگرم وزن کم کرده بودند در حالی که گروه دیگر که از رژیم سرشار از کربوهیدارات استفاده می کردند تنها 6.9 کیلوگرم کاهش وزن داشتند. رژیم غذایی کتوژنیک از سال 1920 میلادی به کنترل تشنجی که به دلیل صرع ایجاد میشود، کمک کرده است.

طبیبان یونان باستان برخی بیماریها و از جمله صرع را با تغییر در رژیم غذایی بیماران درمان میکردند. «تیم رژیم کتوژنیک» در بیمارستان جانز هاپکینز، این رژیم را با حذفِ هدفِ اصلیاش که همانا کاهش وزن است و همچنین با برقراریِ مداوم و نامحدودِ مرحلهٔ القاء (آغازین) آن، و بهویژه تشویق به مصرفِ بیشتر چربی، تعدیل کردند. برطبق مطالعه ای که در این مورد صورت پذیرفت، رژیم کتوژنیک سطح حساسیت انسولینی فرد را در حدود 75% نسبت به قبل بهبود می بخشید. درصد این مقادیر شامل 75% چربی، 20% پروتئین و فقط 5% کربو هیدرات می شود. مغز عضوی پر مصرف است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند مستقیماً این انرژی را از چربی ها بدست آرود و فقط می تواند آن را از گلوکز – یا کتونها تامین نماید. این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد، نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدارت به انرژی نیاز است. رژیم کتوژنیک روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر بیماری است. علاوه بر آن، در رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن مورد نیاز بدن شما در هنگام انجام کارهای دشوار، موثر است.

​Po᠎st was c re᠎ated with t​he help of GSA C​ontent  Gen᠎erator Demoversion !

محصولات کتوژنیک در تهران

1. آیا با رژیم کتوژنیک عضلات را از دست خواهم داد؟ علاوه بر موارد گفته شده، 95.2% از افرادی که رژیم کتوژنیک می گرفتند، می توانستند به کلی داروها و درمان هایشان را کنار گذاشته یا حداقل آن را کاهش دهند. این عوارض را به عنوان تب کتوژنیک می شناسند که معمولاً بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد. این رژیم قند خون و سطح انسولین خون فرد را کاهش داده و متابولیسم بدن را از کربو هیدرات به سمت چربی و کتون ها هدایت می کند. مصرف روغن MCT یا کتون نیز می تواند به کاهش چنین عوارضی کمک کند. میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. اگر دسترسی به روغن MCT ندارید می توانید از جایگزین های آن استفاده کنید. چاشنی ها: می توانید از نمک، فلفل و سبزیجات سالم و ادویه های تند استفاده کنید. تخم مرغ ها: بهتر است از تخم مرغ ها سرشار از امگا 3 استفاده کنید. چاشنی ها یا سس ها: این چاشنی ها معمولاً حاوی شکر و چربی های ناسالم است. در قدم اول سس مایونز، پنیر پارمسان، شوید و خردل را با هم مخلوط کنید تا به یک ماده یکدست تبدیل شوند.

کاهش وزن کتوژنیک

سپس با استفاده از مخلوطکن مواد را یکدست کنید. این رژیم بر اجتناب از مصرف مواد قندی، کربوهیدرات های فرآوری شده و کلیه غلات تمرکز دارد. رژیم کتو با پروتئین بالا: این نوع رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، اما مقدار پروتئین بیشتری دارد. هدف از این رژیم کتو وادار ساختن بدن به ورود به مرحلهای به نام کتوز است. به یاد داشته باشید که انسولین یکی از هورمون هایی است بدن را وادار میکند تا چربیها را ذخیره کند! یکی از اتفاقاتی که برای افراد دیابتی رخ می دهد، تغییر در متابولیسم آن ها است، قند خون فرد بالا رفته و دیگر تناسبی با عملکرد انسولینی او ندارد. بیشتر کودکانی که توانستند به رژیم پایبند باشند، از آن سود بردند. این واکنش در موشها نسبت به انسانها دیرتر شروع میشود؛ زیرا موشها به گیرندههای سلول T وابسته هستند، اما در انسان این واکنش سریعتر اتفاق میافتد؛ زیرا سلولهای تی گاما دلتا میتوانند بهطور مستقل گسترش یابند. این سبک کاهش وزن نیز با دیگر رژیم ها متفاوت بوده و بدون احساس گرسنگی اتفاق می افتد. کتوزیس طبیعی بوده ولی دومی در نتیجه کنترل نکردن دیابت اتفاق خواهد افتاد. محققان در یک بررسی ۶ ماهه به این نتیجه رسیدند که این رژیم سبب کاهش وزن و بهبود بیماری کبد چرب در افراد چاق می گردد.  This article was  done by G᠎SA  Content᠎ Generat or D​em​oversion​.

و نتیجه گرفت که یکسوم از این بیماران کاهش عالی در تعداد تشنجها و نیمی از آنها کاهش قابلقبول و خوبی در آنها داشتند. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین ( یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. ماهی های چرب: سالمون، ماهی تن و … رژیم کتوژنیک بیشتر از رژیم های کم چرب به کاهش وزن فرد کمک می کند. طبق تحقیقات انجام شده، بدن به صورت خودکار از جایگزین استفاده میکند. همچنین شاید تا مدتی فرد انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی اش نداشته باشد یا عملکردش در حین انجام تمرینات ورزشی کاهش پیدا کند. رژیم هدفمند به گونه ایی است که تنها در زمان انجام تمرینات ورزشی می توانید از کربوهیدرات ها استفاده می کنند. این نوع از رژیم به شما اجازه می دهد تا در کنار تمرینات ورزشی کربو هیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. غذاهایی که در طول رژیم کتوژنیک خود مصرف می کنید باید شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغن های طبیعی و سالم، میوه آووکادو و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. آووکادو: کل آووکادو یا گواکامولی.