خواص هل برای زنان قاعدگی، تقویت جسمی + طریقه مصرف هل


هل یکی از گران‌ترین و خوش عطرترین ادویه های جهان است که کاربردهای فراوانی دارد. این ادویه سالیان سال است که مورد استفاده مردم قرار گرفته است. خواص هل نه تنها برای خوش عطر کردن غذاها بلکه درست کردن نوشیدنی‌های درجه یک و دمنوش‌ها نیز کاربرد دارد.

هل بیشتر در غذاهای عربی و دسرهای ترکی استفاده می‌شود اما امروزه در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز محبوبیت پیدا کرده است.

امروز در این مقاله درخصوص خواص هل برای زنان، خواص هل برای مردان، طریقه مصرف هل، خواص هل در چای، خواص هل زیر زبان، مضرات هل، نحوه خرید هل اکبر درجه یک و بهترین برای کجاست صحبت خواهیم کرد.

خواص هل برای زنان

به دلیل مواد مغذی موجود در هل، این ادویه خواص زیادی برای زنان دارد از جمله پیشگیری از پیری زودرس، بهبود عملکرد جنسی زنان، تکسین درد قاعدگی، بهبود جریان خون در رحم، تاثیر مثبت روی سلامت پوست، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های هورمونی، ضد استرس و افسردگی و …

هل دارای موادی به اسم تانن می‌باشد که در کاهش التهابات رحمی و البته رفع عفونت‌ بسیار موثر هستند. همچنین اسید سیتریک موجود در هل از ترکیباتی است که از رحم در برابر آسیب ها محافظت میکند.

نوشیدن دمنوش چای و هل یا هل و دارچین نیز به تسکین دردهای قاعدگی یا انقباضات رحمی کمک زیادی می‌کندو همچنین این ترکیبات باعث بهبود جریان خون در رحم و سلامت کلی رحم می‌شوند.

در کل نوشیدن دمنوش هل با ترکیباتی که هل در آنها وجود دارد به کاهش استرس و افسردگی و بدنی سالم‌تر کمک زیادی می‌کند.

خواص هل برای مردان

قیمت هلقیمت هل

هل در تقویت قوای جنسی مردان، تحرک بیشتر اسپرم ها، تسکین دردهای عضلانی و ازبین بردن افسردگی بسیار موثر است.

درکل می‌توان گفت خواص هل برای مردان از درمان دردهای گوارشی گرفته تا بهبود عملکرد جنسی متفاوت است و در صورتی که به درستی و مقدار صحیح مصرف شود می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

طریقه مصرف هل

هل را می‌توانید هم به صورت ادویه در کنار دیگر ادویه ها مانند دارچین در انواع غذا و دسرها مصرف کنید، هم به صورت دمنوش و چای!

برای استفاده از هل به صورت دمنوش باید ابتدا 30 گرم هل کوبیده شده را در یک قوری از آب جوش بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد (10 الی 15 دقیقه). 

سپس آن را صاف کرده و میل کنید.

همچنین می‌توانید نصف هل را با کمی غنچه گل محمدی درون قوری چای خود بریزید و نوش جان کنید.

خواص هل در چای

از آنجایی که طبع هل گرم است، استفاده از آن در چای باعث تقویت معده و روده شما می‌شود همچنین گرمای هل، اشتها را بهبود می‌بخشد و بدان را سم زدایی می‌کند.

از دیگر خواص هل در چای می‌توان به بهبود عمل گوارش، خوشبو کردن دهان، رفع بسیاری از بیماری‌های تنفسی، پاکسازی کلیه و کبد، تسکین دردهای پریودی و انقباضات رحمی، کمک به داشتن احساس آرامش بیشتر و کاهش استرس اشاره کرد.

خواص هل زیر زبان

هل زیر زبان برای خوشبو شدن دهان و ازبین رفتن باکتری‌های مضر دهان مفید است. سایر خواص هل زیر زبان نیز در زیر برای شما لیست شده است.

7 تا از بهترین خواص هل

خواص هلخواص هل

در این قسمت خواص هل از خاصیت های ضدمیکروبی تا خواص ضدسرطانی آن را بررسی خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که تمامی این خواص فقط برای مصرف مقدار مشخصی از هل جواب می‌دهد و مصرف بیش از حد هر ماده خوراکی می‌تواند به جای خاصیت، به بدن شما ضرر برساند.

همچنین پاره‌ای از این خواص به صورت علمی ثابت نشده‌اند و فقط از لحاظ طب گیاهی اهمیت دارند.

1. کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک

یکی دیگر از خواص هل تاثیر آن بر سندرم متابولیک است. سندرم متابولیک از جهات مختلفی بر سلامت بدن تأثیر می‌گذارد و از بروز بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 جلوگیری می‌کند، این مشکل شامل چندین بیماری، چاقی، قند خون بالا، تری گلیسیرید بالا، کلسترول بالا و سطوح پایین کلسترول خوب است که مصرف هل می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به چنین بیماری‌هایی شوند.

2. خواص ضد میکروبی

نتایج نشان می‌دهد که روغن هل می‌تواند در از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌ها موثر باشد. ادویه هل به غشای سلولی باکتری ها آسیب می‌رساند و فعالیت ضد میکروبی آن بر روی همه میکروارگانیسم ها به طور کامل آزمایش شده است.

 پس می‌توان گفت که این روغن به عنوان یک داروی ضد میکروبی جدید شناخته شده است.

البته اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید بهتر است که قبل از مصرف هل با پزشک خود مشورت کنید.

3. سلامت دهان و دندان

بسیاری از افراد از دارچین و نعناع به عنوان یکی از راه‌های خلاص شدن از بوی بد دهان استفاده می‌کنند. در حالی که هل قرن‌ها پیش برای این منظور استفاده می‌شده است.

 هل نه تنها یاعث خوشبو شدن دهان و دندان می‌شود، بلکه به کاهش باکتری‌های موجود در دهان و دندان که باعث آسیب رسیدن به لثه‌ها می‌شود نیز کمک می‌کند.

4. مبارزه با سرطان

یکی دیگر از خواص هل که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته، خاصیت ضد سرطانی آن است. هل حاوی مواد شیمیایی گیاهی طبیعی است که می تواند سرطان را تحت تاثیر قرار دهد و به عنوان یک ادویه ضد سرطان شناخته می شود.

5. سلامت قلب

برخی مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از هل باعث بهبود سلامت قلب می شود.این ماده به کاهش ضربان قلب یا کنترل ریتم ضربان کمک می‌کند. 

البته در این مورد نیاز به تحقیقات بیشتری است.

6. سلامت کبد

در طب سنتی از هل برای سم زدایی نیز استفاده می‌شود. اگرچه هنوز هیچ مدرک علمی برای تایید این خاصیت هل وجود ندارد. اما بسیاری از مطالعات اثر مفید آن را بر روی کبد نشان می‌دهد که به دفع سموم از بدن کمک می‌کند.

همچنین در یک آزمایش حیوانی، دانشمندان چندین موش را با رژیم غذایی سرشار از چربی و کربوهیدرات مورد مطالعه قرار دادند و پس از 7 روز مشاهده شد که موش هایی که هل در رژیم غذایی آنان بود، کمتر دچار مشکلات کبدی شدند.

7. خواص ضد افسردگی

بر اساس مطالعات علمی، مصرف هل و عصاره آن ممکن است مشابه زعفران در افسردگی موثر باشد.

روغن عصاره هل یکی از اسانس‌های مهم در طب سنتی است و از آن برای رایحه درمانی استفاده می‌شود. این عصاره به لطف ترکیبات خود مانند اکالیپتول، میرسن، پینن و سایر ترکیبات مفید می‌تواند بر سلامت انسان تأثیر مثبت بگذارد.

همچنین برخی مطالعات نشان می‌دهد که هل و عصاره آن می‌تواند به بهبود علائم برخی اختلالات معده، بهبود سلامت روده و حتی مبارزه با برخی بیماری‌های ریوی کمک کند.

مضرات هل چیست؟

هل برای فشار خون بالا یا پایین، زخم معده، یبوست، سوزاک و سیفیلیس، عفونت های ادراری، ورم پروستات و افرادی که طبع گرمی دارند مضر است.

البته به یاد داشته باشید که مصرف کم این ادویه ضرری نداری اما درصورتی که زیاد آن را مصرف کنید حتی اگه بیماری زمینه‌ای نداشته باشید ممکن است دچار حالت تهوع یا علائم دیگری نیز شوید.

بهترین برای کجاست ؟

گیاه هل از خانواده زنجبیلیان است و در مناطق کوهستانی و در سایه درختان رشد می‌کند. منشا اصلی هل در جنوب شرقی آسیا و کشور هند است. یکی دیگر از بزرگترین تولید کنندگان این گیاه، کشور گواتمالا است.

در حقیقت ابتدا کشور هند و سپس گواتمالا بهترین هل دنیا را دارند.

خرید هل

به نقل از گیاهینه:

هل امپراتور اکبر محصول برند شناخته شده و بسیار خوش نامی به همین نام و دارای نشان کیفیت کالا است.

محصولات این برند از بهترین مزارع سرسبز هند به دست آمده و به تأئید انجمن ادویه‌جات هندوستان رسیده است. هند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هل جهان است که مرغوب‌ترین محصول دنیا را تحت عنوان هل امپراتور اکبر به سر تا سر نقاط دنیا صادر می‌کند.

اگر قصد خرید و نگهداری گیاه هل سبز را دارید می توانید این محصول را از فروشگاه گیاهینه با بهترین کیفیت تهیه کنید.

این فروشگاه یکی از بهترین پیشگامان در ارائه انواع گیاهان دارویی با کار حضوری و آنلاین و تهیه بهترین گیاهان دارویی با قیمت بسیار مناسب از کشورهای تولید کننده و عرضه در بسته بندی های بهداشتی و کاملا استاندارد می باشد. برای اطلاع از قیمت هل می توانید از طریق سایت این مجموعه اقدامات لازم را انجام دهید.

هل سبز، هل بنفش، هل صورتی، هل نارنجی، ادویه هل خالص و غیره. از پرفروش ترین انواع هل در فروشگاه های گیاهی هستند. در صورت نیاز می توانید برای خرید و مشاوره قبل از خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.



Source link