دریابیم که چگونه دریافت (A ) شگفت انگیز رژیم کتوژنیک استاندارد در یک محدوده قیمت

رژیم کتوژنیک (به اختصار کتو) یک رژیم غذایی پرچرب، پروتئین متوسط و کم 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم حقیقت درباره درباره رژیم کتوژنیک 1402 کربوهیدرات است. بررسیهای یک مطالعه مروری نشان داد که پیروی از رژیم «کتوژنیک» میتواند به بهبود عوارض سندرم تخمدان پلیکیستیک و باروری افراد مبتلا به این سندرم کمک کند. این امر میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سندروم تخمدان پلیکیستیک (یکی از انواع کیست تخمدان) داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب به سراغ یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری رفتیم که به آن رژیم لاغری فستینگ یک روز در میان میگویند که یک نوع از رژیم فستینگ است.در این مطلب از غفاری دایت میخواهیم شما را با یک نمونه رژیم فستینگ یا همان رژیم فستینگ یک روز در میان، آشنا نماییم؛ پس با ما همراه باشید. Th is w as cre at ed wi th the help  of GSA C​onte nt G ener᠎ator  Dem​over​sion!

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید میگویند) و توسط یک مجرای پتاسیمی خاص (مجرای پتاسیمی فعالشونده توسط کلسیم) میانجیگری میشود. مطالعات نشان میدهند که این نوع رژیمها مواد مغذی کمی دارند و برخی از ویتامینها در آنها کمتر یافت میشوند مانند ویتامین B12، آهن، کلسیم و پروتئین. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. رژیم فستینگ چیست ؟ رژیم لاغری فستینگ به پنج شکل انجام میشود که شاید معروفترین آن رژیم لاغری یک روز در میان باشد.

در برنامه رژیم فستینگ شرایطی همچون روزه داری برای بدن به وجود میآید که سبب میشود بدن از چربیهای ذخیره استفاده نماید و در نتیجه کاهش وزن و لاغری اتفاق بیفتد و این خاصیت آن مشابه رژیم کتوژنیک عمل میکند.از فواید برنامه رژیم فستینگ میتوان به کاهش وزن متعادل و ماندگاری آن اشاره کرد، همچنین این رژیم برای بیشتر افراد چاق، به جز زنان باردار و شیرده، قابل انجام است و میتوان آن را به مدت طولانی ادامه داد. به جرات میتوان گفت؛ رژیم کتو، شاید آسانترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعملهای آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، طولی نخواهد کشید که به هدف خود برسید و از نتایج بدست آمده نهایت رضایت را داشته باشید.

این شکل از رژیم به فرد قدر میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. غذایی رژیم کتوژنیک در اختیار داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن رژیم کتو را پیاده کنید. اگرچه به صورت بالقوه، رژیم کتوژنیک برای عملکرد ورزشی مزایایی دارد، اما چند اشکال را هم باید در نظر گرفت. به خاطر این که خیلی از مواد غذایی که تو نسخه خارجی میگن، اصلا تو ایران وجود نداره و اگه هم باشه قیمت بالایی داره و از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیست. تمام شرایط در برنامه به شکلی پیش میره که مشکلی تو روندش پیش نیاد. Art​icle was g᠎en​er᠎ated wi​th t he ​help of G SA Content  Generator DEMO!

بیشتر از ۹۰ درصد از افرادی که تو رژیمهای برنافیت شرکت کردن، با موفقیت به وزن ایدهآلشون رسیدن.بعد از سالها، اکنون رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی معرفی شده تا پاسخی عملی از دکتر بر نقدهایی باشه که به رژیم کتوژنیک پایه می شده تا از این به بعد بتونیم یک رژیم کتوژنیک ایرانی داشته باشیم. این روش از رژیم کتوژنیک دارای دورههایی با کربوهیدرات بیشتر است. برای مثال، رژیم غذایی کم چرب با خطر کمتر عود در برخی از انواع سرطان سینه مرتبط است. مطالعات در حال حاضر نشان داده است که رژیم غذایی می تواند منافعی برای طیف گسترده ای از شرایط سلامتی مختلفی داشته باشد، مانند:بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد.  This c ontent was  done by G SA Content G​en᠎erator DEMO​!

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

این روزها افراد بسیاری به دنبال انواع رژیم لاغری سریع رایگان هستند که بتوانند در مدت زمان کوتاهی، میزان زیادی وزن کم کنند؛ به همین دلیل زمانی رژیم کتوژنیک و رژیم کانادایی در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده بود و ادعا میکرد در مدت زمان ۱۳ روز می تواند میزان زیادی کاهش وزن ایجاد کند؛ اما همانطور که در مطلبی دیگر از سایت غفاری دایت توضیح دادیم، رژیم کانادایی به دلیل سرعت بالا و کاهش وزن زیاد، نهتنها سبب میشود سلامت افراد به خطر بیفتد، بلکه فرد به سرعت به وزن قبلی خود باز میگردد و حتی ممکن است افزایش وزن بیشتری داشته باشد.

اگر دیابت نوع 2 به علت افزایش وزن ایجاد شده باشد این رژیم که باعث کاهش وزن می شود به کنترل دیابت کمک بسیاری میکند. رژیم کتوژنبک در صورت رعایت صحیح به افزایش سطح کلسترول خوب خون و کاهش کلسترول بد کمک می کند. میلیونها نفر در جهان مبتلا به بیماری قند خون هستند و این افراد برای مبارزه با افزایش سطح قند خون و همچنین سطح انسولین نیاز به یک رژیم غذایی مناسب هستند.

شما باید استدلال ها را شنیده ، چالش ها و منافع این رژیم را محاسبه کرده باشید و در نهایت این رژیم غذایی را انتخاب نمایید. رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعالی که رژیم کتو را انتخاب کردند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند، متداول است. کدام رژیم کتوژنیک را انتخاب کنیم؟ رژیم غذایی «کتوژنیک»، نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است و پژوهشهای جدید نشان دادهاند که این رژیم غذایی میتواند علاوه بر کاهش وزن، منجر به بهبود مقاومت به انسولین شود. در سالهای اخیر، گرایش افراد جامعه به رژیم کتوژنیک افزایش یافته، ولی پژوهشهای نظاممندی در خصوص تاثیرات این رژیم در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک انجام نشده است.

رژیم کتوژنیک به چه صورت است به گزارش ایسنا، سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS) یکی از رایجترین اختلالات غدد درونریز است که شیوع آن در حال افزایش است. به عنوان مثال مصرف شیرینی به شدت میزان انسولین را افزایش میدهد. در حالت عادی، بدن کربوهیدرات را به قند (گلوکز) تبدیل میکند؛ هورمون انسولین قند رو از خون به سلولها میبرند تا بعنوان سوخت استفاده شود و مابقی بصورت چربی ذخیره میشود. خوردن هر چیزی که در بدن به قند ساده یا گلوکز تبدیل شود،انسولین را بالا میبرد. برای جبران، بدن انسولین بیشتری تولید خواهد کرد که در نتیجه این فرایند، انسولین خون و هم قند خون بالا میروند.

مقاومت به انسولین، شرایطی است که سلولها پاسخ مناسبی به حضور انسولین که هورمون تنظیمکننده قند است، نمیدهند و به همین دلیل قند خون افزایش مییابد. در رژیم کتو با پروتئین بالا این مقدار باید به ۳۵ درصد افزایش پیدا کند. رژیم های غذایی کم کربوهیدرات محبوب -مانند اتکینز یا پالئو- رژیم غذایی کتوژنیک اصلی را تعدیل می کنند، اما اگر در مصرف چربی ها و پروتیین ها و کاهش کربوهیدرات ها افراط کنید، در این رژیم ها هم با همان خطرات مواجه می شوید. درمان این سندرم معمولاً با تغییر سبک زندگی، کاهش وزن و ورزش شروع میشود و کاهش تنها ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن میتواند به تنظیم چرخه قاعدگی و بهبود علائم کمک کند.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند،فوق العاده است. البته ممکنه این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. اما در حات عادی بدن سوخت خود را کربوهیدراتهای ساده و گلوکز تامین میکند. در این حالت سلولهای بدن به انسولین پاسخ نخواهند داد و نمیتوانند از قندخون برای سوخت و ساز استفاده کنند.

یک بررسی در سال 2017 از مطالعات موجود نشان داد که 72٪ از آنها نشان دادند که رژیم کتو اثر ضد توموری بر سرطان در حیوانات دارد. به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد که در ادامه به طور مفصل درباره آنها توضیح دادهایم. آیا برای لاغر شدن به دنبال رژیم کتوژنیک هستید اما نمیدانید کتوژنیک چیست و باید از کجا شروع کنید؟ با این کار می توانید برنامه ریزی کنید که در وعده های غذایی تان چه غذایی قرار بگیرد که اندازه چربی، کربوهیدرات و پروتئین رژیم تان حفظ شود. Th​is was c​reat ed  wi​th t᠎he  help ᠎of GS A ᠎Content Gene​rator DEMO᠎!

با توجه به تاثیر شگفتانگیز این رژیم غذایی بر کاهش وزن، افرادی که شرایط جسمانی خاصی ندارند براحتی میتوانند از کتوژنیک پیروی کنند. پژوهشها نشان دادهاند که بین دریافتهای غذایی و سندرم تخمدان پلیکیستیک ارتباط وجود دارد و یکی از مداخلههای تغذیهای برای بهبود این بیماران، توجه به میزان و نوع کربوهیدراتهای دریافتی است. سندرم تخمدان پلیکیستیک با عوارضی مانند پُرمویی (هیرسوتیسم)، ریزش مو با الگوی مردانه و آکنه همراه است و بر کیفیت زندگی افراد تاثیرات نامطلوبی دارد. عوامل ژنتیکی به همراه عوامل محیطی میتواند نقش مهمی را در ابتلای زنان به این سندرم داشته باشد. محدود کردن کربوهیدرات در رژیم غذایی به میزانی که از تولید چربی در بدن جلوگیری کند، میتواند علائم مقاومت به انسولین را بهبود بخشیده یا از بین ببرد.

قیمت رژیم کتوژنیک

بر همین اساس پژوهشگران با انجام یک مطالعه مروری نظاممند به بررسی اثر این رژیم غذایی بر بهبود عوارض و پیامدهای این سندرم پرداختند. اگر این مطلب رو به صورت کامل مطالعه کرده باشین، قطعا با قسمتی که در مورد مقایسه رژیم کتوژنیک با رژیم کم چربی و کم کالری صحبت شده بود، برخورد کردین. دقیقاً مانند یک رژیم کتوژنیک سنتی (TKD)، رژیم لیزی کتو یک رژیم کم چربی و کم کربوهیدرات است، اما به طور کلی این رژیم سخت گیری کمتری دارد. بسیاری از مردم این نوع رژیم را ترجیح میدند به این دلیل که میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند.

رژیم کتوژنیک نمره کلی 2 از5 دریافت کرد. اگر از رژیم غذایی معمولی استفاده میکنید، احتمالا حدود 250 گرم کربوهیدرات در روز دریافت میکنید. در ضمن، میان وعده یکی از روش های افزودن چربی سالم به رژیم غذایی تان است، بدون این که ذره ای دریافت کربوهیدرات خود را بالا ببرید. همچنین وقتی سطح انسولین پایین است، هورمون های مفیدی مانند هورمون رشد و سایر هورمون های مرتبط با قدرت بدنی بیشتر ترشح میشوند. هیچ مطالعه دقیقی روی این الگوی غذایی انجام نشده است و این امر اعتبار این الگوی غذایی را پایین می آورد.

با بالابردن سطح آگاهی خود امسله چاقی و جستجو در منابع مختلف می توانید بهتر و آسان تر به کاهش وزن و پایین آوردن شاخص توده بدنی خود کمک کنید. توجه: کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و حتی کارشناسان تغذیه رژیم غذایی کتوژنیک را به عنوان یک رژیم غذایی پایدار و طولانی مدت برای کاهش وزن، توصیه نمیکنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم برای افرادی مفید است که فعالیت بدنی شدید دارند.

با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. بطور کلی تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم با پروتئین بالا بطور گسترده تری مورد مطالعه قرار گرفته اند و بیشتر توصیه میشوند ،درحالی که رژیم های دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند که در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده میشوند. با آنکه اطلاعات موجود دربارهٔ این رژیم از تعداد کمی بیمار (۱۲۶ کودک و بزرگسال از ۱۱ مطالعه در پنج مرکز درمانی) بدست آمدهاست، اما نتایج نهایی گزارششده در ۲۰۰۹ میلادی، به نحو مطلوبی، قابل مقایسه با رژیم سنتی کتوژنیک است.