دوره پاکسازی استروئید و سم زدایی بدن بعد از مصرف مکمل


آنچه در این مقاله می‌خوانید

هدف اصلی پاکسازی طبیعی بدن از مصرف استروئید یا مکمل، دفع سموم و بقایای جمع شده در بدن است که نتیجه‌ی استفاده از داروهای غیرقانونی یا یک سری از داروهاست. این پاکسازی را می‌توان طی یک فرایند سم زدایی از بدن انجام داد.

کبد شما تمام داروها را به عنوان ترکیبات سمی، پردازش می‌کند که باید بعدا از بدن دفع شود. اگر باقیمانده‌ی این داروها از بدن خارج نشوند، کبد سمی خواهد شد. خوشبختانه روش‌های طبیعی وجود دارد که می‌توانید برای سم زدایی بدن‌تان بعد از مصرف استروئید یات مکمل از آنها کمک بگیرید. در این مطلب روش های طبیعی و مفید برای سم زدایی بدن بعد از مصرف استروئید و پاکسازی کبد بعد از دوره مکمل مکمل بدنسازی را به شما معرفی می کنیم.

روش‌های طبیعی سم زدایی بدن بعد از مصرف استروئید

قدم اول

هر روز ۹ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب کافی به عملکرد کلیه‌ها و کبد کمک می‌کند تا بهتر بتوانند باقیمانده‌‌ی داروها را از بدن دفع کنند. همچنین نوشیدن آب فراوان، ظرفیت شما را برای تعریق و خنک کردن بدن در دمای بالا، افزایش می‌دهد.

قدم دوم

هر روز یک ساعت ورزش‌های قلبی و تنفسی مانند تمرینات هوازی، شنا و دو انجام دهید. ورزش کردن، کلیه‌ها، کبد و سایر اندام‌های حیاتی را تقویت و تحریک می‌کند و ضمناً موجب دفع باقیمانده‌ی داروها از طریق عرق می‌شود.

قدم سوم

هر روز ۶۰ تا ۹۰ گرم جلبک دریایی تازه بخورید. آلژینات سدیم، عنصر فعال موجود در جلبک دریایی است که به باقیمانده‌ی دارو در سیستم گوارش‌تان چسبیده و مانع بازجذب آنها توسط بدن می‌شود.

قدم چهارم

هر روز همراه با غذا، یک عدد قرص گل ِ شیرین دندان بخورید. عنصر فعال موجود در این گل، اینولین است که به جریان صفرا را بیشتر کرده و به کبدتان کمک می‌کند باقیمانده‌ی دارو را از اندام‌های درونی‌تان پاک کند.

قدم پنجم

هر روز یک فنجان چای زنجبیل تازه بنوشید تا بدن‌تان از داروها پاکسازی شود. جینجرول، عنصر فعال در زنجبیل است که باعث افزایش تعریق و دفع باقیمانده‌ی داروها از طریق پوست‌تان می‌شود. یک زنجبیل تازه‌ی درسته را برش بزنید و در ماگ بگذارید و آب جوش را به آن اضافه کنید. می‌توانید برای شیرین شدن این چای، از عسل استفاده کنید.

سالی یک یا دوبار سم زدایی از بدن، برای سلامت عمومی و طول عمر مفید است. ابتدا در مورد شیوه‌هایی که می‌توانید هر روز انجام دهید تا به پاکسازی بدن‌تان کمک کنید حرف می‌زنیم.

یک دستورالعمل ساده به شما توصیه می‌کنیم:

چگونه بعد از مصرف استروئید و مکمل بدن را سم زدایی کنید؟

۱. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، سرکه‌ی سیب خالص و از نوع ارگانیک آن را تهیه کنید

۲. یک هشتم تا یک دوم قاشق چایخوری جوش شیرین که به خنثی کردن سرکه‌ای که می‌خورید کمک می‌کند تا به مینای دندان‌های‌تان آسیب نزند، اما شما همچنان از فواید بی‌نظیر سرکه‌ی سیب بهره خواهید برد.

ضمناً اگر سرکه ابتدا خنثی شود، بدن بهتر می‌تواند آن را جذب کند. اگر خاصیت اسیدی سرکه خیلی اذیت‌تان می‌کند (ریفلاکس و …) می‌توانید از جوش شیرین بیشتری استفاده کنید. ابتدا با یک هشتم قاشق چایخوری جوش شیرین شروع کنید و تحمل‌ بدن‌تان را بسنجید. برای بیشتر افراد، یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین، بسیار ایده‌آل است. یادتان باشد که جوش شیرین، سدیم دارد و شما باید برای چند روز اول، آب بیشتری بنوشید تا بدن‌تان با این میزان نمک اضافی تطبیق پیدا کند.

۳. یک چهارم یا یک دوم آب ِ یک عدد لیموترش تازه

۴. یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

به این مواد حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی‌لیتر آب اضافه کرده و ۲ تا ۴ بار در روز بنوشید. اگر بتوانید این ترکیب را با معده‌ی خالی بنوشید، بسیار عالی است. می‌توانید با استفاده از آب جوش، با این ترکیب چیزی شبیه چای درست کنید.

همچنین اگر دوست دارید طعم بهتری داشته باشد می‌توانید از مواد زیر نیز استفاده کنید

۱. بیست قطره عصاره‌ی زنجبیل

۲. یک دوم قاشق چایخوری فلفل هندی (فلفل کایِن). با مقدار بسیار کم شروع کنید تا تحمل بدن‌تان را بسنجید. فلفل کاین می‌تواند بافت‌های سیستم گوارشی را بازسازی کند و آسیب‌های آن را التیام ببخشد.

ضمناً اگر همراه با سایر غذاها استفاده شود، تاثیرگذاری آن بیشتر شده و موجب ترمیم بافت قلب و عروق می‌شود. تحقیقات علمی نشان داده که فلفل کاین می‌تواند جلوی سکته‌ی قلبی را بگیرد و برخلاف تصور عموم، منجر به زخم معده نمی‌شود، بلکه در واقع آن را درمان می‌کند!

فلفل کاین یک گرمازای طبیعی است که می‌تواند دمای بدن را بالا ببرد، متابولیسم را افزایش بدهد و نهایتا چربی سوزی را تسریع کند. فلفل کاین با افزایش جریان خون، جریان مایع لنف را در عروق لنفاوی بیشتر می‌کند که این نتایج را دارد: کاهش سلولیت در خانم‌ها، سم زدایی از بدن، سلامت عمومی، چربی سوزی و کنترل وزن بدن!

۳. یک قاشق چایخوری زردچوبه. زردچوبه به بازیابی میکروبیوتا یا فلورای روده کمک می‌کند و همچنین می‌تواند به پاکسازی پوست ِ آنهایی که از جوش و آکنه رنج می‌برند کمک کند. زردچوبه برای توقف رشد موهای زائد صورت در خانم‌ها مفید است.

سایر گیاهان و مکمل‌هایی که به سم زدایی بدن کمک می‌کنند

چگونه بعد از مصرف استروئید و مکمل بدن را سم زدایی کنید؟

۱. گیاه خار مریم. کبد مهمترین ارگان بدن برای سم زدایی است. گیاه خار مریم به کبد در عمل سم زدایی و داشتن عملکرد مناسب کمک می‌کند.

۲. دهيدرواپی آندروسترون (DHEA) که به نام هورمون ضد سالخوردگی معروف است. افرادی که به کافئین عادت کرده‌اند، آنهایی که عاشق چربی سوزی هستند و کسانی که مدام مکمل‌های رژیمی مصرف می‌کنند، معمولا می‌گویند این جور چیزها دیگر روی‌شان اثری ندارد.

دلیلش یک چیز است که احتمالاً در زبان رایج اینگونه بیان می‌شود که؛ بدن به آن عادت کرده است. یعنی چیزی که در زبان پزشکی به آن «خستگی آدرنال» گفته می‌شود. غدد آدرنال یا فوق کلیوی شما، غده‌های کوچکی هستند که روی هر کلیه قرار دارند.

این غدد، در ترشح هورمون‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند. استرس زیاد، کمبود خواب و مصرف محرک‌های زیاد، دلایل اصلی فشار زیاد بر آدرنال هستند. وقتی غدد فوق کلیوی تحت فشار زیاد قرار می‌گیرند، نمی‌توانند به خوبی عمل کنند. هورمون DHEA به این غدد کمک می‌کند تا از بار اضافی خلاص شوند. البته حتماً باید این مکمل تحت نظر پزشک مصرف شود. کاهش استرس، خواب کافی و محدود کردن مصرف کافئین به اثرگذاری بیشتر این مکمل کمک می‌کند.

۳. آلوئه‌ورا. ژل آلوئه‌ورا یکی از بهترین پاک‌کننده‌های سیستم گوارشی است.

۴. روغن کرچک. که البته نباید مکررا از آن استفاده کنید می‌تواند انقباضات و فعالیت‌های روده‌ی کوچک را هم علاوه بر روده‌ی بزرگ، بیشتر کند، بنابراین تمام قسمت‌های روده‌تان را تمیز می‌کند.

۵. پسلیوم یا پوسته‌ی اسفرزه و سایر مکمل‌های فیبر. قرار است سیستم گوارشی‌تان را پاکسازی کنید و فیبر می‌تواند این کار را سریعتر انجام بدهد.

۶. آنزیم‌های گوارشی. می‌توانید این مکمل‌ها را از داروخانه تهیه کنید.

۷. خربزه درختی یا پاپایا. پاپایا بهترین آنزیم طبیعی گوارشی است که می‌توانید بخورید. نصف یک عدد پاپایا، نصف یک عدد آناناس، کمی یخ و آب را با هم ترکیب کنید و بنوشید.

۸. روغن ماهی. روغن کبد ماهی، برای سم‌زدایی بسیار عالی است.

نکات مهمی که باید برای دوره پاکسازی سم‌زدایی بدن به یاد داشته باشید

۱. زیاد آب بنوشید چون قرار است سیستم بدن‌تان را به خوبی شستشو دهید.

۲. مصرف قند، شیرین کننده ها و کافئین را محدود کنید. هر ماده‌ی سمی و غیرمفیدی را باید حذف و یا حداقل بسیار محدود کنید.

۳. مصرف لبنیات را به حداقل برسانید چون ارتباط خوبی با پروسه‌ی سم زدایی ندارد.

۴. مصرف گوشت را محدود کنید چون گوشت سریع هضم نمی‌شود و زمان زیادی در معده‌تان می‌ماند.

۵. فیبر، فیبر و باز هم فیبر! هنگام سم زدایی بدن، رادیکال‌های آزاد و سموم از کبد، کلیه‌ها و سیستم لنفاوی وارد جریان خون می‌شوند و باید آنها را دفع کنید. مصرف فیبر غذایی یا مکمل فیبر، جزء جدانشدنی برنامه‌ی سم زدایی است.

۶. شکم‌تان را برس خشک بکشید یا ماساژ بدهید. ماساژ دادن به صورت حرکات دورانی (۱۵ بار در جهت حرکت عقربه‌های ساعت و ۱۵ بار خلاف جهت عقربه‌های ساعت)، به عنوان اولین کاری که صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید، به حرکات روده و دفع کمک می‌کند.

۷. تا جایی که می‌توانید بیشتر غذاهای خام مصرف کنید تا غذاهای پخته شده، مخصوصاً سبزیجات خام. نگران قند میوه‌ها نباشید، قرار نیست با خوردن میوه، چربی انباشته کنید. انواع مغزها و دانه‌ها، لوبیا و بنشن، جوانه‌ها و ماهی، منابع عالی پروتئین هستند.

در برنامه‌ی سم زدایی‌تان می‌توانید از پروتئین وی استفاده کنید. البته یادتان باشد پروتئین وی، شیرین کننده‌هایی دارد مگر اینکه نوع ِ بدون قند آن را تهیه کنید و در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

تکنیک‌های غیرخوراکی سم زدایی

۱. گرفتن حمام روغن درخت چای یا استفاده از صابون‌های عصاره‌ی نعنا، به خون اکسیژن رسانی می‌کند. هر چه اکسیژن بیشتری در خون‌تان داشته باشید، جریان خون‌تان هم بیشتر شده، جریان سیستم لنفاوی افزایش یافته و سم زدایی هم موثرتر انجام می‌شود.

۲. روغن نارگیل یا لوسیون بدن شیر نارگیل هم به سم زدایی کمک می‌کند.

۳. تکنیک دوش ِ کنتراست، یکی از بهترین تکنیک‌هایی است که باعث افزایش جریان سیستم لنفاوی، سم زدایی و حتی پیشگیری از سرطان می‌شود (مخصوصاً سرطان سینه که به جریان لنفاوی مربوط است). در دوش کنتراست، ابتدا با آب گرم دوش می‌گیرید که باعث گشادشدن رگ‌ها و افزایش جریان خون می‌شود و سپس ناگهان زیر دوش آب سرد می‌روید که باعث انقابض رگ ها و کُند شدن ناگهانی جریان خون می‌شود.

تهیه و ترجمه: diet.com

منابع: livestrong + isteroids




Source link