روش های درمان چاقی بعد ازدواج


بررسی روش های درمان چاقی بعد ازدواج

در این مطلب از سایت دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان قصد داریم به بررسی روش های درمان چاقی بعد ازدواج بپردازیم. یکی از بهترین قسمت های بدن انسان، انعطاف پذیری مطلق آن است. یعنی شما می توانید بدن خود را تغییر دهید و آن را به شکلی که می خواهید شکل دهید، البته با کمی تلاش!

تغییرات هورمونی پس از ازدواج، افزایش سطح استرس، یا هر یک از دلایل دیگری که می تواند علت چاقی بعد از ازدواج باشد، با رعایت نکات زیر قابل پیشگیری است:

 عادات غذایی سالم داشته باشید.

بهتر است رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. اصلاح رژیم غذایی و عادات غذایی تنها در چند ماه می تواند شما را لاغر کند. توجه به آنچه می خورید، کاهش تنقلات و خوردن غذاهایی که ارزش غذایی بالا و کالری کمی دارند، برای شما معجزه می کند.

 در خانه ورزش کنید.

گاهی اوقات، فقط انجام چند حرکت ساده ورزشی در خانه می تواند تفاوت ایجاد کند! با این حال، اگر خودِ تنبل‌تان را می شناسید و فکر می کنید که نمی توانید به طور منظم حرکات ورزشی را در خانه انجام دهید، به یک باشگاه بروید. اکنون غالب زنان این کار را می کنند! عضویت در یک باشگاه و انجام حرکات ورزشی سخت آن، در روند جلوگیری از افزایش وزن تازه عروس ها و تازه دامادها معجزه می کند.

 با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

متخصصان تغذیه نوع بدن و متابولیسم شما را درک کرده و بر اساس این عوامل یک برنامه غذایی طراحی می کنند که نتایج بسیار خوبی در کاهش حجم اضافی دارد.

روش های رهایی از چاقیِ میان‌سالی | متخصص تغذیه اصفهان

مراجعه به یک متخصص

یک بیماری زمینه ای می تواند دلیل افزایش وزن غیر طبیعی شما باشد. مشکل چاقی شما می تواند دلایلی مهم تر از افزایش وزن تازه ازدواج کرده داشته باشد. بنابراین، اگر علائم دیگری را تجربه می کنید، بهتر است حتماً به پزشک مراجعه کنید.

دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

کنترل استرس

استرس، یک واکنش طبیعی بدن به تحریکات خارجی است که ممکن است به عنوان یک واکنش مثبت و مفید در برخی موارد به کار گرفته شود. اما همچنین استرس می‌تواند به عنوان یک عامل موثر در ایجاد بیماری‌های مرتبط با چاقی، مانند دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بالا عمل کند. در این میان، به دلیل تغییرات هورمونی که در اثر استرس ایجاد می‌شوند، افراد ممکن است به خوردن بیش از حد مایل شوند و در نتیجه چاق شوند.

بنابراین، استفاده از تکنیک‌های مدیریت استرس به منظور کاهش استرس می‌تواند به کاهش خطر چاقی پس از ازدواج کمک کند. برخی از تکنیک‌های مدیریت استرس عبارتند از: ورزش، مدیتیشن (که به کاهش سطح هورمون کورتیزول کمک می‌کند) و تمرین تکنیک‌های تنفسی


مطالعه بیشتر:

حفظ تعادل PH با رژیم غذایی

بهترین زمان مصرف ویتامین ها

کنترل ریزش مو با تغذیه مناسب





Source link