رژیم اینترنتی و مزایای آن


رژیم اینترنتی امروزه دلایلی همچون دوری راه ، ترافیک ، مشغله های زندگی و کاری باعث شده که افراد نتوانند برای رژیم درمانی به یک متخصص تغذیه خوب مراجعه کنند ؛ به همین علت ، برخی از پزشکان به خصوص دکتر مهدی شادنوش ، بهترین متخصص تغذیه در تهران ، از فضای اینترنت و امکانات موجود در آن استفاده کرده و اقدام به ارائه برنامه غذایی اینترنتی به هموطنان کرده اند.

رژیم اینترنتی _ دکتر شادنوشرژیم درمانی اینترنتی

در رژیم درمانی اینترنتی ، افراد با مراجعه به وب سایت متخصص تغذیه مورد نظر خود مراجعه کرده و فرم مورد نظر را پر می کنند. سپس با توجه به اطلاعاتی که در آن فرم ثبت کرده اند ، رژیم غذایی مناسبی برایشان تهیه شده و به صورت اینترنتی در اختیارشان قرار می گیرد.

به این نکته توجه داشته باشید که این رژیم لاغری به صورت دوره ای بوده و شما پس از گذشت آن مدت ، برای دریافت مجدد رژیم باید به وب سایت پزشک مورد نظر مراجعه کنید.

هدف از رژیم درمانی اینترنتی چیست؟

هدف از رژیم درمانی اینترنتی ، ارائه‌ خدمات درمانی و مشاوره به شکل آنلاین و از راه دور است. این روش درمانی به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با انعطاف بیشتری به مشاوره‌های پزشکی و رژیم‌های غذایی دسترسی داشته باشند ، بدون اینکه نیاز به حضور فیزیکی در مطب پزشک داشته باشند.

با استفاده از رژیم درمانی اینترنتی ، افراد می‌توانند از مزیت های زیر بهره مند شوند:

  • دسترسی آسان‌تر به مشاوره پزشکی. افراد می‌توانند به راحتی و با استفاده از اینترنت به مشاوره‌های پزشکی دسترسی داشته باشند ، بدون اینکه نیاز به حضور در مطب پزشک داشته باشند. این مشاوره‌ها می‌توانند شامل راهنمایی هایی در مورد رژیم‌های غذایی ، ورزش‌ها و روش‌های تغییر سبک زندگی باشند.
  • ارتباط بیشتر با پزشک. با استفاده از رژیم درمانی اینترنتی به راحتی می توان با پزشک خود ارتباط برقرار کرد و به این ترتیب سوالات خود را از او پرسید. این ارتباط می‌تواند شامل ارسال پیام ، ایمیل و یا تماس تلفنی با پزشک باشد.
  • پیگیری و نظارت بر پیشرفت. با استفاده از رژیم درمانی اینترنتی می توان پیشرفت خود را پیگیری کرد و اطلاعاتی در مورد وزن ، فشار خون ، قند خون و سایر شاخص‌های سلامتی خود به پزشک ارسال کرد. این اطلاعات می‌توانند به پزشک کمک کنند تا بتواند بهترین رژیم غذایی و تمرینات ورزشی را برای شما تعیین کند.
  • کاهش هزینه. همچنین استفاده از رژیم درمانی اینترنتی می‌تواند به کاهش هزینه‌های مربوط به مشاوره‌های پزشکی و رژیم‌های غذایی کمک کند.

به هر حال ، قبل از استفاده از رژیم درمانی اینترنتی ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند شما را در مورد رژیم غذایی و تمرینات ورزشی مناسب برای شما راهنمایی کند و همچنین می‌تواند به شما اطلاعاتی دهد در مورد اینکه چگونه می‌توانید بهترین استفاده را از رژیم درمانی اینترنتی ببر

چه خدماتی در رژیم اینترنتی ارائه می شود؟

  • رژیم های غذایی مناسب در بازه های زمانی مشخص ، توسط بهترین متخصص تغذیه به فرد ارائه می شود.
  • روند تغییرات در دوره رژیم درمانی توسط متخصص تغذیه خوب پیگیری می شود.
  • راهکارهای رفتاری مناسبی در این دوره درمانی به فرد ارائه می شود.
  • فرد می تواند با مطالعه مطالب موجود در سایت ، اطلاعات لازم را در خصوص اهمیت و میزان کالری مواد غذایی به دست آورد و با پزشک خود درباره آن صحبت کند.
  • امکان عضویت و ارتباط با پزشک از طریق تلفن ، عضویت در صفحه اینستاگرام و غیره.
  • شما عزیزان  با مراجعه به قسمت در خواست رژیم می توانید آموزش مربوط به دریافت رژیم اینترنتی را ببینید و پس از آن درخواست رژیم کنید.

رژیم اینترنتی _دکتر شادنوش

ویژگی های یک مشاور تغذیه خوب

  • یک مشاوره تغذیه خوب باید با توجه به ویژگی های جسمی و مشکلاتی که بیمار دارد ، بهترین رژیم درمانی را به او پیشنهاد دهد و صرفا به فکر منافع شخصی خود نباشد و سلامت بیمار را در اولویت کار خود قرار دهند.
  • بهترین متخصص تغذیه باید در دسترس باشد تا زمانی که بیمار سوالی از او داشت به راحتی بتواند از او بپرسد.
  • روند رژیم غذایی بیمار را بررسی کند تا او دچار مشکلی نشود.
  • یک متخصص تغذیه خوب باید به گونه ای رژیم غذایی فرد را تهیه کند که او احساس ضعف و گرسنگی نکرده و با رعایت مداوم آن ، در مدت زمان کوتاهی به وزن ایده آل خود برسد و اگر آن رژیم را به طور مرتب رعایت نماید ، دیگر دچار اضافه وزن نخواهد شد.
  • مهم ترین نکته در رژیم غذایی همکاری بین فرد و متخصص تغذیه می باشد.

کاهش وزن تضمینی با رژیم غذایی اینترنتی

رژیم غذایی لاغری دکتر مهدی شادنوش برای افرادی که از طریق اینترنت یا به صورت حضوری درخواست می کنند ، تضمینی می باشد ، به این صورت که پس از کاهش وزن مورد نظر فرد با رعایت رژیم غذایی مربوط به دوره تثبیت وزن و سایز دیگر دچار چاقی نمی شود ، مگر اینکه فرد مجدد پرخوری کرده و تغذیه نامناسبی داشته باشد.

انواع رژیم اینترنتی

رژیم چاقی : برخی از افراد از لاغر بودن خود ناراضی هستند ، به همین منظور از پزشک متخصص تغذیه در خواست رژیم چاقی می کنند تا اندام زیباتری داشته باشند.

رژیم اینترنتی _ دکتر شادنوش

رژیم لاغری : رژیم لاغری برای کاهش وزن و تناسب اندام می باشد و افرادی که دارای اضافه وزن هستند ، از این رژیم استفاده می کنند.

رژیم بارداری و شیردهی : در دوران بارداری و شیردهی مادر برای اینکه سلامت فرزندان و خود را حفظ کند از این نوع رژیم استفاده می نماید.

رژیم کودکان و نوجوانان :والدین از این نوع رژیم برای حفظ سلامت و رشد کودک خود استفاده می کنند. این نوع رژیم باعث می شود که کودکان و نوجوانان دچار چاقی و انواع بیماری های ناشی از تغذیه نادرست نشوند.

رژیم سالمندان : با بالا رفتن سن افراد باید بیشتر در تغذیه خود دقت کنند تا دچار مشکلاتی همچون فشار خون ، دیابت ، چربی و غیره نشوند ، رژیم غذایی مربوط به سالمندان متناسب با سن و بیماری های آن ها تهیه می شود.

رژیم درمانی در بیماری ها : برای درمان برخی از بیماری ها مانند دیابت ، ناراحتی های معده و غیره فرد علاوه بر درمان دارویی بهتر است رژیم درمانی را نیز رعایت کند تا روند درمان بیماری به بهترین شکل انجام شود.

کدام گروه غذایی به افزایش وزن ما کمک می کند ؟

به طور کلی مواد غذایی به شش دسته تقسیم می شوند :

  1. کربوهیدرات ها : هر گرم حاوی 4 کالری است.
  2. پروتئین ها : هر گرم حاوی 4 کالری است.
  3. چربی ها : هر گرم حاوی 9 کالری است.
  4. ویتامین ها : فاقد کالری می باشند.
  5. املاح و مواد معدنی : فاقد کالری می باشند.
  6. آب : فاقد کالری می باشند.

رژیم اینترنتی _ دکتر شادنوش

در حقیقت باید گفت که ویتامین ها ، آب ، املاح و مواد معدنی به چاقی و افزایش وزن افراد کمک نمی کند ، اما آن ها جزو گروه های غذایی لازم و مفید برای بدن هستند و مصرف آن ها الزامیست. در برخی موارد ، افراد لاغر تر بر این تفکرند که مصرف شربت و قرص های آهن یا مولتی ویتامین ها به افزایش وزنشان کمک می کند ، در حالیکه این تفکر درست نیست.

یکی دیگر از تفکرات و اشتباهات رایج افراد لاغر این است که فکر می کنند به دلیل بیشتر بودن میزان کالری چربی ها ، در مقایسه با کربوهیدرات و پروتئین ها ، خاصیت چاق کنندگی بیشتری دارند. در واقع ، چربی ها مدت بیشتری در معده می مانند و این باعث می شود فرد تا ساعت ها سیر بماند و مواد غذایی دیگری میل نکند.

اما باید بدانید که در میان گروه های غذایی ، کربوهیدرات ها بیشترین تاثیر را در افزایش وزن شما دارند. بنابراین توصیه می شود ، در رژیم غذایی خود کربوهیدرات بیشتری جای دهید.

در ادامه به ده مورد از مواد غذایی چاق کننده اشاره خواهیم کرد؟

  • تخم مرغ
  • کره بادام زمینی
  • نواحی پرچرب گوشت
  • انواع لوبیا
  • سبزیجات سرشار از نشاسته همچون سیب زمینی ، نخود فرنگی و ذرت
  • میوه ها
  • غلات کامل
  • روغن های سالم همچون روغن زیتون ، بادام ، دانه کتان و غیره.
  • شیر کامل یا شیر شکلات
  • و آجیل

مزیت رژیم اینترنتی به رژیم حضوری چیست ؟

طیبعتا در تمام شهر ها نمی توان به بهترین متخصص تغذیه دسترسی داشت و بدین صورت است که دریافت رژیم اینترنتی از بهترین راهکار های ارتباطی پزشک با فرد متقاضی است. از جهتی با پیشرفت علم و تکنولوژی ، روند زندگی به سمت و سویی پیش رفته است که وقت و زمان آزادی برای افراد باقی نمانده که بتوانند با خیال راحت به کلینیک متخصص تغذیه مراجعه کنند و رژیم غذایی را به صورت حضوری دریافت کنند. تمامی مواردی که بیان شد ، مزیت های رژیم اینترنتی به نسبت دیگر روش های دریافت برنامه غذایی است که نه تنها با رژیم غذایی حضوری تفاوت ندارد ، بلکه مزایای بهتری را نیز دارد.

صرفه جویی در هزینه ها و وقت 

در این نوع برنامه غذایی تفاوت ندارد که شما متقاضی دریافت کدام یک از برنامه های لاغری یا چاقی هستید. برای دریافت رژیم اینترنتی ، دیگر نیاز به پرداخت هزینه های رفت و برگشت نخواهد بود ، مخصوصا اگر در کلان شهر تهران باشید می دانید که هر رفت و برگشت علاوه بر هزینه ها ، وقت شما نیز اتلاف شده است ، اما با دریافت برنامه انلاین بدون اتلاف وقت و پول ، به راحتی می توان با دکتر متخصص تغذیه در ارتباط باشید و برنامه مورد نیاز خود را دریافت کنید.

دسترسی دائم 

برای دریافت رژیم بایستی به کلینیک متخصص مراجعه می کردید. اما امروزه با استفاده از دریافت رژیم اینترنتی در هر جا و هر حالتی به راحتی می توانید با استفاده از یک موبایل ، تبلت یا کامپیوتر بدون محدودیت های مکانی و زمانی برنامه غذایی مد نظر را دریافت کنید. این روند ، علاوه بر این مزیتی که گفته شد ، برای آن دسته از اشخاصی که خجالتی هستند و قاد ر به بیان خواسته های خود در مطب پزشک نیستند نیز بسیار مطلوب خواهد بود.

رژیم غذایی اینترنتی سالم در حفظ سلامت انسان

یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت انسان شامل موارد زیر می‌ تواند باشد:

  • مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه: اینها منابع غنی از ویتامین‌ ها ، مواد معدنی و فیبر هستند.
  • مصرف مقادیر مناسب پروتئین: ماهی ، مرغ ، گوشت قرمز ، لوبیا ، عدس و سویا به عنوان منابع خوب پروتئین می ‌توانند در رژیم غذایی حضور داشته باشند.
  • مصرف مقادیر مناسب گندم کامل ، برنج قهوه ‌ای ، نان کامل و غلات گرم: اینها منابع خوبی از فیبر و کربوهیدرات هستند.
  • مصرف محصولات لبنی با کمترین چربی: شیر ، ماست ، پر چرب یا کم چرب به عنوان منابع کلسیم و پروتئین می ‌توانند مفید باشند.
  • استفاده از روغن ‌ها و چربی‌ های نیمه جامد مانند روغن زیتون ، زردآلو ، آجیل و ماهی به عنوان منابع چربی سالم مورد استفاده قرار بگیرند.
  • مصرف مقدار مناسب آب: آب نقش مهمی در حفظ رطوبت بدن و عملکرد سالم اعضا دارد.

ویژگی یک رژیم غذایی اینترنتی سالم چیست؟

  • تنوع گروه‌های غذایی: مصرف متنوع میوه‌ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، منابع پروتئینی (مانند گوشت ، ماهی ، حبوبات و سویا) و لبنیات پایه ، از جمله فاکتورهای مهم در یک رژیم غذایی سالم است.
  • مصرف محدود چربی: ترجیحاً مصرف چربی ‌های نیمه اشباع و اشباع را به حداقل برسانید. از منابع غیر گیاهی چربی سالم مانند روغن ‌های نباتی بدون چربی ترانس استفاده کنید و چربی‌ های اشباع را که در مواد غذایی پرچرب ، مثل محصولات لبنی با چربی بالا و گوشت قرمز، موجود هستند را محدود کنید.
  • مصرف غذاهای پر فیبر: غذاهایی که حاوی فیبر غذایی هستند ، مانند میوه‌ها ، سبزیجات تازه ، غلات کامل و حبوبات ، برای حفظ سلامتی سیستم گوارشی بسیار مفید هستند.
  • محدودیت مصرف قند و شکر: مصرف بیش از حد قند و شکر می‌تواند به مشکلاتی مانند اضافه وزن ، دیابت و سایر بیماری‌های مزمن منجر شود. بنابراین ، ترجیحاً مصرف قند طبیعی موجود در میوه‌ها و سبزیجات را استفاده نمایید و مصرف شکرهای اضافه شده و غذاهای پر قند را محدود کنید.
  • مدیریت اندازه قسمت ‌های غذایی: توجه به اندازه قسمت ‌های غذایی و جلوگیری از خوردن بیش از حد می‌تواند به کنترل وزن و حفظ سلامت فزاینده کمک کند.
  • آشامیدن آب به مقدار کافی: آب مهمترین ماده مورد نیاز بدن است و برای حفظ سلامتی ، باید به میزان کافی آب بنوشید. معمولاً مصرف روزانه ۶-۸ لیوان آب پیشنهاد می‌شود.

 



Source link