رژیم غذایی کتوژنیک: سامورایی روش

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها رژیم کتوژنیک ممکن است به کاهش وزن کمک کند، همانطور که رژیم های دیگر کمک می کنند، با محدود کردن انتخاب های غذایی تا کالری کمتری مصرف کنید. بنابراین، اگر به دنبال کاهش وزن با رژیم کتوژنیک هستید، تنظیم فاصله میزان کالری دریافتی و میزان کالری که میسوزانید، همچنان ضروری است. یک مطالعه کوچک که در فوریه 2021 در Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که مردم تقریبا 700 کالری کمتر در روز با رژیم کم چرب گیاهی در مقایسه با رژیم کم کربوهیدرات که عمدتا از چربی های حیوانی تشکیل شده بود، می خوردند. محصولات کتوژنیک یا کتویی، محصولاتی هستند که دارای کربوهیدرات به شدت پایین و در عین حال چربی بالایی هستند.

رژیم کتوژنیک فرشته

Data was created with GSA C​ontent  Gen erat​or D em​ov ersi​on!

پیروی از یک رژیم غذایی که کربوهیدرات ها را به شدت محدود می کند، مستلزم نظارت دقیق بر انتخاب های غذایی خود است تا اطمینان حاصل شود که نیازهای غذایی خود را برآورده می کنید. کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی برای فعالیتهای با شدت بالا، مانند دوی سرعت، بوکس، شنا یا طناب زدن هستند. علاوه بر این، توجه داشته باشید که چربی هر گرم در مقایسه با کربوهیدرات یا پروتئین، حاوی کالری بیشتری است. علاوه بر این، همانطور که در بالا اشاره کردیم، ثابت شده است که کتو در کاهش التهاب کمک می کند، که در نتیجه به نوبه خود به کاهش التهاب مرتبط با آکنه (جوش های قرمز و متورم) نیز کمک می کند.  Data w​as created ​wi th GSA Co᠎nt ent Genera tor  DE MO!

سایت رژیم کتوژنیک فرشته

بنابراین، تغییر رژیم کتوژنیک میتواند بر عملکرد ورزشی و سطح انرژی تاثیر منفی بگذارد، به خصوص که بدن شما با استفاده از چربی به عنوان سوخت جایگزین کربوهیدرات، سازگار میشود. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی ممکن است کمک کننده باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که هدف از هر تغییر رژیم غذایی، ترویج یک سبک زندگی سالم است، بنابراین مطمئن شوید که برنامه غذایی را انتخاب کنید که بتوانید در دراز مدت، خود را متصور شوید.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت

اشکال دیگر رژیم های کتوژنیک شامل رژیم های کتوژنیک چرخه ایی است که به عنوان چرخه کربوهیدرات نیز شناخته می شود و رژیم های کتوژنیک هدفمند، که امکان تنظیم مصرف کربوهیدرات در حول ورزش را فراهم می کند. رژیم کتوژنیک در کودکان به عنوان یک گزینه درمانی مناسب ارائه شده است آمارها نشان می دهد که اغلب از داروهای جدید مؤثرتر است ، و هم چنین به طور مداوم هوشیاری و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. رژیم کتوژنیک شامل محدود کردن شدید مصرف کربوهیدرات است که منبع اصلی انرژی بدن هستند.  Th is h᠎as ​be en creat ed with the help  of GSA Content Gene ra to᠎r DE᠎MO !

از طرف دیگر، برخی تحقیقات دیگر نشان دادهاند که درست برعکس، رژیم کتو بر عملکرد ورزشکاران استقامتی به دلیل اختلال در مصرف انرژی و تسریع خستگی، تاثیر منفی دارد. تا حدودی به این دلیل که رشد عضلانی به میزان کافی پروتئین نیاز دارد و برخی از نسخههای این رژیم غذایی شامل محدود کردن میزان پروتئین دریافتی است. اگر چه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه در هنگام سازگاری بدن شما وجود داشته باشد. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می شود.

جوش زدن در رژیم کتوژنیک

اما با این تفاوت که در این رژیم پروتئین زیادتری استفاده می شود. استفاده از این مواد کتویی می تواند تا میزان زیادی چربی بدن شما را کنترل کند و همین نکته م تواند بر روی رژیم غذایی شما تاثیر بگذارد. سفارش محصولات کتویی از سایت IBdiet که از برترین مراکز فروش محصولات کتویی موجود در بازار است، توانسته محصولات باکیفیت و مطلوبی را به کاربران خود عرضه کند. رژیم کتو رژیمی است که کربوهیدراتها را محدود میکند و فواید زیادی برای سلامتی دارد. A᠎rtic᠎le h​as been gen​erated by G SA Content Gene rator DEMO .

رژیم کتوژنیک چجوریه نی نی سایت

اکثر میوه ها در این برنامه محدود هستند، استثناهایی وجود دارد، از جمله آووکادو اما سبزیجات غیر نشاسته ایی مانند سبزیجات برگدار باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشند. اگرچه آجیل، دانه ها و پروتئین های حیوانی مانند گوشت گاو می توانند هزینه های شما را افزایش دهند. اگر چه رژیم کتوژنیک به صراحت نیازی به گنجاندن تناسب اندام در برنامه روزانه شما ندارد اما افزایش فعالیت بدنی همیشه زمانی مهم است که می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید. همانطور که در عکس هرم رژیم کتوژنیک رامشاهده میکنید رژیم کتوژنیک استاندارد یا همان کلاسیک شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین باکیفیت و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است.

سرطان و رژیم کتوژنیک

رژیم 14 روزه کتوژنیک رژیم کتو برای لاغری باید شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و و تنها ۵ درصد یا کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز باشد. انواع سبزيهاي برگدار، انواع کلم، هويج، بادمجان، نخود سبز، لوبيا سبز، انواع کدو، فلفل، قارچ، خيار، گوجه فرنگي، پياز و سيبزميني در این گروه دستهبندي ميشوند كه در مقايسه با سايرگروهها داراي انرژي و پروتئين کمتر و فيبر، ویتامینهایA ،B ، C و مواد معدني از جمله پتاسيم و منيزيم بيشتري هستند. با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر شروع کنید تا تعیین کنید که چگونه غذاهای مورد علاقه شما می توانند در رژیم غذایی شما قرار بگیرند.

یک نمونه رژیم کتوژنیک

از آنجایی که سطوح بالای چربی حیوانی در رژیم غذایی با افزایش سطح کلسترول مرتبط است، هدف قرار دادن انواع خوبی از چربی های گیاهی می تواند مفید باشد. اما در رژیم کتوژنیک کلاسیک، که در ابتدا برای مدیریت اختلالات تشنج استفاده می شده است، 80 تا 90 درصد کالری از چربی، 5 تا 15 درصد از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات ها تامین می شود. مطمئناً، تخممرغ یک گزینه فوقالعاده است، زیرا آنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، اما چیزهای بسیار دیگری وجود دارد که میخورید که شما را از کتوز خلاص نمیکند. اگر هنگام شروع رژیم کتوژنیک احساس می کنید سطح انرژی شما بسیار کاهش می یابد، کاهش کربوهیدرات ها را کاهش دهید و مطمئن شوید که این کار را بهجای یک باره، به تدریج انجام دهید.

بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ های غذا، برنامه ها و کتاب های آشپزی نیز دستور العمل ها و ایده های غذایی مناسب کتو را ارائه می دهند که می توانید از آن ها برای ایجاد منوی سفارشی خود استفاده کنید. همچنین مطالعات نشان می دهد که در رژیم کتو میزان سیترات ترشحی به ادرار کاهش پیدا میکند، سیترات با اتصال به کلسیم مانع از بروز سنگ کلیه در افراد می شود پس در نتیجه با کاهش سیترات ترشحی در افرادی که رژیم کتو دارند امکان ابتلا به سنگ کلیه افزایش می یابد. نسخه اصلاح شده رژیم کتوژنیک، به شما این امکان را می دهد که پروتئین را آزادانه تر مصرف کنید، با 20 تا 30 درصد کل کالری، با همان محدودیت کربوهیدرات، این رایج ترین نسخه رژیم غذایی امروزی است.

Data was c​reat ed wi᠎th the help ​of GSA Con tent​ G enerator Demov er sion​!

عوارض رژیم کتوژنیک

بیمارستان جانز هاپکینز امروزه به بیماران مکملهای پتاسیم سیترات میدهد که احتمال سنگهای کلیوی را ۷ برابر کم میکند. امروزه افراد سبک سالم زیستی را بر می گزینند و تمایل بسیاری به گرفتن رژیم لاغری مختلف از خود نشان می دهند. در این رژیم باید همیشه از چربی های سالم و مفید استفاده کنید. گفته می شود، کاهش کالری همیشه اینطور نیست، زیرا اگر غذاهای پر کالری (مثلا چربی) بیشتری می خورید، می توانید به طور کلی کالری بیشتری مصرف کنید.

در واقع در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. در واقع کدو سبز در کتو بسیار محبوب است. سبزیجات سبز رنگ مانند کاهو، خیار، سبزی خوردن (الته به جز فلفل­ها) سبب بهبود و کاهش رفلاکس معده می­شوند. تحقیقات نشان می دهد که وقتی بیماران مبتلا به آلزایمر از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند ، عملکرد شناختی آنها به میزان قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می کند. اما دلایلی وجود دارد که اجازه نمیدهند رژیم کتوژنیک به نتیجه برسد. بنابراین برای رسیدن به نتیجه قطعی در تاثیر مثبت رژیم کتوژنیک بر عملکرد ورزشکاران استقامتی، نیاز به مطالعات بیشتری وجود دارد.

رژیم کتوژنیک سریع

به عنوان مثال، یک بررسی قبلی نشان داده است که محدودیت رژیم غذایی کربوهیدرات ها ممکن است نیاز به دارو را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد یا از بین ببرد. در خصوص توضیح کربوهیدرات باید گفت، کربوهیدرات ها منبع اصلی تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن هستند. آن ها باید زیر نظر یک متخصص پزشکی یا متخصص تغذیه از این رژیم پیروی کنند. این در حالیه که توی همین بازه زمانی افرادی که از رژیم های کم چربی یا کم کالری استفاده میکنن بین 3 تا 4 کیلو وزن کم میکنن.

یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. علائم بالینی RED-S ممکن است شامل اختلال در غذا خوردن، خستگی، ریزش مو، سردی دستها و پاها، خشکی پوست، کاهش وزن قابل توجه، افزایش زمان بهبودی ناشی از جراحات (مانند کبودیهای طولانی مدت)، افزایش بروز شکستگی استخوان و قطع قاعدگی باشد. رژیم کتو ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، اختلال در تغذیه، دیابت یا بیماری کلیوی خطراتی ایجاد کند.

بیشتر شدن احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش، از علائم آنفولانزای کتو است. البته به خاطر داشته باشید که رژیم کتوژنیک بیشتر شامل چربی است و این احتمالا توضیح میدهد که چرا چربی بیشتری در طول ورزش میسوزد. هنگامی که بدن وارد فرآیند کتوز می شود، مصرف گلیکوژن متوقف می شود اما مصرف آب همچنان ادامه پیدا می کند. رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبدی، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتوئیل ترانسفراز، کمبود ترانسلوکاز کارنیتین، پورفیریا یا پیروات کیناز منع مصرف دارد.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید، میتوانید به عنوان میان وعده از آجیل، انواع دانه، پنیر یا کره بادام زمینی برای محدود کرد رژیم غذایی خود استفاده کنید (اگرچه استفاده از میان وعدهها در دراز مدت میتواند روند کاهش وزن را کند نماید). می توانید از گیاهان به عنوان بخور برای صورت نیز استفاده کنید. برای به حداقل رساندن این میزان، می توانید یک رژیم غذایی معمولی کم کربوهیدرات را برای چند هفته اول امتحان کنید. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید برای چند هفته اول، رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. ایده این رژیم این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید.

مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند، به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در یک دوره 2 ساله از دست دادند. متخصصات تغذیه با توجه به اعداد به دست آمده، ۶ محدوده وزنی مختلف از “کمبود وزن” تا چاقی بیمارگونه را دسته بندی کرده اند. اگر تمام دقت و توجه خود را معطوف عدد کالریهای مواد غذایی کنید و به مواد مغذی و ارزش غذاییشان اهمیتی ندهید، خود را در معرض کمبود مواد مغذی لازم قرار میدهید. بنابراین بهتر است در برنامه غذایی خود از مواد معدنی بیشتر استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک غذاها

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم حقیقت درباره درباره رژیم کتوژنیک 1402 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.