ساده مراحل A 10 دقیقه معایب رژیم کتوژنیک

اگر شما به دنبال شروع کاهش وزن در مورد اهداف سلامتی و تناسب اندام خود هستید ممکن است که به رژیم غذایی کتوژنیک 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 فکر کنید. در رژیم کتو نیاز به حذف یا کاهش وعده های غذایی نیست، در این رژیم با تغییر نوع غذای مصرفی متابولیسم خود را تغییر می دهیم. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتونها در بدن را افزایش میدهد، بلکه باعث کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیرهساز چربی در بدن) هم میشود. ماتینسون می گوید: “این آسان است که از کتوز خارج شود.” به معنای آن است، اگر شما چیزی به کوچکی بلوبری می خورید، بدن شما می تواند به سوختن کربوهیدرات برای سوخت و نه چربی بازگردد. حتی اگر این گونه رژیم ها موثر باشند، بسیاری از افراد به سختی میتوانند به این گونه برنامه های غذایی پایبند باشند تا ببینند آیا موثر هستند یا نه. اما اگر طرفدار غذاهای چرب و گوشت و پروتئین باشید و قصد لاغری دارید این رژیم برای شما طراحی شده است. اگر قصد کاهش وزن به وسیلهی رژیم کتوژنیک را دارید نوشیدن آب فراوان در اولیتتان باشد تا از عوارضی مثل کمآبی، یبوست، سردرد و گرفتگی عضلات در امان بمانید.

بنابراین اگر بسته به هدف، کاهش وزن یا نه، کالری دریافتی خود را در حد مطلوب و متوسط نگه دارید، این امر برای به حداکثر رساندن فوایدی که از این رژیم انتظار دارید حیاتی خواهد بود. یک مطالعه نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند. مرحله دوم: این بدن شما را مجبور به یافتن یک منبع سوخت جایگزین میکند: چربی (به آووکادو، روغن نارگیل، ماهی قزل آلا فکر کنید). مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار میشود تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید. این نوسان موجب احساس گرسنگی و ضعف و در نتیجه پرخوری میشود. این عارضه چند روزی بیشتر به طول نخواهد انجامید و از علائم آن میتوان به ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی و نیز ناتوانی در تمرینات ورزشی اشاره کرد. رژیم کتوژنیک با به حداقل رساندن مصرف کربوهیدرات، قند خون را در سطح پایین و سالمی نگه میدارد و فرد کمتر احساس ضعف و گرسنگی کاذب خواهد کرد.

در مورد کتوژنیک

 This da​ta h as be en written  with the help ​of GSA Content  Gener ator​ Demover᠎si on!

کدام اسید امینه فقط کتوژنیک است

حداقل در شروع رژیم غذایی کتوژنیک باید تا جایی غذا بخورید که سیر شوید و مصرف کالریتان را محدود نکنید. همچنین حداقل در ابتدای کار، مهم است که تا سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن بیشازحد کالری خودداری کنید. علاوه بر این، در رژیم کتو نیازی نیست که به صورت دقیق میزان کالری دریافتی را به دقت بررسی کنید. معایب رژیم کتوژنیک یا چرا این رژیم برای همه مناسب نیست! این رژیم با همه ویژگیهای مثبتی که دارد بدون عوارض نیست و باید در تصمیمگیری برای انجام آن احتیاط کرد. معمولاً در همه جا بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه شده است. یکی دیگر از عوارض رژیم کتوژنیک کم آبی و از بین رفتن الکترولیتهای بدن میباشد. این بدین معناست که شانس شما برای داشتن فشار خون بالا، شریانهای سخت شده، نارسایی قلبی و دیگر شرایط قلبی کاهش مییابد. این رژیم نسبت به انواع دیگر کتوژنیک پروتئین بیشتر و چربی کمتری دارد البته در این برنامه احتمال اینکه حالت کتوز یا چربیسوزی اتفاق نیفتد بیشتر است چرا که پروتئین هم مثل کربوهیدرات تبدیل به گلوکز و سوخت خواهد شد. این ها بر روی مغز و ستون فقرات و همچنین اعصاب، که این دو را به هم مرتبط می سازند، تاتیر میگذارند. This a rticle w as written by GSA Co​ntent ​Ge nera to​r  DEMO​.

دانشمندان مطمئن نیستند چرا، اما این احتمالا این دلیل است که کتون هایی که بدن شما برای بدست آوردن انرژی میسوزاند، به حفاظت از سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک میکند. احتمالا به این دلیل که سازگاری بدن شما با کتوز، به قیمت از دست دادن تراکم مواد معدنی در استخوان تمام میشود. رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیمهای غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند، هر چند به دلیل کنترل شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احتمالا شاهد تشدید این مزایا خواهید بود. هرچه کربوهیدرات مصرفی خود را محدود تر کنید، زودتر به رژیم کتوژنیک عادت خواهید کرد. در حالی که این ماده غذایی حاوی مقداری کربوهیدرات می باشد، می توانید آن را در حد اعتدال متناسب با رژیم کتوژنیک خود مصرف کنید. این ماده حاوی چربی غیراشباع است. به نوشیدنی یا ماست اضافه کنید، این روغن حاوی انرژی بوده و سطح کتون را میتواند افزایش دهد. یک زیتون ۲۸ گرمی، حاوی ۲ گرم کربوهیدرات کامل و ۱ گرم فیبر است. یک متاآنالیز اشاره کرده است که یکی از دلایل کاهش وزن با کتو این است که احتمال دارد که رژیم های کتویی گرسنگی را سرکوب کنند. رژیم کتوژنیک چیست؟ کتوژنیک چه فوایدی دارد و این رژیم چطور باعث لاغری میشود؟

برای شروع رژیم غذایی کتوژنیک باید چه کار کنیم؟

ممکن است بپرسید “ کربوهیدرات خالص چیست؟ “. “از لحاظ دیابت، برخی تحقیقات امیدبخش نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است کنترل سطح گلوکوز را بهبود بخشد. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد. ماهی سی بس به خاطر داشتن ویتامینهای گروه ب، سلنیوم، پتاسیم و امگا ۳ برای قرار گرفتن در رژیم کتوژنیک مناسب است. مواد معدنی و ویتامینهای ضروری بدنمون رو تامین کنیم. برای شروع رژیم غذایی کتوژنیک باید چه کار کنیم؟ اینکه چه چیزی بخورید بستگی به این دارد که با چه سرعتی بخواهید به رژیم لاغری کتو عادت کنید. رژیم کتوژنیک (به اختصار «رژیم کتو»)، یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پرچرب بوده که فواید بسیاری را برای سلامتی به همراه میآورد. بوی بد دهان. استون یک کتون است که تا حدودی در نفس ما دفع می شود که می تواند بوی تند شبیه به پاک کننده ناخن داشته باشد.البته معمولاً موقتی است و طولانی مدت از بین می رود. این معمولا بین 3 تا 4 روز طول میکشد.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک این اتفاق به خاطر کاهش کربوهیدرات میافتد. رژیم کتوژنیک باعث میشود فرد سیری طولانی مدت را تجربه کند، عملکرد هورمونها را تنظیم میکند، برای سلامت و زیبایی پوست مفید است، چربیسوزی بیشتری اتفاق میافتد، بافت عضلانی بدن حفظ میشود. کبد، چربی را به مولکولهای کتون تبدیل کرده که برای سوخت مغز و سایر اندامها جهت تولید انرژی مصرف میشود. مرحله سوم: در این ضمن، در غیاب گلوکز، بدن نیز شروع به سوختن چربی و تولید کتون میکند. سپس بدن برای کسب انرژی لازم شروع به شکستن پروتئین و چربی میکند که میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. آسیبهای مغزی: یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند. سبزیجاتی که کمی کربوهیدرات بالاتری دارند مانند مارچوبه، قارچ، ساقه های بامبو، جوانه لوبیا، فلفل دلمه ای، نخود قند، شاه بلوط آبی، تربچه، جیکما، لوبیا سبز، لوبیا چیتی، گوجه فرنگی که به صورت خام در هر یک فنجان 3 تا 7 گرم کربوهیدرات خالص دارند. یک قاشق رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و به مقدار لازم نمک و فلفل و زرد چوبه را به مواد غذاهای کتویی ایرانی ؛ دستور پخت غذاهای کتوژنیکی اضافه کنید.

رژیم کتوژنیک در شیراز

رژیم کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به عوامل بیماریزا است. رژیم کتو به دلیل اثربخشی آن در کاهش وزن، کنترل قند خون و کاهش عوامل خطر بیماری قلبی شناخته شده است. پنیر چربی اشباع شده بالایی دارد، اما خطر بیماری قلبی را افزایش نمیدهد. همانطور که در مقاله اشاره شد این رژیم برای بیماریهای نظیر دیابت و بیماریهای قلبی مفید است اما بدون عوارض نیست. در یک مطالعه نشان داده شد افرادی که قهوهی زیادی مصرف میکنند، کمتر در معرض دیابت قرار میگیرند. رژیم کتوژنیک به عنوان یک راه حل لاغری چند سال است که مورد توجه ویژه واقع شده است. مولکولهایی که کتون نامیده میشوند، به عنوان مواد زائد، از طریق کلیهها و کبد دفع میشوند، بنابراین مجبور به انجام کار دفع سنگینی میشوند. نگران نباشید. دلیل این امر دفع محصولات جانبی ایجادشده در طول کتون زدگی است. علت این امر آن است که برای عضلهسازی تاثیر پروتئین به تنهایی از تاثیر پروتئین در کنار کربوهیدرات کمتر است لذا افرادی که کتو میگیرند به همان میزان که وزن کم میکنند عضله نیز از دست میدهند.

این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات با پروتئین متوسط و پرچرب است. دوستان مَتیو. یک منبع اطلاعرسانی نیکوکارانه بریتانیایی. در حالت نرمال و طبیعی بدن سوخت تامینکننده انرژی خود را از منبع کربوهیدراتها یا همان فرآوردههای قندی به دست میآورد. خوشبختانه این رژیم میتواند شامل طیف گستردهای از غذاهای مقوی، خوشمزه و مفیدی باشد که به شما این امکان را میدهد تا در محدوده کربوهیدرات روزانه خود باقی بمانید. روش های مرسوم لاغری مانند ورزش یا رژیم لاغری به سختی میتواند به کاهش وزن افرادی که شاخص توده بدنی بالا ۴۰ دارند کمک کند. این رژیم با میزان پروتئین بالایی که دارد ممکن است به کلیه آسیب برساند. این ممکن است به این دلیل باشد که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدارت به انرژی نیاز است. یک تحقیق نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کتو قرار دارند، ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی با کم کالری دارند، وزن کم می کنند. لازم است کالری دریافتی شما متناسب با سطح فعالیت، هدف شما از کاهش وزن، سن و سال و جنسیت تان باشد.

بله هرچند لازم است در ابتدا به طور قابلتوجهی مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. حتماً با پزشک خود برای درمان صرع که چه چیزی برای شما یا فرزندانتان خوب است، مشورت کنید. در رژیم کتوژنیک، چه غذاهایی نباید بخورید؟ رژیم کتو برای چه افرادی مناسب است؟ تا اینجا درباره عملکرد رژیم کتوژنیک توضیح دادیم و با این رژیم غذایی آشنا شدید، اما چطور باید رژیم کتوژنیک را شروع کرد؟ با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، اما رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای پیشرفتهتر هستند و عمدتا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. رژیم کتوژنیک (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. The modified Atkins diet. The ketogenic and Atkins diets: recipes for seizure control بایگانیشده در ۳۱ اوت ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine (PDF). هنگامی که سطح گلوکز به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات ها کاهش می یابد، بدن شروع به استفاده از چربیها کرده و تولید کتون در بدن افزایش می یابد. انسولین باعث می شود سلولهای چربی به جای انتقال به کبد و تولید انرژی در بدن ذخیره شوند.