علم ورزش | برای بدنسازی چه مکملی بخوریم؟


بعد از رعایت نظم برای انجام تمرینات، مصرف مکمل‌ها، دومین اصل مهم بدنسازی است که باید رعایت کنید. مکمل‌ها برای تقویت و رشد عضلات ضروری هستند و فرقی نمی‌کند در چه مرحله‌ای از بدنسازی باشید، مصرف مکمل‌ها باید در برنامه شما باشد. معمولا مربی‌ها در زمان مناسب، مصرف یک مکمل خاص را به شما توصیه می‌کنند.

اما بسیاری از افراد اطلاعات کافی در مورد مکمل‌‌ها و اثر آن‌ها روی بدن ندارند و بدون مشورت مربی یا پزشک نسبت به مصرف مکمل‌ها اقدام می‌کنند که توصیه نمی‌شود. شما باید ابتدا راجع‌به مکمل و آثار آن روی بدن تحقیق کنید و سپس مکمل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. اگر سوال «برای بدنسازی چه مکملی بخوریم» ذهن شما را نیز درگیر کرده است، ما در این مقاله مهم‌ترین مکمل‌های بدنسازی را بررسی خواهیم کرد. با مصرف مکمل مناسب، شاهد رشد عضلات و افزایش انرژی در زمان انجام تمرینات خود باشید.

پودر پروتئین وی؛ هر آنچه که برای رشد عضلات نیاز دارید

پروتئین وی منبع غنی از پروتئین، اسیدآمینه‌های ضروری و سایر مواد مغذی مفید برای بدن است. این پروتئین به‌سرعت جذب بدن می‌شود و به افزایش حجم عضلات و تقویت آن‌ها کمک می‌کند. علاوه‌بر این، مکمل وی برای افزایش قدرت، عضله‌سازی و از دست دادن چربی بدن موثر خواهد بود. وی پروتئین انواع مختلفی دارد که به سه نوع اصلی تقسیم‌بندی می‌شود و از جمله انواع پروتئین وی می‌توان به پروتئین وی کنستانتره، ایزوله و هیدرولیز اشاره کرد.

درصد پروتئین خالص در انواع پروتئین وی متفاوت است که مربی شما باتوجه‌به نیاز بدنتان، بهترین نوع وی را به شما معرفی خواهد کرد. مصرف خودسرانه پروتئین وی به‌هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا در صورت مصرف دوز نامناسب آسیب‌هایی را برای معده به همراه خواهد داشت. از مزایای مصرف پروتئین وی برای بدن، می‌توان به کاهش فشار خون، موثر برای درمان دیابت نوع ۲ و کاهش التهاب ارگان‌های مختلف بدن پس از ورزش اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید یا مشاهده قیمت پودر پروتئین وی در انواع حجم‌ها و مدل‌ها نگاهی به مکمل‌های داروخانه آنلاین مکمل شاپ داشته باشید.

 

برای بدنسازی چه مکملی بخوریم؟

برای حجم چه مکملی بخوریم؟ گینر؛ بهترین مکمل برای افزایش حجم

گینر یا مس گینر حاوی تقریبا ۲۰ درصد پروتئین و ۸۰ درصد کربوهیدرات است؛ همچنین مقدار بالایی کالری دارد که باعث افزایش وزن در افراد لاغراندام خواهد شد. مکمل گینر بهترین گزینه برای افرادی محسوب می‌شود که بدن آن‌ها جذب کالری، پروتئین، کربوهیدرات و چربی کافی برای افزایش وزن و ساخت عضلات را به‌خوبی انجام نمی‌دهد. ناگفته نماند مصرف گینر علاوه‌بر افزایش حجم توده عضلانی، باعث افزایش میزان چربی بدن نیز خواهد شد.

قبل از مصرف گینر، حتما باید با پزشک یا مربی تغذیه مشورت کنید؛ زیرا گینر برای افرادی که اضافه وزن دارند اصلا توصیه نمی‌شود. افراد لاغر اندام نیز باید گینر را دوز مناسب مصرف کنند تا نتیجه دلخواه خود را دریافت کنند. ناگفته نماند اگر در دوره حجم هستید، مکمل گینر کمک شایانی به رشد عضلات شما خواهد کرد. مکمل‌ گینر در دو مدل ایرانی و خارجی وجود دارد که قیمت گینر خارجی نسبت به مدل‌های ایرانی بیشتر است؛ زیرا اثر بخشی سریع‌تری دارد.

کراتین؛ بهترین مکمل برای رشد عضلات

کراتین از ترکیب ۳ اسید‌آمینه آرژنین، گلایسین و متیونین در بدن تولید می‌شود که بیشتر در عضلات، قلب و مغز وجود دارد. کراتین با نقش موثر در متابولیسم انرژی و پروتئین، در حین انجام تمرین‌های ورزشی سنگین به بدن برای تولید انرژی بیشتر کمک شایانی می‌کند. به‌طورکلی ورزشکاران برای افزایش قدرت و بهبود عملکرد ورزشی پودر پروتئین کراتین را مصرف می‌کنند. مکمل کراتین یکی از اولین پیشنهاداتی است که در پاسخ به سوال «برای بدنسازی چه مکملی بخوریم» شنیده می‌شود.

افراد بدنسازی که مکمل کراتین مصرف می‌کنند، در کنار آن مصرف قرص ال کارنیتین را در برنامه غذایی خود دارند. این قرص به حذف چربی‌های بدن کمک بسیاری می‌کند و زمانی که چربی‌ها حذف شوند، فرصت عضله سازی با مصرف مکمل و انجام تمرینات ایجاد خواهد شد. خوشبختانه قیمت قرص ال کارنیتین بسیار مناسب بوده و برای کلیه افراد بدون نسخه قابل تهیه است.

اسیدهای آمینه (BCAA)؛ مکملی برای تقویت عضلات بعد از تمرینات

مکمل bcaa، ترکیبی از آمینواسیدهای شاخه‌دار (BCAAs) است که از سه آمینو اسید ضروری لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل می‌شود. مکمل‌های بی سی ای ای به عضله‌سازی کمک بسیاری می‌کنند و سرعت رشد عضلات با این مکمل‌ها چندین برابر خواهد شد. همچنین اسیدهای آمینه، خستگی و درد عضلات بعد از ورزش را کاهش می‌دهند. به همین خاطر در پاسخ به سوال «چه مکملی بخوریم حجم بگیریم» بسیاری از افراد مکمل بی سی ای ای را معرفی می‌کنند.

برای مصرف پروتئین BCAA، محدودیت خاصی وجود ندارد. اما باید برای دریافت دوز مناسب، با مربی یا پزشک تغذیه مشورت کنید. به‌صورت کلی مصرف سرخود مکمل‌ها پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا مصرف بیش از نیاز بدن باعث ایجاد مشکلاتی برای معده و عضلات بدن خواهد شد.

 

برای بدنسازی چه مکملی بخوریم؟

انواع مکمل‌ها با بهترین قیمت را همین حالا از مکمل شاپ خریداری کنید

در این مقاله تلاش کردیم به سوال «برای بدنسازی چه مکملی بخوریم» پاسخ دهیم و 4 مکمل ضروری برای بدنسازی را به شما معرفی کردیم. با مصرف این مکمل‌ها زیر نظر مربی یا پزشک تغذیه، می‌توانید به حجم دلخواه خود برسید یا کاهش وزن اصولی را تجربه کنید. برای خرید مکمل‌های وی، کراتین یا گینر، فقط کافی است به فروشگاه مکمل شاپ مراجعه کرده و مکمل مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید. فروشگاه مکمل‌ شاپ علاوه‌بر انواع مکمل، قرص‌های تقویتی و انواع قرص بدنسازی را به فروش می‌رساند. برای مشاهده و خرید مکمل‌ها با بهترین قیمت و ضمانت برگشت کالا تا 7 روز، فقط کافی است نام «مکمل شاپ» را در گوگل جستجو کنید.




Source link