لاغری پهلو با 3 راهکار اصولی برای همه


لاغری پهلو می‌تواند به داشتن اندامی زیبا و جذاب کمک کند. برجسته بودن پهلوها می‌تواند به طور کلی تناسب اندام را به هم زده و به عنوان یکی از معضلات مهم برای خیلی از افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند به شمار رود.
اما جای نگرانی نیست!
امروزه راهکارهای متعددی برای رسیدن به لاغری پهلو مشخص شده است که می‌توانید بین آنها بهترین را انتخاب کنید. با این مقاله همراه باشید تا راهکارهای درست و غلط برای این هدف را با هم بررسی کنیم.

در مورد لاغری پهلو اشتباه نکنید

برای خیلی از افراد پیش آمده است که در روند کاهش وزن قرار می‌گیرند و وزن آنها کاهش می‌یابد؛ بازوها لاغر و عضلانی می‌شوند؛ احساس سبکی می‌کنند اما هنوز پهلوها سر جای خودشان باقی مانده‌اند.

با توجه به اینکه خیلی از افراد تمایل دارند لاغری موضعی در ناحیه پهلوها داشته باشند، راهکارهایی را پیش می‌برند. از جمله این راهکارها می‌توان به فعالیت بدنی و ورزش اشاره کرد. اغلب ورزش‌های مخصوص پهلو را انتخاب می‌کنند و به امید آب شدن چربی این ناحیه، این حرکات را انجام می‌دهند. 

اما باید در نظر داشته باشید که تمرینات مکرر و تمرکز روی یک ناحیه، به تقویت عضلات آن ناحیه کمک می‌کند. همچنین عملکرد آب شدن چربی یک قسمت تحت تاثیر عوامل متعددی است. 

لاغری پهلو

وقتی برای لاغری پهلو در حال تلاش و تمرین مکرر هستید، باید عوامل مختلفی را در کنار آن پیش ببرید. وقتی تمرین ورزشی دارید و برنامه غذایی خود را مطابق آن ادامه می‌دهید، چربی از تمام قسمت‌های بدن کم می‌شود. اما وقتی فقط روی یک قسمت تمرکز بیشتری دارید، باعث می‌شوید عضلات آن قسمت، حسابی تقویت شوند. این موضوع باعث می‌شود روند کاهش چربی پهلو با شکست مواجه شود.

دلایل چاقی پهلو را بشناسید

  • مصرف الکل وسیگار
  • مصرف نامتعادل قند و شکر
  • تغذیه نامتعادل و بیش از اندازه
  • دیر میل کردن وعده شام
  • مصرف غذاهای شور، سرخ کرده و چرب
  • فعالیت بدنی کم
  • دهیدراته نگه داشتن بدن
  • نداشتن خواب کافی شبانه
  • دوری از میوه و سبزیجات

برای لاغری پهلو چه باید کرد؟

چربی در ناحیه پهلو یکی از سرسخت‌ترین چربی‌هایی است که برای آب کردن آن معمولا افراد تلاش زیادی انجام می‌دهند. ولی باید روی برخی از روش‌ها تمرکز کرد تا بتوان نتیجه مناسبی کسب کرد. در ادامه چند راهکار موثر برای کاهش چربی اطراف پهلو برایتان بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1. برای لاغری پهلو چی بخوریم؟

 یکی از مهمترین قسمت‌ها برای لاغری و کاهش سایز دور کمر این است که بدانیم چه خوراکی‌هایی برای ما مناسب هستند. به نکات زیر برای این هدف توجه کنید:

آب بنوشید
نوشیدن 8 الی 12 لیوان آب به کاهش سایز دور کمر کمک می‌کند. مخصوصا اگر نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب ولرم بنوشید از پرخوری جلوگیری خواهید کرد.

جو دوسر میل کنید
این خوراکی به بهبود سوخت و ساز شما کمک می‌کند.

کاهو مصرف کنید
کاهو یکی از سبزیجات عالی برای احساس سیری بیشتر و دریافت فیبر است. این دو مورد به جلوگیری از پرخوری کمک می‌کنند در نتیجه می‌توانید سریع‌تر به لاغری پهلو دست یابید.

ادویه مصرف کنید
برخی از ادویه‌ها به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارند، به کاهش چربی جمع شده در ناحیه شکم و پهلو کمک می‌کنند. حتی روی افزایش سوخت و ساز بدن نیز تاثیر می‌گذارند. بهتر است در غذا یا دمنوش‌های خود از مواردی همچون دارچین، فلفل، زنجبیل و زردچوبه استفاده کنید.

پرفیبر پیش بروید
برنامه غذایی که فیبر متعادلی را به بدن می‌رساند، بهترین گزینه برای کاهش چربی بدن است. گزینه‌های مانند کاهو، کلم، نخود فرنگی، گوجه و خیار و… می‌توانند به شدت روی کنترل اشتها تاثیر داشته باشند. علاوه بر این موضوع سبب تامین نیاز بدن به ویتامین و برخی از مواد معدنی هم می‌شوند و چربی سوزی را بهبود می‌بخشند.

پروتئین دریافت کنید
منابع پروتئینی مانند تخم مرغ و انواع گوشت، می‌توانند مدت بیشتری احساس سیری را در ما ایجاد کنند. پروتئین به متعادل شدن سطح قند خون هم کمک می‌کند. 

از شکلات تلخ کمک بگیرید
یکی از گزینه‌های خوشمزه در رژیم، شکلات تلخ است. باید درصد بالای 90 را انتخاب کرد تا کالری و چربی اضافی به بدن رسانده نشود. از این خوراکی به دلیل داشتن کافئین کمک بگیرید تا تاثیرات خوبی را برای لاغری پهلو شاهد باشید. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

2. برای لاغری پهلو چی نخوریم؟

لاغری پهلو

علاوه بر خوراکی های مجاز و مفیدی که برای این هدف می‌توان مصرف کرد، خوراکی‌هایی هم وجود دارند که بهتر هست برای رسیدن به این هدف آنها را کنار گذاشت. در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

آبمیوه میل نکنید
میوه میل کنید اما تا جای ممکن آبمیوه صنعتی را کنار بگذارید. آبمیوه‌ها فیبر چندانی ندارند و قند زیادی به بدن می‌رسانند. 

غلات تصفیه شده نخرید
نان سفید و غلات تصفیه شده، کربوهیدرات و قند فراوانی به بدن می‌رسانند. با مصرف این گروه از خوراکی‌ها قند سریع بالا می‌رود و سریع هم کم می‌شود. در نتیجه خیلی سریع احساس گرسنگی ایجاد خواهد شد. بهتر هست نان و غلات کامل تهیه و مصرف کنید.

گوشت و لبنیات پرچرب را کنار بگذارید
سعی کنی لبنیات و گوشت کم چرب تهیه کنید. در ادامه هم برای تامین چربی مورد نیاز بدن باید از منابع چربی مفید استفاده کنید. گزینه‌هایی مانند زیتون، روغن زیتون، روغن ماهی و… گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

از فست فود و سیب زمینی سرخ کرده دور شوید
غذاهای فست فود و به ویژه سیب زمینی سرخ کرده، ارزش غذایی برای بدن به همراه ندارد. فقط کالری بالایی را به بدن می‌رسانند که در آخر این کالری اضافی در ناحیه شکم و پهلو جمع می‌شود. 

3. کالری بیشتری بسوزانید

برای اینکه در کنار تغذیه اصولی، به لاغری پهلو دست پیدا کنید، باید کالری سوزی را با داشتن فعالیت بدنی جدی بگیرید. متابولیسم بدن خیلی از افراد با یکدیگر متفاوت است. شاید یک فرد با یک ماه تلاش به نتیجه مطلوب دست پیدا کند ولی فرد دیگر نیاز به تلاش چند ماهه داشته باشد.
پس باید سعی کنید روزانه فعالیت بدنی داشته باشید و به طور منظم و مداوم آن را ادامه بدهید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

نکات تکمیلی

رسیدن به لاغری پهلو راهکارهای مختلفی دارد. امروزه راهکارهای موضعی مانند لیزر و جراحی هم برای این منظور به کار برده می‌شوند. اما باید در نظر داشته باشید که در آخر در کنار این راهکارها هم باید برنامه غذایی اصولی داشته باشید تا به نتیجه مطلوبی برسید.

این مطلب توسط تیم تحریریه، از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تنظیم شده است. هیچگونه تاکید یا رد در مورد این مطلب را تضمین نمی‌کنیم.



Source link