همه چیزهایی که درباره رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی یاد گرفتم از Potus یاد گرفتم

چه کسی نباید از رژیم کتوژنیک 10 نکته درباره

روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 استفاده نماید ؟ این رژیم که گیاه خواری مطلق نیز نامیده می شود بیشتر جنبه اخلاقی و اعتقادی دارد نه کاهش وزن. اما رژیم هدفمند و رژیم دوره ایی دو رژیم پیشرفته هستند که بیشتر برای ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرند. رژیم کتو نه تنها وعده کاهش وزن را می دهد، بلکه مدعی است باعث کاهش گرسنگی می شود و به تعادل قند خون کمک می کند. نگران نباشید، ما در این مطلب از ایران ناز با معرفی یکی از رژیم های برگزیده ی کاهش وزن سریع به نام رژیم کتوژنیک و مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در این رژیم به کمک شما آمده ایم. اگر شما به دنبال شروع جهشی برای رسیدن به اهداف سلامت و تناسب اندام خود هستید، ممکن است که در مورد رژیم غذایی کتوژنیک فکر کنید. البته وعده های غذایی با توجه به فعالیت بدنی شما تعیین می شود و در صورتی که فعالیت بدنی شما بسیار کم است بهتر است از یک میان وعده غذایی استفاده نمایید. این رژیم براساس نیازهای هر شخص تعیین می شود. البته توجه داشته باشید که تنها رژیم کتو استاندارد و رژیم کتو با پروتئین زیاد به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. ​Th is h​as been c᠎re at ed by GSA Conte nt Generat or  DEMO.

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، که برمصرف پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی مصرف چربی متمرکز است . یکی از رژیم های غذایی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و برای لاغر شدن از آن استفاده می کنند رژیم کتوژنیک یا کتو می باشد. اگر این رژیم برای شما جذابیت دارد یا در حال گذراندن آن هستید، ادامه این مطلب از مجله عالیس را از دست ندهید. در این رژیم به حذف صبحانه تاکید می شود و مصرف کلیه مواد غذایی در وعده های نهار و شام مجاز است در صورتیکه در هر وعده 5 لقمه خورده شود. در آن کربوهیدرات های پیچیده، میوه ها، سبزیجات، غلات حاوی سبوس و کلیه مواد غذایی مفید مصرف می شود. روی آن را با کمی پنیر بپوشانید و داخل فر قرار دهید. بررسی هایی که بر روی این رژیم غذایی انجام شده است نشان دهنده آن است که این رژیم باعث کاهش چربی های شکم شده، علاوه بر آن تاثیر فوق العاده ای بر روی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و همچنین اختلالات شناختی دارد. دلیلش هم کاملا مشخص است، اگر بدن مقدار زیادی پروتئین دریافت کند آن را به گلوکز تبدیل کند و در نهایت ممکن است بدن دیرتر وارد وضعیت کتوزیس شود.

کاهش وزن کتوژنیک

این کاهش در کربوهیدرات، بدن را به یک وضعیت متابولیک تبدیل می کند که کتوز نامیده می شود. این وضعیت و حالت برای کاهش وزن و سلامتی خیلی خوب و مفید است. حالت کتوزیس باعث آزاد شدن آب داخل سلولی شده و چربی به عنوان سوخت بدن می سوزد. اگر شما از افرادی هستید که عادت به نوشیدن نوشیدنی های گازدار دارید می توانید آب گازدار را جایگزین آن نمایید. همانطور که در مقاله بالا به آن اشاره شده، رژیم کتو از رژیمهای بسیار محبوب در میان افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. با توجه به موارد ذکر شده می توان تشخیص داد که این رژیم بر پایه ی گیاهان و سبزیجات است نه گوشت. رژیم کتوژنیک در کاهش چربی اضافی مؤثر است. یعنی شما تنها مجاز به مصرف حدود 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز میباشید. انواع مختلفی از روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش شامل محدودکردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتابودن برای ۱۶ ساعت باقی مانده روز است.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی در این رژیم حدود ۵ درصد از انرژی بدن توسط کربوهیدرات ها، ۶۰ درصد چربی ها و ۳۵ درصد توسط پروتئین ها تامین می گردد. رژیم کتوژنیک دارای اصول و قواعد مهمی است. اما مصرف بعضی از میوه ها که دارای قند بسیار پایین هستند مانند توت ها می تواند لذت بخش و تاثیرگذار باشد. صبحانه: ماست بدون قند به همراه کره بادامزمینی، پورد کاکائو و استویا. برای تهیه ی خمیر، به یک فنجان آرد بادام، یک قاشق غذاخوری دانه ی کتان، کمی نمک، یک شیرین کننده ی کم کربوهیدرات مثل استویا، یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر، یک سفیده ی تخم مرغ، خامه و کمی کره احتیاج دارید. برای جزء پروتئینی، گوشت سفید، تخم مرغ، ماهی – ترجیحاً صید شده و نه پرورشی – ماست یونانی و اسکایر طبیعی بدون شکر، پنیر، قارچ و صدف اضافه شده. اینها عالی هستند که در رژیم غذایی کتو شما قرار بگیرند، اما به جای اینکه غذا را ساده میل کنید برای افزودن مقداری چربی، سس اضافه کنید. با این تفاوت که میزان مصرف پروتئین در این نوع رژیم کتوژنیک بیشتر است.

بیشتر تحقیقاتی که بر روی این رژیم ها انجام شده است تمرکز بالایی بر روی رژیم استاندارد و رژیم با پروتئین بالا داشته است. تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات مزمن جسمی را افزایش دهند. بعلاوه، این رژیم قادر به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی-عروقی، به ویژه در افراد چاق است. بعضی از افراد یا در بعضی از مراکز به خصوص در باشگاههای ورزشی توسط مربیان ورزشی از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می شود، با این رژیم مراجعین ممکن است کاهش وزن خوبی به خصوص در شروع رژیم داشته باشند. متخصصان معتقدند که رژیم غذایی کتوژنیک و رعایت اصول آشپزی کتوژنیک میتواند افراد دارای اضافه وزن را در راه رسیدن به تناسب اندام شگفت زده کند. راهنمایی های کافی در این رژیم لاغری وجود ندارد. رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از سرطانها و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. در پایان نیز یک نمونه رژیم کتوژنیک را برای شما شرح دادیم. برخی مکملهای غذایی میتوانند در رژیم غذایی کتوژنیک مفید باشند. شیر. یک لیوان شیر دارای 12 گرم کربوهیدرات است، این مقدار شاید کل دریافت کربوهیدرات روزانه در این رژیم باشد.

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

این غذاها را سفارش بدهید و هرگونه غذایی را که محتوی مقدار زیادی کربوهیدرات است، با سبزیجات اضافه جایگزین کنید. سسها و طعم دهندهها، چرا که میتوانند حاوی مقدار زیادی قند و چربیهای مضر باشند. دیابت با تغییر سوخت ساز بدن موجب می گردد تا قند خون افزایش پیدا کند. به عنوان مثال، می توانید از گل کلم برای تهیه “برنج” و کدو سبز برای تهیه رشته فرنگی استفاده کنید. اما برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، یک نگرانی بزرگ وجود دارد که شما چربی زیادی در کتو مصرف می کنید و این چربی ممکن است اشباع شده باشد که در هنگام خوردن بیش از حد ناسالم است. علاوه بر محدود کردن کربوهیدراتها، باید مطمئن شوید که از خوردن بیش از حد پروتئین نیز اجتناب کنید، زیرا پروتئین میتواند با کتوز تداخل کند. از لحاظ کاهش وزن، شما ممکن است علاقه مند به امتحان کردن رژیم کتو باشید، زیرا شما شنیده اید که می تواند تاثیر زیادی به صورت فوری داشته باشد و این موضوع صحیح است.

ورزش بخشی از این رژیم است.

زیرا افراد دارای برخی بیماریهای زمینهای ممکن است با تغییر رژیم غذایی، به مشکل بربخورند. گیاهان و ادویه ها به طور کلی برای دادن عطر و طعم به غذا در مقدار کم مشکل ساز نمی شوند. آیا غذا با آووکادو برای رژیم کتو وجود دارد؟ ورزش بخشی از این رژیم است. این رژیم غذایی می تواند برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، از دیابت رنج میبرند یا در تلاشند متابولیسم بدن خود را بهبود بخشند، مناسب باشد اما لازم به ذکر است که مطالعات در زمینه این رژیم غذایی اثر بخشی آن را در بیماری صرع نشان داده اند و در خصوص کاهش وزن مطالعات متناقض هستند. پنیر پیتزا یا چدار را آب کرده و آن را به شکل نان تاکو شکل دهید و بگذارید تا سفت شود. با گلیکوژن پایین، شما وزن آب را از دست می دهید. که شامل کاهش سطح عملکرد ذهن، کاهش سطح انرژی بدن، مشکلات خواب، بوی بد دهان، کاهش آب و مواد معدنی بدن، کاهش توان اجرای حرکات ورزشی و… بنابراین افزودن نمک و سایر مواد معدنی اهمیت ویژهای مییابد. بنابراین اگر تمایل دارید تا رژیم کتوژنیک را امتحان کنید، بهتر است به یک متخصص گوارش خوب مراجعه کنید.

زیر گاز را روشن کنید و اجازه دهید فریتاتا خوب بپزد.

بنابراین می توان گفت که این رژیم در ۳ تا ۶ ماه اول، باعث کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های دیگر می شود. رژیم کتو یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است. برای این که بدانید آیا شروع و یا ادامه رژیم کتو برایتان کارساز است به ۶ مورد زیر توجه کنید. زیر گاز را روشن کنید و اجازه دهید فریتاتا خوب بپزد. کتوژنیک چرخهای (CKD): در رژیم کتوژنیک چرخهای، فرد به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد را دنبال کرده و ۲ روز کربوهیدرات مصرف میکند. یک مطالعه از تأثیر رژیم کتوژنیک در بهبود نشانههای بیماری پارکینسون حکایت دارد. کتوژنیک پر-پروتئین: این نوع رژیم هم مشابه کتوژنیک استاندارد است اما شخص پروتئین بیشتری در طول روز مصرف میکند. همچنین ۹۵٫۲% از مبتلایان به دیابت که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، توانستند مصرف داروهای دیابتشان را قطع کنند یا کاهش بدهند. در مبتلایان به دیابت کنترل نشده، کتوز نشانه ای از مصرف ناکافی انسولین است. در تابه کمی روغن بریزید. کمی سس پستو با اسفناج یا ریحان ، روغن زیتون، سیر و پنیر پارمسان درست کنید. پس از اینکه میگو ها آماده شدند، پستو را به عنوان چاشنی روی آن ها بریزید و میل کنید.

در واقع این رژیمی نیست که افراد با هر نوع بیماری به تنهایی آن را انجام دهند. کاهش وزن دغدغه بسیاری از افراد است و آنها را به سمت امتحان روش های مختلفی برای رسیدن به این هدف سوق داده است. رژیم کتو ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، اختلال در تغذیه، دیابت یا بیماری کلیوی خطراتی ایجاد کند. به طور کلی، کربوهیدرات ها کمتر از ۱۰ درصد کالری در رژیم کتوژنیک دارند. و در ابتدا نیز برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار می گرفت. رژیم غذایی سلامت همه چیز در باره رژیم کتوژنیک سه شنبه 15 مهر 1399 ساعت 17:7 اگر چه رژیم کتوژنیک به عنوان یک روش معجزه آسا برای لاغری و از دست دادن وزن تبلیغ می شود، اما این برنامه غذایی در واقع یک رژیم غذایی درمانی است که خطرات جدی به همراه دارد. ولی در نظر بگیرید که استفاده طولانی مدت از این رژیم با عوارض شدیدی می تواند همراه باشد. به عنوان مثال یک مطالعه نشان داد که پیوستن به رژیم غذایی کتوژنیک و لیست غذایی رژیم غذایی کتو برای 24 هفته باعث کاهش سطح تری گلیسیرید، کلسترول LDL و قند خون در درصد قابل توجهی از بیماران می شود، در حالی که در عین حال با افزایش سطح کلسترول HDL همراه است.