لبنیات در رژیم کتوژنیک | هرآنچه باید درباره رژیم کتوژنیک بدانید


روش‌های مختلفی برای لاغری از گذشته تا امروز مطرح شده‌اند. برخی افراد از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند؛ اما امروزه روش‌های بسیار علمی و عجیب همانند «رژیم کتوژنیک» مطرح شده‌اند. امروز قصد داریم تا شما را بیشتر با این رژیم آشنا کنیم. در نهایت نیز درباره نقش لبنیات در رژیم کتوژنیک با شما صحبت خواهیم کرد.

لبنیات در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

در رژیم کتوژنیک شما چربی می‌خورید و لاغر می‌شوید! این مسئله شاید در نگاه اول خیلی عجیب باشد؛ اما واقعاً عملی است. در وهله اول این رژیم مصرف کربوهیدرات شما را محدود می‌کند. این یعنی فقط حدود 5 درصد از رژیم شما را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد. 75 درصد رژیم شما، انواع پروتئین و چربی خواهد بود. البته فراموش نکنید فقط باید از انواع چربی مفید استفاده کنید. به‌عنوان مثال شما می‌توانید برای صبحانه مقداری ماهی سالمون را با روغن زیتون سرخ کرده و میل کنید. در این رژیم محدوده کالری اعمال نمی‌شود.

عملکرد رژیم کتوژنیک بر اساس نوع عملکرد بدن تنظیم می‌شود. بدن ما به‌صورت طبیعی ابتدا ترجیح می‌دهد کربوهیدرات را در بسوزاند و در مرحله بعد به سراغ سوزاندن چربی می‌رود. زمانی که دریافتی کربوهیدرات شما محدود باشد، پس از مدتی بدن به ناچار سراغ لبنیات خواهد رفت. به این ترتیب بدن ناچار است تا برای تأمین انرژی خود، به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کنید. این مسئله در دراز مدت نیز روی بدن شما تأثیر می‌گذارد. حتی وقتی رژیم خود را به پایان رسانده باشید، باز هم بدن شما طبق عادت از چربی برای تأمین انرژی استفاده می‌کند.

لبنیات در رژیم کتوژنیک

لبنیات در رژیم کتوژنیک

مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک اکیداً توصیه می‌شود. لبنیات دارای پروتئین کازئین و وی هستند. در انواع لبنیات، میزان فراوانی پروتئین وجود دارد. همچنین چربی لبنیات می‌تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. از طرف دیگر باید گفت لبنیات به آماده‌سازی غذاهای مختلف رژیمی نیز می‌تواند کمک کند. شما می‌توانید انواع ماست میوه، انواع شیک، انواع بورانی یا انواع ترکیبات ماست با آجیل را تهیه کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا به هر طریق ممکن، لبنیات را در برنامه رژیم خود بگنجانید. یکی از بهترین انواع لبنیات در رژیم کتوژنیک، ماست یونانی است. شما با مصرف ماست یونانی می‌توانید به افزایش متابولیسم بدن خود در طول مدت رژیم نیز کمک کنید.

لبنیات در رژیم کتوژنیک

ارزش غذایی لبنیات

اگر سری به جدول ارزش غذایی لبنیات بزینید، خواهید دید مقادیری از کربوهیدرات، نمک و قند نیز در لبنیات وجود دارد. این مقادیر در انواع مختلف لبنیات متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال شیرهای کم‌چرب یا پنیرهای نرم‌تر، کربوهیدارت بیشتری دارند. به همین خاطر پیش از آنکه در رژیم کتوژنیک انواع لبنیات را انتخاب کنید، حتماً جدول ارزش غذایی آن را مطالعه کنید. اینطور نیست که بتوانید بدون محدودیت انواع لبنیات را مصرف کنید. پس حتماً به جدول ارزش غذایی توجه کنید.

دوستان نظر شما درباره مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک چیست؟ آیا تا کنون از رژیم کتوژنیک استفاده کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، چه نتیجه‌ای از این رژیم برای شما حاصل شد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.



Source link