هشت جملات الهام‌بخش درباره رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

غذاهای رژیم کتوژنیک اصولاً حاوی 20 تا 50 گرم کربوهیدارت در 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 روز می باشند. سایت سلوا تمامی این مواد غذایی را با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید وزن خود را تا جایی که لازم است کاهش دهید. از بین رفتن فرم مناسب در بدن باعث میشود تا شما بخش زیادی از جذابیت خود را از دست بدهید. ممکن است رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران نخبه و افرادی که قصد عضلهسازی یا اضافهکردن وزن دارند؛ مناسب نباشد. در چنین شرایطی، بدن برای سوختوساز و تأمین انرژی، چربیها را میسوزاند. افرادی که دچار اختلال در اکسیداسیون اسید چرب هستند، قادر به سوختوساز اسیدهای چرب موجود در این رژیم (که جایگزین کربوهیدرات برای تأمین انرژی شده) نیستند. با این حال نسبت دقیق، به نیازهای خاص افراد مختلف بستگی دارد. نکته مهم این است که در طول دوره رژیم کتوژنیک باید از پروتئینهای مختلف بهصورت ویژه بهرهمند شوید. شاخص توده بدنی در سنین مختلف باید چقدر باشد؟ دسته دیگری که کاندید استفاده از این رژیم محسوب میشوند، افرادی هستند که فعالیت بدنی زیادی دارند. This content w as done by G SA Conte nt Gen​er ator᠎ Dem ov᠎ersi᠎on !

این نودل ها از فیبر چسبناکی به نام گلوکومانان که دارای فواید بسیار زیاد هستند، تشکیل می شوند. نتیجهی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام «کِتوز» است. در شروع رژیم کتو شما به یک برنامه ریزی نیاز دارید.به این صورت یک برنامه ی غذایی قابل اعتماد پیش رو دارید.چیزی که میخورید بستگی به این دارد که شما چقدر برای رسیدن به حالت کتوز بدن خود عجله دارید.بیشترین حد کاهش کربوهیدرات بدن(کمتر از 15 گرم در روز)سریع ترین روش رسیدن به کتوز است. زیرا فیبر نوعی ماده ی مغذی غیر قابل هضم است که بدن قادر به تجزیه و جذب آن نمی باشد. در واقع شما باید برای هر وعده غذایی خود مقدار متوسط ۱۰۰ گرم گوشت را در نظر بگیرید تا با استفاده از آن بتوانید پروتئین مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید. شما باید یک تصمیم جدی برای کاهش وزن داشته باشید تا این رژیم در رسیدن به هدف اصلی یعنی لاغری به شما کمک کرده و تأثیرگذار باشد. چه اندام متناسب داشته باشید، چه کمی از فرم و چاق باشید، یک رژیم کتوژنیک می تواند چیزی بیش از یک کمک برای رسیدن تناسب اندام یا کاهش وزن از طریق رژیم غذایی باشد.

فروشگاه کتوژنیک در تهران

رسیدن به حالت کتوز ممکن است چند روز و گاهی بیشتر طول بکشد و برای اینکه در کتوز باقی بمانید باید به شدت کربوهیدرات ها و پروتئین را محدود کنید. مصرف بعضی از میوهها همچون توت و ملون نیز در طول این رژیم پیشنهاد میشود که بهتر است آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. اما مقدار کربوهیدرات موجود در صدف ها بسته به نوع آنها متفاوت است. ماهی و صدف از اصلی ترین غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک هستند. برخلاف میگو و اکثر خرچنگ ها که فاقد کربوهیدرات هستند، صدف ها و اختاپوس ها مقداری کربوهیدارت دارند. پس باید حتماً در انتخاب نوشیدنی ها حساسیت بیشتری به خرج دهید. همچنین برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند. برخلاف چربیهایی با زنجیره بلند، MCT مستقیماً توسط کبد جذب شده و به کتون تبدیل میشود یا به عنوان یک منبع سریع انرژی مورد استفاده قرار میگیرد. در این حالت بدون اینکه کربوهیدراتی سوزانده شود، سلولها شروع به سوزاندن چربیهای ذخیره شده میکنند. برای اینکه شما بتوانید وارد رژیم کتوژنیک شوید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که هر کدام از آنها دارای اهمیت خاص خود هستند. اما با افزودن مقداری آجیل خرد شده، دارچین و ادویه های دیگر می توانید با آنها غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک درست کنید.

چربی های ناسالم: میزان مصرف روغن های گیاهی فراوری شده، مایونز و غیره را کاهش دهید. در طول این دوران شما باید از مصرف غذاهای حاوی نشاسته اجتناب کنید. در طول مدت زمانی که شما در رژیم کتوژنیک قرار دارید، باید در طول روز معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون مصرف کنید. غذاهایی که در طول رژیم کتوژنیک خود مصرف می کنید باید شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغن های طبیعی و سالم، میوه آووکادو و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. تحقیقات نشان میدهد که در رژیم غذایی کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵ درصد میرسد که همین امر باعث سوختن چربیهای مصرفی توسط شما خواهد شد. کتوژنیک، یک رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالا است. رژیم غذایی کتوژنیک ( یا به اصطلاح رژیم غذایی کتو) که مقدار بسیار کمی کربوهیدرات و مقار زیادی چربی دارد تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات دارد. با افزودن این محصولات لبنی به قهوه و یا سایر دستورالعمل های غذایی می توانید آنها را در لیست غذاهای محبوب رژیم کتو قرار دهید. چندین مطالعه در مورد این موضوع انجام شده است و گذر از آنها با جزئیات جزئی به ما کمک می کند تا مزایا و مضرات استفاده از این رژیم غذایی را در رابطه با عملکرد برجسته کنیم.

کتوژنیک ویکی پدیا

همراه ما باشید تا در ادامه با این رژیم غذایی، بایدها و نبایدها و فواید و مضرات آن آشنا شویم. رژیم فرانسوی از جمله رژیم های لاغری است که در آن بر کنترل حجم وعده غذایی تاکید دارد. شایان ذکر است که گوشت حیواناتی که با علف تغذیه می شوند، چربی های امگا 3 و اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) بیشتری نسبت به به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات دارند. بنابراین سعی کنید حتی الامکان از گوشت حیوانات تغذیه شده با علف در غذاهای رژیم کتو استفاده کنید. بهطورکلی افراد برای استفاده از رژیم کتو محدودیتی ندارند، مگر کودکان، مادران باردار و شیرده و افرادی که سلامتی آنها با مشکلاتی روبرو است که این رژیم باعث تشدید مشکلات آنها میشود. اما با دقت آنها را مصرف کنید تا از محدوده ی رژیم غذایی خود فراتر نروید. یک رژیم کتوژنیک معمولاً کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود میکند. هرم غذایی کتوژنیک تقریبا برعکس هرم غذایی عادی عمل میکند، به این شکل که چربیها از بالای هرم به پایین آن منتقل شده و کربوهیدرات به سر هرم میرود.

آیا واقعا فواید و عوارض رژیم کتوژنیک کافی انجام می‌دهید؟

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک در حین فرآوری شیر، قسمت چرب آن جدا شده و بدین ترتیب خامه تهیه می شود. بد نیست بدانید کره و خامه همانند سایر محصولات لبنی، به دلیل محتوای بالای CLA خود در کاهش چربی موثر هستند. برای سالیان تصور می شد که کره و خامه به علت محتوای چربی بالای خود نوعی مواد غذایی پرخطر برای بیماری های قلبی هستند. چراکه ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها تقریباً فاقد کربوهیدارت بوده و در عین حال غنی از ویتامین های گروه B، پتاسیم و سلنیوم هستند. ماست یونانی ساده و پنیر کوتاژ جزء محصولات لبنی غنی از پروتئین به شمار می روند. این محصول لبنی کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی داشته و جزء غذاهای مجاز در رژیم کتو به شمار می رود. برخی از افراد میزان کربوهیدرات جذب شده از غذاهای رژیم کتو را می شمارند. بنابراین ایده خوردن چربی برای سوزاندن چربی بهترین روش برای از دست دادن چربی نیست. هنگام گرسنگی غذا میخورند و زمانی که احساس سیری میکنند، دست از خوردن میکشند. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد.

شیرینی به هیچ وجه میل نکنید.

یک نکته بسیار مهم آن است، در صورتی که بیماری دیابت نوع ۲ به دلیل افزایش وزن و چاقی ایجاد شده است. برای خرید گوشت قرمز ترجیحا از گوشت دامی که به صورت چراگاهی پرورش داده شده استفاده کنید که طعم بهتری دارد و مصرف بلند مدت آن آسانتر باشد. البته یک موضوع بسیار مهم که باید در مصرف میان وعده ها به آن دقت کنید آن است که به هیچ عنوان تعداد میان وعده های خود را بیشتر از دوبار نکنید. شیرینی به هیچ وجه میل نکنید. پنیرها سرشار از چربی اشباع شده هستند، اما مطالعات نشان داده اند که آنها خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نداده و به محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی نیز کمک خواهند کرد. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند. با توجه به فواید ویژه این رژیم غذایی، همواره تلاش کنید که از بهترین منابع غذایی که فاقد موارد نگهدارنده و افزودنیهای خوراکی هستند برای تغذیه هر چه بهتر خود کمک بگیرید. پنیر آبی: نوعی پنیر نرم فرانسوی که از کپک خوراکی آبی رنگ در آن استفاده شده و طعم قوی و بوی تندی دارد.

برنامه رژیم کتوژنیک نی نی سایت

رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیده اید. در واقع رژیم های کتوژنیک احتمالا از طریق محدود کردن کالری به کاهش وزن کمک می کنند ، اما اغلب در تلاش های متابولیکی ، حداکثر ظرفیت تلاش را کاهش می دهند. احتمالا شما هم تا به حال از تاثیر مصرف چربی بر چاقی شنیدهاید. روزانه 7 تا 10 وعده میوه و سبزیجات میل کنید. براساس تاعلام انجمن قلب آمریکا مصرف 1 تا 2 وعده غذای دریایی در هفته برای بدن لازم است. در حالیکه مطالعات عکس این موضوع را ثابت کرده و اعلام داشتند که مصرف متعادل لبنیات پرچرب، احتمالاً حتی به کاهش خطر حمله قلبی و سکته نیز کمک خواهد کرد. 5. مقدار مصرف پروتئین باید به چه میزان باشد؟ مصرف سبزیهایی همچون هویج، اسفناج و کلم بروکلی در این رژیم اهمیت بالایی داشته باشد. زرده و سفیده ی تخم مرغ هر دو ارزش غذایی بالایی دارند. زمان وقوع عود بسیار متغیر، اما بهطور میانگین دو سال است.

صبحانه های کتوژنیک

بدن ما بهطور طبیعی به انرژی نیاز دارد. افرادی مجاز به گرفتن روزه در رژیم کتوژنیک هستند که فشار خون ندارند یا باردار نیستند. سایر غذاهای دریایی نیز بعنوان غذاهای مجاز در رژیم کتو در دسترس هستند. اگر از رژیم کتو پیروی می کنید، لازم است که مصرف چربی در حدود 75% کالری و میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه به کمتر از 5-10% از کل کالری دریافتی محدود گردد. رژیم کتوژنیک استاندار SKD : در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف می شود. البته لازم به ذکر است که نسخه استاندارد رژیم کتو، جنبه درمانی ندارد و تنها برای لاغری قابل استفاده است. گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود.