همه چیز درباره ضد آفتاب ها ; ضدآفتاب لیپورکس liporex – رژیم غذایی، رژیم لاغری


نور خورشید برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تولید ویتامین D و حفظ روحیات شما در طول شبانه روز ضروری است، با این وجود قرار گرفتن بسیار زیاد در معرض آفتاب نیز می تواند ضررهای خودش را داشته باشد. اشعه ماوراء بنفش (UV) ممکن است منجر به آسیب های پوستی کوتاه مدت و طولانی مدت، از جمله آفتاب سوختگی، علائم پیری و حتی سرطان پوست شود. تأثیر ضدآفتاب بر اساس SPF یا همان Sun Protection Factor به معنای فاکتور محافظتی از خورشید (نور خورشید) است که معمولاً بر روی ضدآفتاب‌ها مندرج شده و درصد فاکتور حفاظتی ضد آفتاب در مقابل اشعه UVB در قالب عدد SPF بر روی ضدآفتاب‌ها درج می‌شود.

در این مقاله مطلب می خواهیم در مورد هر آنچه که درباره ضدآفتاب باید بدانید را خدمت شما ارائه دهیم و یک ضدآفتاب عالی بنام ضد آفتاب لیپورکس liporex را معرفی نماییم و برای کسب مشاوره و استعلام قیمت محصولات لیپورکس و خرید محصولات این برند، می توانید وارد سایت فروشگاه معتبر آیریک تجهیز www.irictajhiz.com شوید و خریدی راحت را به انجام برسانید. این را هم یادآور شویم که مواد اولیه این محصولات از معتبرترین شرکت های آلمانی و ژاپنی فعال در حوزه مراقبت از پوست تهیه می‌شود.

آیا استفاده از ضد آفتاب فوایدی هم دارد؟

·       پیشگیری از آفتاب‌ سوختگی

آفتاب‌سوختگی، پوست شما را تضعیف می‌کند و باعث کبود شدن آن نیز می‌شود. همچنین پوست شما را در معرض بیماری‌های پوستی، قرمزی، تورم و نیز خارش پوست را زیاد می‌کند.

·       حفاظت پوست از اشعه ماوراءبنفش مضر آفتاب

کرم‌های ضد آفتاب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مانع از ورود اشعه‌های مضر به بدن می‌شوند و از ایجاد اختلالات پوستی جلوگیری می‌کنند.

·       پیشگیری از پیری زودرس

ضد آفتاب ها پوست را در مقابل چروک و خطوط و همچنین پیری زودرس حفظ می‌کند. تحقیقات نشان داده است افراد زیر 55 سال که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند، علائم پیری و چروک در پوست آنها 24 درصد کمتر از افرادی است که از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند.

·       کاهش ابتلا به سرطان پوست

در حالی که اکثر افراد استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را عمدتاً برای زیبایی و فواید بهداشتی استفاده می‌کنند و آن را یک مزیت می‌دانند؛ اما توصیه می‌شود که از کرم‌های ضد آفتاب در تمام طول روز و ماه استفاده کنید تا پوست شما از خطر ابتلا به انواع سرطان پوست به ویژه ملانوم محافظت شود.

فاکتور محافظتی از آفتاب (SPF) چیست و SPF مناسب در چه حدودی باید باشد؟

فاکتور محافظت از آفتاب یا SPF ، میزان محافظتی پوست در برابر اشعه ماورابنفش ( یو وی ) را نشان می‌دهد. مثلا کر‌م‌هایی که SPF مشخصه ۳۰ دارد، حدود ۹۷ درصد از پوست شما در برابر اشعه ماورابنفش محافظت می‌کند و حال اینکه اگر این SPF به ۱۰۰ برسد میزان محافظت به ۹۹ درصد می‌رسد. یعنی فقط ۲ درصد بیشتر حال اینکه میزان عوارض و هزینه خرید به شکل قابل توجه‌ای بالاتر می‌رود، بنابراین بهترین SPF در محدوده ۱۵ الی ۵۰ قرار دارد و نیازی به استفاده از SPF های بالاتر نیست.

طریقه استفاده از ‌ضد آفتاب ها

  • 20 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب، از ضد آفتاب استفاده کنید تا با کمک دمای بدنتان بصورت نامحسوس کمی از پایه کرم روان شده و به طور کامل پوستتان را پوشش دهد.
  • حتماً هر 2 تا 3 ساعت، کرم را از پوست خود پاک و دوباره آن را تجدید کنید؛ چرا که این ترکیبات شیمیایی اگر طولانی مدت روی پوست بمانند، مواد سمی تولید کرده و باعث آسیب به پوست و چین و چروک می شوند.
  • اگر از کرم یا ترکیب دیگری استفاده می‌کنید، حداقل 20 تا 30 دقیقه بعد از آن از ضد آفتاب استفاده کنید تا خارجی ترین لایه ضدآفتاب باشد.
  • در صورتی که ضدآفتاب شما در برابر آب مقاوم باشد، اگر عرق کنید یا در آب فعالیت‌ کنید، ضد آفتاب تا 40 دقیقه بر روی پوستتان باقی می‌ماند. درصورتی که محصول شما شدیداً در برابر آب مقاوم باشد، این زمان به 80 دقیقه افزایش می‌یابد.

مشخصات کرم ضد آفتاب خوب

  • وسیع الطیف باشد (یعنی از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند).
  • مناسب با نوع پوست شما باشد.
  • در برابر آب مقاوم باشد.
  • دارای SPF مناسب باشد.

کرم‌های ضد آفتاب وسیع الطیف چیست؟

نور خورشید دو نوع اشعه مضر فرابنفش UVA و UVB دارد و قرار گرفتن بیش از حد در معرض این دو اشعه، باعث پیری زودرس، ایجاد چین و چروک بر روی پوست، پیدایش و گسترش لک و کک و مک و در نهایت ایجاد سرطان پوست می‌شود.

به ضد آفتاب‌هایی که پوست شما را در مقابل هر دو اشعه ماورابنفش A و B حفاظت می‌کند وسیع الطیف یا طیف گسترده می‌گویند. استفاده از این موارد در خارج از منزل حتما توصیه می‌گردد.

کرم ضد آفتاب لیپورکس

  • ضدآفتاب لیپورکس تمام خصوصیات یک ضدآفتاب فوق العاده را دارد. این کرم ضد آفتاب لیپورکس با spf 50 از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب حفاظت می کند و همچنین در برابر تعریق و آب کاملا مقاوم است.
  • حاوی فیلترهای فیزیکی می‌باشد که به خوبی از پوست در برابر اثرات مخرب اشعه های UVA و UVB محافظت کرده و از آسیب عمقی سلول ها و پیری زودرس پوست پیشگیری می کند.
  • ضدآفتاب لیپورکس قابل استفاده برای دور چشم می باشد و با بافت بسیار سبک، فاقد چربی و مات کننده پوشش صاف و یکدستی به پوست می دهد و همچنین کنترل کننده چربی و قابض منافذ باز پوست نیز می باشد.
  • این محصول فاقد اسانس، پارابن و ترکیبات شیمیایی حساسیت زا می باشد و دوام این ضدآفتاب در برابر نور خورشید بیش از دو ساعت می باشد.
  • به عنوان یک محصول ضد پیری پوست عمل می کند و از ایجاد چین‌ و چروک و ایجاد کک ‌و مک بر روی پوست جلوگیری میکند.
  • وجود ترکیبات مرطوب کننده ای همچون سدیم هیالورونات، گلیسرین، اوره و سدیم لاکتات در فرمولاسیون این ضدآفتاب، پوست خشک را به خوبی آب رسانی کرده و باعث ماندگاری رطوبت پوست در طول روز می گردد.

6 مدل ضد آفتاب توسط این برند تولید شده اند که علاوه بر اینکه هم برای پوست خشک و هم چرب به طور اختصاصی قابل استفاده اند، می توانید بسته به نیاز و سلیقه خود از ضد آفتاب های بی رنگ و رنگی این برند نیز استفاده کنید. یکی از پرفروش ترین ضدآفتاب های لیپورکس ضد آفتاب لیپورکس بژ روشن می باشد که99 درصد رضایت مصرف کنندگان را کسب کرده است.



Source link