پرستار سالمند، خصوصیات و ویژگی‌های فردی لازم برای پرستاران سالمند موفق


با بزرگتر شدن بیشتر افراد ، بدن آنها شروع به فرسودگی می کند و شروع به تجربه مشکلات سلامتی بیشتری می کنند. به همین دلیل ، افراد مسن اغلب به مراقبت های پزشکی بیشتری نسبت به سایرین احتیاج دارند. (Geriatrics سالمندان ) یک رشته پزشکی است که به پرستار سالمند می‌پردازد.

از آنجا که امید به زندگی انسان افزایش یافته و اعضای نسل Baby Boomer( بومر بچه ) پیر شده اند ، انتظار می رود تقاضا برای مراقب سالمند به طرز چشمگیری افزایش یابد.به دلیل سلامتی شکننده آنها ، افراد سالخورده اغلب به مراقبت ویژه ای احتیاج دارند . از آنجا که یک موضوع جزئی مربوط به سلامت ممکن است گاهی اوقات به سرعت در سالمندان کنترل نشود.کار کردن به عنوان پرستار  اغلب شخصا بسیار خوشحال کننده و پاداش دهنده است.

اگر به دنبال معیارهای انتخاب پرستار سالمند هستید ، باید این نکته را در نظر داشته باشید که روند پیری متفاوت است. در حالی که برخی از بیماران سالخورده تا حدی راضی و یا حتی خوش شانس هستند. برخی دیگر ممکن است ناراحت ، ترسناک و یا حتی عصبانی باشند که سلامتی آنها از بین رفته است.

آشنایی با معیارها و وظایف و ویژگی های فردی پرستار سالمند حرفه‌ای
آشنایی با وظایف و ویژگی‌های مهم پرستار سالمند مناسب

ویژگی های فردی پرستار سالمند

قبل از اینکه پرستار سالمند شوید باید شخصیت خود را ارزیابی کنید. پرستاران سالمندان باید عموما افراد خوش بین و شاد باشند. آنها همچنین باید با یک میل واقعی برای کار با بیماران سالخورده ، صبور ، درک ، همدلی و دلسوز باشند. اگر این شغل را انتخاب می کنید ، باید بتوانید از وقایع افسردگی ، مانند مرگ یک بیمار ، مسئولیت رسیدگی و گزاف گویی را داشته باشید. پرستار سالمند همچنین می توانند به مسائل روانشناختی بپردازند. ممکن است بزرگسالان مسن دارای تحرک مختصری باشند که می تواند منجر به احساس تنهایی ، افسردگی و انزوا شود. سلامت روان در بیماران سالمند به همان اندازه سلامت جسمی قابل توجه است.

علاوه بر این ، سوءاستفاده (جسمی ، روانی و مالی) و غفلت باعث نگرانی سالمندان می شود.افرادی که موقعیتی را به عنوان مراقب سالمند  ( Elderly caregiver ) در نظر می گیرند.باید در مراقبت از پیر شدن افراد تجربه و علاقه داشته باشند. این بیماران مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد را ارائه می دهند و برای رفع آنها نیاز به مجموعه ای از مهارتهای منحصر به فرد دارند. یک پرستار که مایل به فعالیت به عنوان مدافع ، منابع و واسطه باشد ، یک مزیت اضافه است.

ویژگی‌های فردی پرستاران سالمند با تجربه
مراقبان سالمند با تجربه چه مهارت‌های فردی دارند

پیشنهاد مطالعه: تمام آنچه که برای پرستار سالمند شدن لازم است بدانید

وظایف یک مراقب سالمندان چیست؟

مراقب سالمند تخصص در مراقبت از بیماران سالخورده را دارند و برای کمک به بزرگسالان مسن در حفظ تحرک، استقلال و کیفیت زندگی، بخش مهمی از تیم مراقبت های بهداشتی است. آن‌ها آموزش داده شده اند تا نیازهای سالخوردگان را پیش بینی کنند.  از نزدیک با پزشکان مراقبت های اولیه، حضور در پزشکان ، مددکاران اجتماعی و خانواده ها برای ارائه مراقبت های فردی به بیماران سالخورده همکاری کنند. به عنوان یک مراقب ، شما باید چندین وظیفه را انجام دهید.

پرستار بر روی بیماری‌های مرتبط با سن و نگرانی‌های بهداشتی از جمله موارد زیر توجه دارند:

  • اندازه گیری و ضبط علائم حیاتی؛ تجویز داروها؛ ورزش و ماساژ بیماران؛ مراقب علائم سوء استفاده از بزرگان؛ انتقال بیماران به ویزیت پزشک و قرارهای دیگر. کمک به بیماران با نیازهای روزانه خود مانند حمام کردن ، لباس پوشیدن و استفاده از حمام. ( Bathroom )کنترل علایم پوکی استخوان ، سرطان ، سکته مغزی ، بیماری آلزایمر / زوال عقل ، آرتروز، درد مزمن ، داروها،  کمبود تغذیه ای ، بی اختیاری
  • در تمام این موارد ، شما را ملزم به نگه داشتن سوابق دقیق بیمار و هماهنگی مراقبت های خود با توصیه های پزشکان بیماران خود می کنید. پرستار اغلب نه تنها مسئول سلامتی جسمی بیمار خود بلکه مسئول روانی آنها نیز هستند. و بهزیستی عاطفی نیز اغلب اوقات ، سالمندان به دلایلی از قبیل عدم سلامتی آنها ، عدم استقلال و انزوا از عزیزانشان ، به نظر می رسد روحی و عصبانی هستند. به عنوان یک پرستار سالمند ، باید مراقب این بیماران باشید و سعی کنید شاد و دلسوز باشید ، حتی در سخت ترین زمانها.
  • وقتی که به عنوان یک مراقب کار می کنید ، معمولاً شما را به برقراری ارتباط با اعضای خانواده بیماران خود ترغیب می کنید. ممکن است لازم باشد رژیم یا داروها را برای مراقبت از بیمار توضیح دهید. یا به عنوان ارتباط بین اعضای خانواده ، بیمار و پزشک عمل کنید. شما به عنوان یک پرستار نیز در موقعیتی عالی قرار دارید که به بیماران و عزیزانشان درمورد مسائل خاص سلامتی و توانایی‌هایی مشاوره دهید.

محل کار پرستاران سالمند

پرستاران اغلب در مراکز بهداشتی و درمانی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها مشغول به کار هستند. آنها همچنین در آسایشگاه های مسکونی مانند خانه های سالمندان و اجتماعات بازنشستگی کار می کنند. برخی از پرستاران نیز در مراقبت از منزل مشغول به کار هستند و به خانه های بیماران می روند تا از آن‌ها مراقبت کنند.

مدرک تخصصی مراقبان سالمند

اکثر پرستاران سالمندان با ثبت نام پرستار شروع می کنند ، این شامل کسب مدرک پرستاری و گذراندن یک آزمون صدور گواهینامه دشوار است.

اگر مایل به فعالیت در زمینه های مراقبت از سالمندان هستید علاوه تجربه کار با بیماران سالخورده نیز به آموزش و آموزش اضافی نیاز خواهید داشت. یک گزینه این است که به مدرسه برگردید و مدرک پرستاری gerontological خود را کسب کنید. پس از اخذ این مدرک ، می بایست برای معاینه گواهینامه پرستاری gerontological ارائه شده توسط مرکز اعتبار سنجی پرستاران شرکت کنید.

مدرک تخصصی متخصصان نگهداری سالمندان چیست
مدارک تخصصی مورد نیاز جهت نگهداری سالمندان

مسئولیت‌های عمومی پرستار سالمند هنگام نگه‌داری از افراد مسن

نقش ها و وظایف عمومی یک پرستار سالمند ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آموزش سالمند
  • مدیریت دارو
  • ارتباط بین سالمند، خانواده و ارائه دهندگان مراقبت
  • حفظ تحرک عملکردی سالمند
  • حفظ سلامت روانی سالمند
  • مراقبت از پرستار در کنار بستر سالمند بیمار

وظایف و مسئولیت‌های پرستار سالمند نقش بسیار حیاتی در حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد سالمند دارند. مراقبان سالمندان با تخصص و تجربه خود، بهبود کیفیت مراقبت و ارائه مراقبت‌های حرفه‌ای، پزشکی و روانشناختی به سالمندان را به عهده دارند؛ همچنین پرستاران مراقبت از افراد مسن مسئولیت دارند نیازهای جسمی و روحی سالمندان را شناسایی و تأمین کنند، به عملکرد معمولی سالمندان کمک کنند و در مواجهه با مشکلات و بحران‌های بهداشتی و پزشکی شرایط را مدیریت کنند و با گزلرش‌های دقیقی به پزشکان معالج دهند. جهت دریافت کلیه خدمات مرکز پزشکی سلامت اول با مشاوره رایگان در خصوص پرستار سالمند و کودک با ما تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه یک پرستار سالمند خوب شویم؟

 



Source link