محاسبه قیمت پرستار سالمند |تعرفه و هزینه نگهداری سالمند 1401


چگونگی مراقبت از سالمندان، تاثیر زیادی در کیفیت زندگی‌شان خواهد داشت، این در حالی است که مشغله خانواده‌ها در طول روز مانع از امکان مراقبت از آن‌ها شده  است. اگر شما هم برای نگهداری و مراقبت از پدر یا مادر سالمند خود به دنبال راه حل هستید، می‌توانید راه‌های مختلفی را انتخاب کنید. سپردن مراقبت از عزیزان‌تان به آسایشگاه‌های سالمندان یک روش پرستاری از آن‌ها است. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که با انتخاب این روش، سالمندتان دچار افسردگی و حس تنهایی خواهد شد. بهترین روش برای حل این مشکل، استخدام پرستار سالمند در منزل است که چگونگی محاسبه هزینه نهایی آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده سالمندان می‌باشد. در این مقاله از سایت سلامت به طور کامل تعرفه و هزینه نگهداری از سالمند را بررسی می‌کنیم.

مزایای استفاده از خدمات پرستاری در منزل

مراقبت از سالمندان در مراکز آسایشگاه سالمندان به دلیل زیاد بودن افراد سالمند در این مراکز با کاهش کیفیت خدمات همراه است. علاوه بر این سپردن مسئولیت نگهداری از سالمندتان به این مراکز، باعث افسردگی و از دست دادن اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود.

علاوه بر این سالمندان با توجه به افزایش سن، به طور معمول دچار افسردگی و احساس تنهایی می‌شوند. همچنین این افراد ترجیح می‌دهند در منزل خود نگهداری شوند. حضور پرستار در منزل علاوه بر کمک به حفظ روحیه سالمند، کیفیت شرایط جسمی او را نیز بهبود خواهد بخشید.

بیشتر بخوانید: پرستار سالمند در منزل تهران

خدمات پرستار سالمند در منزل

خدمات پرستاری از سالمند در منزل با توجه به نیاز سالمندان و همچنین درخواست خانواده‌شان متفاوت خواهد بود. از جمله خدمات پرستار سالمند در منزل که پیش از استخدام پرستار باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • انجام خدمات پزشکی همچون انجام سروم تراپی، فیزیوتراپی، مراقبت از سوند، مراقبت از زخم‌های بدن سالمند و …
  • کمک به انجام کارهای شخصی و مراقبت‌های بهداشتی همچون حمام بردن سالمندو پوشاندن لباس به او، غذا دادن به سالمند و …
  • مصاحبت با سالمند همچون به گردش بردن او، نامه نوشتن یا پیغام گذاشتن برای دیگران از طرف سالمند، کتاب خواندن و …
  • همراهی با سالمند در بیمارستان برای پرستاری از او

قیمت پرستار سالمند در منزل چگونه محاسبه می‌شود؟

 

قیمت خدمات پرستاری سالمند در منزل

هزینه نگهداری از سالمند در منزل با توجه به خدمات ارائه شده و همچنین مدت زمان حضور پرستار در منزل متفاوت خواهد بود. خدمات پرستاری از سالمند در منزل به صورت ساعتی یا روزانه و شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

بدیهی است که تعرفه پرستار سالمند شبانه روزی در منزل متفاوت از حضور ساعتی یا روزانه او در منزل سالمند می‌باشد. علاوه بر مواردی که بیان کردیم، عوامل دیگری بر هزینه پرستار سالمند در منزل تاثیرگذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وضعیت جسمانی سالمند

این که شخص سالمند چقدر در انجام کارهای خود مستقل عمل می‌کند، در هزینه خدمات پرستاری او تاثیرگذار خواهد بود. داشتن معلولیت، عدم توانایی حرکتی مناسب، لرزش دست‌ها و همچنین وزن زیاد سالمند، انجام مستقل کارهای روزمره‌اش را دچار اختلال خواهد کرد. در صورت وجود هر یک از این موارد، هزینه ارائه خدمات پرستاری سالمند متفاوت خواهد بود.

  • عدم حضور همراه در خانه

در صورتی که فرزندان یا شخصی از اعضای خانواده برای کمک به پرستار سالمند در منزل حضور نداشته باشد، هزینه ارائه خدمات پرستاری در این شرایط متفاوت خواهد بود.

  • نوع خدمات درخواستی

با توجه به وضعیت سلامت و همچنین نیاز سالمندان، خدمات پرستاری متنوعی برای مراقبت از آنان وجود دارد. انواع خدمات پرستاری از سالمند عبارتند از مراقب، سالمندیار، کمک بهیار، متخصص پرستاری یا نرس و پزشک. استفاده از این نوع خدمات هزینه‌های متفاوتی داشته و با توجه به درخواست خانواده سالمند انتخاب می‌شوند.\

قیمت پرستار سالمند در منزل چگونه محاسبه می‌شود؟

انجام خدمات منزل مثل خرید مواد غذایی و تهیه غذا، نظافت منزل، شستشوی لباس‌ها و مواردی از این قبیل در حیطه وظایف پرستار سالمند در منزل نیست. در صورتی که علاوه بر مراقبت از سالمند خود، درخواست انجام خدمات منزل را داشته باشید، قیمت نهایی پرستاری از سالمندتان متفاوت خواهد بود.

  • مراقبت‌های ویژه

ممکن است سالمند نیازمند مراقبت‌های ویژه پرستاری یا دریافت داروهای خاص همچون انسولین، استفاده از دستگاه اکسیژن، کنترل فشار، قند خون و … باشد. انجام هر یک از این نوع خدمات خارج از وظایف پرستار بوده و در صورت درخواست آن‌ها، بر حقوق پرستار سالمند در منزل اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:هزینه پرستار سالمند در منزل



Source link