عوامل کلیدی در محاسبه قیمت خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۱


این روزها طولانی بودن ساعات کاری و همچنین دوری مسافت محل کار والدین تا منزل، باعث شده به فکر چاره‌ای برای مراقبت از کودکان خود باشند. علاوه بر این سالمندانی که در منزل خود یا فرزندان‌شان زندگی می‌کنند، به خاطر بیماری‌های کهولت سن توانایی‌ حرکتی و انجام کارهای روزمره خود را از دست می‌دهند. نکته بسیار مهم این است که سالمندان به خاطر شرایط متفاوتی که در دوران سالمندی خود دارند، روحیه بسیار ضعیفی دارند، به همین خاطر دوست دارند در خانه خودشان زندگی کنند. در چنین شرایطی بهترین گزینه برای مراقبت و نگهداری از کودکان و سالمندان، استفاده از خدمات پرستاری در منزل است. مهم‌ترین موردی که دغدغه خانواده‌هایی با این شرایط شده است، هزینه خدمات پرستاری است که در ادامه این مقاله از سلامت اول 6 عامل مهم در تعرفه گذاری خدمات پرستاری می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لیست خدمات پرستاری در منزل

پیش از آن که عوامل موثر بر تعیین تعرفه خدمات پرستاری را بیان کنیم، بهتر است لیستی از انواع خدمات پرستاری در منزل را بیان کنیم. از جمله مهم‌ترین مواردی که در حوزه خدمات پرستاری در منزل می‌گنجد، می‌توان موارد زیر را نام برد:

انجام نظافت شخصی سالمند

تهیه غذا و مواد خوراکی مورد نیاز

کمک به رفتن به سرویس بهداشتی

کمک به رفتن به حمام

بردن سالمند به پارک و در صورت امکان پیاده‌روی

کمک به پوشیدن لباس‌ها

کنترل مصرف داروها و علائم حیاتی

تمیز کردن منزل

بردن سالمند به مطب پزشک

انجام تزریقات در منزل

کمک به انجام تکالیف برای کودکان

انجام بازی‌های هدفمند با کودک

و …

6عامل کلیدی در محاسبه قیمت خدمات پرستاری در منزل در سال 1401

بیشتر بخوانید:خدمات پرستاری شامل چه مواردی است؟

6 عامل کلیدی و مهم در محاسبه قیمت خدمات پرستاری

پس از این که موارد مهم لیست انواع خدمات پرستاری را بیان کردیم، بهتر است دغدغه مهم خانواده‌هایی که به این خدمات نیاز دارند را مورد بررسی قرار دهیم. 6 مورد از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت خدمات پرستاری را به طور کامل بررسی کنیم.

1.نوع خدمات ارائه شده توسط پرستار

اولین و مهم‌ترین عاملی که بر هزینه خدمات پرستاری تاثیر می‌گذارد، نوع خدمتی است که توسط پرستار برای شما و عزیزان‌تان ارائه می‌شود. ممکن است شما برای کودک خود نیاز به پرستار داشته باشید در این صورت باید از پرستارانی که در حوزه پرستاری از کودک تجربه و مهارت دارند، برای مراقبت از فرزند خود استفاده کنید. علاوه بر این با در نظر داشتن سن کودک و همچنین شرایط خودتان از پرستاران متخصص در حوزه‌های مادریاری، کودک‌یاری، روانشناس کودک و یا آموزشیار برای پرستاری اصولی از فرزندتان بهره بگیرید.

اما اگر بخواهید برای پدر و مادر سالمندتان پرستار بگیرید، با توجه به شرایط جسمی سالمندتان و این که آیا او قادر به انجام کارهای شخصی خود هست؟ هزینه خدمات پرستار در منزل متفاوت خواهد بود. نوع دیگر خدمات پرستاری مربوط می‌شود به پرستاری از بیمار که برای مراقبت از فرد بیمار خانواده می‌توانید از این نوع خدمات پرستاری استفاده کنید.

 

2.مدت زمانی حضور پرستار در منزل

وقتی که قرار است برای استخدام پرستار در منزل اقدام کنید، باید مدت زمانی که انتظار دارید در منزل شما حضور داشته باشد را مشخص کرده باشید. خدمات پرستاری در منزل به صورت پاره وقت و تمام وقت ارائه می‌شود که قاعدتا قیمت پرستار تمام وقت بیشتر از هزینه خدمات پرستاری پاره وقت و ساعتی می‌باشد.

 

3.موقعیت جغرافیایی منزل پرستار نسبت به منزل مشتری

مسافتی که پرستار برای رسیدن به منزل شما طی می‌کند یکی دیگر از عوامل مهم تاثیرگذار در تعرفه گذاری خدمات پرستاری است. مسلما اگر دسترسی منزل شما به اتوبوس، مترو و بی‌آرتی محدود باشد، در هزینه نهایی شما تاثیر خواهد گذاشت.

 

4.میزان تجربه و مهارت تخصصی پرستار

مراقبت‌های تخصصی نیازمند تخصص و مهارت پرستار مربوطه می‌باشد. سالمندان مبتلا به بیماری‌های خاص همچون پارکینسون، آلزایمر، مشکلات حرکتی و … نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای هستند که پرستاران مجموعه سلامت اول تخصص لازم را برای مراقبت از آن‌ها کسب کرده‌اند.

همچنین مراقبت از کودکانی که به اوتیسم، سندروم داون و … مبتلا هستند، باید تحت نظر خدمات تخصصی پرستاری باشند. پرستاران کودک مرکز سلامت اول یکی از زبده‌ترین پرستاران این مجموعه می‌باشند.

6عامل کلیدی در محاسبه قیمت خدمات پرستاری در منزل در سال 1401

5.نیازهای عاطفی و ارتباطی سالمند

سالمندان با توجه به حساسیت شرایط دوران سالمندی و این که ترجیح می‌دهند به تنهایی در منزل خودشان زندگی کنند، علاوه بر مراقبت‌های فیزیکی به حمایت‌های روحی و عاطفی نیز احتیاج دارند. سالخوردگان نیاز به همدم و هم صحبت دارند و هم‌نشینی و هم‌صحبتی با آن‌ها تاثیر بسیار زیادی بر بهبود کیفیت زندگی‌شان خواهد داشت.

علاوه بر این بردن سالمند به پارک یا در صورت امکان پیاده‌روی با او بر تقویت روحیه او تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد که با انجام این نوع از خدمات توسط پرستار، هزینه نهایی شما بالاتر خواهد رفت.

6.شرایط و وضعیت سلامت جسمی شخصی که به پرستار احتیاج دارد

این که شخصی که نیاز به مراقبت پرستار دارد، توانایی انجام کارهای خود را دارد یا خیر بر قیمت خدمات پرستاری دریافتی او تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:بهترین مرکز خدمات پرستاری

سوالات متداول

مدت زمان حضور پرستار در منزل چقدر می‌باشد؟

خدمات پرستاری در منزل با توجه به نیاز شخصی که به پرستار احتیاج دارد می‌تواند به صورت تمام وقت یا پاره وقت 8 یا 12 ساعته باشد.

چه عواملی بر قیمت خدمات پرستاری تاثیرگذارند؟

نوع خدمات پرستاری که شخص دریافت می‌کند، مدت زمان حضور پرستار در منزل، مسافتی که پرستار هر روز باید طی کند و …

انواع خدمات پرستاری از کودک به چه صورت است؟

با توجه به سن و همچنین شرایط کودک‌تان، خدمات پرستاری می‌تواند شامل مادریاری، کودک‌یاری، روان شناس کودک و آموزشیار باشد.



Source link