چرا به رژیم کتوژنیک نیاز دارید

یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۶ میلادی، ۷ کارآزمایی بالینی تصادفی کنترلشده از بهکارگیری رژیم کتوژنیک را در کودکان و نوجوانان دچار صرع مورد بررسی قرار داد. این رژیم در این جانداران، اثرات محافظتی داشته و نمایهٔ محافظتیِ آن، کاملاً متفاوت از انواع شناختهشدهٔ ضد صرع است. انجام میشود؛ این پیامرسانها همچنین قادرند یاختههای عصبی را نسبت به این تکانهها تحریک و تهییج کنند که این کار عمدتاً توسط گلوتامات صورت میگیرد. بروز صرع خود به طرق مختلف صورت میپذیرد.

اگر این مطلب رو به صورت کامل مطالعه کرده باشین، قطعا با قسمتی که در مورد مقایسه رژیم کتوژنیک با رژیم کم چربی و کم کالری صحبت شده بود، برخورد کردین. این موضوع در بین همه افراد مشترک نیست اما اگر از مدل رژیم با پروتئین بالا استفاده کنید، احتمال اینکه در کنار چربی سوزی، حجم عضلات هم رشد کنه خیلی بالا هستش. اصلا مهمترین نشونه اینکه بدن شما داره از چربی بعنوان سوخت استفاده میکنه اینه که بین وعدههای غذاییتون گرسنگی نمیکشید. مصرف زیاد پروتئین میتونه روی انسولین تاثیر گذار باشه و فرایند کتوز رو مختل کنه، بنابراین حداکثر تا ۳۰-۳۵% از کالری دریافتیتون رو باید پروتئین های تشکیل بدن.

رژیم کتوژنیک پی دی اف

رژیم 14 روزه کتوژنیک مطابق فرمول او، پروتئین مصرفی میبایست ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کودکان به همراهِ ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات در روز باشد و مابقی کالری مورد نیاز از چربی بدست آید. هدف از رژیم کتو این است که مصرف کربوهیدرات ها را آنقدر کم نگه دارید که بدن شما به حالت متابولیکی ای بنام کتوز وارد شود. بهمنظور رفع این نقیصه، پژوهشهای امروزی از روش «مطالعهٔ همگروهی آیندهنگر» استفاده میکنند که در آن تمام بیماران قبل از شروع پژوهش، انتخاب میشوند و تا انتهای پژوهش دنبال میشوند. خوردن غذاهای داغ بیشتر طول میکشد و تمام مایعات و فیبر موجود در آنها شما را برای مدت طولانیتری سیر نگه میدارند.

هنگام بستری تا زمان شام، به بیمار فقط مایعات بدون کالری و بدون کافئین داده میشود. کارآزماییهای بالینی وی بر روی چند بیمار مبتلا به صرع در ۱۹۲۱ میلادی، نخستین کاربرد رژیم کتوژنیک در درمان صرع محسوب میشود. نخستین پژوهش معاصر در زمینهٔ اثرات پرهیز غذایی در درمان صرع، در ۱۹۱۱ میلادی در فرانسه انجام شد. نوزادان کمتر از یکسال را باید بیشتر و زودتر ویزیت کرد و نخستین ویزیت باید ظرف ۲ تا ۴ هفته از آغاز رژیم باشد. نتایج کوتاهمدت رژیم LGIT نشان میدهد که دستکم ظرف یک ماه، تقریباً نیمی از بیماران شاهد کاهش بیش از ۵۰٪ از تشنجهایشان هستند و نتایج کلی در درازمدت مشابه رژیم کلاسیک کتوژنیک است.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

حدود ۲۰٪ از کودکان با این رژیم بهطور کامل از تشنجها رهایی مییابند و بسیاری دیگر نیز میتوانند مصرف داروهای ضد صرع را کاهش داده یا به کلی قطع کنند. به طور معمول در رژیم سه روزه شیر میزان مجاز مصرف شیر در هر روز، حدود ۴ پیمانه نیم لیتری است که به بیان ساده تر می توان گفت در این رژیم روزانه باید فقط ۲ لیتر شیر نوشید. اگرچه این رژیم غذایی کاملاً کم کربوهیدرات نیست، اما می توان آنرا اصلاح کرد تا به سبک زندگی متناسب رسید. آیا خرما در رژیم کتوژنیک می توان خورد؟ گزارشی برای «ژورنال پزشکی نیویورک» نوشت و مدعی شد که بیماران مبتلا به صرع خود را، از سال ۱۹۱۲ با موفقیت کامل با استفاده از همین پرهیز غذایی و سپس یک رژیم فاقد نشاسته و قند درمان نمودهاست.

نقشه راه گام به گام جدید برای رژیم کتوژنیک

نقص دانش پزشکی در این زمینه، مشابه به فقدان دانش انسان دربارهٔ نحوهٔ کارکرد داروهای ضد صرع است. از طرفی، این رژیم در بیماران مبتلا به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، پورفیری و سایر خطاهای ارثی نادر در متابولیسم چربی منع مصرف مطلق دارد. توصیه همیشگی ما استفاده از رژیم های اختصاصی و فردی است. اگر بلغور جو دوسر داغ می خواهید، کافی است صبح آن را گرم کنید. اگر اضافه وزن دارید و به دنبال یک رژیم مناسب برای لاغری خود میگردید مطلب مناسبی را باز کردهاید. در مقایسه با رژیم کتوژنیک کلاسیک، رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز (MAD) محدودیتی برای کالری و پروتئین نداشته و بهدلیلِ نسبت کتوژنیک کمتر (در حدود ۱:۱)، ضرورت چندانی به کنترل دقیق 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم حقیقت درباره درباره رژیم کتوژنیک 1402 و شدید ندارد.

مطالعه دیگری که به مدت ۱۰ ماه انجام شد، نشان داد که سوزاندن ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری در هفته میتواند به ترتیب منجر به کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلو رژیم کتوژنیک و پریود، اثر کتو بر قاعدگی چیست؟ بجز صرع، رژیم کتوژنیک، جهت مصارف بالقوهٔ درمانی در تعدادی دیگر از بیماریهای مغز و اعصاب مورد مطالعه و بررسی بودهاست. میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. مصرف بمبهای چربی مانند شکلاتهای شیریننشده یا روغن نارگیل هم به افراد کمک میکند خیلی زود و سریع، میزان چربیِ لازم برای روزشان تکمیل شود.

سیترات در حالت معمول به انحلال کلسیم آزاد کمک میکند. در این نسخه مقادیر کمی از کربوهیدرات ها را به برنامه ورزشی اضافه می کنید. کودکانی که پس از رهایی کامل از بند تشنجها، این رژیم را قطع میکنند، ۲۰٪ احتمال دارد که تشنجشان مجدداً عود کند. کودکانی که فعالیت زیادی دارند یا آنهایی که دچار اسپاستیسیته و گرفتگی ماهیچهای هستند، به انرژی بیشتری نیاز دارند و کودکانی که تحرک کافی ندارند، نیازشان به کالری، کمتر است.

رژیم لاغری کتوژنیک زیباتن انتظار بیشتری میرود که کودکان مبتلا به صرعهای مقاومبهدرمان، در مقایسه با مصرف یک داروی ضد صرع دیگر، از رژیم غذایی بهرهٔ بهتری بگیرند. رژیم LCHF یک الگوی غذایی کم کربوهیدرات است که بیشتر بر روی غذاهای کامل و غیر فرآوری شده تمرکز دارد. رژیم کتوژنیک به معنای کنار گذاشتن یک ماده اعتیاد آورد و البته خوشمزه به نام شکر است. مواد غذايي اين گروه علاوه بر پروتئين كه ماده سازنده بدن است و از اسيدهاي آمينه ضروري و غيرضروري تشکيل شدهاست، داراي دو عنصر مهم و ضروري؛ يعني آهن و روي هستند كه براي رشد و ترميم بافتهاي بدن و خونسازي لازمند.

یا رژیم پُرچربی یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. کتون ها مولکول های محلول در آب هستند که می توانند انرژی مغز شما را تأمین کنند. طرفداران این رژیم میگویند هرگاه بیماری به دو داروی ضد تشنج پاسخ نداد، این رژیم را باید جداً مد نظر داشت چرا که احتمال پاسخ به سایر داروها در چنین بیمارانی تنها ۱۰٪ است. ممکن است رژیم غذایی مدیترانه ای لوکارب نسبت به سایر رژیم های کم کربوهیدرات، برای پیشگیری از بیماری های قلبی بهتر باشد، اگرچه این ادعا باید در مطالعات تأیید شود.

 A​rtic​le was cre᠎at​ed wi᠎th the help of GSA Con​te᠎nt Gen er ator Demover᠎si​on !

این یک رژیم بسیار قدرتمند برای از بین بردن چربی و محافظت در برابر چندین بیماری است. خوردن دمنوش نعنا ( بدون شیرین کننده ) هم برای حل این مشکل کاربرد داره. 2. مورد دوم که شاید از مورد اول هم مهم تر باشه این هست که با یکدفعه رو آوردن به مصرف کربوهیدرات، امکان ابتلا به بیماری دیابت، بیماری های قلبی و فشار خون، بخصوص برای افرادی که چاق هستن وجود داره. در گندم در هر گره یک سنبلچه وجود دارد اما در جو در هر گره سه سنبلچه وجود دارد.

سوالات بی پاسخ درباره رژیم کتوژنیک که باید درباره آنها بدانید

جوانه زدن بذر گندم تک قطبی(از یک سمت )اما جوانه زدن جو دو قطبی (از دو سمت) است. در مواقع خاص و به تجویز پزشک رژیم کتوژنیک به عنوان یک روش درمانی مکمل، در درمان بیماری هایی همچون سرطان نیز استفاده شده است. قبل از مصرف مکمل های ویتامین D با پزشک خود مشورت کنید. در مطلب سبزیجات کم کربوهیدرات بهترینها را به شما معرفی میکنیم تا از سبزیجات مجاز رژیم کتو آگاهی پیدا کنید.

رژیم کتوژنیک هفت روزه

یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند. اما نوع چرخه ای و هدف دار به دلیل عمومیت نداشتن، زیاد مورد تحقیق قرار نگرفته اند و در حال پیشرفت هستند. نوع مایع این رژیم، در شیرخواران و کودکانی که با لوله تغذیه میشوند، آسانتر آماده و بهتر تحمل میگردد. متخصصان رژیم کتوژنیک، آن را در کودکانی که صرع کنترلنشده دارند و به دو یا سه درمان دارویی هم پاسخی ندادهاند، قویاً توصیه میکنند.

رژیم کتوژنیک لیمومی

این ویزیتها و آزمایشها باید در سال اول، هر سه ماه یکبار، و در سالهای بعدی، هر شش ماه یکبار باشد. بهجای افزایش تدریجی میزان غذا در سه روز اول، برخی مراکز درمانی، اندازهٔ غذا را ثابت نگه میدارند، اما نسبت کتوژنیک را از ۲:۱ به ۴:۱ تغییر میدهند. کردند. از این روش درمانی، دو بیمار بهشدت سود بردند اما بیشترشان نتوانستند به محدودیتهای اعمالشده، پایبند بمانند. والدین تشویق میشوند که پیش از هرگونه قضاوت دربارهٔ اثربخشی این رژیم غذایی، دستکم بهمدت ۳ ماه به آن پایبند مانده و آن را ادامه دهند.

البته باید بدونید یک سری از عوامل توی این ماجرا دخیل هستن. یک تاریخچه کامل از وضعیت تغذیهای کودک تهیه و پارامترهای رژیم غذاییاش انتخاب میشود، این عوامل شامل نسبت کتوژنیک چربی به ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات، نیازهای انرژی (کالری) و میزان مایعات دریافتی میباشد. این امر به افزایش چربی سوزی کمک می کند و بنابراین احساس سیری بیشتری می کنید، در نتیجه به طور طبیعی کاهش مصرف مواد غذایی و افزایش وزن کاهش می یابد. وقتی به وزن هدف خود نزدیک شدید، کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید تا کاهش وزن شما کندتر شود.

ستاره بودن در صنعت یک امر رژیم کتوژنیک است

مدت زمان استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک بستگی به والدین و تیم تغذیه دارد و دورههای درمانی تا ۱۲ سال هم، بررسی و سودمندیشان ثابت شدهاست. «تیم رژیم کتوژنیک» در بیمارستان جانز هاپکینز، این رژیم را با حذفِ هدفِ اصلیاش که همانا کاهش وزن است و همچنین با برقراریِ مداوم و نامحدودِ مرحلهٔ القاء (آغازین) آن، و بهویژه تشویق به مصرفِ بیشتر چربی، تعدیل کردند. بررسیهای انجام شده روی بیش از ۳۰۰۰ نفر که این رژیم را دنبال میکنند نشان داده است که این رژیم میتواند منجر به کاهش وزن شود. آیا بوی بد دهان در دورهی رژیم کتوژنیک طبیعی است؟