چرا همه مرده اند در مورد رژیم کتوژنیک هدفمند اشتباه می کنند و چرا باید این گزارش را بخوانید

ما در این مقاله، اصول رژیم کتوژنیک را برای شما توضیح دادهایم و یک نمونه برنامهی غذایی را به شما معرفی کرده ایم که میتوانید همه جا و در هر زمان از آن استفاده کنید! اگر اهل نوشیدن قهوه باشید، میتوانید احساس خوب بعد از صرف یک فنجان در صبح را درک کنید. برای عملکرد خوب ، مانند سایر عملکردهای بدن ، به ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی مهم نیاز دارید. اگر مقدار زیادی پروتئین مصرف شود، مقادیر اضافی آن به گلوکز (یک نوع قند یا کربوهیدرات) تبدیل میشود؛ در نتیجه، بدن دیرتر در حالت کتوزیس قرار میگیرد. با انجام این رژیم بدن در حالتی به نام کتوز قرار میگیرد که در آن بدن شروع به سوزاندن چربی میکند به این صورت که چربی توسط کبد به کتون تبدیل و به دنبال آن انرژی مغز تامین میشود. فیبر موجود در سبزیجات موجب میشود تا احساس سیری بیشتری را تجربه کنید.

بایدها و نبایدهای رژیم کتوژنیک + نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان این نوع رژیم حاوی پروتئین بیشتری نسبت به یک رژیم کتوژنیک استاندارد با نسبت ۳۵ درصد پروتئین، ۶۰ درصد چربی و ۵ درصد کربوهیدرات است. این به این دلیل است که MCTها در هر گرم چربی، کتون بیشتری نسبت به تری گلیسیریدهای زنجیره بلند موجود در چربیهای رژیم غذایی تولید میکنند. میوه های شیرین و بزرگ کربوهیدرات و گلوکز بیشتری به همراه دارن. پلی اول ها مونوساکاریدهای هیدروژنه هستند و شامل قندهایی مانند سوربیتول ، مانیتول ، اریتریتول ، زایلیتول و تاگاتوز و دی ساکارید های هیدروژنه مانند ایزومالت ، مالتیتول ، لاکتیتول و ترهالوز است. چرا رژیم کتوژنیک برای تخمدان پلی کیستیک مناسب است؟ زمانی که آثار منفی یک رژیم در شما نمود پیدا کند به این معنی است که این رژیم غذایی برای بدن شما مناسب نبوده است.

کتوز یک حالت متابولیک در بدن است که وقتی از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، بدن وارد حالت کتوز میشود. این در حالی است که برخی از عوارض جانبی احتمالی آن وجود دارد. در نتیجه شکستن و مصرف این چربیها، وزن بدن شما به طرز قابلتوجهی کاهش مییابد. هیچ محدودیتی تعیین نشده است زیرا انرژی موردنیاز میتواند به طور قابلتوجهی از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. این رژیم شامل کاهش شدید کربوهیدرات و به جای آن مصرف چربی است. شما در این رژیم غذایی با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی وزن خود را کاهش می دهید . وقتی این اتفاق بیفتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی فوق العاده کارآمد میشود.

رژیم کتوژنیک موجب کاهش وزن، کاهش چربی خون و قند خون میشود. مردم این کار را با خوردن غذاهای دارای چربی زیاد اما کربوهیدرات بسیار کم، انجام میدهند. با این حال ، بسیاری از غذاهای سرشار از بیوتین ، مانند میوه و حبوبات ، معمولاً فقط در بخشهای کوچکی از رژیم کتو اجتناب می شوند و یا از آنها مصرف می شود. لذا توصیه می شود که پزشکان از تجویز این داروها جهت کنترل تشنج۲ این گروه از مبتلایان به صرع اجتناب کنند. حقیقت امر این است که این سئوال هنوز پاسخ روشنی ندارد، چرا که بسیاری از متخصصین تغذیه و دانشمندان بر این باورند که هنوز مطالعات کافی بر تأثیرات دقیق و روشن رژیم کتوژنیک بر بدن صورت نگرفته و به همین دلیل استفاده از رژیم کتوژنیک برای کودکان و نوجوانان توصیه نمیشود مگر در شرایط خاص (به دلایل پزشکی).

بر اساس تحقیقات این رژیم باعث بهبود افراد دارای بیماری افسردگی شده است. برای مشاوره در مورد نحوه تنظیم یک رژیم غذایی، با یک متخصص تغذیه صحبت کنید زیرا آنها میتوانند بر اساس نیازهای فردی شما، راهنماییهای شخصی به شما ارائه دهند. اساس این رژیم بر پایهٔ مصرف برخی غذاها در زمانهای خاص است که میتواند با تسریع سوختوساز بدن، به لاغری کمک بکند. همانطور که بدن شما با هضم چربی های بیشتر و کربوهیدرات های کمتر سازگار می شود، ممکن است یبوست شما بهتر شود. رژیم کتوژنیک در دسته رژیم های پرچرب و کم کربوهیدرات مانند اتکین ها قرار میگیرد.

شما در این مرحله میمانید تا زمانیکه حدود (4.5 کیلوگرم) تا وزن هدف خود فاصله داشته باشید. میتوانید در وعدههای غذایی خود از پنیر، ماهی، مرغ، گوشت، صدف و تخممرغ استفاده کنید و این روند را حداقل تا دو هفته ادامه دهید. در این مرحله تنوع غذاهایی که میتوانید بخورید افزایش مییابد. شکلهای مختلفی از روزه منقطع وجود دارد اما مرسومترین روش شامل محدود ساختن مصرف مواد غذایی به حدود ۸ ساعت در روز و گرفتن روزه در ۱۶ ساعت باقیمانده است. دریافت برنامه رژیم غذایی آنلاین از سایت کلینیک دکتر مونا سالاری نیا برای دستیابی به تناسب اندام، درمان بیماری و حفظ سلامت کامل بدن امکان پذیر است. رژیم های کتوژنیک حتی مزایایی در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر دارد و به بهبود علائم بیماری کمک میکند. بیماری آلزایمر. رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند.

بسته به میزان پیشرفت کبد چرب گرید 2، علائم کبد چرب می تواند شامل درد شکم، کبودی در بدن، خونریزی خود به خودی مانند خونریزی بینی، خستگی شدید، تب، خارش پوست، بی حالی و چاقی شکم نیز باشد. رژیم اتکینز چهار مرحله دارد که بسته به هدف کاهش وزن خود میتوانید از هر یک از سه مرحله اول شروع کنید. این رژیم به قدری سیر کننده است که میتوانید بدون کالری شماری وزن کم کنید. به نظر میرسد یکی از کلیدواژههای ماندگاری که به دنیای رژیم لاغری وارد شد، “کتو” است. در حالیکه صدها رژیم لاغری وجود دارد، اینکه بدانید کدام رژیم برای شما مناسب محسوب به حساب میآید، نیازمند مطالعه و شناخت شما از رژیم غذایی است.

اما بیشتر مناسب بدنسازان است. رژیمهای غذایی کتوژنیک دورهای و هدفمند بیشتر مورد استفاده بدنسازان و ورزشکاران قرار میگیرند. رژیم کتوژنیک هدفمند برای بدنسازان مناسب است، چون با داشتن فعالیت کربوهیدرات را به راحتی می سوزانند. در رژیم کتوژنیک چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟ سرکههای ساخته شده از عسل نادر است، اگر چه سرکه عسل تجاری که در ایتالیا، پرتغال، فرانسه، رومانی و اسپانیا تولید شدهاست در دسترس هستند. رژیم سرکه شامل سرکه و آب و تخم مرغ نپخته در چای انداخته مصرف میشود.امروزه نیز از رژیم سرکه استفاده می شود اما ساختار و ترکیبی متفاوت دارد و از تخم مرغ خام همراه چای استفاده نمی شود زیرا برای بدن مضر می باشد و طبق گفته ها در سایت بازفید شاعر مشهور انگلیسی لرد بایرن به دلیل مصرف رژیم غذایی سرکه جان خود را باخته است. سپس خردل سبوسدار را به همراه سرکه سیب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با مواد مخلوط شوند.

شمارش کالری، چربی و پروتئین دریافتی برای برخی افراد، بسیار پیچیده است و بعضی هم حاضر نیستند زیر نظر متخصص باشند! در کل هر دو رژیم برای کاهش وزن و سالم خوری مناسب هستند ولی در رژیم کتو به دلیل مصرف بالای چربی، میتواند در دراز مدت شما را به صورت ناخودآگاه تشویق به مصرف چربیهای اشباع شده کند که ممکن است برای شما مشکلساز شود. باعث ایجاد سفتی در کل بدن شده و کاهش سطح هوشیاری و لرزش بدن را به همراه دارد. مواد مغذی کمتری با محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات ها ، از جمله بعضی از میوه ها و سبزیجات کربوهیدرات بیشتر ، می توانید انواع مواد مغذی بدن مورد نیاز بدن موهای سالم را کاهش دهید. بسیاری از برنامههای کتو بر مبنای رژیم غذایی با 2000 کالری در روز، فرد را مستلزم به محدود کردن مصرف کربوهیدرات روزانه به 10-5 ٪ کل کالری میکنند.

در کل این رژیم یک رژیم پرچرب و کم کربوهیدرات است که سطح قند خون را کاهش میدهد و بدن را از کربوهیدراتها دور میکند و به سمت چربی و کتون میبرد. آنها همچنین تفاوتهای قابل توجهی را در افزایش وضعیت آنتی اکسیدانی کل و گلوتاتیون در پلاسما در مقایسه با گروه دارونما نشان دادند. در ادامه به توضیح این دو رژیم، تفاوتهایشان و چگونگی تاثیرگذاری آنها میپردازیم تا بتوانید تصمیمی درست برای اینکه کدام رژیم برای شما مناسبتر است داشته باشید. همچنین، همیشه بهتر است قبل از شروع به هر نوع رژیم غذایی، به مشاوره با یک تغذیهشناس یا پزشک متخصص مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که این رژیم با وضعیت سلامتی شما سازگار است.

شما می توانید روزانه تعدادی خرما میل کنید تا از بیماری های قلبی عروقی در امان باشید. همچنین میتوانید سالاد را با سسی از ترکیب سبزیجات، لیمو، نمک و فلفل و روغن های چرب مانند زیتون، آووکادو و گردو، میل نمایید. در این مرحله، شما می توانید حدود 12 تا 15 گرم کربوهیدرات خالص را به عنوان سبزیجات میل کنید. هنگامی که در دسترس بودن گلوکز بیشتر کاهش مییابد، تولید درونزا گلوکز قادر به تامین نیازهای بدن نیست و کتوژنز شروع میشود تا منبع جایگزین انرژی به شکل اجسام کتونی فراهم شود. دیابت نوع 2 اغلب به دلیل مصرف بیش از حد غذاهای شیرین ایجاد میشود که به موجب آن پانکراس بیش از حد انسولین تولید میکند تا سطح گلوکز خون را تحت کنترل نگه دارد. این نشان میدهد که مواد غذایی فرآوری شده، مانند غذاهای کنسرو شده، جزو گزینههای غذایی برای این نوع از رژیم نیستند. این امر جزو عوارض جانبی رایج رژیم کتوژنیک است.

اتکینز یک برنامه غذایی محبوب کمکربوهیدرات است که در دهه ۱۹۶۰ توسط متخصص قلب رابرت سی اتکینز معرفی شد. اگر میخواهید از وعدههای غذایی خود لذت ببرید، اگر به دنبال رژیمی کمکربوهیدرات برای کاهش وزن خود هستید یا نگرانیهای پزشکی دارید، اگر میخواهید عادت غذایی خود را تغییر دهید؛ این رژیم میتواند برای شما مناسب باشد. این عامل با تغییر در میزان هورمون ها و سوخت و ساز بدن سبب بیشتر شدن اشتها می شود.

پیشنهاد می کنیم از مطلب متخصص تغذیه برای چاق شدن دیدن کنید. اگر رژیم کتو را انتخاب کردید، از آزمایش هر گونه رژیم کتو نترسید و ببینید که هر کدام از آن ها چه احساسی در شما ایجاد می کنند. در واقع هر رژیم غذایی که به کاهش وزن اضافی کمک میکند میتواند ریسک ابتلا به بیماریها را کاهش دهد. وقتی به وزن مطلوب رسیدید، اتکینز به شما کمک میکند تحمل کربوهیدرات شخصی خود را شناسایی کنید، بدون افزایش یا کاهش وزن، تعداد گرم کربوهیدراتهای خالص خود را بخورید. زیرا در صورتی که دستور العمل های رژیم کتو را بدون هیچ نظم و اصولی دنبال کنید، امکان بالا رفتن چربی خون و همچنین اضافه وزن و بسیاری از مشکلات و ناراحتی های دیگر وجود خواهد داشت. Article h as be en cre᠎at᠎ed  wi​th the ᠎he lp of GSA᠎ C onte​nt Gener ator D᠎emoversion​.

نان های معمولی سفید، گندم، جو، چاودار یا نان های چند دانه ای سرشار از کربوهیدرات هستند و در رژیم کتو مجاز نیستند. توتها سرشار از آنتیاکسیدانهایی هستند که التهاب را کاهش میدهد و بدن را در برابر بیماریها محافظت میکند. غذاهای مجاز در هر دو مشابه هستند و هر دو به طور عمده شکر و غذاهای فرآوری شده را کاهش میدهند تا بدن شما درحالت کتوزیس قراربگیرد. افرادی که از رژیم کم کربوهیدرات ساده استفاده میکنن، باید نوشیدنی های قند دار ( مثل نوشابه ) ، غذاهای فست فودی و گوشت های فرآوری شده ( مثل سوسیس و کالباس ) ، غلات ، سیب زمینی و غیره رو از لیست غذاهای مصرف خودشون به صحبت کامل قطع کنن. امروز توی این مطلب قصد داریم تا به صورت اختصاصی در مورد رژیم کتوژنیک جنگجویان صحبت کنیم. این روش برای افرادی که تحرک زیادی دارند مناسب است و میزان استفاده از چربی، پروتئین و کربوهیدرات به این صورت است که از ۶۰% چربی، ۳۰% پروتئین و در نهایت ۱۰% کربوهیدرات استفاده میشود تا به فعالیت بدنی زیاد نیز کمک کند.

یک منبع معتبر از مطالعات حیوانی در سال 2013 نشان داد که کمبود بیوتین به شدت با رژیم کتو همراه است. به علاوه به لطف تنوع بالاتر این رژیم میتوان بدون احتساب کالری یا پیگیری میزان مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش داد. مطمئناً، تخممرغ یک گزینه فوقالعاده است، زیرا آنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، اما چیزهای بسیار دیگری وجود دارد که میخورید که شما را از کتوز خلاص نمیکند. در واقع تأکید اصلی بر کیفیت چربیهایی است که میخورید. البته رژیم دیگری که از روش تغذیه آن دوران الهام میگیرد رژیم غذایی پالئو است که نباید آن را با رژیم فستینگ سالمخوری اشتباه بگیرید. بااینحال، بهدلیل سیرکنندگی سریع این رژیم و احتمال دهیدراته شدن بدن، کارشناسان تغذیه معتقدند رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی باعث افت انرژی و کبمود آب بدن مادر و کودک میشود. بهتر است که در دوران شیردهی به سراغ چنین رژیمهایی نروید یا دستکم درباره استفاده از آنها با پزشک مشورت داشته باشید.

رژیم کتوژنیک باعث کاهش قابل توجه میزان قند خون و سطح انسولین میشود که برای سلامتی مفید است. توئست: یکی از ورزشهای ساده و مفید برای لاغری شکم و پهلو است. شخص را به پهلو بخوابانید تا مسیر تنفسی اش باز باشد سعی نکنید چیزی در دهان شخص بگذارید عموما مردم بر این باور غلط هستند که باید جسمی را در دهان فرد گذاشت تا مانع گاز گرفتن زبان شود حال آنکه از همان ابتدای حمله ، ماهیچه های فک بشدت منقبض میشوند که میتواند از همان ابتدا زبان را قطع کند این در حالیست که تجربه نشان داده این اتفاق بسیار نادر است گذاشتن جسم در دهان فرد بعلت انقباض فک میتواند باعث شکستگی دندان شود.

بنابراین ما در وبلاگ مالتینا سعی کردیم با مراجعه به یکی از منابع معتبر علمی در این زمینه، مطلبی درخور را برای شما بازدیدکنندگان عزیز آماده نماییم. این سالاد کتو ساده با آووکادو و میگو درست شده و در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می شود. یعنی به مرور و ناخودآگاه افراد کمتر میخوردند و کالری دریافتی محدود می شود. با این حساب کتوزیس یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات است که علاوه بر کمک به چربی سوزی، می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید. اتکینز دارای چندین مرحله برای کاهش وزن و در ادامه تثبیت آن است. این رژیم ممکن است شما را در برابر ابتلا به آکنه محافظت کند.

مواد مغذی خاص برای رشد سالم مو و جلوگیری از ریزش مو ضروری است. در این مقاله ، ما نگاهی دقیق تر به مواد مغذی موردنیاز برای کاهش خطر ابتلا به ریزش مو هنگام رژیم کتو ، به همراه سایر نکات برای تقویت رشد سالم مو خواهیم داشت. علاوه بر این، رژیم کتو می تواند پیروی از یک برنامه غذایی کنترل شده با کالری را ساده تر کند و با کاهش گرسنگی و هوس به اهداف کاهش وزن خود برسید.کاهش حملات صرعرژیم کتو به ویژه برای کاهش تشنج در کودکان مبتلا به موارد دشوار صرع مانند سندرم لنوکس-گاستوت و سندرم دراوت مفید است. همچنین میزان تر گلسیرید و سطوح کلسترول بهتری پیدا خواهند کرد. در بعضی از موارد مشاهده شده است که پیروی از رژیم کمکربوهیدرات باعث افزایش سطح کلسترول بد (LDL) و مشکلات گوارشی شده است. ویتامین B که مدت طولانی با رشد مو همراه است ، بیوتین در طیف وسیعی از غذاها موجود است.

از قدیم این نکته شناخته شده بود که گرسنگی های طولانی مدت برای افراد صرعی نتایج خوبی به دنبال داشته است. البته طبیعتاً به دلیل اصولی نبودن از بدترین انواع کتوژنیک است که گاهی افراد سرخود میگیرند زیرا همه چیز در کتوز بودن نیست. سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان اضافی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرجرب است که شباهتهای زیادی به رژیمهای اتکینز و کم کربوهیدراتها دارد. همچنین، به دلیل وجود فهرست طولانی از غذاهای ممنوعه در کتو، رژیمهای کتوژنیک طولانی مدت میتوانند منجر به کمبودهای تغذیهای شوند. یک از غذاهای اصلی و مورد علاقه ی عروس هلندی تخم آفتابگردان خام است . خرما اغلب با غذاهای دیگر مانند بادام، کره گردو یا پنیر نرم جفت می شوند. اگر شما هر سه ساعت یک بار غذا بخورید، همانطور که اغلب پزشک ها پیشنهاد میدهند، بدن شما پیوسته از انرژی غذای خورده شده استفاده میکند و دیگر نیازی به سوزاندن انرژی نخواهد داشت.

رژیم چرخهای که بهعنوان بارگیری کربوهیدرات نیز شناخته میشود، شامل روزهایی است که در آن کربوهیدرات بیشتری خورده میشود، مثلا پنجروز کتوژنیک و به دنبال آن دو روز کربوهیدرات بیشتر. تمایل بیشتری برای شیرینی ها وجود ندارد: کربوهیدرات ها اعتیاد آور هستند و اگر روزانه آنها را می خورید، هم چنان خوردن آنها را ادامه می دهید. اما بهترین و مؤثرترین رژیم که کمترین عوارض هم دارد همین نوع است چرا که از مصرف بیرویه کالری و چربی خودداری میشود. در کتوژنیک مصرف پروتئین تعدیل میشود به این دلیل که پروتئین زیاد در بدن به گلوکز تبدیل شده و ممکن است انتقال شما به مرحلهی کتوز را کند کند. پیشنهاد میشود قبل از شروع هر نوع رژیم غذایی جدید، با پزشک خود مشورت کنید. در مصرف هر 1 عدد تخم مرغ: 77 کالری، 1g کربن خالص، پروتئین 6g، چربی 5gمزایا: تخم مرغ حاوی پروتئین و چربی اشباع شده است.

این نسخه از رژیم غذایی کمترین مقدار کربوهیدرات را دارد (ازاینرو سختترین است و طبیعتاً عوارض بالائی نیز دارد). برای جلوگیری از این امر، بهتر است وعدههای غذایی با تعادل MCT و چربی غیر MCT مصرف شود.با این حال، مطالعات کافی برای بررسی اینکه آیا MCTs مزایای گستردهتری بر کاهش وزن یا قند خون دارند، وجود ندارد.رژیم کتوژنیک با کالری محدودیک رژیم کتوژنیک با کالری محدود شبیه به یک رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که کالری به مقدار مشخصی محدود می شود.تحقیقات نشان میدهد که رژیمهای کتوژنیک چه محدودیتی در دریافت کالری داشته باشند یا نه، موفقیت آمیز هستند. این رژیم از خانواده رژیم های کم کربوهیدرات است اما نسبت دیگر رژیم ها کربوهیدرات بسیار پایین تری دارد. بهخوبی فرموله شده به این معنی است که درشت مغذیهای چربی، پروتئین و کربوهیدرات با نسبت رژیم کتوژنیک استاندارد مطابقت دارند و بنابراین بهترین شانس را برای ایجاد کتوز فراهم میکنند.

دکتر یحیی پاسدار به عنوان دکتر فوق تخصص تغذیه در تهران صاحب دکتری تغذیه از کالج سلطنتی انگلستان و عضو هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است. در واقع ۹۰ درصد کالری روزانه از چربی، ۶ درصد از پروتئین و فقط ۴ درصد از کربوهیدراتها تأمین میشود. یک رژیم کتوژنیک با کالری محدود شبیه به یک رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که کالری به مقدار مشخصی محدود میشود. همچنین این رژیم چنان سیرکننده است که میتوان بدون شمارش کالری یا اندازهگیری میزان مصرف غذا، وزن کم کرد. چرا که اثر سیرکننده خوردن چربی و کتوزیس بهخودیخود به جلوگیری از پرخوری کمک میکند. برای مثال میزان چربی موجود در این رژیم خیلی بالاست.

کتوز برای کاهش اشتها نیز یک خیلی خوب است. رژیم کتوژنیک از جمله محبوبترین رژیمهای غذایی است که با کم کردن کربوهیدرات و افزایش چربی به سلامت بیشتر افراد کمک میکند. بهتر است قبل از اضافه کردن جلبکهای دریایی به رژیم خود، با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید. ممکن است در ابتدا آب بدن را از دست بدهید که احتمالا با کاهش وزن اشتباه گرفته میشود، پس نوشیدن آب را دستکم نگیرید. مطالعات نشان میدهد که این ورزش اندک علاوه بر آب کردن شکم و پهلو، کمی هم به جهت بدن شما عضله خواهد ساخت. شما اجازه دارید فقط 20 گرم کربوهیدرات خالص که آن هم بیشتر از سبزیجات است، مصرف کنید. رژیم اتکینز و کتوژنیک هر دو معروف به رژیمهای کمکربوهیدرات هستند که به شما امکان پیشرفت به سمت وزن هدف را میدهند.

هر دو رژیم شما را به از دست دادن چربی تشویق میکنند. با انجام این رژیم بدن به علت نداشتن کربوهیدرات برای سوخت و ساز سراغ چربی های انباشته شده می رود. حتما تا به حال با عنوان های جذابی مانند رژیم لاغری در ده روز بدون عوارض روبرو شده اید که حاوی پیام تبلیغاتی اغراق آمیزی میباشد. محبوبیت این رژیم باعث شده تا بسیاری از والدین، کودک و نوجوانان خود را برای کاهش وزن به استفاده از رژیم کتوژنیک ترغیب کنند اما آیا استفاده از رژیم کتوژنیک برای این قشر سنی بیخطر است؟ در عوض، منبع سوخت جایگزین در این رژیم چیزی به نام کتون است که از چربی به دست میآید، به همین دلیل نام آن «کتو» ژنیک است. سطح قند خون و انسولین را کاهش میدهد و متابولیسم بدن را از کربوهیدراتها دور میکند و به سمت چربی و کتون میبرد. اگر از داروهای ادرارآور، انسولین و داروهای خوراکی دیابت استفاده میکنید حتما قبل از شروع رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

باتوجه به اینکه خرما یک خوراکی پرمصرف است، ممکن است برای افرادی که رژیم کم کربوهیدرات مثل رژیم کتوژنیک دارند مناسب نباشد. به طور خلاصه رژیم کتو یک رژیم پرچرب و اتکینز یک رژیم پرپروتئین است. باید توجه داشت که مصرف کربوهیدراتهایی با فیبر بالا مانند غلات میتوانند نمایه سلامت رژیم اتکینز را بهبود بخشد. ورزشکاران و تحت نظر مربیان و متخصصان تغذیه: برخی از ورزشکاران و مربیان، برای مدیریت وزن یا بهبود عملکرد ورزشی از این رژیم استفاده میکنند. زمانی که در رژیم کتو احساس ضعف یا خستگی میکنید و این ضعف پایدار هست احتمالا فرایند کتوز در شما به درستی صورت نمیگیره، بنابر این میزان کربوهیدرات خودتون رو کاهش بدید و مجددا نکاتی که در بالا اشاره شد رو مطالعه و به دقت به کار ببرید، استفاده از روغن MCT یا کتون هم در برطرف کردن خستگی ناشی از رژیم کتو موثر هست. این کار باعث لذت بردن از لحظات وعده غذایی می شود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سایت دکتر روشن ضمیر دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.