چگونه به آنجا رسیدیم؟ تاریخ رژیم غذایی کتوژنیک آموزش داده از طریق توییت

رژیم 14 روزه کتوژنیک کلمه کتو در رژیم کتوژنیک برآمده از این واقعیت است که این رژیم لاغری باعث تولید مولکول های کوچک سوختی به نام «کتون» می شود. برخلاف رژیم های دیگر که فردناچار به تحمل گرسنگی است، در این رژیم غذاهای پرچرب گنجانده می شود. نکتهی دیگر این است که باید میزان زیادی آب در طول روز بنوشید. رژیم کتوژنیک چرخهای(CKD): این رژیم شامل دورههایی از مصرف کربوهیدرات بیشتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز پر کربوهیدرات. تغییر در وضعیت گوارش و باکتری های مفید روده: به دلیل مصرف کم کربوهیدرات احتمال دریافت فیبر از غذاهای همچون میوه ها، حبوبات و سبزیجات کاهش پیدا میکند و این موجب ایجاد یبوست در افراد می شود و از آنجایی که باکتریهای مفید روده که نقش به سزایی در سلامت و ایمنی بدن دارند از فیبرها تغذیه میکنند زمانی که فیبر مصرفی شما کاهش پیدا میکند سلامت بدن و سیستم ایمنی به خطر می افتد و عفونت پذیری افزایش پیدا میکند پس برای رفع این مشکل شما میتوانید از غذاهای پرفیبر که مصرفشان در رژیم کتو بلامانع است مثل نارگیل، دانه چیا، ارزن، گل کلم، بروکلی و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید. This c᠎on᠎te nt was cre at ed with GSA Con᠎te nt᠎ G​ener​at​or D emoversi​on.

برخی از سوپ های سرشار از ویتامینها و مواد معدنی فوقالعاده است که می توانید در دستورهای غذایی تان برای شام بگنجانید. کسانی که معده درد دارند این رژیم به دلیل محدود کردن بعضی مواد غذایی می تواند مشکل این افراد را بیشتر کند. به همین دلیل، با زیاد یا کم کردن و یا تغییر نوع سبزیجات میتونه این مشکل رو برطرف کنه. میوههای و سبزیجات مناسب، بر پایهٔ میزان قندشان، هر کدام به دو گروه تقسیم میشوند. شما می توانید نمک، فلفل و سبزیجات با کربوهیدرات پایین همچون سهان و ادویه جات مختلف را مصرف نمایید. درصد مصرف پروتئین در این نوع رژیم 35 درصد، چربی 60 درصد و کربوهیدرات همان 5 درصد است.

رژیم کتوژنیک هدفمند

25 تا 35 درصد کالری از چربی با تاکید بر چربیهای غیراشباع مثل روغن زیتون و بقیه از پروتئین تأمین میشود. هیچگونه تاکید یا رد در مورد این مطلب را تضمین نمیکنیم. البته احتمال اینکه پزشک تغذیه به شما نام این رژیم را نگوید، بسیار است؛ اما چنانچه تنها بیشتر غلات و بهخصوص نان از رژیم غذایی شما حذف شده بود، رژیمی مشابه این رژیم درمانی را دریافت کردهاید.در ادامه این مطلب از غفاری دایت، رژیم بدون گلوتن را بررسی میکنیم و به شما مضرات گلوتن و ارتباط گلوتن و چاقی را میگوییم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رژیم کتوژنیک زیباتن

این ویدئو حدود 5 دقیقه طول میکشد و خانم دکتر فرشته زمانی در این مطلب دربارهی ویژگیهای هیجانانگیز و غیرمعمول مربوط به این رژیم غذایی صحبت کرده است. گویا او را به برق با ولتاژ بالا وصل کرده بودند. قارچ میتواند سیستم ایمنی را تقویت کند همچنین سرشار از ویتامین بی است. علاوه بر این، آووکادو ویتامین سی فراوان دارد بنابراین سیستم ایمنی را تقویت میکند. چرا رژیم غذایی مناسب اهميت دارد؟ رژیم غذایی کیتوجنیک، رژیم تغذیۀ جدیدی است که اخیراً در سطح جهان بسیار محبوب شده و با سرعت در حال همهگیر شدن، منجمله در میان ورزشکاران، است.

اگر شما هم اندامتان مثل خیلی از ادم های اطرافمان شکل گلابی است، باید فکری به حال لاغری شکم کنید. کرفس ها رو به شکل جدا ذخیره کنید. فراموش نکنید که از مصرف نوشیدنی های حاوی شکر جدا خودداری کنید. با این وجود اگر بیماری خاصی دارین باید حتما با مشورت پزشک از این رژیم استفاده کنید. در هر 1 فنجان (خرد شده بهصورت خام) 18 کالری، 3 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. روزانه باید در حدود سه چهارم فنجان روغن زیتون مصرف شود.

رژیم کتوژنیک چرخه ای

با کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات خود به کمتر از ۵۰ گرم در روز ، بدن شما مجبور می شود تا از گلیکوژن های خود برای انرژی استفاده کند – و درنهایت به استفاده از کتون ها به عنوان سوخت تبدیل شود .مدت زمان لازم برای ورود کتوز در افراد مختلف متفاوت است . من و رژیم با برخورداری از آن دانسته ها به بهترین و مناسب ترین مرجع برای شما تبدیل شده و خیلی زود شما را به هدفتان می رساند. برای اینکه یک برنامه رژیمی مناسب با شرایط خود و ویژگی های فردی داشته باشید، با متخصصان تغذیه ما تماس بگیرید تا بهترین برنامه را در اختیار شما قرار دهند.

همانطور که از نام آن پیدا است، روشی ساده برای کاهش وزن است. کودکان را تحت رژیم کتو قرار ندهید مگراینکه مبتلا به دیابت نوع 2 باشند و یا دچار اضافه وزن هستند. رژیم کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. رژیم کتوژنیک در درجه اول از چربی های بالا، پروتئین های متوسط و کربوهیدرات های بسیار کم تشکیل شده است. این نسبت معمولا به صورت ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵% کربوهیدارت می باشد.

تحقیقات نشان می دهند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های غذایی کم چرب بسیار بهتر و رایج تر است. کاهش وزن:رژیم آتکینز به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است و مشخص شده که منجر به کاهش وزن سریع تری از رژیم های غذایی کم چرب می شود و مطالعات دیگر نشان می دهند که رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن بسیار مفید هستند. نوعی دارو به نام مهارکننده های سدیم-گلوکز 2 (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، وضعیت خطرناکی که اسیدیته خون را افزایش می دهد.

قند رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید علت اين مسأله آن است که در حالت کتوز بدن ممکن است حساسيت بيشتري هم نسبت به انسولين پيدا کند، هورموني که به متعادل شدن قند خون کمک مي کند. رژیم کتوژنیک همانطور که گفتیم نسبت به یک رژیم کم چرب بهتر است. انواع رژیم کتو بر اساس نسبت گروههای غذایی و زمانبندی مصرف کربوهیدراتها تعریف میشوند. کاهش مصرف کربوهیدرات سبب میشود که چربی مضر جایگزین آن شود. اسنک کربوهیدرات دار، میله های گرانولا، بیشتر پروتئین ها یا جایگزین های مواد غذایی و غیره. این کتون ها زمانی که ذخیره قند خون کم شود، نوعی سوخت جایگزین برای بدن خواهند بود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن یا دیابت دارند یا بهدنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند، بسیار مفید باشد. این نوع تمرین برای کسانی که از آرتروز رنج میبرند یا با محدودیتهای سیستم عضلانی اسکلتی یا وزنی مواجه هستند، ورزشی کمبرخورد با درگیری بسیار کم محسوب میشود. به استثنای کودکانی که دچار بیماری صرع هستند، رژیم گرفتن برای یک کودک سالم خطرناک 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم حقیقت درباره درباره رژیم کتوژنیک 1402 است. داشتن برنامه ورزشی منظم در کنار وفادار موندن به برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، سطح کتون و متابولیسم بدنتون رو افزایش میده. رژیم لاغری کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند.

تمرین روزه متناوب نیز میتواند به افراد کمک کند سریعتر وارد حالت کتوز شوند. بنابراین میتواند بخشی از انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین کند. اگر محرکها را تشخیص دهیم، اجتناب از آنها تا حد ممکن، میتواند به کاهش تعداد تشنجهای کودک کمک کند. کلام آخر آنکه، رژيم کتوژنيک براي هر کسي مناسب نيست و قبل از شروع آن بايد با يک متخصص تغذيه ي معتبر صحبت کنيد، به خصوص اگر دچار مشکل جسمي اي هستيد که رژيم غذايي ممکن است روي آن تأثير بگذارد.

این مسئله که شما کربوهیدرات رژیم غذایی را محدود کنید در ابتدا کمی مشکل است و شاید در نظر شما کنترل کردن مصرف کربوهیدراتها نشدنی باشد. توی این بخش یک نمونه برنامه رژیم کتوژنیک رو براتون قرار دادیم که میتونید ازش استفاده کنید. هنگامی که بدن در این وضعیت قرار می گیرد، بازدهی بدن شما برای سوزاندن و تبدیل چربی به انرژی، افزایش شدیدی پیدا می کند و چربی ها را در کبد به کتون ها تبدیل می نماید. 5) رژیم کتوژنیک برای افراد دیابتی مناسبه؟ همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند.

یک نمونه رژیم کتوژنیک

علیرغم موارد بالا این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی سالم هستند مشکلی ایجاد نمی کند. برای مقابله با استرس و داشتن خواب کافی، استفاده از وسایل الکترونیکی را محدود کنید و از روشهایی مانند یوگا و مدیتیشن کمک بگیرید. میتوانید از نیمرو استفاده کنید و گاهی برای تنوع به آن بیکن اضافه کنید. با اینهمه در زمان مسابقات بهتر است از رژیمهای غذایی حاوی کربوهیدرات برای عملکرد مطلوبتر ورزشکار استفاده شود. در این صورت انرژی بسیاری برای عملکرد مغز فراهم می شود. رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب نیست؟

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

ما در این مقاله دانستیم که چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند اما در نقطه مقابل برخی افراد با وجود بیماری هایی که دارند؛ همچون بیماران اوتیسم، پارکینسون، افراد دارای فراموشی، کسانی که تومور مغزی دارند، بیماران صرعی و غیره می توانند رژیم غذایی کتوژنیک را دریافت نمایند. برخی از کسانی که این رژیم را استفاده می کنند، علائم آنفولانزای کتو را تجربه خواهند کرد. سن، وزن، میزان فعالیت، فرهنگ و اولویتها و علائق غذایی، طراحی این رژیم را تحتالشعاع خود قرار میدهند. کتون ها از چربی تولید شده و به عنوان سوخت در سراسر بدن، از جمله مغز مورد استفاده قرار می گیرند.

مثل این می ماند که کسی می خواهد به دندان پزشکی برود، ولی از مطب مغز و اعصاب سر دربیاورد. اما به نظر می رسد این رژیم برای اکثر افراد بی خطر و ایمن است. “راسل وایلدر” برای اولین بار در سال 1921 از رژیم کتوژنیک برای درمان صرع استفاده کرد. از سال ۱۹۱۶ سازمان غذا و داروی آمریکا ایدهٔ گروهبندی خوراکیها را مطرح کرد. متخصصان تغذیه اروپا و آمریکا هر ساله نظریات علمی گوناگونی را در رابطه با رژیم های غذایی عنوان می کنند. افرادی که رژیم کتوژنیک را انجام می دهند، 2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چرب و کم کالری دارند وزن کم می کنند.