چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم مرور شد: از اشتباهات مختلف چه چیزی می‌توان مطالعه کرد

خرید بستنی کتوژنیک برای مثال ۵ روز رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم غذایی با کربوهیدرات 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 بالا. رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. باید مصرف آب رو در طول روز بیشتر کنید چون بدن در این شرایط به آب بیشتری نیاز داره. هر کسی که این دارو را مصرف می کند، باید از رژیم کتو اجتناب کند. برای ورزشکاران استقامتی، گذار به رژیم کتوژنیک ممکن است زمان ریکاوری بعد از تمرین را کاهش دهد اما برای ورزشکاران معمولی، انتقال به رژیم کتوژنیک ممکن است در ابتدا پایبندی به روال تناسب اندام شما را به یک چالش تبدیل کند. این رژیم بیشتر مناسب ورزشکاران است زیرا باید با مصرف بیشتر کربوهیدرات، گلیکوژن از دسترفته ماهیچهها طی تمرین را جبران کنند. این رژیم بر این فرض استوار است که مصرف کربوهیدرات قبل یا بعد از تمرین فیزیکی باعث پردازش بهتر آن میشود. توجه داشته باشید که استفاده از محصولات کتویی، باعث کاهش وزن و سیری میشود. در این رژیم بدون شمردن کالری های خود وزن کم می کنید و اصلا نیازی به توجه زیاد به غذاهای مصرفی خودتان ندارید.

و شما را با آشپزی کتوژنیک بیشتر آشنا کنیم.

با توجه به اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و بیشتر توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟ پس برای اینکه وضعیت کتوزیس را داشته باشید چه باید کنیم؟ و شما را با آشپزی کتوژنیک بیشتر آشنا کنیم. خوراکیهایی که برای آشپزی کتوژنیک توصیه میشوند؟ او ممکن است یک رژیم غذایی متفاوت برای کاهش وزن مانند رژیم غذایی کم کالری به شما برای کنترل دیابت توصیه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض رژیم کتوژنیک اینجا کلیک کنید. در این مدت لازم است تا شما با مشورت پزشک، از مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز برای کاهش ریزش مو استفاده کنید. این رژیم برای ورزشکاران حرفهای یا اشخاصی که نیاز به افزایش حجم عضلانی یا وزن دارند چندان مناسب نیست.

همچنین برخی تحقیقات نشان می دهند که این رژیم باعث محافظت از بدن در برابر دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر می شود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه SKD است؛ اما پروتئین بیشتری دارد. ویژگی خوب این رژیم نسبت به رژیم معمولی حفظ اراده است. رژیم کتوژنیک چرخشی : این رژیم شامل دورههایی از مصرف کم و زیاد کربوهیدراتها است. کاهش مصرف کربوهیدرات سبب میشود که چربی مضر جایگزین آن شود. برخی اطلاعات (از یکی از مراکز درمانی با ۷۶ کودک تا ۲۰۰۹ میلادی) نشان میدهد که عوارض جانبی این رژیم کمتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک است و بهتر از آن تحمل میشود و غذاهای دلپذیر و خوشمزهتری را شامل میشود. رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در سراسر جهان است که برای لاغری سریع و بهبود سلامت جسمی مورد استفاده قرار می گیرد. بر بهبود شرایط سلامت و وضعیت کلی بدن تاکید دارد. خطری که رژیم های کتو ممکن است در رابطه با سلامت سیستم قلبی عروقی در استفاده طولانی مدت ایجاد کند همچنان مورد بررسی است . در رژیم کتوژنیک چه عوارض جانبی باید انتظار داشته باشید؟ اگر چه شروع رژیم کتوژنیک می تواند چالش برانگیز باشد اما چندین نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای آسان تر کردن آن از آن ها استفاده کنید.

کاهش وزن با کتوژنیک نی نی سایت اما هدف متخصصی که رژیم کتوژنیک را پیشنهاد میکند، بازگرداندن رژیم غذایی آزمودنی به تعادل غذایی متعادلتر است، که احتمالاً قبلاً نامتعادل بود. اما در رژیم کتوژنیک کلاسیک، که در ابتدا برای مدیریت اختلالات تشنج استفاده می شده است، 80 تا 90 درصد کالری از چربی، 5 تا 15 درصد از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات ها تامین می شود. اگر رژیم کتو را دنبال کنید، بدن شما در عرض چهار روز به کتوز میرسد. این به دلیل دفع مواد تولیدشده در فرآیند کتوز است. در ادامه میتوانید لیستی از غذاهای مجاز و غیرمجاز در این رژیم را مشاهده کنید. در حالت عادی، بیشتر انرژی مورد نیاز بدن توسط کربوهیدراتها تامین میشود؛ اما وقتی کربوهیدرات رژیم کم باشد، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت خود استفاده میکند. افراد مبتلا به صرع نیز باید قبل از استفاده از این رژیم به عنوان بخشی از برنامه درمانیشان با پزشک خود مشورت کنند. علاوه بر این، از آنجایی که انجام رژیم کتوژنیک بسیار سخت است و افراد نمیتوانند برای مدت طولانی به این روش غذا بخورند، بنابراین ما اطلاعات زیادی درباره سایر اثرات درازمدت این رژیم نداریم. در این رژیم غذایی به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن در حالتی به نام «کتوزیس» قرار میگیرد. This  da​ta has been g enerated wi​th GSA  C​onte᠎nt ​Gene ra tor  DEMO!

لیست غذایی رژیم کتوژنیک

برای اینکه به وضعیت کتوزیس برسید و در همان وضعیت باقی بمانید، باید مصرف کربوهیدرات را کم کنید. مصرف چربی رو کم کم کاهش بدید و به نصف برسونید و بجاش پروتئینهای سالم و بدون چربی رو به غذاهاتون اضافه کنید. رژیم کتوژنیک چرخه ای CKD: در این روش دوره های کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز می تواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد. پس به هیچ عنوان نباید مواد غذایی که دارای کربوهیدرات است مصرف گردد. در این رژیم فرد مقدار کربوهیدرات کمتری مصرف میکند. در این رژیم غذایی کالری مورد نیاز هر فرد در روز از طریق چربیها و پروتئینها تامین میشود. در بیشتر افراد این علائم کوتاه مدت است و طی چند روز تا چند هفته برطرف میشود. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. اصطلاح رژیمهای کتوژنیک برای داشتن تعادل مناسب، همیشه توصیه میشود که غذاهای سالم (گوشت، ماهی، پروتئینهای گیاهی و سبزیجات) را برای دریافت پروتئین، لیپید و کربوهیدرات در طول دوره کتوژنیک مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان

از چربیهای متنوع استفاده کنید: چربی با زنجیره متوسط که در روغن نارگیل، کره و روغن هسته خرما وجود دارد باعث اسهال و استفراغ میشود. پایه رژیم غذایی خود را بر روی گوشت، ماهی، تخمها، کره، مغزها، چربیهای سالم، آووکادو و مقادیر زیادی از سبزیجات کمکربوهیدرات بگذارید. رژیم کتوژنیک بر این اصل استوار است که با تخلیه کربوهیدرات های بدن که منبع اصلی انرژی آن هستند، می توانید بدن را وادار به سوزاندن چربی برای سوخت و ساز کنید و در نتیجه کاهش وزن را به حداکثر برسانید. اکثر میوه ها در این برنامه محدود هستند، استثناهایی وجود دارد، از جمله آووکادو اما سبزیجات غیر نشاسته ایی مانند سبزیجات برگدار باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشند. به دلیل محدودیت کربوهیدرات در این رژیم، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر می گیرد – این فرایند کتوزیس ketosis نامیده می شود. از آنجایی که بسیاری از غذاهای فرآوری شده برای رژیم غذایی کتوژنیک مناسب نیستند، تغییر به سمت خرید غذاهای کامل و فرآوری نشده ممکن است گران به نظر برسد، به خصوص با تاکید بر غذاهای پرچرب و غنی از پروتئین. یک رژیم غذایی متعادل با غذاهای فرآورینشده، سرشار از میوهها و سبزیجات رنگارنگ، گوشت بدون چربی، ماهی، غلات کامل، آجیل، دانهها، روغن زیتون و آب فراوان (مانند رژیم مدیترانهای) بهترین نتیجه را در رسیدن به یک زندگی طولانی، سالم و پر جنب و جوش دارد.

کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید. گرچه در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات باید محدود شود، اما خوردن میوه های کم قند مانند انواع توت ها به میزان کم لذت بخش و موثر خواهد بود. بیماری پارکینسون: متخصصین تغذیه و دانشمندان معتقدند که این رژیم غذایی می تواند علائم پارکینسون را نیز بهبود بخشد. از آنجایی که رژیم کتوژنیک یک رژیم سیر کننده است، روزانه یک یا دو میان وعده نیاز خواهید داشت که این تعداد به سطح فعالیت های شما بستگی دارد. دیابت خود را کنترل کنید: در افراد دیابتی که از رژیم کتو پیروی میکنند احتمال افت قند خون وجود دارد. اگر چه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه در هنگام سازگاری بدن شما وجود داشته باشد.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

این رژیم برای بدن فوایدی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان و افزایش عمر دارد. اگر هنگام شروع رژیم کتوژنیک احساس می کنید سطح انرژی شما بسیار کاهش می یابد، کاهش کربوهیدرات ها را کاهش دهید و مطمئن شوید که این کار را بهجای یک باره، به تدریج انجام دهید. رژیم کتوژنیک استاندارد : رایجترین نوع این رژیم با مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۲۰٪ پروتئین و ۷۵٪ چربی. در این رژیم نسبت به حالت استاندارد کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)، یک بیماری هورمونی است که موجب افزایش هورمونهای مردانه و اختلالات قاعدگی در زنان میشود. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. به علاوه این رژیم غذایی گرسنگی را کاهش داده و اشتها را کم می کند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می شود.

آیا رژیم کتو برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است؟

همچنین کاهش مصرف کربوهیدرات ها که با شرایط پوستی ارتباط دارند، در این مورد بی تاثیر نیست. رژیم کتوژنیک هدفمند TKD: در این نوع رژیم در زمان ورزش کردن می توانید کربوهیدرات مصرف کنید. عناصر مغذی رژیم غذایی تقریباً به 55٪ تا 60٪ چربی ، 30٪ تا 35٪ پروتئین و 5٪ تا 10٪ کربوهیدرات تقسیم می شوند. در صدر این لیست باید بدانید که متأسفانه این رژیم سرشار از چربی اشباعشده است. تاثیر رژیم کتو روی سلامتی باید هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت بررسی شود. رژیم کتوژنیک جزو رژیم های غذایی پرطرفداری است که باعث کاهش وزن سریع میگردد و در کوتاه ترین زمان مقدار قابل توجهی از وزن متقاضیان را کم میکند. آیا ورزش در رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک نقش دارد؟ آیا رژیم کتو برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است؟ اگر به دنبال کاهش وزن هستید، یکی از مزایای رژیم کتوژنیک، کاهش اشتها است. اگر طیف گسترده ای از سبزیجات ، میوه ها و غلات را نخورید ، ممکن است در معرض کمبود عناصر ریز مغذی هایی مثل سلنیوم ، منیزیم ، فسفر و ویتامین های B و C باشید قرار بگیرید. اکنون گل کلم ریز ریز شده را به همراه کمی عصاره ی مرغ به ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید گل کلم ها نرم شوند.