کرایولیپولیز قبل از بارداری و دوران شیردهی


هنگامی که زنان باردار می شوند، لیستی از کارهایی وجود دارد که باید و نباید انجام دهند تا نوزاد متولد نشده خود را سالم نگه دارند. بسیاری از مادران باردار به دلیل تغییرات بدنی که تجربه می کنند، به دنبال راه هایی برای جلوگیری از ترک های پوستی و حتی رهایی از تجمع چربی اضافی هستند. با افزایش روش‌های زیبایی غیرجراحی مانند کرایولیپولیز، برخی از خانم‌ها این سوال را مطرح می‌کنند: “آیا می‌توانم کرایولیپولیز قبل از بارداری و در دوران شیردهی انجام دهم؟

اگر کنجکاو هستید که آیا انجماد چربی می تواند بر بارداری یا باروری تأثیر بگذارد، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کرایولیپولیز قبل از بارداری و دوران شیردهی

کرایولیپولیز چیست؟

کرایولیپولیز یا انجماد چربی، یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است که بدون آسیب رساندن به بافت پوست مناطق چربی را در معرض دمای سرد قرار می‌دهد تا سلول‌های چربی را از بین ببرد. این روش مختص چربی هایی است که در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند. بیماران می توانند با این درمان، سفت شدن پوست، لاغری موضعی و نتایج بهتری را تجربه کنند. پس از اتمام کل درمان، سلول های چربی از طریق فرآیند های طبیعی از بدن دفع می شوند و با حفظ یک سبک زندگی بسیار سالم، دیگر بر نمی گردند.

روش درمان کرایولیپولیز

در ابتدای این درمان، یک پد ژل بر روی تمام قسمت خاص بدن اعمال می شود تا از پوست در برابر ایجاد هر گونه آسیب محافظت کند. پس از اینکه ناحیه چربی با مکش وارد دهانه اپلیکاتور شد، احساسی که در طول درمان ایجاد می شود غیر قابل توجه است و بیمار احساس ناراحتی خاصی نمی کند. این فرآیند می تواند نزدیک به یک ساعت طول بکشد تا قسمت مورد نظر بدن درمان شود. پس از درمان قسمت مشخص شده، کارشناس اپلیکاتور را خارج می کند و در نهایت، ناحیه مورد نظر به مدت حدود 3 دقیقه ماساژ داده می شود تا به تجزیه سلول های چربی کمک کند.

آیا کرایولیپولیز روشی ایمن است؟

اگر به فکر انجام کرایولیپولیز هستید؛ اما از تأثیر آن بر بدن خود مطمئن نیستید، بدانید که کاملاً بی خطر است.

کرایولیپولیز قبل از بارداری و دوران شیردهی

برای انجماد چربی از اشعه استفاده نمی کند

کرایولیپولیز برای از بین بردن سلول های چربی تنها از دمای سرد استفاده می کند. از لیزرهایی استفاده نمی کند که امواج تشعشعی ساطع می کند که ممکن است به تخمدان ها آسیب برساند و باعث ناباروری شود.

انجماد چربی بر اندام های داخلی تأثیر نمی گذارد

روش کار این دستگاه این است که سلول های چربی زیر بافت پوست را هدف قرار می دهد. نمی تواند های داخلی برسد، بنابراین لازم نیست نگران آسیب به تخمدان خود باشید، به خصوص اگر در حال انجام این روش در ناحیه شکم خود هستید.

اکنون به بررسی تاثیرات کرایولیپولیز قبل از بارداری، زمان بارداری و دوره شیردهی می پردازیم :

کرایولیپولیز قبل از بارداری

کرایولیپولیز بر باروری شما تأثیری نمی گذارد. اثر گذاری این روش فراتر از لایه پوست و چربی تحت درمان نیست. به این معناست که اندام‌ هایی مانند تخمدان‌ها (که در اعماق چندین لایه از دیواره‌های شکم قرار دارند) ایمن هستند و اگر درمان‌هایی را در نزدیکی آن ناحیه انجام دهید، تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. اگر قبل از بارداری این کار را انجام داده اید، نتایج می تواند متفاوت باشد. برخی از زنان که قادر به حفظ وزن خود هستند، می توانند متوجه اثرات دفع سلول های چربی در جلسات خود شوند. با این حال، ممکن است برای برخی از زنان تفاوتی مشاهده نشود یا سلول‌های چربی جدید در ناحیه تحت درمان اضافه نشوند.

با این حال، به این دلیل که باروری را تحت تاثیر قرار نمی دهد، به این معنی نیست که شما باید در حالی که به طور فعال در تلاش برای باردار شدن هستید، یک جلسه درمانی داشته باشید. اگر شما فعالانه برای باردار شدن تلاش می کنید، از انجام آن بپرهیزید.

در زمان بارداری

زنان باردار نباید از این درمان استفاده کنند. در حالی که کرایولیپولیز یک روش بی خطر است که به بدن شما آسیب نمی رساند، هیچ تحقیقی در مورد اثراتی که می تواند روی زنان باردار و جنین داشته باشد، انجام نشده است. برای جلوگیری از هر گونه خطری برای شما یا فرزندتان، متخصصان پزشکی در صورت بارداری این روش را پیشنهاد نمی دهند.

بعد از بارداری

توصیه نمی شود که کرایولیپولیز را بلافاصله پس از بارداری انجام دهید. پس از تغییرات بدن شما در 9 ماه گذشته و عوارض زایمان بر بدن شما، بهتر است قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی، ابتدا به بدن خود اجازه دهید تا بهبود یابد. اکثر زنان به حدود 6 ماه پس از زایمان نیاز دارند تا به طور کامل از بارداری و زایمان بهبود پیدا کنند، گرچه برخی از زنان قبل از اینکه احساس خوبی داشته باشند به زمان بیشتری نیاز دارند. بنابراین برای ایجاد تغییرات در بدن خود عجله نکنید.

کرایولیپولیز قبل از بارداری و دوران شیردهی

شرایط استفاده از کرایولیپولیز در دوران شیردهی

اگر قصد دارید به کودک خود شیر بدهید، باید از انجام کرایولیپولیز خودداری کنید. یعنی اگر قصد دارید به طور کامل از شیر خشک اجتناب کنید یا ترکیبی از شیردهی و شیرخشک را انجام دهید، باید تا زمانی که فرزندتان را به طور کامل از شیر گرفتید، این درمان را انجام دهید. که می تواند حداقل 2 سال طول بکشد. در حالی که هیچ تحقیقی برای نشان دادن ارتباط منفی بین شیردهی و فریز چربی وجود ندارد، اما بهتر است که از انجام آن اجتناب کنید.

نتیجه گیری کرایولیپولیز قبل از بارداری و دوران شیردهی

این محدودیت های زنان باردار و شیرده، برای ایمنی مادر و فرزندش است. در حالی که بعید است اثرات فریز این دستگاه بر اندام های داخلی شما تأثیر بگذارد، هیچ مطالعه یا تحقیقی در مورد اثراتی که می تواند روی جنین ها و نوزادان شیرخوار داشته باشد انجام نشده است. برای اینکه خود و فرزندتان ایمن باشید، بهتر است برنامه‌هایتان را زمانی که در دوره بارداری یا شیردهی نیستید، انجام دهید.

سوالات متداول کرایولیپولیز قبل از بارداری و دوران شیردهی

چگونه بدانم که این روش برای من مناسب است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با مشاوران گروه کلینیک های آتریسا با شماره 45856-021 تماس بگیرید.

چه مدت باید بعد از بارداری منتظر بمانم تا از این دستگاه استفاده کنم؟

پس از قطع شیردهی می توانید شروع به استفاده از این روش کنید.

چگونه می توانم به بدن قبل از بارداری برگردم؟

اگر که به کودک خود شیر نمی دهید، بعد از گذشت مدتی می توانید از روش کرایولیپولیز استفاده کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا کمی سریعتر به بدن قبل از بارداری خود بازگردید. یک جلسه می تواند به کاهش تجمع چربی در اطراف ناحیه شکم کمک کند و به اصلاح بدن شما بدون هیچ جراحی بپردازد.

آیا کرایولیپولیز درمانی ایمن است؟

این روش مورد تایید FDA است و یک درمان غیر تهاجمی ایمن برای زنان و مردان است. در مقایسه با انجام یک عمل جراحی، خطرات و زمان بهبودی کمتری دارد. پس از انجام این روش، می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را در مدت کوتاهی بدون هیچ ناراحتی از سر بگیرید.

چه مدت طول می کشد تا نتایج کرایولیپولیز نشان داده شود؟

معمولاً 8 تا 12 هفته طول می کشد تا تغییراتی را در نواحی که تحت درمان بودند مشاهده کنید. اغلب یک جلسه کافی است. اما بسته به نتایجی که می‌خواهید ببینید و البته توصیه‌های مشاور و پزشک ، تعداد جلسات نیز مشخص خواهند شد.



Source link