آیا پس از انجام عمل جراحی پروتز ( بزرگ کردن سینه ) تقارن صد درصدی در سینه ها ایجاد می گردد ؟ – زندگی ایده آل | لیپوماتیک | کویتیشن


اندازه و شکل هر دو طرف سینه در هیچ خانمی کاملا یکسان نیست و هیچ جراحی نمی تواند تقارن کامل را در این ناحیه ایجاد کند. جراح بایستی به بیمار توضیح دهد که نمی توان با گذاشتن پروتز بزرگتر در سمت کوچک تر آن را همانند سمت بزرگتر کرد ، چرا که همیشه سمت کوچک تر پوست کمتری دارد و تلاش در قرار دادن حجم بیشتر از حد در آن باعث برآمدگی پل فوقانی و تفاوت در شکل طرفین می شود که در مقایسه با اختلاف اندازه، که معمولا در هر زنی وجود دارد ، بیشتر به چشم می آید . لازم به ذکر است معمولا محل قرار گرفتن نوک، جهت و حدود سینه بر روی قفسه صدری در دوطرف یکسان نیست. این مسئله می تواند ناشی از وضعیت ایستادن بیمار، اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات یا سایر علل باشد و جراحی پروتز به تنهایی نمی تواند هیچ یک از این حالات را اصلاح کند. اگر حالت سینه در یک سمت پایین تر از سمت دیگر باشد بعد از جراحی نیز همین طور خواهد بود و وقتی جراحی پروتز انجام می شود، جراح محل قرار گرفتن سینه بر روی تنه را تغییر نمی دهد.
در نتیجه اگر بیمار تفاوتی در دوطرف دارد، به طور معمول بعد از انجام عمل جراحی نیز این تفاوت ها را خواهد داشت و به دلیل این که معمولا بیمار بعد از جراحی پروتز، بیشتر به بدن خود توجه می کند، ممکن است تفاوت ها بیشتر مورد توجهش قرار بگیرند.



Source link