با این 10 سوپر فود کاهش وزن سریع تری داشته باشید


سوپرفودها با اسم ابرفودها هم معروف هستند. هر گروه از آنها می‌توانند تاثیری متفاوت روی بدن داشته باشند. اما نکته مشترک بین آنها اینجاست که همه آنها از سالم‌ترین منابع غذایی هستند. ویتامین و مواد معدنی بسیاری را برای بدن به همراه دارند. در صورتی که سوپرفود، کالری کم اما ارزش غذایی بالایی داشته باشد، برای کاهش وزن سریع‌تر بسیار مفید و موثر است. با ادامه این مقاله از مجله همراه ما باشید تا 10 تا از بهترین سوپرفود کاهش وزن را برایتان معرفی کنیم.

سوپر فود کاهش وزن به تنهایی موثر است؟

سوپرفودها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند که می‌توانند خواص آنتی اکسیدانی بالایی برای بدن داشته باشند. آنتی اکسیدان‌ها برای بدن ضروری هستند؛ زیرا:
بدن با آنها در مقابل بیماری‌ها ایمن می‌شود
انرژی کافی برای فعالیت روزانه تامین خواهد شد
کیفیت عمر افزایش می‌یابد
از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند
از آسیب‌های سلولی جلوگیری خواهد شد

با تمام فوایدی که سوپرفودها به همراه دارند، نباید این نکته را نادیده بگیرید که تنوع در برنامه غذایی ضروری است. داشتن رژیم غذایی متعادل برای رسیدن به کاهش وزن ضروری است و نباید فقط روی یک یا چند مورد از مواد غذایی تمرکز کرد.

سوپر فود کاهش وزن

در واقع مصرف مداوم یک گروه از مواد غذایی به تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش وزن شود. بلکه چیدمان آنها کنار هم و توجه به کالری دریافتی آنها نکته بسیار حائز اهمیتی است.
با این حال برخی از انواع سوپرفود کاهش وزن سریع تری را برای افرادی که در مسیر کاهش وزن هستند ایجاد می‌کند. در ادامه به 13 تا از موثرترین آنها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

افزودن لبو به سبد غذایی

تنوعی از سبزیجات رنگی را در برنامه غذایی خود داشته باشید. لبو یکی از سبزیجات ریشه‌ای و آنتی اکسیدانی است که از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. در صورتی که تمایل به تامین آهن و منیزیم در طول دوران کاهش وزن دارید، حتما از این سوپرفود در میان وعده‌ها یا تهیه سالاد استفاده کنید.

مصرف مداوم اسفناج

بسیاری از سبزیجات به دلیل به همراه داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، برای تضمین سلامت بدن لازم و ضروری هستند. اسفناج یکی از بهترین سبزیجات پهن برگ و تیره است که معمولا مصرف آن در برنامه غذایی توصیه می‌شود. زیرا سرشار از مواد معدنی مفید و همینطور فیبر است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم سوخت و ساز بدن کمک شایانی می‌رساند.

مطلب پیشنهادی : کربوهیدرات بخورید و لاغر شوید ( هر آنچه از ساکارید ها باید دانست)

استفاده از عدس در برنامه غذایی

عدس را می‌توان به عنوان بهترین سوپرفود کاهش وزن و لاغری معرفی کرد. فیبر، پروتئین، منیزیم، منگنز، آهن و روی از مهمترین ترکیبات موجود در عدس هستند. با وجود فیبر و پروتئین فراوانی که در عدس وجود دارد، فرد در طول رژیم کاهش وزن کمتر دچار احساس گرسنگی می‌شود. علاوه بر این موضوع نیازهای بدن نیز تامین خواهد شد.

مصرف روزانه تخم مرغ

تخم مرغ منبعی عالی برای دریافت انواع ویتامین B، ویتامین E، ویتامین A و حتی ویتامین D است. همچنین می‌تواند برای تامین نیازهای بدن نسبت به فسفر، سلنیوم، کلسیم، اسید فولیک، آهن و کولین نیز بسیار موثر باشد.
به همین دلیل اغلب توصیه می‌شود افرادی که در مسیر کاهش وزن هستند، روزانه تخم مرغ را در برنامه غذایی خود داشته باشند تا علاوه بر تامین نیازهای بدن، به کاهش وزن نیز دست یابند.

افزودن دانه چیا در برنامه غذایی

دانه چیا سرشار از ترکیباتی همچون موارد زیر است:
فیبر
اسیدهای چرب امگا3
پروتئین
روی
منگنز
آهن
کلسیم
فسفر
مس
و خیلی از ترکیبات مفید دیگر را هم می‌توان در این دانه‌های ریز به وفور پیدا کرد. دانه‌های چیا می‌توانند به علت ترکیبات مفیدی که دارند به عنوان سوپرفود کاهش وزن معرفی شوند.

مصرف بیشتر نخود سبز

نخود سبز از جمله سبزیجات خوش خوراک است که در برنامه غذایی اکثر افراد وجود دارد. وجود پروتئین و فیبر در آن باعث بالا بودن خواص آن شده است. همچنین دارای مقادیری از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6 نیز هست. حتی ترکیبات معدنی همچون فولات، منگنز، فسفر، تیامین، ریبوفلاوین، منیزیم و پتاسیم را نیز می‌توانید از این ماده غذایی در طول رژیم دریافت کنید.

کلم غنچه‌ای یک سوپرفود کاهش وزن قوی

برای اینکه بتوانید در طول دوران کاهش وزن احساس سیری بیشتری داشته باشید یکی از بهترین گزینه‌ها کلم غنچه‌ای است. اسید فولیک، آهن و بتاکاروتن از جمله ترکیبات معدنی مفید در این ماده غذایی هستند.

مصرف روزانه هویج در برنامه غذایی

هویج یکی از سبزیجاتی است که همواره در دسترس است. ویتامین A و بتاکاروتن از جمله معروف‌ترین ترکیبات آنتی اکسیدانی این ماده غذایی هستند. مصرف آن به کاهش سرطان کمک شایانی می‌رساند. افرادی که در رژیم کاهش وزن هستند می‌توانند از این سوپر فود برای جلوگیری از احساس گرسنگی و افت قند استفاده کنند.

استفاده از کلم بروکلی در تهیه سالاد

سوپر فود کاهش وزن

کلم بروکلی را روزانه در تهیه سالاد استفاده کنید. زیرا علاوه بر فیبر و ویتامین C حاوی مقادیر کافی از انواع مواد معدنی و پروتئین است. در نتیجه به احساس سیری بیشتر در طول روز می‌انجامد. از این طریق می‌توانید خیلی راحت روی احساس گرسنگی ناشی از رژیم غلبه کنید.

توجه به خواص ماست چکیده

ماست چکیده یا ماست یونانی پروتئین و کلسیم زیادی را به بدن می‌رساند. همچنین به دلیل به همراه داشتن روی و پتاسیم از ضعف در دوران رژیم کاهش وزن جلوگیری می‌کند. حتی برای بهبود سوخت و ساز بدن نیز تاثیر به سزایی دارد.

افزودن ماهی سالمون به برنامه غذایی

یک سوپر فود کاهش وزن پروتئینی عالی، ماهی سالمون است. این نوع ماهی به دلیل چربی امگا3 بالا و اسیدآمینه‌های فراوان، می‌تواند به سلامت قلب و مغز کمک شایانی برساند. خواص ضدالتهابی که ماهی سالمون به همراه دارد، به پیشگیری از تجمع آب میان بافتی و افزایش وزن نامتعادل تاثیر می‌گذارد.

گردو و انواع مغزیجات

انواع مغزیجات برای تامین ویتامین E مفید هستند. این ویتامین آنتی اکسیدانی از بدن در مقابل خیلی از بیمار‌ی‌ها مانند سرطان جلوگیری می‌کند. گردو از بهترین انواع مغزیجات است که منبعی عالی از امگا3 نیز محسوب می‌شود. به عنوان میان وعده از آن برای روند کاهش وزن خود استفاده کنید تا علاوه بر خواص فراوانی که به همراه دارد، به کاهش وزن نیز دست یابید.

مصرف متعادل بلوبری

بلوبری ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوانی را به بدن می‌رساند. این میوه گزینه‌های عالی برای تامین نیازهای بدن است اما کالری چندان بالایی ندارد و در مسیر کاهش وزن به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی 10 سوپر فود کاهش وزن پرداختیم که به کمک آنها می‌توانید به بهترین شکل در روند کاهش وزن پیش روید. اما در نظر داشته باشید که این موارد به تنهایی برای رسیدن به وزن متعادل کافی نیستند و باید در کنار سایر گزینه‌ها به درستی چیده شوند.

این مطلب توسط تیم تحریریه، از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تنظیم شده است. هیچگونه تاکید یا رد در مورد این مطلب را تضمین نمی‌کنیم.



Source link