با راهکارهای درمان بی خوابی در هر کشور آشنا شوید


راهکاری های مختلف برای درمان بی خوابی در دنی

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که با وجود خستگی بسیار باز هم قادر به خوابیدن نباشید؟ همچنین با وجود کارهای زیاد دچار بی خوابی شوید یا طی شب دائم از خواب بیدار شوید؟ در هر صورت شما جزو کسانی هستید که به دنبال راه حل برای خوب خوابیدن هستید.

اگرچه هیچ پاسخ یکسانی برای همه وجود ندارد اما شاید جالب باشد با راهکارهایی که هر فرهنگی از جهان برای رفع این مشکل به کار می گیرند آشنا شوید.

درمان بی خوابی در چین

پدیکور پا برای بی خوابی

1. خیس کردن پا برای بی خوابی

اگر به پدیکور اسپا علاقه دارید این برای درمان بی خوابی شما می تواند بی نظیر باشد. این رسم شبانه ریشه در طب سنتی چینی دارد و راهی عالی برای آرام کردن، تسکین استخوان های خسته‌ تان و بهره‌ مندی از مزایای آب گرم درمانی است.

تنها چیزی که نیاز دارید یک وان حمام یا لگن پلاستیکی کوچک است. می توانید آب گرم خود را با مواد تسکین دهنده مختلف ترکیب کنید. این مواد مانند:

  • نمک اپسوم
  • روغن هایی برای پوست، مانند اسطوخودوس و گل رز
  • پوست میوه
  • گیاهانی مانند ماگورت
  • نمک دریا

دبی کونگ، پزشک متخصص طب سنتی چینی (TCM) و متخصص طب سوزنی می‌گوید: دمای گرم به آرام کردم ذهن و روح خسته کمک بسیاری می کند و باعث آرامش شما می شود. سیستم عصبی را آرام می کند و به مغز و بدن شما سیگنال می دهد که آرام هستید و بدنتان را برای خواب آماده می کند.

2. میوه عناب بخورید

در طب سنتی چینی میوه عناب را برای آرام کردن ذهن و احساسات، سوق دادن خلق و خوی به سمت آرامش و خواب عمیق استفاده می کنند.

عناب حاوی دو ماده شیمیایی، ساپونین‌ها و فلاونوئیدها است که احساس استرس را سرکوب می‌کنند و در عین حال آرامش را تقویت می‌کنند. این ترکیبات می توانند به طولانی شدن زمان خواب نیز کمک کنند.

راهکار برای خواب در هند

یکی از مهمترین گیاهان طب سنتی شبه قاره هند، آشواگاندا بوده که هزاران سال است که برای درمان بی خوابی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از این گیاه برای کاهش استرس و اضطراب و درمان علائم مربوط به سلامت روان استفاده می شود. گیاه آشواگاندا می تواند باعث موارد زیر شود.

  • کاهش تاخیر خواب (زمان لازم برای به خواب رفتن)
  • بهبود کیفیت خواب
  • جبران کمبود خواب

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که آشواگاندا در مقایسه با دارونماها با کاهش بیشتری در اضطراب و سطح کورتیزول صبحگاهی همراه است.

نکته: کورتیزول یک هورمون استرس است که توسط محور هیپوتالاموس هیپوفیز آدرنال (HPA) تولید می شود و می تواند به اختلال خواب کمک کند.

درمان سوئدی ها قبل از خواب

فرنی درمان بی خوابی

1. فرنی درمان بی خوابی

یک ترفند کلاسیک برای بهتر خوابیدن در سوئد برای بچه‌ها و بزرگسالان وجود دارد و آن هم میل کردن فرنی گرم حاوی شیر و جو، درست قبل از خواب است.

این دسر سرشار از مواد مغذی و سیر کننده است.  همچنین شیر گرم یک پیشنهاد رایج برای درمان بی خوابی است. چرا که حاوی ترکیباتی است که از چرخه های خواب سالم پشتیبانی می کنند.

2. خوراک گوشت گوزن

یکی دیگر از غذاهای خواب آور که در سوئد رایج است، گوشت گوزن است. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، 100 گرم گوشت گوزن دارای 30.2 گرم پروتئین و 0.545 گرم تریپتوفان که یک اسید آمینه ضروری بوده است.

طبق یک بررسی در سال 2022، مکمل تریپتوفان، به ویژه بیش از 1 گرم، می تواند به درمان بی خوابی کمک کند.

بخار سونا برای خواب در فنلاند

یکی دیگر از سنت های شمال اروپا، تمرین فنلاندها برای لذت بردن از سونا در عصرها است. این باعث افزایش دمای بدن، شل شدن ماهیچه ها و در نتیجه خواب آلودگی می شود.

بر اساس یک بررسی در سال 2018، سونا مزایای زیادی برای سلامتی دارد، از جمله موارد زیر:

  • بهبود نارسایی احتقانی قلب
  • بهبود روماتیسم مفصلی
  • کمک به درمان افسردگی و اضطراب
  • ریکاوری عضلات

نکته مهم آن که فقط مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید. تا زمانی که در طول سونا به درستی آب بدن را تامین کنید، مانند یک نوزاد در شب می خوابید.

سنت شیکی بوتون ژاپن

شیکی بوتون یک تشک فوتون ژاپنی است که روی زمین استفاده می شود و سازندگان آن ادعا دارند این تشک ها راهکار عالی برای درمان بی خوابی است. البته این تشک ها نه تنها باعث صرفه جویی در فضا می شوند، بلکه می تواند مزایای خواب و سلامتی را نیز به شما ارائه دهند.

این تشک معمولاً با مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست مانند پنبه و پشم ساخته می شود. در حالی که تحقیقات زیادی در مورد مزایای تشک های فوتون وجود ندارد، برخی معتقدند که این تشک به پیشگیری یا کاهش کمردرد کمک می کند و از ستون فقرات حمایت می کند.

اگر از تاب خوردن در یک بانوج در فضای باز لذت می برید، ممکن است بخواهید آن را در اتاق خواب آویزان کنید.

بانوج که اغلب در ایران نادیده گرفته می شود، به عنوان یک گزینه خواب عالی در آمریکای جنوبی و مرکزی دیده می شود.

در حالی که بیشتر مطالعات در مورد فواید خوابیدن در بانوج بر روی نوزادان انجام شده است، مطالعه ای در سال 2011 به بررسی این موضوع پرداخته است که چگونه حرکت تکان دادن بانوج ممکن است باعث خوابی عمیق تر شود.

محققان با استفاده از داده های پلی سومنوگرافی و الکتروانسفالوگرام (EEG) دریافتند که چرت زدن در بانوج زمان خواب را کوتاه نمی کند و مرحله قبل از خواب عمیق را طولانی می کند.

عروسک های نگران گواتمالا

عروسک های نگران، عروسک های دست ساز هستند که از مردم بومی کوهستانی گواتمالا نشات می گیرند. آن ها از چوب، سیم یا پارچه های رنگارنگ تشکیل شده و سپس در لباس های سنتی مایاها پوشیده شده اند.

این عروسک‌ها اغلب به کودکان مضطرب داده می‌شوند که تشویق می‌شوند قبل از قرار دادن عروسک زیر بالش، نگرانی‌ها و ترس‌های خود را به او بگویند.

در حالی که هیچ تحقیق علمی مبنی بر اینکه عروسک ها واقعاً می توانند نگرانی شما را از بین ببرند وجود ندارد، تصور می شود که نام گذاری عوامل استرس زا و رهاسازی نمادین آن ها می تواند به شما در پردازش و مقابله با احساسات دشوار کمک کند.

خواب به روش روسی

نوشیدن چای بابونه قبل از خواب به طور سنتی در فرهنگ روسیه جای دارد. این چای به دلیل خاصیت تسکین دهنده و آرام بخش خود شناخته شده است.

چای بابونه حاوی یک ماده شیمیایی است که به گیرنده های مغز متصل می شود و باعث خواب آلودگی و آرامش می شود. این به نوبه خود آن را به یک کمک طبیعی و عالی برای مبارزه با بی خوابی و سایر اختلالات خواب تبدیل می کند.

بهتر است چای بابونه تقریباً 45 دقیقه قبل از خواب مصرف شود تا از بیشترین فواید آن بهره مند شوید.

در آخر:

علت بی خوابی می تواند برای هر فردی متفاوت باشد. در نتیجه ابتدا سعی کنید بهداشت خواب را رعایت کنید. در غیر این صورت حتما از یک پزشک کمک بگیرید.



Source link