بخیه زدن در منزل | مرکز پرستاری سلامت اول


بخیه زدن در منزل نیازمند وجود شرایط متخص به خودش است. بسیاری از بیماران نیز به خاطر ضعف توانایی خود در حرکت و جابجایی، امکان مراجعه به مراکز درمانی را ندارند. خانواده‌هایی که از عزیزان بیمار خود در منزل مراقبت می‌کنند، دغدغه بخیه زدن و کشیدن آن در منزل را دارند. جابجایی بیمار مخصوصا زمانی که توانایی حرکتی ندارد، کار بسیار سختی است. سوالی که در ذهن این افراد به وجود می‌آید، این است که برای انجام بخیه برای این افراد باید چه کاری انجام داد؟ یا اینکه آیا امکان بخیه زدن و کشیدن آن در منزل توسط پرستار در منزل وجود دارد یا خیر؟ در ادامه این مقاله علاوه بر پاسخ به این سوال، در مورد نحوه کشیدن بخیه سزارین در منزل و همچنین هزینه کشیدن بخیه در منزل توسط پرستاران متخصص در مرکز پرستاری سلامت اول صحبت خواهیم کرد.

پیشنهاد مقاله: 6عامل کلیدی در محاسبه قیمت خدمات پرستاری در منزل در سال 1402

بخیه زدن در منزل

برای درمان جراحات با عمق متوسط و زیاد، حتما باید پوست را بخیه زد. همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، بسیاری از افراد به دلیل ناتوانی و مشکلات حرکتی، امکان مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی را ندارند. بخیه زدن در منزل یکی از انواع خدمات مراکز پرستاری است که توسط پرستاران مجرب ارائه می‌شود.

خدمات پرستاری از بیمار در منزل شامل بخیه زدن و کشیدن آن، کمک به حرکت و فعالیت بیمار، غذا دادن به بیمار، انجام تزریقات و زدن سرم‌ها، تعویض لباس‌ها، سوند و پانسمان و … می‌باشد. همانطور که می‌دانید، بخیه‌ها با توجه به ساختارشان به دو دسته جذبی و غیر جذبی تقسیم‌بندی می‌شوند. بخیه‌های جذبی به خاطر ساختاری که دارند، جذب بافت‌های بدن شده و نیاز به کشیدن نخواهد داشت. در حالی که بخیه‌ غیر جذبی، جذب بافت‌های بدن نشده و حتما پس از گذشت مدت کوتاهی باید کشیده شوند.

مراقبت از بخیه زدن در منزل

بخیه زدن و کشیدن

بخیه زدن در منزل یا حتی پس از جراحی‌ها یا زخم‌های عمیق پوستی برای بسته شدن زخم انجام می‌شود. چگونگی مراقبت از بخیه پس از انجام آن، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. در ادامه مهم‌ترین اقداماتی که برای مراقبت از بخیه زدن در منزل نیاز دارید را برای شما بیان می‌کنیم:

  • با دستور پزشک، تا 2 یا 3 روز از رسیدن آب به محل بخیه جدا خودداری کنید.
  • بعد از گذشت 2 یا 3 روز از انجام بخیه، محل آن را شستشو داده و خشک نمایید.
  • در صورت دستور پزشک برای پانسمان روی زخم بخیه، پس از شستشو مجددا زخم آن را پانسمان کنید.
  • فعالیت خود را تا اتمام زمانی که پزشک برای کشیدن بخیه تعیین کرده است، محدود نمایید.

نحوه کشیدن بخیه سزارین در منزل

کشیدن بخیه پس از جراحی سزارین نیز مانند دیگر انواع بخیه نیازمند انجام مراحل اولیه مختلفی است. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استرلیزه کردن وسایل مربوط به بخیه
  • نحوه شستن و ضدعفونی کردن جایی که قرار است بخیه آن کشیده شود
  • کمک به بیمار برای قرار گرفتن درر وضعیت مناسب
  • درست بلند کردن گره بخیه و برش آن
  • ضدعفونی و تمیز کردن محل جراحت

تمام این مواردی که درباره شرایط کشیدن بخیه سزارین در منزل گفتیم، باید توسط یک فرد متخصص و باتجربه انجام شود. بعضی اوقات به دلیل شرایط بیمار، امکان مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی وجود ندارد. بنابراین برای انجام چنین کاری باید از خدمات پرستاری در منزل مراکز خدمات پرستاری استفاده کرد.

مرکز خدمات پرستاری سلامت اول، یکی از شناخته شده‌ترین مراکز پرستاری در تهران است که می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. این مرکز با جذب و آموزش به پرستاران متخصص، مهارت‌های کافی برای مراقبت از بیماران مختلف را آموزش می‌دهند. این مرکز با ارزیابی عملکرد پرستاران در منزل، بهترین خدمات پرستاری از نگهداری از سالمندان و بیماران تا کنترل علایم حیاتی، انجام بخیه و کشیدن آن را انجام می‌دهد.

برای درک مشابه این مطلب مقاله مراقبت از بیمار پس از جراحی دیسک کمر و مشکلات ستون فقرات

هزینه کشیدن بخیه در منزل

بخیه زدن و کشیدن آن

حال سوالی که ممکن است در مورد خدمات بخیه در منزل برای شما پیش بیاید، هزینه کشیدن بخیه در منزل است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که  هزینه کشیدن بخیه با توجه به نوع زخم، زخم و وضعیت سلامت آن متفاوت خواهد بود. برای دریافت خدمات بخیه و همچنین اطلاع از قیمت آن، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان مجموعه سلامت اول تماس بگیرید.

کلام پایانی

در این مقاله از مجموعه خدمات پرستاری سلامت اول در مورد یکی از مهم‌ترین خدمات پرستاری در منزل صحبت کردیم. گفتیم که بیمارانی که توانایی حرکتی بسیار محدودی دارند، امکان مراجعه به مراکز درمانی را ندارند. از آن‌جایی که انجام بخیه چه بخیه زدن باشد و چه کشیدن آن، به شرایط خاص خود احتیاج دارد. بنابراین هر کسی در هر شرایط امکان انجام چنین کاری را نخواهد داشت. مجموعه خدمات پرستاری در منزل سلامت اول، این امکان را به وجود آورده تا همه بتوانند به راحتی چنین خدماتی را دریافت کنند. شما با تماس با کارشناسان این مجموعه، امکان دریافت اطلاعات کافی و خدمات پرستاری را به دست خواهید آورد.



Source link