دیابتی‌ها بخوانند! ادویه‌هایی که به تنظیم قند خون کمک می‌کنند – دکتر رویا خادمیان


3261 - دیابتی‌ها بخوانند! ادویه‌هایی که به تنظیم قند خون کمک می‌کنند

دیابتی‌ها بخوانند! ادویه‌هایی که به تنظیم قند خون کمک می‌کنند

اگرچه بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ نیاز به پیگیری پی در پی میزان قند خون و ادامه روند دارودرمانی دارند، اما در کنار داشتن یک شیوه زندگی مناسب، ثابت شده است که برخی ادویه جات می توانند در درمان و یا تنظیم قند خون در افراد دیابتی مفید واقع شوند.

لیستی از ادویه هایی که به تنظیم قند خون کمک می کنند:

ریحان:

 ریحان غنی از فلاونوئیدها می باشد و مصرف آن با گوجه فرنگی، روغن زیتون و سرکه سبب کنترل فشار خون می شود. با توجه به تحقیقاتی که خلاصه آنها در مجله آمریکایی تحقیقات علوم پزشکی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، فشار خون بالا یک نگرانی عمده برای ابتلا به دیابت نوع دو است. دونفر از هر سه نفر از افراد مبتلا به دیابت، از فشار خون بالا نیز رنج می برند.

10247544 122 - دیابتی‌ها بخوانند! ادویه‌هایی که به تنظیم قند خون کمک می‌کنند

 

دارچین:

دارچین یک آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان داده که مصرف آن سبب بهبود حساسیت به انسولین می شود و قند خون ناشتا را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان های موجود در دارچین موجب پیشگیری از آسیب های سلولی آهسته می شوند.

khavas darchin - دیابتی‌ها بخوانند! ادویه‌هایی که به تنظیم قند خون کمک می‌کنند

سیر:

با توجه به تحقیقاتی که نتایج آنها در مجله آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده، مصرف سیر با کاهش فشار خون و کاهش قند خون در ارتباط است. البته مصرف سیر ممکن است موجب برخی تداخلات دارویی شود بنابراین قبل از اضافه کردن آن به رژیم غذایی تان با پزشک تان حتما مشورت کنید.

رزماری:

 بهترین آنتی اکسیدان است بخصوص زمانی که با فلفل، حبوبات یا کلم ترکیب می شود. رزماری خواص ضد التهابی دارد و سبب کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش خطر سرطان و جلوگیری از ابتلا به سندرم متابولیک می شود.

20298021872459516625413912323817011411757 - دیابتی‌ها بخوانند! ادویه‌هایی که به تنظیم قند خون کمک می‌کنند

میخک:

میخک غنی از آنتی ‌اکسیدان، آنتوسیانین و کوئرستین بعلاوه یک ترکیب فعال به نام اوژنول است و همچنین منبع عالی از منیزیم و منبع خوب از اسید چرب امگا۳، ویتامین‌های C و K، فیبر و کلسیم و منیزیم محسوب می شود. همچنین این ادویه یک ضدعفونی‌کننده طبیعی، ضدالتهاب و مسکن نیز محسوب می‌گردد. محققان نشان داده‌اند که مصرف ۱ تا ۳ گرم میخک در روز برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ جهت کنترل بهتر سطوح قند، کلسترول بد و کلسترول کل و نیز کاهش تری‌گلیسیرید خون مفید است.

gewuerznelken cloves by k adobe 103298233 - دیابتی‌ها بخوانند! ادویه‌هایی که به تنظیم قند خون کمک می‌کنند

 

زردچوبه:

این ادویه حاوی کورکومین، یک ترکیب فعال با ویژگی ‌های ضدالتهابی و آنتی ‌اکسیدانی است و جریان خون را بهبود می‌ بخشد. زردچوبه موجب بهبود عملکرد انسولین می ‌شود و همچنین در سوخت‌ و ساز کربوهیدرات، پروتئین و چربی دخیل است. کورکومین موجود در زردچوبه سبب کاهش رسوب پلاک‌ های چربی در دیواره داخلی عروق می ‌شود و از گرفتگی آن جلوگیری کرده و به جریان خون کمک می ‌کند.

 



Source link