راز ناگفته تسلط بر رژیم کتوژنیک چیست در به سادگی نه روز

محصولات لبنی با چربی کم: شیر، پنیر، کره و ماست بدون افزودنیهای قندی نیز در رژیم کتو مجاز هستند. منابع پروتئین: گوشت قرمز (مثل گوشت گاو و گوسفند)، مرغ، ماهی، ماهیهای چرب (مانند سالمون و ماهی تون)، تخم مرغ و محصولات لبنی (مانند پنیر و ماست). دستورالعملهایی پزشکانی که افراد دارای رژیم کتو کم کالری را برای کاهش وزن مدیریت میکنند، مصرف مکملهای پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر پسیلیوم و ویتامینهای B، C و E را توصیه میکنند. محققان در یک بررسی ۶ ماهه به این نتیجه رسیدند که این رژیم سبب کاهش وزن و بهبود بیماری کبد چرب در افراد چاق می گردد.

در مقابل، گروهی دیگر که مقادیر کربوهیدرات بیشتری مصرف میکردند تنها ۶.۹ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. این هنوز یک اقلیت در میان دولتهای ملی است، اما تعداد آنها در حال افزایش است. البته بسیاری از رژیم های کتوژنیک علمی دیگر نیز وجود دارند که مشخصه همه آنها ایجاد کتوژنیک و کلسترول: وقتی رژیم کتو دارید چه اتفاقی برای سطح کلسترول شما می افتد مرحله کتوزیس است. رژیم کتوژنیک دکتر فرزاد روشن ضمیر چیست؟ رژیم کتوژنیک چیست؟ چه محدودیتهایی در این رژِیم وجود دارد؟ برای لاغری سریع تر رژیم کتوژنیک قوی تره یا خام گیاه خواری؟

طبق مطالعات بسیار، رژیم کتوژنیک می تواند شدت آسیب های مغزی را کم تر کند و باعث بهبود و احیای دوباره مغز شود. دلایل زیادی برای بهتر بودن رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیمهایی با محدودیت چربی وجود دارد؛ دلایلی از جمله افزایش مصرف پروتئین برای بهرهمندی بیشتر از فواید آن، در کنار افزایش کتونها، کاهش فشار خون و تنظیم انسولین. پروتئین مصرفی باید در حد متوسط باشد، زیرا مصرف زیاد آن سطح انسولین را افزایش داده و کتونها را کاهش میدهد. سطح قند خون و انسولین را کاهش میدهد و متابولیسم بدن را از کربوهیدراتها دور کرده و به سمت چربی و کتون میبرد.

این میوه هم در لیست خوراکیهای مجاز قرار میگیرد و بهخاطر فیبر بالایی که دارد حس سیری در فرد ایجاد کرده و اشتها و کالری دریافتی را کاهش میدهد. اما تحقیقات نشان میدهد که این بهترین راه برای غذا خوردن نیست. به همین دلیل به احتمال زیاد، کسی را میشناسید که این رژیم را دنبال میکند. ۱۰ اشتباه رایج کتو شامل شروع رژیم کتو بدون مشورت با پزشک، محاسبه نکردن صحیح ماکروهای کتو، عدم آمادگی برای آنفولانزای کتو، خوردن بیش از حد پروتئین، نخوردن چربی کافی، خوردن کربوهیدرات زیاد، ننوشیدن آب کافی، عدم دریافت ریز مغذی های کافی میشود.

1. استویا یک شیرین کننده طبیعی بدون کالری است که به عنوان جایگزین قند در شیرینیها استفاده میشود. اریتریتول در بسیاری از شیرینیها و محصولات غذایی بدون قند موجود است. از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید: در هفته های اول و دوم رژیم، ورزش های سبک تری را انجام دهید. بله، اما به هر حال مهم است که در ابتدا میزان کربوهیدرات را بسیار کاهش دهید. ۹. آیا کتوز 6 راز کتو که برای متخصصان تناسب اندام مفید است بسیار خطرناک است؟ در این رژیم، مصرف کربوهیدرات به میزان زیادی محدود میشود تا بدن به حالت کتوز وارد شود، یعنی بهجای استفاده از کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی سوخت، چربیها را سوزانده و انرژی تامین میکند.

همچنین، خرما منبع طبیعی قندهای ساده (شکرهای طبیعی) است که مقداری کربوهیدرات را در خود دارد بنابراین مصرف آن در این رژیم باید محدود باشد. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم عوارض رژیم کتوژنیک را با شما مرور کنیم تا با اطلاع از این نکات اقدام به انتخاب صحیح آن بکنیم. بر اساس تحقیقات انجام شده، ریزش مو یکی از عوارض جانبی رایجی است که میتواند در مراحل اولیه رژیم کتوژنیک رخ دهد. اگر این مرحله را انجام دهید و مقدار کربوهیدرات و قند مصرفی خود در طول روز را به مقدار مورد نیاز کاهش دهید، بدن ناچار خواهد شد تا برای تامین انرژی به هضم و جذب بیشتر پروتئین و چربی بپردازد.

اگر فشار خون پایینی دارید، رژیم کتوژنیک میتواند به طور قابل توجهی فشار خون بدن شما را کاهش دهد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که میزان کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و میزان گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی سلول ها است، محدود الکل در رژیم کتوژنیک: بهترین و بدترین نوشیدنی برای انتخاب کنید. در رژیم کتوژنیک، مصرف کره بادام زمینی مورد قبول و مجاز است چرا که کره بادام زمینی یک منبع چربی بالا با مقدار کربوهیدرات کم است. البته مصرف بیش از حد کره بادام زمینی ممکن است باعث افزایش مصرف کربوهیدرات و کالری شود و تاثیر منفی روی رژیم کتوژنیک داشته باشد.

رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم به شما امکان می دهد کربوهیدرات ها را در حین تمرین به مرور اضافه کنید. استویا قابلیت شیرین کردن طعم را دارد و معمولا به صورت پودر یا مایع آنزیم های گوارشی و کتو: این چیزی است که باید بدانید در دسترس است. حداقل در شروع کار مهم است که تا زمان سیری کامل غذا بخورید و از محدود کردن بیش از حد دریافت کالری اجتناب کنید. با محدود کردن غلات کامل غنی از کربوهیدرات، لوبیاها، میوهها و سبزیجات خاص، به راحتی میتوانید در زمینهی فیبر، ویتامینها و آنتیاکسیدانها کمبود داشته باشید.

در نظر داشته باشید هر چه تعداد پیمانههای قهوه مصرفی بیشتر شود، مقدار کافئین و احتمالا کربوهیدرات مصرفی هم افزایش خواهد یافت. کافئین موجود در قهوه برای متابولیسم خوب است. اگر از رژیم غذایی معمولی استفاده میکنید، احتمالا حدود 250 گرم کربوهیدرات در روز دریافت میکنید. اگر میخواهید این رژیم را امتحان کنید، حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید. در ضمن این رژیم، تواناییهای ذهنی بیماران را در مقایسه با دارویشان پتاسیم برمید که ذهن را کُند و مغشوش میکرد، بهبود بخشید. از آنجا که خوراکیهای بسیاری در این برنامه غذایی محدود میشود، باید برای بدست آوردن برخی از آنها و جلوگیری از فقر ویتامینها به مکملها روی بیاورید.

مسئلهای که مهم است و مادران باید به آن توجه کنند، تاثیرات این رژیمها بر بارداری آنها است. یک مطالعه بر روی 11 بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 1 که بیش از 2 سال از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند، نشان داد که میانگین تعداد حوادث قند خون پایین نزدیک به 1 در روز است. دیابت خود را کنترل کنید: در افراد دیابتی که از رژیم کتو پیروی میکنند احتمال افت قند خون وجود دارد.

بسیاری از پزشکان رژیم کتو را برای برخی شرایط پزشکی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، صرع و دیابت توصیه میکنند. پزشکان و متخصصان تغذیه ممکن است رژیم کتوژنیک را برای درمان صرع، دیابت و سندرم تخمدان پلیکیستیک در زنان غیر باردار توصیه کنند. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد. رژیم کتوژنیک مبتنی بر مصرف خوراکیهایی با حداقل کربوهیدرات و چربی و پروتئین بالاست. همچنین افرادی که بیماریهای مزمنی از جمله دیابت، فشار خون بالا یا سندرم متابولیک دارند نیز باید از رژیم کتوژنیک خودداری کنند. دلایل مختلفی باعث تحریک حالت تهوع مادران در دوران بارداری میشود، که به طور قطع مادران نمیتوانند از تمام عوامل محرک دوری کنند.

طبیعی است که بدن در دوران بارداری مقداری کتون بسازد، اما مشخص نیست که کتونهای فراوان چه تاثیری روی جنین در حال رشد خواهد داشت. این در حالی است که این مقدار گفته شده کمتر از حداقل 175 گرم در روز توصیه شده در دوران بارداری است. اگر از رژیم کتو پزشکی استفاده میکنید، ممکن است سوال کنید که آیا میتوانید این رژیم را در دوران بارداری ادامه بدهید یا خیر. به خصوص اگر فرد مبتلا به کم کاری تیروئید باشد.

 This conte nt w᠎as cre᠎ated  by GSA Con te​nt Generato r DE MO !

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هر فردی نیازهای منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین آزمایش با انواع مختلف قبل از حل و فصل یک مورد خاص می تواند مفید باشد. به خاطر داشته باشید که ارزش تغذیه ای این رژیم به غذاهای خاصی که می خورید بستگی دارد. در حالی که اکثر افراد برای کاهش وزن از رژیم کتو استفاده میکنند، پزشک متخصص برگر در این مورد میگوید، کاهش وزن به طور کلی در بارداری توصیه نمیشود. هاوارد برگر (Howard Berger)، رئیس پزشکی مادر و جنین ( پریناتولوژی) و معاون رئیس زنان و زایمان در تورنتو است.

نگرانیهای زیادی در مورد رژیم کتوژنیک در بارداری وجود دارد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطرزا برای سلامت قلب را کاهش دهد. ماست پروبیوتیک هم میتواند مفید باشد، زیرا حاوی باکتریهای مفیدی است که به سلامت روده کمک میکنند. توتفرنگی نیز یک میوه کم کربوهیدرات حاوی فیبر و ویتامین C است که در لیست خوراکیهای مجاز در رژیم کتو قرار میگیرد. کربوهیدرات موجود در هندوانه به نسبت سایر میوهها کمتر است (تقریبا ۱۱.۵ گرم کربوهیدرات و ۰.۵ گرم فیبر در یک سهم معادل یک فنجان هندوانه) و در لیست غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک قرار میگیرد. در رژیم کتوژنیک، برخی از غذاها و مواد غذایی به دلیل داشتن کربوهیدرات بالا منع مصرف میشوند و جزء غذاهای ممنوعه در رژیم کتوژنیک هستند.

در واقع ، تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه یک رژیم با چربی کم در کاهش وزن موثر باشد . این نوع رژیم دارای میزان کربوهیدرات پایین، پروتئین متعادل و میزان بالای چربی است که در کاهش وزن نقش بسیار موثری را ایفا میکند. این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است. به صورت کلی این رژیم غذایی برای همه افراد، از جمله افراد با سابقه مشکلات کلیوی یا کبدی، مناسب نیست. مکمل های رژیم کتوژنیک و جایگزین های مناسب در رژیم کتوژنیک را از فروشگاه محصولات رژیمی دکتر استویا تنها با چند کلیک درب منزل تحویل بگیر و نگران عوارض رژیم کتوژنیک نباش.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد 9 روش استفاده از روغن MCT لطفا از صفحه ما بخواهید.