رژیم روزانه کتوژنیک بدترین دشمن شماست. 10 راه برای شکست دادن آن

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندروم متابولیک دارد، به شما کمک 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 میکند. نشان داده شده که ماست یونانی و پنیر کاتیج هر دو به کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری کمک میکنند. نشان داده شده که تخممرغ هورمونهایی که احساس سیری را افزایش میدهند، تحریک میکند. ژل در معده سبب کاهش سرعت هضم و جذب مواد مغذی می شود، و سبب احساس سیری طولانیتر و کاهش اشتها و کاهش قند خون می شود. سبزیجات برگدار راه خوبی برای حجیم کردن وعده غذایی با کالری کم و مواد مغذی فراوان است. کتوژنیک، یک رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالا است. این روغن مقدار زیادی اسید اولئیک دارد که یک چربی تک غیر اشباع است. مطالعات مختلف نشان دادهاند که اسید اولئیک عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که مصرف زیتون میتواند از تحلیل استخوان ها جلوگیری کند و فشار خون را کاهش دهد.خلاصه:زیتون غنی از آنتی اکسیدانها است که می تواند به حفظ سلامت قلب و استخوان کمک کند. این ترکیبات از طریق کاهش التهاب و بهبود عملکرد عروق، از سلامت قلب محافظت میکنند. شکلات تلخ حاوی فلاونولها است که ممکن است از طریق کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن عروق، احتمال ابتلا به بیماری قلبی را پایین بیاورد.

زرده و سفیدهی تخممرغ را با هم بخورید.

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟ علاوه بر این مطالعات نشان میدهند که مصرف زیتون ممکن است جلوی از دست دادن عضله را بگیرد و فشار خون را کاهش دهد. رژیم کتو میتواند عوامل خطرناک مانند توده چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را کاهش دهد. مصرف پروتئین باید در حد متوسط باشد و مصرف بالای آن می تواند سطح انسولین را افزایش و کتون را کاهش دهد. زرده و سفیدهی تخممرغ را با هم بخورید. چراکه می تواند عوامل خطرزای بیماری ها و اختلالات مرتبط با چاقی، از جمله دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها را کاهش دهد. از روغن نارگیل برای افزایش سطح کتون بدن افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و دیگر اختلالات ذهنی و سیستم عصبی استفاده میشود. یک مطالعه نشان داد که 66 فرد چاق با کلسترول بالا توانستند وزن و سطح کلسترول خود را کاهش دهند. نتایج کوتاهمدت رژیم LGIT نشان میدهد که دستکم ظرف یک ماه، تقریباً نیمی از بیماران شاهد کاهش بیش از ۵۰٪ از تشنجهایشان هستند و نتایج کلی در درازمدت مشابه رژیم کلاسیک کتوژنیک است. با آنکه اطلاعات موجود دربارهٔ این رژیم از تعداد کمی بیمار (۱۲۶ کودک و بزرگسال از ۱۱ مطالعه در پنج مرکز درمانی) بدست آمدهاست، اما نتایج نهایی گزارششده در ۲۰۰۹ میلادی، به نحو مطلوبی، قابل مقایسه با رژیم سنتی کتوژنیک است.

پنیر کاتیج هم ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۱ گرم پروتئین دارد. علاوه بر این بین مصرف منظم ماهی و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مختلف و بهبود سلامت شناختی ارتباط وجود دارد. رژیم کتو و محصولات کتوزیست به کاهش وزن شما و بهبود سلامت شما کمک می کند. با این حال مصرف غذاهای پر پروتئین با کتون بالا می تواند به کاهش وزن عضلات کمک کند بویژه اگر وزنه بردار هستید. شما می توانید بجای غذاهای سرخ شده، خوراکی های حاوی سبزیجات را سفارش دهید و یا آووکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ را به لیست غذایتان اضافه کنید. میتوانید روغن نارگیل یا زیتون را برای پختوپز، سالاد و غذاهای سرد به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا مقداری از وزن خود را کاهش دهید – کتون ها بهسرعت به اسیدهای چرب دیگر موجود در این روغن تبدیل میشوند. ماهیهای سالمون، ساردین، ماکارل و سایر ماهیهای چرب مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ دارند که نشان داده شده سطح انسولین خون را کاهش داده و مقاومت به انسولین را در افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن افزایش میدهد.

همچنین پروتئین باکیفیت دارند که نشان داده شده در محافظت از تودهی عضلانی افرادی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، مفید است. یک مطالعهی ۱۲ هفتهای روی افراد مسن به این نتیجه رسید که افرادی که هر روز ۲۱۰ گرم پنیر ریکوتا مصرف کردند، کمتر دچار از دست دادن توده و قدرت عضلانی شدند. سلام و عرض ادب بنده یک سوال داشتم که اگر جواب بدید ممنون میشم من 28 ساله هستم و تقریبا دوسال هست ورزش بدنسازی میکنم من توی این دوسال تلاش کردم شکمی صاف و بدون چربی داشته باشه اما هنوز موفق نشودم و یک مقدار دارم در مقاله شما نوشته کربوهیدرات نخورید تا چربی های دور شکم از بین بره اما من با یک تقریبا مربی مشورت کردم اون گفته روزی پنج وعده باید غذا بخورم و در هر وعده باید 60 گرم کربوهیدرات مصرف کنم 20گرم پروتیین و 10 گرم چربی والا گیج شدم اگه لطف کنید کمکم کنید و من را در مسیر درست قرار.

مشکلات سوء هاضمه و حالت تهوع از عوارض جانبی رایج است که بعد از 3 تا 4 هفته برطرف خواهد شد. آنها حاوی کافئین هستند و متابولیسم بدن را افزایش می دهند و حتی عملکرد جسمی،هشیاری و حالت روحی شما را بهبود می بخشند. این تغییر حالت بدن از گلوکز سوزی به چربی سوزی را کتوزیس می گویند. در رژیم روزانه 2000 کالری انرژی روزانه ، مقدار 165 گرم چربی ، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین این میزان انرزی را تامین می کنند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. 6. توت هااکثر میوه ها دارای مقدار زیادی کربوهیدرات هستند و نمیتوانیم در رژیم غذایی کتوژنیک از آنها را قرار دهیم، اما انواع توت ها یک استثناء هستند. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی است که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. به یاد داشته باشید که نظرات دربارهی کربوهیدرات خالص و اثرات آن روی بدن متناقض بوده و به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. در نتیجه در بدن چربی سوزی بیشتری صورت میگیرد و در لاغری موثرتر است. تنها کاری که شخص انجام میدهد کالیبره کردن یا تنظیم کردن بدنش است تا به یک ماشین چربی سوزی تبدیل شود.

اساس رژیم کتوژنیک از نظر علم و متخصصان بر کارآیی موثر سوخت و ساز سلولی، سلامت عمومی بدن، چربی سوزی و از بین بردن بیماریها است. آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر دسته بندی هر دو میوه هستند، اما اگر آن ها را بخواهیم در میان سبزیجات قرار دهیم بسیار منحصر به فرد هستند زیرا چربی نسبتا بالایی دارند. همه میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند ، اما شما می توانید میوه های خاصی (معمولاً انواع توت ها) را در مقدارهای کم داشته باشید. در رژیم کتوژنیک توصیه به مصرف چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم می شود. ۲۸ گرم پنیر چدار ۱ گرم کربوهیدرات، ۶٫۵ گرم پروتئین و مقدار خوبی کلسیم به بدن میدهد. در فر از قبل گرم شده با دمای 150 درجه حدود 20 دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شود. حداقل در شروع رژیم کتوژنیک باید تا جایی غذا بخورید که سیر شوید و مصرف کالریتان را محدود نکنید. دنبال کردن رژیم کتوژنیک ممکن است دشوار به نظر برسد، با این حال بسیاری از مواد غذایی مقوی و سالم را میتوانید بهراحتی در این رژیم غذایی جای دهید. بهرهمند شوید. خوشبختانه میتوانید مواد غذایی کمکربوهیدرات متنوعی را در رژیم کتوژنیک جای دهید. برای مثال میتوانید از گلکلم به جای برنج یا سیبزمینی استفاده کنید. Th is c​on᠎tent w᠎as c​re​ated  wi th the he᠎lp ᠎of GSA C᠎ontent G​enerator Demoversion !

در واقع، سوء استفاده از آن آسیب میرساند.

غلات – گندم، ماکارونی، ذرت ، برنج و انواع نان. در واقع، کاکائو “میوهای فوق العاده” است ، زیرا به اندازه زغال اخته و انواع توت های دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است . در واقع، این رشته فرنگی از یک فیبر ویسکوز به نام گلوکومانن تشکیل شده که می تواند تا 50 برابر وزنش آب جذب کندفیبر ویسکوز هنگام مخلوط با آب ژل تشکیل می دهد. در واقع، سوء استفاده از آن آسیب میرساند. از این رژیم برای درمان صرعهای مقاوم به درمان در کودکان استفاده میشود. این رژیم غذایی در درمان بیماری های مختلف از جمله صرع ممکن است مفید باشد. با این روش وزن کاهش می یابد و دیابت کنترل می شودرشته فرنگی شیراتاکی در انواع مختلف از جمله برنجی، فتوکسین و لینگوئینی یافت می شوند. پاستا شیراتاکیرشته فرنگی شیراتاکی برای رژیم غذایی کتوژنیک فوق العاده است. غذاهای رژیم غذایی بدون قند: اینها اغلب دارای قندهای الکلی هستند که در بعضی موارد ممکن است سطح کتون را تحت تأثیر قرار دهد. یک مطالعه روی زنان مسن به این نتیجه رسید که دنبال کردن رژیم غذایی حاوی گوشت قرمز زیاد منجر به افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) شد. گوشت قرمز و گوشت ماکیان گزینههای مناسبی برای رژیم غذایی کتوژنیک هستند.

گوشت قرمز و گوشت ماکیان تازه هیچ کربوهیدراتی ندارند و سرشار از ویتامینهای ب و مواد معدنی مهم هستند. این مواد غذایی نه تنها کربوهیدرات کمی دارند، بلکه ویتامینها و مواد معدنی مختلفی را به بدن میدهند. آووکادو ویتامینها و مواد معدنی مختلفی دارد که از جملهی آنها میتوانیم به پتاسیم اشاره کنیم که بسیاری از افراد ممکن است آن را به اندازهی کافی دریافت نکنند. رژیم کتوژنیک در واقع رژیمی است با مصرف چربی زیادتر، مقدار کافی پروتئین و کربوهیدرات اندک. ماست بدون طعم و پنیر کاتیج مواد غذایی سالمی هستند که پروتئین زیادی دارند. صبحانه : ماست بدون شکر ، و کره بادام زمینی ، گردو و بادام. بعضی از افراد باور دارند که کره و خامه چون چربی اشباع شده دارند، منجر به بیماری قلبی میشوند. در ادامه به میزان کربوهیدرات موجود در ۱۰۰ گرم از بعضی انواع توتها اشاره کردهایم. شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. با این حال نیمی از کربوهیدرات زیتونها از فیبر است؛ بنابراین کربوهیدرات قابلهضم آنها خیلی کم است. A rtic᠎le w​as gener​ated with GSA C᠎onte nt Gen er at or D᠎emoversion !

مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است.علاوه بر این، آجیل و دانهها فیبر زیادی دارند. مصرف منظم مغزها با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، بعضی از سرطانها، افسردگی و بیماریهای مزمن دیگر ارتباط دارد. البته میزان کربوهیدرات موجود در غذاهای دریایی متفاوت است؛ به طوری که بعضی از آنها اصلا کربوهیدرات ندارند و بعضی دیگر حاوی مقداری کربوهیدرات هستند. میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند. انسولین یک هورمون است که به بدن این امکان را می دهد تا قند را ذخیره یا به عنوان سوخت مصرف کند. اگرچه برخی از افراد ممکن است در یک رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول را ببینند، اما این کاهش سریع وزن، چه وزن آب چه چربی بدن، می تواند منجر به افزایش موقتی و کوتاه مدت کلسترول LDL شود. روغن نارگیل ممکن است به افراد مبتلا به چاقی در کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم کمک کند.