وقت را تلف نکن! شش واقعیت تا زمانی که به رژیم غذایی کتوژنیک روزانه خود برسید

رژیم کتوژنیک در شیردهی رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین و افزایش کتون ها که برای سلامت مفید هستند، 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 شوند. اما اگر رژیم کتو را امتحان کنیم، چه چیزی میتوانیم بخوریم؟ رژیم کتوژنیک چه خواصی دارد؟ رژیم کتوژنیک رژیمی است که کربوهیدراتها را به شدت کاهش میدهد و در عین حال پروتئینها و به خصوص چربیها را افزایش میدهد. در این رژیم لاغری، مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات به شدت محدود شده است و به جای آن فرد باید پروتئین و چربی های سالم مصرف نماید. بیشتر اطلاعات موجود در این مطلب، حول رژیم کتوژنیک استاندارد میچرخد. آیا اطلاعات بیشتری درباره برنامه غذایی رژيم کتوژنیک می خواهید ؟ با رژیم غذایی کتوژنیک (کتو)، بدن شما به جای قند، چربی را به انرژی تبدیل می کند. رژیم کتو یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده و حاوی مقادیر زیادی چربی است. در این مرحله میتوانید خامه و پنیر فتا را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید. در واقع برخی مطالعات اظهار میکنند که مصرف لبنیات حاوی چربی بالا به مقدار متوسط، احتمالا خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش میدهد.کره و خامه همانند سایر محصولات لبنی چرب حاوی اسید لینولیک مزدوج هستند، که به از دست دادن چربی کمک میکند.

رژیم کتوژنیک برای لاغری

پنیر : پنیر فرآوری نشده (چدار، بز، خامه ای، آبی یا موتزارلا). آکنه: پایین آمدن انسولین و خوردن قند کمتری یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند ، که ممکن است در سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش اساسی داشته باشد. رژیم کتوژنیک (کتو) که دارای چربی زیاد و کربوهیدرات کم است، به طور بالقوه می تواند روش ذخیره و مصرف انرژی در بدن شما را تغییر دهد و باعث کاهش علائم دیابت شود. شما در رژیم غذایی کتو، بیشتر انرژی خود را از چربی و مقدار کمی کربوهیدرات دریافت می کنید. کمک به ورزش کردن، اما ممکن است مانند دیگر رژیم ها به به اوج عملکرد ورزشکار کمک نکند. تغییر منبع انرژی اولیه بدن از کربوهیدراتها به چربی موجب افزایش کتون ها در خون می شود. در حضور کربوهیدراتها، در واقع همه سلولها از انرژی خود برای انجام فعالیتهای خود استفاده میکنند. پنیر provolone: نوعی پنیر همه منظوره ایتالیایی با بافت نرم و رنگ طلایی و براق است که به شکل سوسیس و کالباس، گلابی و مخروطی تولید می شود. با این حال، این رژیم غذایی نیز با ریسکهایی همراه است. اگر یک غذای سریع و ساده دریایی در رژیم غذایی خود میخواهید، این دستور پخت را از دست ندهید.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

مطمئناً رژیم کتوژنیک نباید یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باشد، بنابراین نباید انجام کارهای خطرناک را خودتان توصیه کرد، که علاوه بر این، بدون اشکال نیست. اما رژیم گیاهی فقط برپایه ی محصولات زراعی است و هیچ گونه تولیدات حیوانی را مصرف نمی کنند مانند: گوشت، غذاهای دریایی، لبنیات، تخم مرغ و حتی عسل! با این حال، شما می توانید میزان چربی خود را با محدود کردن کربوهیدرات ها و خوردن پروتئین حیوانی بیشتر افزایش دهید. میوه: همه میوه ها، به جز بخش های کوچکی از انواع توت ها مثل توت فرنگی . مهمتر از همه اینکه هر غذایی که کربوهیدرات زیادی دارد را باید فراموش کنید. گزارش تحقیق دیگری در سال 2013 از reviewTrusted نشان داد که رژیم غذایی کتوژنیک می تواند منجر به بهبود قابل توجه سطح قند خون، A1c، کاهش وزن و انسولین در مقایسه با رژیم های دیگر شود. جامعه سلامت: رژیم های خاصی که برای دیابت نوع 2 طراحی شده اند، اغلب بر کاهش وزن افراد تمرکز می کنند، پس ممکن است انتخاب رژیم غذایی با چربی بالا یک دیوانگی به نظر برسد. 1️⃣ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

بیماری آلزایمر :

رژیم کتو می تواند علائم بیماری آلزایمر و پیشرفت آن را کاهش دهد. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است علائم بیماری آلزایمر را کاهش داده و پیشرفت آن را کند کند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد افرادی که مبتلا به دیابت هستند و از رژیم غذایی گیاهی پیروی کرده اند، پیشرفت قابل ملاحظه ای در میزان قند خون و A1c دارند. در حالی که کاهش کربوهیدرات های اضافی یک گام اساسی و مورد تایید است، روشن نیست که آیا این رژیم به تنهایی می تواند به دیابت نوع 2 کمک کند یا خیر. رزیم کتوژنیک دوره ای: در این نوع از رژیم روزهایی را به مصرف بیشتر کربوهیدرات اختصاص می دهند. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع 2 ، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد. اغلب عوارض جانبی رژیم کتوژنیک در زمان شروع را میتوان از بین برد. حداقل در زمان شروع، مهم است تا زمانی که کاملا سیر نشدهاید غذا بخورید و از محدود نمودن کالریها بپرهیزید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم غذایی به شما اجازه مصرف کربوهیدراتهای بیشتری را در نزدیک زمان تمرین میدهد. رژیم غذایی کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش بیماری ها است.

در این رژیم بدن انسان به یک ماشین چربی سوزی تبدیل میشود. بیماری در حالی که در یک رژیم کم کربوهیدرات نیز ممکن است خطر ابتلا به DKA را افزایش دهد. برای شروع، آووکادوها را نصف کنید و با یک قاشق بخشی از شکم آن را خالی کنید تا کمی گود شود. در واقع شاید شما باید برای شروع این رژیم از مطب پزشک شروع کنید. این نوع رژیم معمولاً حاوی 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و فقط 5٪ کربوهیدرات می باشد. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت نوع 2 ، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است ، کمک کند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم چرب وپرکربوهیدرات است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز دارد. هنگامی که بدن شما با این رژیم غذایی تنظیم شود، ممکن است مجبور شوید یک یا دو بار در ماه برای آزمایش و تنظیم دارو به پزشکتان مراجعه کنید.

خرید مواد غذایی رژیم کتوژنیک

خطر ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی عروقی در افرادی که پیرو رژیم گیاهی و گیاهخواری هستند بسیار بسیار کمتر از دیگر افراد می باشد. رژیم لاغری کتوژنیک به برخی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند چون به بدن اجازه می دهد سطح گلوکز را در مقدار پایین اما سالم تثبیت کند. تحقیقات نشان می دهند که قطع مصرف گلوکز همراه با رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، باعث می شود که بدن برای سوخت خود،کتون تولید کند. ۳. آیا میتوانم در طول این رژیم غذایی عضلهسازی هم بکنم؟ بهتر است که پایه رژیم غذایی خود را بر روی مواد غذایی کامل و فرآورینشده بگذارید. این رژیم غذایی در سال 1924 به عنوان یک درمان برای بیماران صرع ابداع شد، اما اثرات این الگوی غذا برای درمان دیابت نوع 2 نیز مورد بررسی قرار گرفت. به این وضعیت متابولیسم بدن “کتوسیس” می گویند که متفاوت از “کتواسیدوز” که یک وضعیت بسیار خطرناک است می باشد. این رژیم غذایی باعث کاهش سطوح قند خون و انسولین شده و متابولیسم بدن را به سمت استفاده از چربی و کتون به جای کربوهیدراتها سوق میدهد.

رژیم کتوژنیک کاهش وزن

این رژیم در دهه 1920 و 30 به تقلید از متابولیسم روزه، به عنوان درمانی برای بیماری صرع معرفی شد. اگر شما در رژیم کتوژنیک هستید، مطمئن شوید که قند خون را در طول روز آزمایش می کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها در محدوده هدف قرار دارند. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن هستند، بنابراین رژیم غذایی با چربی بالا می تواند برای آنها مفید واقع شود. رژیم کتوژنیک 75 درصد حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. می توان تقریبا به این صورت باشد:کربوهیدرات 5 درصد، پروتئین 20 درصد و چربی 75 درصد. تحقیقاتی وجود دارد که رژیم Ketogenic برای مدیریت دیابت را پشتیبانی می کند، در حالی که سایر تحقیقات به نظر می رسد که مخالف رژیم های غذایی مانند رژیم غذایی گیاهی است. نتایج مطالعهای حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود ببخشد. گرچه نادر است اما DKA میتواند در دیابت نوع 2 نیز اتفاق بیافتد اگر کتون ها بسیار زیاد باشند. اگرچه کتون ها بسیار زیاد است اما DKA ممکن است در دیابت نوع 2 ممکن است نادر باشد. از طرفی مدیریت مصرف کربوهیدرات اغلب برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 توصیه می شود، زیرا در بدن ما کربوهیدرات ها به قند تبدیل می شوند و در مقادیر زیاد می توانند موجب افزایش قند خون شوند.

در واقع استفاده از این نوع چربی ها، کلیدی برای حفظ سلامت کلی شما هستند. رژیم کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که با كنترل علائم آن مشکل دارند، امید را فراهم كند. در ادامه یک راهنمای مبتدی مفصل برای رژیم کتوژنیک آورده شدهاست. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که رژیم کتوژنیک در 32 هفته عملکرد بهتری از یک رژیم معمول و کم چرب دارد. این مطالعه برای مشخصکردن تأثیرات رژیم کتوژنیک بر بدن فرد در مبارزه با عفونتهای کشنده مانند ویروس آنفولانزا طراحی شد. متخصصان بر این باورند که سلولهای تی گاما دلتا بر اثر رژیم کتوژنیک تحریک میشوند؛ سپس این سلولها موجب تقویت سد دفاعی سیستم ایمنی و افزایش سلولهای پوششی راههای هوایی میشوند و واکنش بهتر آنها در برابر ویروس آنفولانزا را در پی دارند. برای نشاندادن تأثیر دقیق رژیم کتوژنیک بر مبارزه با ویروس آنفولانزا و سایر ویروسها به مطالعات بیشتری نیاز است. سرطان: این رژیم غذایی در حال حاضر برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کند شدن رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد. رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا است که اغلب با رژیم غذایی کتوژنیک مرتبط است. اکثر چربی های سالم حاوی کاربید خالص صفر هستند، به خصوص انواع ذکر شده در زیر که همگی در نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یافت می شوند.

مطالعاتی نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند، کم کرده اند همچنین در این تحقیقات ذکر شده است که سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز بهبود یافته است. در حالی که در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات بسیار کمتری می خورید ، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید. وقتی شما کربوهیدرات کمتری میل کنید سطح انسولین خون کاهش می یابد و بدن وارد حالت کتوزیس می شود. هرچه کربوهیدرات کمتری در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، به نظر می رسد برای رسیدن به کتوز در کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع ۲ موثرتر است. کاهش مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی اتکینز به طور بالقوه می تواند به کاهش وزن کمک کند و به شما در کنترل علائم دیابت موثر باشد. صدمات مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی می تواند باعث کاهش احتقان و بهبودی پس از آسیب مغزی شود. DKA یک مورد اورژانسی در پزشکی است. با وجود انواع مختلف از این نوع رژیم فقط رژیمهای غذایی کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه و استقبال قرار گرفته اند. ᠎Th᠎is has been cre ated  by GSA ​Co​ntent Gene᠎ra​tor DE MO!