علل ایجاد سرطان خون در کودکان 0


علل ایجاد سرطان خون در کودکان :یکی از بیماری های بسیار بد و طاقت‌ فرسا سرطان می باشد. حال اگر این سرطان در کودکان اتفاق افتد مطمئناً نه تنها کودک بلکه والدین کودک را هم اذیت خواهد کرد. افرادی که کودک دارند باید خیلی مراقب علائم آن ها باشند‌ لذا والدین و یا پرستار کودک باید همواره علائم کودک را بررسی کنند.

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

ما در این مطلب قصد داریم تا علل ابتلاء به سرطان خون در کودکان را مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که اگر به سرعت علائم این بیماری را نشناسید و اقدامات درمانی را انجام ندهید، ممکن است که این بیماری کودک شما را از بین ببرد. لذا ما در این متن علاوه بر دلایل ابتلا به سرطان خون در کودکان، علائم آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعاتی را به دست آورید با ما تا پایان این متن همراه باشید.

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

سرطان خون در کودکان

سرطان خون در کودکان یکی از بیماری‌ های حاد به حساب می‌ آید. این بیماری به سرعت پیشرفت می کند و ممکن است که به سرعت بیمار را از بین ببرد. کودک مبتلا به سرطان خون سلول های سالم خونش از بین می‌ رود و به سرعت دچار ضعف می شود‌. طبق آمار تعداد بالایی از کودکان در ایالات متحده که سن زیر ۱۵ سال دارند به این بیماری دچار شده و مشکلات زیادی برای آن ها و والدین شان به وجود آورده است.

سرطان خون چه زمانی اتفاق می افتد؟

سرطان خون زمانی اتفاق می افتد که مغز استخوان سلول خونی جدیدی را وارد بدن می کند. اما این سلول خونی به بلوغ کامل نرسیده و همین موضوع  باعث می‌ شود که آن طور که باید عمل نکند و سبب می‌ شود تا تعداد سلول های نابالغ خونی در بدن از سلول های بالغ و سالم بیشتر شود و این خود باعث یکی از دلایل سرطان می باشد.

سرطان خون در کودکان باعث تحت تاثیر قرار گرفتن گلبول های سفید و قرمز می شود. سرطان خونی از بیماری های حاد و یا مزمن به حساب می‌ آید و در کودکان به ندرت دیده می‌ شود اما اگر اتفاق بیفتد ممکن است که کودکان را از بین ببرد.

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

عوامل زیادی باعث به وجود آمدن سرطان خون می شود. سیگار کشیدن و یا قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی از علائمی است که می تواند سرطان خون را ایجاد کند. اما کودکان که سیگار نمی کشند و یا کمتر در معرض مواد شیمیایی خاص قرار می گیرند.

پس به چه صورت به این بیماری ها دچار می‌ شود. از دلایل ابتلاء کودکان به بیماری سرطان خون می توان به سابقه خانوادگی اشاره کرد. اگر اعضای یک خانواده دارای سرطان خون باشند ممکن است که این سرطان خون به کودکان هم سرایت کند. از دیگر عواملی که در کودکان باعث ایجاد سرطان خون می‌ شود می توان به اختلالات ژنتیکی اشاره کرد. اختلالات ژنتیکی در ایجاد این سرطان شکل دارند.

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

از این اختلالات می‌ توان به سندروم دان اشاره کرد. استفاده از داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی می تواند در کودکان باعث سرطان خون می شود‌. از عوامل ویروسی هم نباید غافل شد. همچنین استفاده از حشره کش های سمی در خانه ممکن است باعث به وجود آمدن این بیماری وز کودک شود. اگر مادر برای باروری خود از داروهای تخمک گذاری استفاده کرده باشد، این موضوع خطر ابتلای سرطان در کودکان را بالاتر خواهد برد.

لذا در زمان بارداری سعی کنید که مراقب خورد و خوراک و محیط زندگی خود باشید. این موارد می‌ تواند بر ایجاد سرطان خون در کودک شما تاثیر گذار باشد.

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

علل ایجاد سرطان خون در کودکان

علائم سرطان خون در کودکان

دلایل زیادی وجود دارند که نشان دهنده سرطان خون در کودکان باشد. از این علائم می توان به تشنج التهاب در صورت و بازو، درد و خونریزی در ناحیه لثه، خستگی و ضعف شدید کاهش وزن ناگهانی، کمبود اشتها، التهاب در ناحیه غدد لنفاوی، اختلال در زمان نفس کشیدن، سرفه کردن، استفراغ و… اشاره کرد. لذا در صورت مشاهده این علائم بهتر است که کودک خود را به پزشک نشان دهید. در صورتی که کودک شما به این بیماری دچار شده باشد می توانید از خدمات پرستاری و پرستار در منزل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: علل بروز سرطان ریه در سالمندان و روش های کنترل و درمان آن چگونه است ؟

در پایان توصیه ما این است که در صورت دیدن کوچکترین علائمی کودک خود را به یک پزشک متخصص نشان دهید و آزمایش های لازم را انجام دهید.



Source link