علم ورزش | بهترین ورزش‌های ریتمیک برای کودکان


کودکان به دلیل علاقه زیادی که به بازی دارند می‌توانند بهترین گروه‌های سنی برای ثبت‌نام ژیمناستیک باشند. آن‌ها با ثبت‌نام در کلاس‌های ژیمناستیک می‌توانند در بهترین ورزش‌های ریتمیک برای کودکان شرکت کنند. سایت علم ورزش با در نظر این موضوع قصد دارد بهترین ورزش‌های ریتمیک برای کودکان را در باشگاه آنیل ژیمناستیک برای شما عنوان کند.

اهمیت ورزش‌های ریتمیک برای کودکان

ذهن آماده کودکان وقتی صدای موسیقی و نواختن ساز را می‌شوند شروع به رقصیدن می‌کنند تا بتوانند هیجانات و علاقه خود را به رقص و حرکات ریتمیک نشان دهند. ورزش ژیمناستیک یکی از ورزش‌هایی است که شما می‌توانید آن را به همراه موسیقی انجام دهید. این ورزش‌ فواید زیادی برای کودکان دارد؛ زیرا آن‌ها با ثبت‌نام در ژیمناستیک و کلاس‌های آن می‌توانند مهارت‌های حرکتی، مهارت‌های زبانی و درک مفاهیم را یاد بگیرند.

همچنین آن‌ها با استفاده از این روش علاقه زیادی به یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن خواهند داشت. لذا به همین دلیل برای آشنایی بیشتر در ادامه به چند مورد از بهترین ورزش‌های ریتمیک برای کودکان اشاره می‌کنیم. از دیگر مزایا ورزش ریتمیک می‌توان به آگاهی‌های شنیداری کودکان اشاره نمود که آن‌ها می‌توانند با موسیقی مفاهیم زبانی را تقویت کنند.

محققان معتقد هستند رابطه مستقیمی بین ریاضی و موسیقی وجود دارد. اگر کودک شما در یکی از این زمینه‌ها مهارت خود را تقویت کند می‌تواند دیگری را نیز خیلی راحت یاد بگیرد؛ بنابراین لازم است شما با ثبت‌نام ژیمناستیک در کلاس‌های ریتمیک شرکت کنید.

ورزش ریتمیک با من برقص!

یکی از ساده‌ترین حرکات ژیمناستیک، رقص است. برای این کار در خانه خود یک فضای باز و راحت پیدا کنید و در آن جا با پخش موسیقی شروع به رقصیدن نمایید. در این جا می‌توانید لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه خانواده خود را جمع‌آوری کرده و پخش کنید. در طول این ورزش می‌توانید از وسایل دیگری مانند توپ و روبان استفاده نمایید.

ورزش و بازی ایست!

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین ورزش‌های ریتمیک برای کودکان ورزش ایست است. در این حالت شما وقتی می‌رقصید با گفتن کلمه ایست موسیقی را قطع می‌کنید و هر کس در هر حالتی که باشد ایستاده و حرکت نمی‌کند؛ حال اگر هر کسی اول این قانون را بشکند، بازنده می‌شود.

بازی با گروه موسیقی

در خانه تمام سازهایی که وجود دارند را جمع‌آوری کرده و با آن‌ها ساز بزنید. حال اگر وسایل موسیقی و ساز ندارید از ظروف و دیگر وسایل استفاده کنید. در این حالت به کودک خود یک قاشق چوبی داده و از او بخواهید که با کوبیدن به ظروف مختلف از آن‌ها ساز تولید کند.

ورزش ریتمیک؛ هر چه می‌شنوی، نقاشی کن!

یکی از بهترین ورزش‌های ریتمیک برای کودکان ورزش هر چه می‌شنوی، نقاشی کن است. در این ورزش شما آهنگ‌های مختلفی را پخش می‌کنید و به کودکان خود یک کاغذ به همراه مداد رنگی یا مداد شمعی می‌دهید تا با گوش دادن به موسیقی چیزهایی که می‌شوند را نقاشی کنند. حال اگر کودک شما سردرگم شود برای او موسیقی آرام پخش کرده و از او بخواهید که با مداد تیره خطوط مستقیم و منحنی مطابق با میل خود بکشد.

حالا وقتی موسیقی تند شد، با استفاده از مدادهای روشن خطوط تیزتر بکشد. در این بازی کودک نباید اشتباه کند و احساسات خود را مطابق با موسیقی کنترل کند.

بازی حدس زدن اسم آهنگ‌ها

یکی از ورزش‌های ریتمیک که شما با ثبت‌نام ژیمناستیک می‌توانید به کودکان خود یاد دهید، حدس زدن اسم آهنگ‌ها است. به این طریق که شما لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه کودک را جمع‌آوری کرده و قسمتی از آن را پخش می‌کنید. حال با شنیدن این تیکه از آهنگ کودک باید نام آهنگ را حدس بزند. شما با کم کردن تیکه آهنگ می‌توانید فرصت حدس زدن اسم آهنگ را به چالش بکشید.

بازی با آهنگ‌های آرام و تند

در این بازی ریتمیک شما لیستی از آهنگ‌های مختلف را تهیه کرده و از کودک خود می‌خواهید که با آهنگ‌های تند، تند رقصیده و با آهنگ‌های آرام، آرام برقصد.

ورزش ریتمیک خوانندگی زیر دوش!

یکی از بهترین ورزش‌های ریتمیک برای کودکان آواز زیر دوش است. برای این بازی از کودکان خود بخواهید که به هنگام دوش گرفتن آهنگ‌های مختلف را با خود خوانده و تغییر صدا در این محیط و بیرون را حس کند.

بازی رقص حیوانات

یکی از بهترین ورزش‌هایی که شما با ثبت‌نام ژیمناستیک می‌توانید انجام دهید این است که به هنگام رقصیدن رفتار حیوانات مختلف را انجام دهید.

مسابقه نشستن با آهنگ

یکی از محبوب‌ترین و بهترین ورزش‌های ریتمیک برای کودکان و بزرگسالان مسابقه نشستن است. در این بازی چند صندلی را به پشت یکدیگر قرار دهید. از چند کودک بخواهید که با پخش شدن آهنگ دور این صندلی‌ها به صورت دایره‌وار حرکت کرده و با قطع شدن آهنگ روی صندلی‌ها بشینند. تعداد صندلی‌ها در هر محله باید یکی کمتر از تعداد نفرات باشد تا یکی از آن‌ها به عنوان بازنده از بازی حذف شده و در آخر برنده نهایی بازی مشخص شود.

ورزش آهنگ‌سازی با کودکان

شما می‌توانید برای کودکان خود یک آهنگ خاصی برای هر کدام از اعداد تعریف کنید. بعد از آن مربی با صدا زدن عدد کودکان باید آهنگ آن را بزنند. به عنوان مثال وقتی مربی عدد یک را می‌گوید کودکان 2 بار کف بزنند و وقتی دو می‌گوید آن‌ها پاهای خود را به زمین بزنند.

ورزش گذشتن از زیر طناب

یکی از ورزش‌های که با ثبت‌نام ژیمناستیک می‌توانید مشاهده کنید، گذشتن از زیر طناب است. به این طریق که دو سر یک طناب را به جایی متصل کرده و از کودکان بخواهید که از زیر آن عبور کنند. بعد از آن که کودکان یک بار از زیر طناب عبور کردند در مرحله بعدی ارتفاع طناب را پایین آورده و مرحله جدید را برای آن‌ها دشوار کنید. حال برای لذت بیشتر این بازی می‌توانید موسیقی و آهنگ ملایمی پخش نمایید.

بازی ریتمیک گلوله آتشین

در این بازی کودکان به صورت ردیفی نشسته و در آن با پخش شدن موسیقی یک توپ را مانند گلوله آتشین دست به دست می‌کنند. با قطع شدن موسیقی کسی که توپ را در دست دارد، بازنده بوده و از بازی حذف می‌شود. این کودکان بعد از حذف از بازی می‌توانند همزمان با شروع موسیقی برقصند یا دوستان خود را تشویق کنند.

ورزش هدیه با چند لایه

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ورزش‌های ریتمیک برای کودکان هدیه چند لایه است. در این بازی شما وسیله کوچکی مانند مجسمه را با چند لایه کاغذ کادو، پلاستیک یا کیسه پیچیده و از کودکان می‌خواهید که با شروع شدن آهنگ آن را دست به دست کنند. حال با قطع شدن موسیقی کودکی که کادو را در دست دارد یک لایه از آن را باز کرده و به دست دیگری می‌دهد. حال خودش از بازی حذف شده و در نهایت کودکی که آخرین لایه کادو را باز کند، به عنوان برنده بازی اعلام می‌شود.

بازی و مسابقه خوانندگی

در این بازی شما با پخش شدن آهنگ می‌توانید شروع به خوانندگی کنید. برای این کار می‌توانید آهنگ مورد علاقه خود را حفظ کنید. اگر میکروفن ندارید می‌توانید از یک برس یا وسیله دیگری برای خوانندگی استفاده نمایید.

مسابقه همخوانی با آهنگ‌ها

همان طور که می‌دانید کودکان برنامه‌هایی که دوست دارند را برای دفعات زیادی نگاه می‌کنند. در این حالت شما می‌توانید از آن یک ورزش ریتمیک ایجاد کنید و از او بخواهید که همزمان با پخش موسیقی و آهنگ با آن شروع به خواندن کرده و همزمان با حرکات شخصیت‌های انیمیشن به رقص ادامه دهد.

خلاصه

کودکان زیادی علاقه دارند با ثبت‌نام ژیمناستیک در آن بهترین ورزش‌های ریتمیک برای کودکان را یاد بگیرند. در این خصوص برای شما چند مورد از ورزش‌های ریتمیک را در سایت علم ورزش بیان کردیم که شما می‌توانید آن‌ها را در باشگاه آنیل ژیمناستیک زیر نظر بهترین مربیان انجام دهید.




Source link