فواید رژیم کتوژنیک – کلاس‌ها کشف از Google

برنامه رژیم کتوژنیک نی نی سایت تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابلتوجه حملات تشنجی در 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 کودکان صرعی شود. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. رژیم کتوژنیک تشنج را در اکثر کودکان کاهش می دهد. مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۷ بر روی ۲۲ شرکت کننده در برنامه رژیم اصلاح شده اتکینز، نشان داد که ۶ شرکت کننده پس از یک ماه بیش از ۵۰ درصد کاهش در میزان تشنج داشتند. بهطور کلی سیستم بدن انسان به گونهای است که اگر رژیم غذایی در درجهی اول از کربوهیدرات تشکیل شده باشد، بدن آن را بهعنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکند؛ اما زمانیکه در رژیم غذایی کتوژنیک، بدن با کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و القای کتوز مواجه میشود، مجبور به استفاده از چربی بهجای کربوهیدرات خواهد شد. اگرچه این اتفاق فورا نمیافتد و مدتی طول میکشد تا بدن خود را با سوزاندن چربی و کتون بهجای کربوهیدرات تطبیق بدهد. برنامهریزی برای وعدههای غذایی شما از قبل نیز ممکن است مفید باشد و به شما کمک کند در وقت اضافی در طول هفته صرفهجویی کنید. This ​post has ​been gener​ated with the he lp of GSA᠎ Conte nt Generator DEMO.

در این رژیم غذایی میتوانید از برخی میوهها، انواع گوشتهای پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و… گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، آجیل، توفو روغن های سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات را بیشتر مصرف کنید. بهطور خلاصه میتوان گفت در دورههای رژیم کتو حتی اگر قراری در رستورانها داشتید نیز میتوانید یک غذای مبتنی بر گوشت، ماهی یا تخم مرغ انتخاب کنید. هنگامی که وقت کافی ندارید به وعدههای غذایی کتو یخزده سالم نگاه کنید هنگام رفتن به میهمانیهای اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستانتان، ممکن است بخواهید غذای خود را بیاورید. به طور خاص، برخی از مطالعات نشان میدهد که رژیم کتو کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر کافی را تامین نمیکند. رژیم اولیهی درمانی که در صرع کودکان بکار میرود، فقط آن اندازهای پروتئین دارد که برای رشد و ترمیم بدن و تأمین کالری لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد. هنگامی که مصرف کربوهیدرات زیر 20-50 گرم را محدود کنید، ذخیره گلیکوژن تمام می شود و بدن کتون تولید می کند. یکی از علتهای انتخاب چربی در این نوع رژیمها این است که چربی بسیار سیرکننده است؛ بنابراین برنامهی غذایی که سرشار از چربی باشد کمک میکند برای طولانیمدت احساس سیری داشته باشید. Da​ta has be​en g en er​at ed  by G SA᠎ Content Gener ator​ Dem oversion᠎!

معنی کتوژنیک چیست

با زومیت همراه باشید تا برنامهی وعده غذایی کتو به مدت یک هفته را بررسی کنیم. یک مطالعهی کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دوم همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت ۹۰ روز، بهطور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را که اندازهگیری مدیریت قند خون در طولانیمدت را بر عهده دارد، کاهش میدهد. این موضوع یک مزیت مهم در این رژیم است؛ زمانیکه رابطهی بین وزن و دیابت نوع دوم را در نظر میگیریم. در بسیاری از رژیمها، دریافت کالری کمتر به معنای کاهش وزن است؛ اما مسئلهای که در این میان وجود دارد این است که کالری کمتر یعنی بیشتر از همیشه نیز احساس گرسنگی خواهید کرد. از آنجا که این رژیم فاقد کربوهیدرات است، غنی از پروتئین و چربی میباشد. این بیماری یک بیماری خطرناک است که اسیدیتهی خون را افزایش میدهد؛ بنابراین هر شخصی که این دارو را مصرف میکند باید از رژیم کتو اجتناب کند. علائم دیگر کمتر شایع نیز عبارتاند از انرژی ضعیف و عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مسائل خواب، حالت تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود.

فواید و مضرات رژیم کتوژنیک

یکی دیگر از اثرات رژیم کتوژنیک تولید اسید دکانوئیک است. برخی شواهد در مورد این اثرات وجود دارد که اغلب بهعنوان «آنفلوانزایی کتو» نامیده میشود. سرطان: رژیم غذایی در حال حاضر بهعنوان یک روش درمانی اضافی برای سرطان در حال بررسی است؛ زیرا ممکن است به کند شدن رشد تومور کمک کند. رژیم غذایی کتو معمولا سیرکننده است؛ بنابراین، با توجه به میزان فعالیت بدنی ممکن است فقط به یک یا دو میان وعده نیاز داشته باشید. رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بیخطر است؛ اما درحالیکه بدن شما کاملا با این رژیم سازگار باشد نیز ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه وجود داشته باشد. همچنین تری گلیسیرید و مقدار HDL کلسترول افراد نیز در مسیر رژیم کتوژنیک بهبود پیدا میکند. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. در حالی که میزان انسولین بالا میرود، تخمدان از حالت معمولی خود بزرگتر میشود. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد.

کاهش تحرک و فعالیت از عوارض طبیعی این رژیم است. افرادی که رژیم کتو را دنبال کردند بهطور متوسط ۲ پوند (۰.۹ کیلوگرم) بیشتر از گروهی که رژیم کمچربی را دنبال کردند، از دست دادند. اما امروزه همچنان برای افرادی که بدن سالمی دارند اما صرع آنها مقاوم به درمان است، از این رژیم غذایی استفاده میکنند و این عارضه را کنترل مینمایند. سبزیجاتی که کربوهیدرات کمی دارند اما همچنان حاوی فیبر هستند، گزینه خوبی برای رژیم کتو هستند. رژیم کتوژنیکِ درمانیِ کلاسیک در دههی ۱۹۲۰ میلادی گسترش پیدا کرد و یک دهه بعد نیز همچنان رایج بود. از جمله کارهای تبلیغاتی وی حضور در برنامهی تلویزیونی دیتلاین انبیسی و کارگردانی و تهیهی تلهفیلم آسیب نرسان با هنرنمایی مریل استریپ بود. این بنیاد همچنین، پشتیبانی مالی از یک مطالعهی پژوهشی در چندین مرکز را به عهده گرفت که نتایجش در ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد و آغازی برای توجه علمی دوباره به این رژیم غذایی درمانی بود. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود.

برنامه رژیم کتوژنیک نی نی سایت

گواکامولی، سسی است که از آووکادو درست میشود و در اصل متعلق به کشور مکزیک است. از مزایای رژیم کتوژنیک میتوان به این موضوع اشاره کرد که با رژیم کتوژنیک بدون اینکه احساس گرسنگی کنید و زحمت کالریشماری به خود بدهید، وزن کم خواهید کرد. در مورد نیازهای تغذیهای خود با پزشک خود صحبت کنید. این ویدئو حدود 5 دقیقه طول میکشد و خانم دکتر فرشته زمانی در این مطلب دربارهی ویژگیهای هیجانانگیز و غیرمعمول مربوط به این رژیم غذایی صحبت کرده است. به تامین انرژی مورد نیاز بدن در طول روز کمک زیادی می کند. علاوه بر این، این افراد همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکتکنندگان در طول دورهی مطالعه نیز کاهش یافت. این میان وعده ها باعث می گردد تا افراد کمتر احساس گرسنگی کنند. در نهایت معمولاً رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن و بدون محدودیت کالری عمدی خواهد شد. زیرا باعث می گردند تا کالری زیادی وارد بدن گردد. بنابراین زمانی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید چربی های اضافی بدن به شکل چشمگیری حذف می گردند.

جنگ علیه فواید رژیم کتوژنیک

در ابتدای کتوز ممکن است طیفی از علائم منفی را تجربه کنید که به آنها عموما «آنفلوانزای کم کربوهیدراتی» یا «آنفلوانزای کتو» گفته میشود زیرا علائمش همانند آنفلوانزا است. علاوه بر این، رژیم غذایی کتوژنیک آنقدر پر است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش بدهید. علاوه بر این، با رژیم کتوژنیک و قابلیت سیرکنندگیاش میتوانید بدون شمارش کالری یا جذب مواد غذایی، وزن کم کنید. علاوه بر این، این امر منجر به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تریگلیسیرید میشود. از دیگر فواید رژیم کتوژنیک نیز میتوان به افزایش کتون، کاهش مقدار قند خون و حساسیت نسبت به انسولین اشاره کرد. از این عوارض تحت عنوان آنفولانزای کتو (Keto Flu) نام برده میشود. 3. افرادی که خیلی سریع رژیم کتو را شروع می کنند احتمالاً عوارض دیگری را نیز تجربه کنند، از جمله: تشنگی بیش از حد، تکرر ادرار، خستگی مزمن، سرگیجه، اضطراب، تب و لرز.

افرادی که از این رژیم بهره میبرند، باید دقت کنند که مواد مغذی بدنشان را با دستهبندیهای مناسب از مواد غذایی که بالا ذکر کردیم به دست آورند. طبق تحقیقات انجامشده، افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کمکالری کمچربی میگیرند وزن کم میکنند. بسیاری از وبسایتها، وبلاگهای غذایی، برنامهها و کتابهای آشپزی نیز دستورالعملهای کتو دوستانه و ایدههای غذایی را ارائه میدهند که میتوانید برای ساخت منوی سفارشی خود استفاده کنید. همچنین افزایش مصرف پروتئین در این رژیم فواید بسیاری برای بدن دارد. رژیم غذایی کتوژنیک به از دست دادن چربی های اضافی بدن شما که به طور مستقیم با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2, پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد کمک میکند. در تحقیقاتی که روی بیماران دارای دیابت نوع ۲ انجام شد، به این نتیجه رسیدند که ۷ بیمار از ۲۱ بیمار شرکت کننده، بعد از رژیم قادر بودند مصرف داروهای دیابت خود را متوقف کنند. چندین مطالعه نشان دادهاند که قند خون و فشار خون زمانی بهبود مییابند که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک آجیل را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

رژیم کتو ممکن است برای برخی افراد منجر به کاهش کلسترول شود اما ممکن است برای برخی دیگر کلسترول را افزایش دهد. در دورههای رژیم غذایی کتوژنیک، لازم است که اکثر وعدههای غذایی خود را براساس مواردی که مصرف آنها در این رژیم لازم است، تهیه کنید. همچنین در دورههای رژیم کتو، وعدههای غذایی مبتنی بر تخممرغ نیز مانند املت یا تخممرغ و بیکن، گزینهی مناسبی است. برخی از چاشنی ها یا سس ها: اینها اغلب حاوی قند و چربی ناسالمی هستند. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردن آن لازم است از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالا است (مثلاً میوهها و سبزیهای نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد. میتوانید سالادی که حاوی سبزیجات کم کربوهیدرات است را به عنوان میان وعده مصرف کنید. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. اگرچه آنفلوانزای کم کربوهیدرات پس از چند روز به پایان میرسد.