لیزر بدون درد: انتخاب بهترین پماد بی حسی برای لیزر


لیزر موهای زائد یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که برای کاهش یا حذف موهای زائد استفاده می‌شود، اما درد همراه با این روش ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد. با این حال، استفاده از پماد بی‌حسی برای لیزر موهای زائد می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

images_1712082819_660c4f83a0a43.pngimages_1712082819_660c4f83a0a43.png

لیزر موهای زائد چگونه کار می‌کند؟

لیزر موهای زائد روشی برای حذف موهای زائد است که در آن از لیزر (پرتوی متمرکز نور) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود. در این فرآیند، رنگدانه در موها مورد هدف هستند، بنابراین نور از ساقه مو عبور می‌کند و به فولیکول مو می‌رسد. در واقع گرمای نور لیزر فولیکول مو را از بین می‌برد و مو دیگر نمی‌تواند از آن رشد کند.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

ممکن است تغییرات زیادی در میزان درد و سطح ناراحتی در طول لیزر موهای زائد وجود داشته باشد. میزان درد شما ممکن است به این بستگی داشته باشد که کدام قسمت از بدن شما تحت درمان است – هر چه پوست حساس‌تر باشد، احتمالاً احساس ناراحتی بیشتری خواهید کرد. به عنوان مثال، زیر بغل، خط بیکینی و پوست اطراف لب‌ها نسبت به نواحی دیگر مانند پاها حساس‌تر و به طور بالقوه دردناک‌تر هستند. لیزر موهای زائد پشت شما نیز می‌تواند دردناک باشد، زیرا تعداد موهای زائد برداشته می‌شود.

معرفی پماد بی‌حسی برای لیزر

بی‌حس کردن پوست با یک بی حس‌کننده موضعی قبل از شروع لیزر درمانی می‌تواند به کاهش درد یا ناراحتی شما کمک کند.

یکی از تکنیک‌هایی که برای کاهش درد لیزر استفاده می‌شود، اکلوژن است. اکلوژن به استفاده از پماد بی‌حسی برای لیزر و سپس پوشاندن ناحیه با پلاستیک اشاره دارد. نکته مهم اینکه با بالا رفتن تاثیر بی‌حسی احتمال بروز عوارض آن نیز بیشتر می‌شود. این عوارض شامل تهوع، سرگیجه و افزایش ضربان قلب خواهد شد.

  • پماد بی‌حس‌کننده BLT بهترین پماد بی‌حسی برای لیزر موهای زائد است، چرا که ترکیبی قدرتمند از داروهای بی‌حس‌کننده را به همراه دارد. به طور کلی، کرم BLT فقط باید توسط یک متخصص ماهر در مطب استفاده شود – نه در خانه توسط فرد قبل از درمان.
  • کرم Emla می‌تواند به‌عنوان یک پماد بی‌حسی برای لیزر کاربرد داشته باشد. این کرم برای موارد مختلف مانند سوراخ کردن گوش، سزارین، تزریق و… نیز استفاده می‌شود. کرم املا دارای پریلوکائین و لیدوکائین است و گاهی نیز با نام همین ترکیبات معرفی می‌شود. این نوع بی‌حسی جزو بی‌حسی‌های قدرتمند به حساب می‌آید.
  • بی‌حسی دیگری که می‌تواند باعث لیزر بدون درد شود، پماد زایلا-پی است. این کرم تاثیر قابل توجهی در کاهش درد لیزر دارد، ضمن اینکه عوارض خطرناکی به همراه ندارد. از این کرم برای کاهش درد خدمات زیبایی همچون اپیلاسیون نیز استفاده می‌شود.
images_1712082835_660c4f93e4d5d.pngimages_1712082835_660c4f93e4d5d.png

بهترین پماد بی‌حسی برای لیزر موهای زائد

تمام افرادی که لیزر موهای زائد را انجام می‌دهند، آن را دردناک توصیف نمی‌کنند. در بیشتر موارد، افراد درد آن را کمتر از اپیلاسیون می‌دانند. این احساس گاهی اوقات با حس سوزن سوزن شدن برابر است. برخی دیگر درد را بیشتر از سوزن سوزن شدن احساس می‌کنند. لیزر در راستای از بین بردن فولیکول مو عمل می‌کند و متکی به تولید گرما است. افرادی که حساسیت زیادی دارند، ممکن است درد لیزر را چندین برابر حس کنند. البته عواملی همچون استرس نیز می‌تواند درد لیزر را افزایش دهد. در این حالت، استفاده از پماد بی‌حسی ضعیف نمی‌تواند برای کاهش درد لیزر موثر باشد. کرم BLT با قدرت بالاتر به عنوان بهترین کرم بی‌حسی برای لیزر موهای زائد معرفی می‌شود.

این کرم یک کرم بی‌حس‌کننده سه‌گانه است و ترکیبات تتراکائین، لیدوکائین و بنزوکائین را به همراه دارد. هیچ فرمول تجاری و محصولی وجود ندارد که حاوی این سه بی‌حس‌کننده با هم باشد.

بهترین مرکز لیزر مو زائد در غرب تهران

کلینیک تخصصی دکتر مهرشاد رابط به عنوان بهترین مرکز لیزر مو زائد در غرب تهران معرفی می‌شود. این مرکز علاوه بر لیزر موهای زائد، تزریق بوتاکس، ژل، چربی و مزوژل نیز انجام می‌دهد. در دپارتمان جوانسازی این مرکز نیز خدماتی مانند لیفت صورت، کلاژن‌تراپی، کربوکسی‌تراپی، مزوتراپی صورت و در دپارتمان مو خدماتی نظیر کاشت مو، پی آر پی، کاشت ابرو، مزوتراپی مو و… ارائه می‌شود. این کلینیک علاوه بر زیبایی در زمینه خدمات درمانی مشکلات پوست و مو نیز فعالیت می‌کند.

لیزر بدون درد

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید نتیجه مناسبی از درمان موهای زائد بگیرید، کلینیک مناسبی را انتخاب کنید. در این صورت هم لیزر بدون درد را تجربه می‌کنید و هم از کیفیت بالای درمان رضایت خواهید داشت.



Source link