نظرات برتر برنامه رژیم لاغری کتوژنیک!

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی هنوز هم تحقیقات امیدوار کننده ای در مورد نقش رژیم کتوژنیک به عنوان یک مداخله مکمل و موثر در درمان 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 سرطان وجود دارد. همچون اغلب اینگونه مطالعات، هیچگونه «گروه شاهد» (بیمارانی که درمان مورد نظر را دریافت نکردند) برای مقایسه وجود نداشت. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد. تخصص و علم پزشک در روند و نتیجه رژیم کتوژنیک تاثیر بسیاری دارد. البته زیر نظر پزشک متخصص! در واقع مغز تمایل دارد چیزی را که کمبود دارد بخواهد که از نظر فیزیولوژیکی منجر به ولع مصرف قند میشود. یک روز قبل از بستری در بیمارستان، محتوای قندی غذای کودک را کاهش داده و کودک پس از شام، دیگر هیچ چیزی نمیخورد. چه اندام متناسب داشته باشید، چه کمی از فرم و چاق باشید، یک رژیم کتوژنیک می تواند چیزی بیش از یک کمک برای رسیدن تناسب اندام یا کاهش وزن از طریق رژیم غذایی باشد. خوراکیهای تازه، کنسروشده یا یخزده نیز معادل هم هستند، اما سبزیجات پخته و خام با هم تفاوت غذایی دارند و غذاهای فراوریشده نیز یک معضل جداگانه محسوب میشوند.

دسر های کتوژنیک

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک سبزیجات کم کربوهیدرات: اغلب سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و… برخی از چاشنیها و سسها: این مواد اغلب حاوی شکر و چربی ناسالم هستند. کاهش میزان انسولین و خوردن شکر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند. این بدان معنی است که اگر چنین سرطانی به انرژی برای دسترسی به شکر دسترسی نداشته باشد، نمی تواند رشد کند. این بدان معنی است که کربوهیدرات های مصرف شده قبل از ورزش به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند و بدون اینکه کتوز را برای مدت طولانی مختل کنند کاملاً می سوزند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، به محض اینکه رژیم کتوژنیک را شروع می کنید ، به طور کلی افت و بالا رفتن سطح قند خون را تجربه نمی کنید و متعاقب آن گرسنگی که در یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات وجو دارد را تجربه نمی کنید. از آنجا که شما با رژیم کتو قند و اکثر کربوهیدرات ها را از بین می برید، درک اینکه چرا برای کنترل قند خون عالی است دشوار نیست. اکثر بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عمدتا مربوط به دلیل چاقی است که معمولاً محصول سبک زندگی نادرست و عادات غذایی غلط است.

همچنین، خطر بیماری های قلبی عروقی را در افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، کاهش می دهد. با این حال تحقیقات نشان می دهد که نباید ترس از مصرف چربی وجود داشته باشد، بلکه کربوهیدرات های فرآوری شده و رژیم های غذایی حاوی مقدار زیادی قند مقصر واقعی مشکلات قلبی عروقی و چاقی در میان آمریکایی های امروزی بوده است. قطعا بین هر وعده گرسنه خواهید شد در اینجا چندین نوع میانوعده کتو وجود دارد. نوع مایع این رژیم، در شیرخواران و کودکانی که با لوله تغذیه میشوند، آسانتر آماده و بهتر تحمل میگردد. گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود. محدودیت دریافت مایعات در گذشته یکی از ویژگیهای این رژیم درمانی بود، اما چون موجب یبوست و سنگ کلیه میشد، دیگر آن را مفید نمیدانند. چربی به طور کلی برای شما مفید است، با این حال، اگر آن را بعد از ورزش بخورید، ممکن است جذب مواد مغذی را به تعویق بیندازد و باعث ریکاوری عضلات شود.

امسیتیها جذب بهتری دارند و بهسرعت از طریق سیستم پورتال کبدی به کبد حمل میشوند (چربیهای عادی غذاها، از طریق دستگاه لنفاوی حمل میشوند). در زیر، نیازهای روزانه الکترولیت ها برای افرادی که از رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک پیروی می کنند، بهترین منابع غذایی کم کربوهیدرات و توصیه های مکمل برای کسانی که نمی توانند نیازهای خود را تنها از طریق رژیم غذایی تامین کنند، آورده شده است. این اثرات منفی با این واقعیت افزایش مییابد که کسانی که به دنبال کاهش وزن سریع از طریق رژیم کتوژنیک هستند معمولاً آن را با ورزش ترکیب میکنند. هرگاه سطح اجسام کتونی در خون (و مغز) بالا برود و کتوزیس ایجاد شود، شمار حملات صرعی کاهش مییابد. وقتی از كتو به عنوان یك درمان سرطان یاد می شود، بیشتر افراد به اثر واربورگ اشاره می كنند، که در نتیجه آن سلول های سرطانی ترجیح می دهند از گلیکولیز بی هوازی (بدون اکسیژن) برای تولید انرژی استفاده كنند. برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است .

یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک و مصرف غذاهای کتو، به مدت 24 هفته، سطح گلیسرید، کلسترول LDL و گلوکز خون را در چند درصد از بیماران کاهش داد در حالی که در همان زمان، باعث افزایش سطح کلسترول خوب بدن یا همان HDL نیز می شود. هر روز با یک رژیم غذایی کتو، از غذاهای مغذی (کلان) با کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات استفاده می کنید. یک تاریخچه کامل از وضعیت تغذیهای کودک تهیه و پارامترهای رژیم غذاییاش انتخاب میشود، این عوامل شامل نسبت کتوژنیک چربی به ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات، نیازهای انرژی (کالری) و میزان مایعات دریافتی میباشد. رژیم امسیتی در بسیاری از بیمارستانها جایگزین رژیم کلاسیک قبلی شد، اما برخی مراکز هم رژیمهایی ابداع کردند که ترکیبی از هر دو بود. این عدد برای کسانی که رژیمهای با کربوهیدرات بیشتر را دنبال میکردند، ۶۲٪ بود. این موضوع، در کنارِ شواهد بدستآمده از سایر پژوهشها، نشاندهندهٔ اثربخشی رژیم کتوژنیک در بیمارانی بوده که به درمان دارویی با چندین داروی دیگر، پاسخی ندادهاند و شاهدی بر مکانیسم عمل منحصر بهفرد آن است. کارآزماییهای دیگر، نوع خاصی از رژیم یا روشهای القای آن را استفاده کردند بودند که برای کودکان قابل تحمل باشد. رژیم کتو باعث تغییر توازن آب و مواد معدنی درون بدن میشود، برای حل این مشکل افزودن نمک به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای حاوی مواد معدنی به شما کمک میکند.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

برخی از افراد نیز مشکل خواب را گزارش می کنند. علت اصلی یبوست، کمبود آب در بدن است بنابراین بهتر است برای درمان یبوست از این مشکل مقدار آبی که در طول روز می نوشید را افزایش دهید. هدف اصلی از این عدم تعادل در نسبت درشت مغذیها در رژیم غذایی، وادار کردن بدن به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی است. در حال حاضر رژیم های گوناگونی از طرف مشاورین و متخصصین تغذیه توصیه می شود که بسیاری از ما حتی نام آنها را نیز نشنیده ایم و اگر به ما بگویند که در این رژیم شما باشد چربی بالا مصرف کنید یقینا به درستی و سالم بودن آن رژیم شک خواهیم کرد. او به بیمارانش توصیه میکرد که به مدت ۱۸ الی ۲۵ روز، پرهیز شدید از غذا داشته باشند تا این سم از خون پاک شود. توصیه میشود که بتدریج روغنهای سالم را جایگزین روغنهای مضر فراوری شده بکنید. آنهایی که پس از این مدت همچنان رژیم را ادامه دادند، بیمارانی بودند که تشنجهایشان بکلی قطع نشد، اما کاهش عالی در تعداد آنها داشتند. از مایو کلینیک گزارش نمود که ۵۶٪ بیماران بزرگسال، تشنجهایشان کمتر شد و ۱۲٪ عاری از هرگونه تشنج شدند. حدود ۴۰٪ از کودکان و نوجوانان مبتلا، در مقایسه با گروه شاهد کاهش پنجاهدرصدی یا کمتر در تعداد تشنجها داشتند.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی

پروتئین آبپنیر: میتوانید نصف ملاقه پروتئین آبپنیر را به میلکشیک یا ماست اضافه کنید تا مصرف پروتئین روزانهتان افزایش یابد. به همین دلیل میتوانید بهسادگی دوران رژیم خود را بگذرانید و به وزن ایدهآل خود نزدیک شوید. از باقیمانده مخلوط سس نیز میتوانید هنگام سرو غذا استفاده کنید. در ابتدای این رژیم تا جایی که احساس سیری کنید، غذا میل کنید و از محدود کردن کالری دریافتی خودداری کنید. مطابق فرمول او، پروتئین مصرفی میبایست ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کودکان به همراهِ ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات در روز باشد و مابقی کالری مورد نیاز از چربی بدست آید. او مستقیماً شاهد موفقیتهای کانکلین بود و تلاش کرده بود همان نتایج را در ۳۶ بیمار خود بدست آورد. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند.

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL رل نیز بهبود می دهد. آووکادو یک انتخاب واقعاً محبوب برای افرادی است که از رژیم کتو پیروی می کنند، زیرا یک آووکادو کامل حاوی تنها ۱۷ گرم کربوهیدرات – که ۱۴ گرم آن فیبر است – و ۳۰ گرم چربی است. سوپ گوجه کتو برای افرادی که رژیم کتوژنیک متوسط دارند نیز بسیار مناسب است زیرا گوجهفرنگی کربوهیدرات پایینی دارد. هورمون ها، در این مورد انسولین، کوله سیستوکینین، گرلین و لپتین، در کمبود گرسنگی نقش مهمی دارند، زیرا بر احساس سیر شدن تأثیر می گذارند. به همین دلیل افرادی که این رژیم غذایی را تجربه میکنند، علاوه بر کاهش وزن، از فواید بیشماری که چربیهای سالم برای سلامتی بدن دارند، بهره میبرند. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ریزمغذی ها و آنتی اکسیدان ها هستند که برای سلامتی شما ضروری هستند. همچنین افت انسولین در رژیم غذایی کتوژنیک می تواند سبب جلوگیری از بروز آکنه شود. رژیم کتوژنیک ؛ رژیم های غذایی عواملی هستند که افراد بسیاری در سرتاسر دنیا برای داشتن اندامی متناسب و همچنین برخورداری از سلامت جسمانی از آن استفاده می کنند. افزایش تمایل به مصرف غذاهای آماده ونیمه آماده، روی برگردانی از ورزش های روزانه و مداوم باعث می شود علاوه بر داشتن یک اندام نامتناسب سلامتی جسمانی نیز به خطر افتد.

اگر میخواهید لاغر شوید، در کنار داشتن رژیم غذایی، باید نوشیدنی مناسب لاغری بخورید. رژیم های مناسب غذایی برای کاهش وزن می توانند تا حدی به کنترل اپیدمی چاقی کمک کنند. دیگر غذای مناسب انواع برگر بدون نان است بجای سیب زمینی، سبزیجات را جایگزین کنید و آووکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ میتواند مواد تشکیل دهنده برگر باشد. تشنجها یا «موضعی» هستند (محدود به یک نقطهٔ خاص از مغز) یا «فراگیر و منتشر» (که در سرتاسر مغز منتشر شده و منجر به کاهش سطح هوشیاری میشود). یک مطالعه نشان داده که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک کرده است. تعداد انگشت شماری از مطالعات انجام شده است که رابطه بین رژیم کتوژنیک و میگرن را بررسی کرده است. مطالعات فعلی رژیم کتوژنیک و رژیم های کم کربوهیدرات در زنان مبتلا به PCOS بررسی کرده اند و دریافتند که آن ها قادر به کاهش سطح انسولین و کاهش توده بدن هستند. طبق تحقیقاتی که توسط مرکز PubMed صورت گرفته، از هر ۲۱ نفری که به دیابت نوع ۲ مبتلا بوده و از این رژیم استفاده کردهاند، ۷ نفر دیگر نیازی به مصرف دارو نداشتهاند.  Th is a rt​ic le w as creat​ed  by GSA Content G en erat​or DE​MO.