چگونه در باشگاه بدنسازی خاص و لاکچری باشیم؟!


ورزش بدنسازی از ورزش‌های مفید و موثر برای تقویت عضلات است که سبب می‌گردد تا عضلات قوی شوند. برای انجام این ورزش به لوازم ورزشی و بدنسازی نیاز دارید. این تجهیزات ورزشی معمولاً در باشگاه‌های بدنسازی وجود دارند؛ اما اگر می‌خواهید به‌صورت شخصی این ورزش را انجام دهید، باید وسایل ضروری و مورد نیاز آن را در فضای خانه فراهم سازید. لوازم ورزشی زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها برای انجام فعالیت خاصی در نظر گرفته‌ شده‌اند. برای تهیه این تجهیزات بهتر است از برند‌های معتبری مانند حامدیان اسپرت این لوازم ورزشی را خریداری نمایید.

لوازم ورزشی و بدنسازی

برای انجام ورزش بدنسازی به لوازم خاصی نیاز دارید که در زیر به تعدادی از آن‌ها جهت آشنایی بیشتر اشاره می‌کنیم.

جاگ واتر

جاگ واتر یکی از لوازم ورزشی و بدنسازی مهم مخصوصاً برای ورزشکاران فیتنس می‌باشد. از آنجایی که فعالیت ورزشی شدید باعث می‌شود تا بدن به آب فراوان نیاز پیدا کند؛ بنابراین این وسیله برای نگهداری آب بسیار مهم است. در واقع می‌توان گفت که جاگ واتر یکی از اولین وسایل مورد نیاز برای یک ورزشکار می‌باشد. با همراه داشتن این وسیله ورزشکار حجم زیادی از آب را با خود به همراه دارد و در نتیجه می‌تواند فعالیت بهتری داشته باشد. این وسیله سبک بوده و طراحی بسیار شکیلی نیز دارد و در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌گردد.

فوم رولر

فوم رولر یا غلطک فومی یکی دیگر از لوازم ورزشی و بدنسازی می‌باشد که برای افراد در هر سطحی از تناسب اندام مناسب است. این وسیله کمک می‌کند تا گرفتگی‌های شدید بدن در نقاط مختلف برطرف شوند. در پیلاتس به‌وسیله فوم رولر می‌توانید به نقاط خاصی از بدن فشار وارد کنید تا به عملکرد طبیعی خود بازگردانده شوند. منظور از عملکرد طبیعی همان بازگرداندن خاصیت ارتجاعی و برطرف‌ کردن گرفتگی در بافت‌های همبندی و عضلانی می‌باشد.

مت یوگا

مت یوگا (زیر انداز ورزشی) تشک‌هایی هستند که سطحی بدون لغزش برای ممانعت از سر‌خوردن دست‌ها و پا‌ها در هنگام تمرینات یوگا و فعالیت‌های ورزشی را برای ورزشکار فراهم می‌کنند. هدف اصلی این وسیله نگهداشتن فرد روی زمین و حفظ تعادل وی می‌باشد.

مت یوگا

کش پاور باند

کش پاور باند نیز یکی از لوازم ورزشی و بدنسازی می‌باشد که برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کش سبک و کم حجم بوده و‌ بندهای آن به یکدیگر متصل می‌شوند و به‌ورت کش حلقه‌ای در می‌آید. همان‌گونه که از نام این کش مشخص است، از جنس سیلیکون می‌باشد که قطر آن با توجه به نوع ورزشی که انجام می‌گیرد، متفاوت خواهد بود. این محصول محکم و قوی است و در ورزش‌های رزمی، توپی، راکتی و بدنسازی استفاده‌می‌شود.

کش لوپ

یکی دیگر از لوازم ورزشی و بدنسازی می‌باشد که در تمرینات مقاومتی از آن استفاده می‌شود. این کش به‌وسیله مقاومتی که ایجاد می‌کند، سختی حرکات تمرینات ورزشی را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه فشاری که بر عضلات وارد می‌شوند، بیشتر شده‌ و قسمت‌های بیشتری از بدن درگیر می‌شوند. این عمل سبب می‌گردد تا عضلات تحت فشار بیشتر، تقویت گردند. دو طرف کش لوپ بسته‌می‌باشد و به راحتی به دور مچ پا و ران و مچ دست قرار می‌گیرد. جنس این کش از لاتکس یا پارچه است.

کش مینی لوپ

کش مینی لوپ جزء لوازم ورزشی و بدنسازی شخصی است که بیشتر در محیط خانه و همچنین در باشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن سبکی داشته و به‌راحتی قابلیت جابه‌جا شدن دارد. این کش با رنگ‌های متفاوت خود، بسته‌ به حرکات ورزشی که انجام می‌دهید، نیاز به دو یا سه مقاومت از این کش وجود دارد. مهمترین مزیت این کش این است که می‌تواند هر وزنی را تحمل کند. این وسیله در ورزشکاران حرفه‌ای برای تقویت عضلات استفاده می‌شود. در صورتی که به‌درستی از این وسیله استفاده شود، می‌تواند سبب تعادل و تقویت عضلات گردد.

طناب ورزشی حرفه‌ای

طناب ورزشی حرفه‌ای وسیله‌ای عالی برای بالا‌بردن سوخت و ساز بدن است. این طناب باعث ایجاد هماهنگی بین عضلات و اعصاب می‌شود و در نتیجه استقامت را زیاد می‌کند. با خرید این طناب حرفه‌ای می‌توانید در هر دقیقه حدود ۱۰ کیلو کالری را بسوزانید. از دیگر تاثیرات این وسیله افزایش ضربان قلب، تقویت عضلات و بهبود گردش خون می‌باشد.

بطری و شیکر بدنسازی

بطری و شیکر بدنسازی قمقمه‌ای است که برای اشخاصی که ورزش بدنسازی انجام می‌دهند، طراحی شده‌است. البته افرادی که فعالیت‌های ورزشی دیگر را انجام می‌دهند نیز می‌توانند از این بطری استفاده کنند. این بطری قابلیت مخلوط کردن و شیک کردن مکمل‌های پروتئینی را دارد. در داخل این بطری یک شبکه یا توپچه وجود داشته که با تکان‌دادن آن مواد به‌خوبی ترکیب می‌شوند. معنی واژه شیکر، مخلوط کردن و در هم آمیختن مواد مختلف با همدیگر است. معمولاً توپ شیکر از فولاد ضد زنگ ساخته‌می‌شود که قادر است ضخیم‌ترین مواد را با یکدیگر ترکیب نماید. این بطری دارای یک قفل می‌باشد که درب آن به آسانی باز می‌گردد و قادر است موادی مانند موز، کره، مغز‌ها، پودر‌های پروتئینی، عسل و شربت‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کند.

خرید شیکر بدنسازی ارزان

کمربند بدنسازی

کمربند بدنسازی یکی از تجهیزات مهم بدنسازی می‌باشد که نقش مهمی برای ورزشکاران رشته بدنسازی دارد. در هنگام بلند کردن وزنه‌های سنگین این کمربند به دور کمر فرد بدنساز بسته خواهد شد و فرد به آسانی می‌تواند وزنه یا هالتر را بلند کند و در نتیجه سبب می‌گردد تا به ستون فقرات فرد ورزشکار فشاری وارد نشود. این کمربند‌ها از جنس چرم ضخیم درست می‌شوند؛ اما نوع نایلونی آن‌ها نیز در دسترس می‌باشد. نوع چرمی این کمربند‌ها ماندگاری بیشتر و دوام و استحکام زیادی دارند.

کمربند بدنسازی چرمی اعلا – گاومیش

سخن پایانی

تجهیزات بدنسازی حامدیان اسپرت که یکی از شرکت‌ها و برند‌های معتبر در عرضه و تولید این تجهیزات می‌باشد، دارای مجوز رسمی است و محصولات آن تجهیزات بدنسازی خانگی و باشگاهی را در برمی‌گیرند. برای تهیه این تجهیزات از حامدیان اسپرت قبل از تهیه آن می‌توانید با تیم حامدیان اسپرت مشورت کرده و لوازم ورزشی و بدنسازی شخصی مناسب خود را تهیه کنید.

شماره تماس: 09027292001



Source link