گینر چند روزه اثر میکند | زمان مصرف گینر


معمولا ورزشکاران، به ویژه بدنسازان از گینر برای افزایش وزن و حجم عضلات استفاده میکنند اما سوال همیشگی آن ها این است که گینر چند روزه اثر میکند؟

علاوه بر ان در این مقاله راجع به زمان مصرف گینر و نحوه مصرف آن توضیح میدهیم و در رابطه با اثر گذاری گینر و … بیشتر توضیح میدهیم.

گینر چند روزه اثر میکند؟

همانطور که اضافه وزن برای سلامتی مضر است؛ کمبود وزن و لاغری نیز میتواند به سلامتی شما آسیب بزند. از طرفی ورزشکاران و بدنسازان نیز نیاز دارند کالری دریافتی خود را افزایش دهند. جالب است بدانید هر شیک گینر حدود 1000 کالری دارد و میتواند در کنار ورزش و تمرینات مناسب به سرعت وزن شما را افزایش دهد.

خب برای پاسخ دادن به سوال گینر چند روزه اثر میکند باید بگوییم که این قضیه به خیلی چیز ها مثل برنامه تمرینی، میزان کالری ای که از غذا و منابع دیگر دریافت میکنید و عوامل دیگر بستگی دارد.

اگر روزی یک وعده گینر مصرف میکنید میتوانید در هفته تا یک کیلو وزن بگیرید ولی حتما توجه داشته باشید که در کنار خوردن گینر؛ ورزش کنید تا افزایش وزن درستی را تجربه کنید.

برای مثال هر یک پیمانه گینر نارین؛ حدود 30 گرم کربوهیدرات خالص دارد و در کنار ورزش و تمرین میتوانید با این مکمل تا چهار الی پنج کیلوگرم وزن بگیرید.

در مورد اثرگذاری گینر به این نکته نیز دقت کنید که گینر ها ترکیب متفاوتی از پروتئین و کربوهیدرات دارند و اگر میخواهید به سرعت و صرفا وزن بگیرید به سراغ خرید گینر هایی با درصد کربوهیدرات بیشتر بروید و اگر میخواهید حجم عضلات خود را بیشتر کنید به سراغ خرید گینر هایی با درصد پروتئین بیشتر باشید.

اگر به دنبال حجم با کیفیت و عضله ای هستید و نیاز به افزایش وزن خیلی سریع ندارید به جای گینر میتوانید پروتئین وی پگاه را نیز در نظر بگیرید.

زمان مصرف گینر:

بعد از اینکه با مدت زمان اثر گذاری گینر آشنا شدید؛ لازم است بدانید بهترین زمان مصرف گینر چه زمانی است.

مصرف گینر در این زمان ها به شما کمک میکند که نتیجه بهتری از این مکمل برای افزایش وزن و حجم بگیرید.

همانطور که گفتیم گینر حاوی کربوهیدرات و پروتئین است؛ و یکی از بهترین زمان های مصرف آن؛ قبل تمرین بدنسازی میباشد چرا که مانع از افت فشار خون، جلوگیری از ضعف حین ورزش، افزایش انرژی و افزایش ذخایر گلیکوژنی میشود.

یکی دیگر از زمان های مصرف گینر بعد تمرین است. مصرف گینر بعد تمرین به بهبود ریکاوری، پر کردن ذخیره های گلیکوژن، افزایش حجم عضلات به واسطه پروتئین موجود در آن و تامین برخی مواد معدنی مورد نیاز برای بازسازی عضلات کمک میکند.

گینر را همچنین میتوانید بعد از بیدار شدن میل کنید.

هنگامی از خواب بیدار میشوید عضلاتتان تشنه مواد مغذی مثل پروتئین هستند. و مکمل هایی مثل گینر که معمولا به سرعت جذب خون میشوند برای بعد بیدار شدن بسیار مناسب اند.

سعی کنید قبل خواب از مکمل های پروتئینی دیر جذب مثل پروتئین mpc پگاه استفاده کنید. مدت زمان جذب پروتئین شیر بین 3 الی 6 ساعت است که باعث میشود در طول خواب همواره عضلات پروتئین مورد نیاز خود را برای بازسازی در اختیار داشته باشند.

چگونه بفهمیم گینر خراب شده؟

اگر بخواهیم خیلی ساده بفهمیم گینر خراب شده یا نه میتوانیم در ابتدا به بو، طعم و شکل ظاهری گینر یا هر مکمل دیگر نگاه کنیم.

گینری که تاریخ مصرف آن گذشته باشد بو مطلوبی نمیدهد و شکل ظاهری آن نیز دچار تغیراتی مثل کپه شدن میشود. همچنین طعم مکملی که خراب شده قطعا مثل روز اولش نیست و طعم نامناسبی دارد.

از آنجایی که گینر تاریخ مصرف گذشته کارایی ندارد مهم است که همیشه به نگهداری مکمل هایتان اهمیت دهید و همواره تاریخ مصرف گینر خود را بررسی کنید. در ادامه نحوه نگهداری گینر خواهیم پرداخت.

عوارض خوردن مکمل تاریخ مصرف گذشته:

خوردن مکمل هایی مثل گینر بعد از خراب شدن میتواند عوارضی همچون موارد زیر داشته باشد:

1. عوارض گوارشی: مصرف مکمل‌های منقضی می‌تواند منجر به تهوع، استفراغ، یا مشکلات گوارشی مانند اسهال یا دیگر موارد این چنینی شود.

2. حساسیت‌ها و آلرژی‌ها: مصرف مکمل‌ های منقضی ممکن است باعث افزایش حساسیت‌های ناخواسته و حتی واکنش‌ های آلرژیک شود.

3. کاهش اثربخشی: مکمل‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است، معمولاً اثر بخشی خود را از دست داده و نمی‌توانند به خوبی نیاز های ویتامینی یا معدنی را تامین کنند.

4. عوارض ناشی از تخمیر و فساد: مکمل‌ هایی که منقضی شده‌اند ممکن است تخمیر شوند یا فاسد شوند که موجب ایجاد باکتری‌ ها یا سموم مضر می‌شود.

شرایط نگهداری گینر و دیگر مکمل های بدنسازی:

توجه به شرایط نگهداری مکمل های بدنسازی می‌تواند به حفظ کیفیت و اثر بخشی آن‌ ها کمک کند. مکمل‌ های بدنسازی عموماً باید در شرایط خشک و خنک نگهداری شوند تا از تخریب و تغییرات شیمیایی جلوگیری شود.

نکات زیر را در نگهداری گینر و دیگر مکمل ها مد نظر داشته باشید:

1. محیط نگهداری: مکمل‌ های بدنسازی را در محیط خشک، خنک و دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید. نور آفتاب می‌تواند باعث تغییر شیمیایی و کاهش اثر بخشی مکمل‌ ها شود.

2. دما و رطوبت: مکمل‌ها را در دمای معمولاً خنک و پایدار نگهداری کنید. دماهای بسیار بالا یا پایین می‌تواند باعث تغییر در ویژگی‌های شیمیایی آن‌ها شود. همچنین، رطوبت نیز باعث تخریب مکمل‌ها می‌شود، بنابراین بهتر است از مکمل‌ها در محیط خشک و خنک استفاده کنید.

3. بسته‌ بندی مناسب: اطمینان حاصل کنید که بسته‌بندی مکمل‌ها مناسب است و هوای خارجی به آنها نفوذ نمی‌کند. بسته‌ بندی صحیح می‌تواند از تماس مستقیم با هوا، رطوبت، و نور محافظت کند.

4. رعایت تاریخ انقضا: همواره به تاریخ انقضای مکمل‌ها توجه کنید و محصولات منقضی را استفاده نکنید. مصرف مکمل‌های منقضی می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

علاوه بر موارد بالا همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که اسکوپی که از آن پروتئین را داخل ظروف دیگر میریزید حتما خشک باشد وگرنه باعث ایجاد باکتری و میکروب در ظرف پروتئین یا گینر میشود.

گردآوری و ترجمه توسط فروشگاه لوازم ورزشی و مکمل جیم شاپ.



Source link