بهترین زمان مصرف گینر

بهترین زمان مصرف گینر

مکمل های گینر با پروتئین و کراتین فرق دارند ، به گونه ای که با مصرف گینر کالری دریافتی شما بیش از حد افزایش یافته و چربی زیادی در بدن شما ذخیره خواهد شد. شما ممکن است به صورت منظم ورزش کنید و مصرف شیک های پروتئین در رشد عضلات به شما کمک زیادی نمی کنند. دلیل این امر نیز ممکن است به شرح زیر باشد :

  • کالری کافی از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. این موضوع ممکن است به دلیل اشتهای کم شما و یا سبک زندگیتان باشد.
  • رژیم غذایی شما حاوی کربوهیدرات به میزان کافی نیست. اگر بدن شما به میزان کافی کربوهیدرات و چربی دریافت نکند ، از پروتئین به عنوان منبع انرژی استفاده خواهد کرد!

اگر قصد دارید به سرعت وزن خود را کاهش و به صورت همزمان حجم عضلاتتان را افزایش دهید ،‌ قطعا مکمل های گینر گزینه ایده آلی برای شما نخواهند بود. زمانی که بحث بازسازی عضلات و افزایش انرژی در حین تمرینات مطرح باشد ، پروتئین و کراتین بهترین گزینه خواهند بود!

خوشبختانه به منظور حل این مشکل لازم نیست عذاب بکشید! استفاده از مکمل های گینر به شما در افزایش حجم توده های عضلانی کمک شایانی می کند. هر شیک گینر هنگامی که با آب ترکیب می شود ، حاوی 1100 کالری می باشد. اگرچه مکمل های گینر و پروتئین وی هر دو برای بهبود ریکاوری و رشد عضلات گزینه های ایده آلی محسوب می شوند ، اما تفاوت های قابل توجهی همچون موارد ذکر شده در لیست زیر دارند :

  • مقدار چربی و کربوهیدرات مکمل های گینر در مقایسه با پروتئین وی بیشتر بوده و همین امر باعث افزایش میزان کالری دریافتی می گردد.
  • گینرها برای ورزشکارانی که به سختی می توانند حجم توده های عضلات خود را افزایش دهند – حتی بعد از انجام تمرینات فیزیکی بسیار سنگین – گزینه ایده آلی محسوب می شوند.

با مصرف مکمل گینر تقریبا نیمی از راه را پیموده اید و باید در کنار آن از رژیم غذایی متعادلی پیروی کنید. زمان مصرف این مکمل ها به طور کامل بستگی به نوع مکملی که استفاده می کنید و بهترین زمان مصرف گینرها دارد. ابتدا باید میزان کالری دریافتی روزانه خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن ، مکمل مناسبی را انتخاب کنید. قبل از آشنایی با بهترین زمان مصرف گینر ، ابتدا باید با این مکمل آشنا شوید. پس با کیمیا مکمل همراه باشید!

حتما مطالعه کنید : مکمل های کلیدی را بهتر بشناسید!

مکمل گینر چیست ؟

گینر مکملی با کالری بالا است که حاوی انواع پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ، مواد معدنی و آمینو اسیدها می باشد. مقدار پروتئین موجود در گینرها کمتر از پروتئین وی است ، اما مقدار کربوهیدرات و چربی آن بسیار بالاتر می باشد. مقدار زیاد کربوهیدرات برای افزایش مقدار کالری دریافتی ضروری است. انواع مختلفی از مکمل های گینر وجود دارند که شامل قند به مقدار کم و کربوهیدرات به مقدار زیاد هستند.

اکنون می دانیم گینر چیست. 1 وعده مکمل گینر شامل 350 الی 1200 کالری است. مقدار پروتئین موجود در آن نیز ممکن است از 15 الی 65 گرم و یا حتی بیشتر متغیر باشد. بنابراین گرچه گینرها به عنوان منبع پروتئین محسوب می شوند ، اما باید مورد استفاده ورزشکارانی قرار گیرند که تمرینات قدرتی سنگینی انجام می دهند. 

مکمل گینر را می توانید به همراه آب و یا شیر ، قبل و یا بعد از تمرین میل کنید. نوشیدن یک شیک گینر بلافاصله پس از اتمام تمرین منجر به بهبود ریکاوری شده و به افزایش رشد عضلات کمک شایانی می کند. گاهی اوقات کاری که از دور آسان به نظر می رسد ، ممکن است بسیار دشوار باشد! این موضوع زمانی که برای افزایش حجم توده های عضلانی خود تلاش می کنید ، صدق می کند. باید بدانید که عضله سازی رابطه مستقیمی با افزایش میزان کالری دریافتی دارد. اگر میزان کالری دریافتی شما بیشتر از مقداری باشد که می سوزانید ، در بدن شما جمع شده و منجر به افزایش سایزتان می گردد. وقتی می گوییم پر کالری ، باید از آن به عنوان کالری نام برد که از یک رژیم غذایی با کیفیت بالا حاصل می شود.

اکنون ممکن است این سوال برایتان پیش آید که آیا می توان از یک رژیم غذایی ساده میزان کالری مورد نیاز برای عضله سازی را به دست آورد ؟ یا آیا برای کسانی که اشتهای کمو یا سطح فعالیت بالایی دارند آیا افزایش حجم توده های عضلانی کار آسانی است ؟! برای پرداختن به این موضوع ، صنعت مکمل ها یک فرمول جدیدی را جمع آوری کرده تا وظیفه شما در دریافت کالری و مواد مغذی بیشتر بدون نیاز به خوردن مقادیر زیادی غذا ، به روشی ساده و آسان باشد. درست است! اگر به دنبال یک روش مناسب برای مصرف کالری اضافی هستید ، یک پیمانه از یک مکمل گینر باکیفیت ری تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک شایانی کند.

بنر مکمل های افزایش دهنده حجم
بنر مکمل های افزایش دهنده حجم

یک وعده مکمل گینر می تواند 350 الی 1200 کالری را تامین کند. وقتی مکمل گینر مصرف می کنید ، مقدار زیادی کربوهیدرات موجود در آن با سرعت بسیار زیادی جذب شده که منجر به افزایش سطح انسولین می شود. این کار باعث هدایت آمینو اسید به سمت عضلات می شود. این همان چیزی است که باعث جمع شدن عضلات اضافی و وزن بدن می شود.

بهترین زمان مصرف گینر برای حجم :

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بهترین زمان مصرف گینر برای حجم قبل از شروع و بعد از اتمام تمرین می باشد. سعی کنید مکمل کربوهیدراتی را انتخاب کنید که محتوای کربوهیدرات آن بالا باشد ، اما مقدار چربی آن نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. فعالیت سریع محتوای کربوهیدرات در این نوشیدنی ها به چرخه انسولین کمک کرده و به نوبه خود آمینو اسیدها را به سمت عضلات فرستاده و در نتیجه به روند عضله سازی و ریکاوری بعد از اتمام تمرین کمک شایانی می کند.

همچنین می توانید مکمل های گینر را در روزهای استراحت نیز استفاده نمایید ، زیرا باید مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. تنها چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که میزان فعالیت شما در این روزها کم بوده و باید میزان کالری روزانه خود را تنظیم کنید. افرادی که ورزش نمی کنند و قصد استفاده از این مکمل ها را دارند باید حتما به این نکته توجه کنند :

گینرها برای افزایش وزن مفید بوده ، اما از آنجایی که هدف اصلی آن ها حول عضله سازی است نه افزایش وزن ، قبل از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

می توانید 2 الی 6 اسکوپ گینر را ( 107 الی 320 گرم ) با 250 الی 600 میلی لیتر آب سرد و یا شیر پرچرب ترکیب کرده و روزانه 2 الی 4 وعده میل کنید. مصرف مکمل های گینر نیاز به یک پروسه ساده دارد. اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید انتخاب مایع مورد نظر برای ترکیب با این پودر است. با توجه به اجزای تشکیل دهنده این پودر ، بهتر است آن را با مخلوط کن ترکیب کنید. هنگام تصمیم گیری درباره بهترین زمان مصرف گینر برای حجم ، نوع مکملی که انتخاب می کنید را باید در نظر بگیرید زیرا برخی از این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که اگر در زمان خاصی مصرف شوند مفید خواهند بود!

ممکن است به صورت مداوم به باشگاه بدنسازی بروید و شیک های پروتئین تان را به موقع میل کنید ، اما همچنان هیچ تغییری در رشد عضلات خود مشاهده نکرده اید. بهترین زمان مصرف گینر برای حجم بسیار حائز اهمیت است. البته فاکتورهای زیادی در این زمینه اهمیت دارند. به عنوان مثال باید بدانید که بدن شما به چه میزان کالری نیاز دارد و سپس بر اساس آن مناسب ترین گینر را انتخاب کرده و در مورد طریق مصرف گینر تصمیم بگیرید.

چند بار در روز مکمل گینر مصرف کنیم ؟

مقدار مصرف روزانه مکمل گینر به ارزش غذایی محصول خاصی که انتخاب کرده اید و اهداف تغذیه ای شما بستگی خواهد داشت. قبل از شروع مصرف مکمل ، به کالری و مقادیر مغذی آن نگاهی بیاندازید و سپس میزان مصرف روزانه خود را متناسب با آن تنظیم کنید. در حالت ایده آل روش مصرف گینر ، 1 الی 2 اسکوپ کافی است ، زیرا مقدار بیشتر از آن ممکن است مشکلات جدی برای سیستم گوارش شما ایجاد کند!

نحوه مصرف گینر : صبح زود

هنگامی که صبح زود از خواب بیدار می شوید بدن شما در حالت کاتابولیک ( فروگشت یا کاتابولیسم فرآیندی است که در آن سلول ها ، مولکول‌ های پیچیده را فرو می شکنند و ویران می‌ سازند تا بتوانند از آنها انرژی گرفته و از نیروی آنها بکاهند. از این رو فروگشت یک فرآیند برون‌ گرمایی ( اگزوترمیک ) است. فروگشت نیمی از فرآیند سوخت‌ و ساز بدن ( دگرگشت یا متابولیسم ) را تشکیل می‌ دهد. ) قرار دارد. همچنین بلافاصله بعد از بیدار شدن از آنجایی که بدن شما مواد مغذی کافی و مناسبی دریافت نکرده است ، بهترین زمان مصرف گینر برای حجم محسوب می شود.

صبح زود : بهترین زمان مصرف گینر
صبح زود : بهترین زمان مصرف گینر

نحوه مصرف مکمل گینر : قبل از شروع تمرین

متخصصان و مربیان تناسب اندام پیشنهاد می کنند که 30 دقیقه قبل از شروع تمرین پروتئین میل کنید. با انجام این کار یک حالت آنابولیک قبل از شروع تمرین ایجاد کرده و مواد مغذی کافی برای عضلات شما تامین شده و از این رو روند ریکاوری بهبود می یابد. بنابراین می توان نتیجه گرفت بهترین زمان مصرف گینر ، قبل از آغاز تمرینات ورزشی است.

طریقه مصرف مکمل گینر بعد از اتمام تمرین

بعد از اتمام تمرین بهترین زمان تغذیه عضلات با مقدار زیادی پروتئین و کربوهیدرات است. به این ترتیب ، بدن شما چرخه انسولین را بهبود داده و آمینو اسید را به سرعت وارد سلول های عضلات می کند. از این رو بهترین زمان مصرف گینر برای حجم بعد از اتمام تمرین است ، به ویژه اگر یک بار در روز مصرف می کنید. در این مرحله بدن شما قادر خواهد بود تا بیشترین بهره را از مزایای مصرف این مکمل به دست آورد.

مصرف مکمل گینر بعد از اتمام تمرین
مصرف مکمل گینر بعد از اتمام تمرین

حتما مطالعه نمایید : راهنمای جامع مکمل های چربی سوز!

بهترین زمان مصرف گینر : قبل از خواب

هنگامی که می خوابید ، بدن شما به مدت 6 الی 8 ساعت استراحت می کند که مدت زمان طولانی است که بدن شما بدون تغذیه می ماند. بنابراین باید قبل از خواب پروتئین های دیر هضم مصرف کنید ، از این رو حتی هنگامی که خواب هستید بدنتان تغذیه می شود. در نتیجه محققان معتقدند بهترین زمان مصرف گینر قبل از خواب است ، فقط باید مکملی را انتخاب کنید که زمان تجزیه آن 5 الی 8 ساعت طول می کشد.

مصرف گینرها قبل از خواب
مصرف گینرها قبل از خواب

نحوه مصرف گینر چگونه است ؟

استفاده از مکمل های گینر بسیار ساده است. فقط کافیست دوز توصیه شده 2 اسکوپ را با شیر و یا آب مخلوط کنید. معمولا توصیه می شود به جای آب از شیر استفاده کنید ، زیرا بدین روش کالری بیشتری دریافت خواهید کرد. می توانید آن را به عنوان یک جایگزین وعده غذایی ، شیک بعد از اتمام تمرین و یا حتی شیک قبل از شروع تمرین میل کنید. این محصولات جایگزین های عالی برای وعده های غذایی محسوب می شوند ، اما توجه داشته باشید که باید فقط روزانه یک شیک استفاده نمایید!

یکی از روش های نحوه مصرف گینر ، ترکیب آن با سایر محصولات است. به عنوان مثال می توانید از مکمل های پری ورک اوت و یا تستسترون بوسترها جهت کمک به بهبود روند عضله سازی و افزایش قدرت استفاده نمایید.

طریقه مصرف گینر
طریقه مصرف گینر

نتیجه گیری :

اگر قصد افزایش وزن و حجم توده های عضلانی خود را دارید ، استفاده از مکمل های گینر کمک شایانی در دستیابی به نتیجه مطلوب می کند. با این حال ، حتما باید در انتخاب نوع مکمل ، بهترین زمان مصرف گینر برای حجم و نحوه مصرف گینر دقت نمایید. در این صورت می توانید از مزایای بالقوه آن بهره مند شوید.

چه کسانی به مصرف مکمل گینر نیاز دارند ؟

  • بدنسازان
  • افرادی که به صورت منظم باشگاه بدنسازی می روند
  • افرادی که به دنبال افزایش حجم توده های عضلانی خود هستند
  • افرادی که به دنبال بهبود ریکاوری و ترمیم بافت عضلات آسیب دیده هستند

آیا مصرف مکمل گینر بهتر از مکمل پروتئین وی است ؟

اگر چه هر دو مکمل ، هم پروتئین وی و هم گینر ، گزینه ایده آلی برای بهبود روند ریکاوری و رشد عضلات محسوب می شوند ، اما تفاوت های قابل توجهی با هم دارند. برخی از این تفاوت ها عبارتند از :

  1. مقدار پروتئین موجود در گینر اندکی کمتر از مقداری است که در پروتئین وی وجود دارد.
  2. گینرها حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی برای افزایش میزان کالری دریافتی شما هستند ( در مقایسه با پروتئین وی ).
  3. مکمل های گینر بهترین گزینه برای افرادی محسوب می شود که در افزایش وزن مشکل دارند می خواهند مقدار قابل توجهی از توده عضلانی را ایجاد کنند. برای کسانی که خواهان دستاوردهای طبیعی و کنترل شده هستند ، پروتئین وی گزینه مناسبی خواهد بود.
تفاوت پروتئین وی با مس گینر چیست ؟

تفاوت بسیار زیادی بین گینر و پروتئین وی وجود دارد. پروتئین وی ترکیبی از پروتئین های جدا شده از وی است که تاثیر به سزایی در عضله سازی و افزایش قدرت و چربی سوزی دارد. هر وعده گینر کالری بسیار بالایی داشته و غنی از پروتئین و کربوهیدرات است.

هر چند وقت یکبار گینر مصرف کنیم ؟

اگر قصد شما افزایش وزن است ، توصیه می شود حتما از مکمل گینر استفاده کنید. این مکمل باعث افزایش 1000 کالری خواهد شد. اگر تغذیه شما کامل باشد ، با مصرف روزانه این مکمل شاهد افزایش وزن خواهید بود.

عملکرد مس گینر چگونه است‌ ؟

واقعا ساده است! این مکمل ها برای افزایش سایز طراحی شده اند و اساسا هر وعده آن ها کالری بسیار زیادی دارد. هر چه کالری بیشتری دریافت کنید ، شاهد افزایش وزن و حجم بیشتری خواهید بود.

جهت مشاهده مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه مکمل بدنسازی و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید