رژیم شیرمعجزه می کند

به گفته دکتر كری روكستون (Ruxton)، متخصص تغذیه: “نوشیدن چهار پیمانه (دو لیتر) شیر در روز به نوعی معده شما را برای یک رژیم جدید آماده می کند. کاهش جیره غذایی و جایگزینی شیر ابتدا بسیار دشوار است، اما اگر با چهار پیمانه یا لیوان شیر در روز شروع کنید و خودتان را ملزم به نوشیدن کنید و به طور جدی به خودتان سخت بگیرید، بدن شما آموزش می بیند که به این حجم کم کم عادت کند”.

این متخصص چنین ادعا می کند که رژیم غذایی شیر کاملا مناسب افرادی است که دارای اضافه وزن هستند و می خواهند در کمترین زمان به وزن دلخواه دست یابند.

Ruxton می افزاید: ” گاهی با خود می گویم بهتر است این رژیم را خشک و خالی امتحان نکنم و با یک متخصص درمیان بگذارم یا رژیم غذایی دیگری را هم کنار آن اضافه کنم، اما واقعیت این است که هیچ چیز خطرناکی درباره رژیم شیر وجود ندارد، پس با خیال راحت آن را دنبال کنید.”

هرچند برخی نکات و هشدارها نیز در رابطه با رژیم شیر مطرح شده است که پر بیراه نیست. به گفته کاترین کالینز، سخنگوی انجمن رژیم غذایی انگلیس و متخصص تغذیه NHS، با بیش از 30 سال سابقه و تحقیق، نکته ای درباره این رژیم اضافه کرده است که شیر فاقد مواد مغذی مهمی مانند ویتامینD و آهن است که اگر افراد به مدت طولانی تحت این رژیم باقی بمانند ممکن است در معرض خطر کم خونی قرار گیرند.

وی در نشریه MailOnline بیان داشته است که چهار پیمانه شیر در روز، حجم زیادی است و تحمل آن برای برخی افراد سخت خواهد بود. پس بهتر است از کمتر از این مقدار شروع کنند و حتما از شیر های غنی شده با ویتامین D و آهن استفاده شود.

هرچند کاترین برای افرادی که به دنبال رژیم های سریع لاغری و خصوصا رژیم غذایی مایع هستند، رژیم شیر را قابل اعتماد تر می داند و توصیه می کند که از شیر طعم دار و غنی شده و فراورده های لبنی خوش طعم استفاده کنید تا رژیم شما دیگر یکنواخت و بی مزه هم نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید