رژیم چاقی

رژیم چاقی

رژیم چاقی : امروزه که بسیاری از افراد به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند ؛ عده ای دیگر ، به دنبال یافتن روش هایی جهت افزایش وزن ، می باشند ؛ همانطور که چاقی ، خطرناک است ؛ لاغری زیاد هم افراد را مستعد ابتلا به بیماری های متفاوت می کند ؛ علاوه بر این مورد ، باید ذکر شود که افراد لاغر ، در صورت ابتلا به بیماری نسبت به دیگران ، دیرتر بهبود می یابند. طبق گفته متخصص تغذیه ؛ فردی که وزن او ۱۰ الی ۲۰ درصد زیر وزن نرمال باشد ، کم وزن محسوب می گردد.

احتمالا ، افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند ، انواع رژیم های چاقی را امتحان کرده اند ؛ اما موفق به دریافت نتایج مطلوب از آن ها نشده اند ؛ از شایع ترین مشکلات موجود در راه افرادی که به دنبال افزایش وزن ، هستند ؛ مصرف بیش از اندازه مواد غذایی پر کالری و بی ارزش می باشد ؛ این روش ، تنها افزایش توده های چربی را به همراه داشته و منجر به عضله سازی نمی شود.

در صورتی که به دنبال افزایش وزن سالم ، هستید ؛ با ما همراه باشید.

رژیم چاقی

افرادی که می خواهند با استفاده از رژیم چاقی مقداری وزن خود را افزایش دهند یا برخی از اعضای بدن خود را چاق تر کنند ، بهتر است به یک متخصص تغذیه خوب مراجعه کنند.

باید به این افراد بگوییم برای اینکه نتیجه خوبی از رژیم چاقی به دست آورند ، بهتر است مصرف رژیم غذایی با کالری بالا را با تمرینات ورزشی همراه کنند تا نتیجه مطلوبی را به دست آورند.

چگونه یک فرد چاق یا لاغر می شود ؟

بدن ؛ روزانه به ازای هر یک کیلوگرم ، نیاز به ۳۰ کالری دارد ؛ حال در صورتی که تنها همین مقدار کالری ، دریافت کنیم ؛ سوخت و ساز مورد نیاز بدن دریافت شده و وزن ما ثابت خواهد ماند ؛ اما در صورت دریافت بیش از ۳۰ کالری ، به طور روزانه کالری اضافی ، تبدیل به چربی می شود و در مقابل ؛ دریافت مقدار کمتر کالری ، بدن جهت تامین این کمبود ، اقدام به سوزاندن بافت های خود می کند و بدین ترتیب ، لاغری رخ می دهد.

بهترین رژیم چاقی سریع و موثر

  1. شاید برخی فکر کنند ؛ اگر قصد چاق شدن را دارند باید به طور مداوم غذا و خوارکی بخورند ؛ در حالی که این چنین نبوده و سه وعده اصلی و دو میان وعده صحیح بهترین و موثرترین راه برای رساندن شما به هدف تان می باشد.
  2. همچنین بهتر است بدانید برای اینکه سریعا به هدف تان برسید ، نباید از مواد غذایی همچون شکر و چربی به میزان زیاد استفاده کنید ؛ چرا که سلامتی تان در این میان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.
  3. همانطور که گفته شد مصرف چربی بیش از حد برای بدن افراد مضر می باشد ؛ اما لازم به ذکر است که برای چاق شدن باید برخی چربی های مفید مانند : زیتون ، ماهی های پر چرب و آواکادو در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  4. افرادی که بسیار لاغری هستن بافت های عضلانی خود را از دست داده اند و برای به دست آوردن مجدد آن ها باید مواد غذایی پروتئین دار همچون سینه مرغ ، تن ماهی و غیره را در برنامه خود بگنجانند.
  5. مصرف لبنیات و مواد کلسیم دار را افزایش دهند.
  6. از کربوهیدرات به طور مرتب در برنامه روزانه خود استفاده کنید.

رژیم چاقی

چه عواملی باعث لاغری بیش از حد می شود ؟

لاغری بیش از اندازه می تواند عوامل متعددی داشته باشد ؛ از جمله :

  • تغذیه نامناسب
  • استرس نداشتن فعالیت جسمانی
  • کمبود خواب
  • ژنتیک
  • و غیره

به این نکته توجه داشته باشید که همانطور که نباید خودسرانه رژیم لاغری گرفت و از روش های غیر اصولی استفاده کرد ؛ برای افزایش وزن نیز نباید به آن صورت عمل کرد.

رژیم چاقی انلاین

برخی از افراد به دلایل مختلف نمی توانند برای مشاوره و دریافت برنامه غذایی برای چاقی به بهترین متخصص تغذیه مراجعه کنند ؛ به همین علت می توانند از رژیم اینترنتی استفاده کنند.

برای دریافت رژیم چاقی انلاین فرد می تواند به وب سایت متخصص تغذیه مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کند و پس از ارسال برای پزشک برنامه غذایی خود را دریافت کند.

شروع رژیم چاقی

تقریبا همه افرادی که با وزن کم روبرو هستند، همواره به دنبال راهی برای افزایش وزن خود می باشند و حتما می دانند که برای افزایش وزن تلاش بسیاری لازم است. به طور معمول و استاندارد ، هر هفته باید هفته ای یک کیلو به وزن اضافه شود. افزایش وزن بیش از این مقدار اصلا توصیه نمی شود و به همین دلیل فرد باید از صبر و شکیبایی برخوردار باشد.

برای شروع باید به محاسبه میزان متابولیسم پایه خود بپردازید. یعنی باید بدانید که شما روزانه چند کالری می سوزانید. به این محاسبه BMR یا سوخت و ساز پایه گفته می شود.

غذا های مناسب برای رژیم چاقی سریع

  • آجیل و خشکبار
  • میوه های آبدار و خشک
  • روغن های غیر اشباع
  • آووکادو
  • لبنیات و کره بادام زمینی

توجه داشته باشید که یک آووکادو معمولی ، حاوی حدود ۳۲۲ کالری می باشد. دو قاشق غذا خوری کره بادام زمینی تقریبا دارای ۲۰۰ کالری می باشد. ۲ قاشق غذا خوری از روغن اشباع از ۲۴۰ کالری برخوردار می باشد.

اضافه کردن این مواد به رژیم غذایی خود تاثیر بسزایی در افزایش وزن خواهد داشت.

رژیم چاقی

نمونه صبحانه در رژیم غذایی چاقی

صبحانه ای سریع با ۷۰۰ کالری :

  • یک فنجان جو دو سر پخته شده
  • یک غذا خوری روغن دانه کتان
  • یک عدد موز
  • یک فنجان شیر

تمام مواد ذکر شده را با هم مخلوط کرده و میل نمایید.

نمونه دوم برای صبحانه

  1. سه عدد تخم مرغ به اضافه اسفناج پخته شده
  2. قارچ
  3. صد گرم پنیر فتا

موارد ذکر شده را در روغن سرخ کرده و به همراه نان تست و مقداری ماست میل نمایید.

نمونه میان وعده صبح و عصر

  • شیر موز
  • معجون
  • آب هویج بستنی
  • چیپس و پنیر
  • چیز کیک
  • اسنک یا کلاب
  • آجیل و خشکبار
  • موز و کره بادام زمینی
  • بستنی
  • سیب زمینی سرخ شده
  • ذرت مکزیکی

دیدگاهتان را بنویسید