شیرین کننده هایی که میتوانید در رژیم کتوژنیک استفاده کنید

۵- عصاره میوه مانک

همانطور که از اسم این شیرین کننده پیداست از میوه مانک گرفته میشود، مانک یک گیاه است که در جنوب چین میروید.
با توجه به غلظت عصاره میوه مانک، میزان شیرین کنندگی آن میتواند بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ برابر شکر باشد.
عصاره میوه مانک فاقد کربوهیدرات و کالری است و آن را یک انتخاب فوق العاده برای استفاده در رژیم کتوژنیک میکند.
در زمان خرید عصاره مانک به برچسب آن توجه کنید که به آن شکر اضافه نشده باشد.
عصاره مانک را دقیقا همانند شکر در همه ترکیبات غذایی میتوانید استفاده کنید، مقدار مصرف هم بر اساس میزان غلظت آن متفاوت است.

شیرین کننده هایی که نباید در رژیم کتوژنیک استفاده کرد

در بالا برخی شیرین کننده های مناسب برای استفاده در رژیم کتوژنیک را برای شما بیان کردیم، در ادامه شیرین کننده هایی که نباید در رژیم کتو استفاده کنید برای شما آورده شده است.

۱- مالتودکسترین

این شیرین کننده از فراوری محصولات نشاسته ای مثل گندم، ذرت، برنج و… تهیه شده و به همان میزان شکر کالری و کربوهیدرات دارد و در نتیجه برای استفاده در رژیم کتوژنیک مناسب نیست.

۲- عسل

عسل دارای آنتی اکسیدان و ترکیبات مفید دیگری است که آن را نسبت به شکر برتر میکند، اما به همان میزان کالری و کربوهیدرات دارد و مناسب رژیم کتوژنیک نیست.

۳- قند نارگیل

از شیره درخت نارگیل گرفته میشود و سرعت جذب آن بسیار کند تر از شکر است، با این حال دارای مقدار زیادی فروکتوز است که قند خون شما را افزایش میدهد و نباید در رژیم کتوژنیک استفاده شود.

۴- شربت افرا

شربت افرا هم نسبت به شکر انتخاب بهتری است و مواد مفیدی چون منیزیوم و روی دارد اما با این حال دارای مقدار زیادی کربوهیدرات است و مناسب رژیم کتوژنیک نیست.

۵- شهر آگاو

حدود ۸۵% از شهد آگاو از فروکتوز تشکیل شده است، بنابر این نباید در رژیم کتو مورد استفاده قرار گیرد.

۶- خرما و شیره خرما

خرما هم یکی دیگر از خوراکی هایی است که به عنوان شیرین کننده طبیعی مورد استفاده قرار میگرد و فواید زیادی برای بدن دارد، اما با این حال دارای کربوهیدرات زیادی است و میتواند باعث اختلال در رژیم کتوژنیک شود.

دیدگاهتان را بنویسید