طرز تهیه کدو سبز و پارمسان غذای رژیمی مناسب افراد دیابتی

358366 387 - طرز تهیه کدو سبز و پارمسان غذای رژیمی مناسب افراد دیابتی

طرز تهیه کدو سبز و پارمسان غذای رژیمی مناسب افراد دیابتی

امروز با طرز تهیه کدو سبز و پارمسان با شما همراه هستیم. پخت این غذا خیلی راحت است و زمان زیادی نمیبرد. بنابراین اگر یک روز شلوغ دارید و وقتی برای آشپزی کردن ندارید، بهتون پختن این غذا را پیشنهاد می‌کنم. برای پخت این غذا مواد اولیه زیادی نیاز ندارید.

قبل از اینکه بریم سراغ تهیه کدو سبز و پارمسان باید بگویم این غذا برای افراد دیابتی خیلی مفید است. کسانی که به دیابت مبتلا هستن باید مراقب سطح قند خونشان باشند؛ بنابراین توصیه می‌کنم غذایی میل کنند که یکدفعه قند خونشان را بالا نبرد.  کدو سبز به همراه پنیر پارمسان دقیقا همین ویژگی را دارد. پروتئین، فیبر و چربی موجود در این غذا سبب می‌شود قند خون یکدفعه بالا نرود، بلکه کم کم و به مرور زمان این اتفاق بیافتد.

مواد لازم برای تهیه کدو سبز و پارمسان

  • کدو سبز متوسط: ۲ عدد
  • روغن زیتون: ۲ قاشق چای‌خوری
  • پنیر پارمسان رنده شده: یک دوم تا یک سوم فنجان
  • نمک برای چاشنی: به مقدار لازم

طرز تهیه کدو سبز و پارمسان

  • فر را تا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.
  • کدوها را به خوبی تمیز کنید و به صورت طولی ببرید. طوری که کدو به ۴ قسمت تقسیم شود.
  • کف ظرف را با روغن زیتون چرب کنید و قطعات کدو سبز را در آن بچینید.
  • به آنها نمک بزنید و روی کدوها پنیر بریزید.
  • ظرف را بدون درپوش داخل فر بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ۳۵۰ درجه قرار دهید.
  • سپس برای هر وعده دو قطعه کدو سبز داخل بشقاب بذارید و سرو کنید.
  • این خوراک را می‌توانید به عنوان پیش غذا هم سرو کنید.

اطلاعات تغذیه‌ای کدو سبز و پارمسان

مواد لازم در این دستور پخت برای ۴ وعده است. هر وعده شامل دو قطعه کدو سبز می باشد. اطلاعاتی که در ادامه آمده است مربوط به یک وعده از این غذاست.

  • کالری: 72
  • چربی: 5 گرم
  • کلسترول: 3 گرم
  • کربوهیدرات: 4 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • پروتئین: 4 گرم

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید