طرز تهیه کوکوی کدو سبز رژیمی

unnamed 1 1 - طرز تهیه کوکوی کدو سبز رژیمی

طرز تهیه کوکوی کدو سبز رژیمی

کوکوی کدو سبز رژیمی یکی از غذاهایی است که به روشی ساده و در زمان کوتاهی آماده می شود. البته اگر رژیم یا محدودیت غذایی ندارید، میتوانید انواع دیگر کوکو یا کتلت کدو سبز را تهیه کنید. کوکوی کدو سبز رژیمی که قصد داریم آن را به شما عزیزان همراه آموزش دهیم با کرفس تهیه می شود. شما میتوانید مواد این کوکو را به دلخواه تغییر دهید. کوکوی کدو سبز در فر تهیه می شود که سالم تر و رژیمی است ولی اگر به فر دسترسی ندارید، می توانید آن ها را در روغن سرخ کنید. کوکوی کدو سبز رژیمی را با انواع سالاد یا ماست سرو کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای کوکوی کدو سبز رژیمی

  • کدو سبز متوسط 3 عدد
  • پیاز کوچک 1 عدد
  • سیر کوچک خرد شده 1 عدد
  • تخم مرغ بزرگ 1 عدد
  • آرد گندم 1/2 پیمانه
  • کرفس خرد شده 1/2 پیمانه
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • ماست یونانی برای سرو

طرز تهیه کوکوی کدو سبز رژیمی

مرحله اول:

کدو سبز ها را بشویید و قطعه قطعه کرده و در یک غذاساز بریزید. کدو سبز ها را به کمک غذاساز خرد و ریز کنید. روی کدو ها نمک بپاشید و آن ها را 10 دقیقه در صافی و روی سینک بگذارید تا آب کدو خارج شود. اگر غذاساز ندارید، میتوانید کدو ها را رنده کنید.

مرحله دوم:

در همین حین، پیاز و سیر را بشویید و خرد کنید و در یک کاسه متوسط بریزید. سپس تخم مرغ را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. میتوانید برای این کار هم از غذاساز هم استفاده کنید یا اینکه سیر و پیاز را رنده کنید.

مرحله سوم:

با کمک دستانتان کدو سبز را خوب فشار دهید تا تمام آب آن گرفته شود. این کار را برای چند دقیقه ادامه دهید. برای خشک کردن کدو ها میتوانید از پارچه ی تمیز هم استفاده کنید.

مرحله چهارم:

در یک کاسه، تمام مواد کوکو به همراه آرد، کرفس، نمک و فلفل را به کدو اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید.

مرحله پنجم:

فر را روشن کنید و روی 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و یا آن را چرب نمایید. با یک اسکوپ ساز بزرگ از خمیر کوکوی کدو سبز بردارید و در سینی فر قرار دهید. میتوانید با یک قاشق غذاخوری به کوکو ها شکل دهید. این کار را برای تمام مواد کوکو تکرار کنید.

مرحله آخر:

به مدت 10 تا 12 دقیقه کوکوها را بپزید. سپس درب فر را باز کنید و آن ها را برگردانید و دوباره 10 تا 12 دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا بپزند. کوکوی کدو سبز رژیمی را از فر خارج کنید و به صورت داغ یا سرد با ماست یونانی سرو کنید.

نکات کلیدی تهیه کوکوی کدو سبز رژیمی

– این کوکو را میتوانید در ظرف در بسته به مدت 3 تا 4 روز در یخچال نگه داری کنید.

– اگر میخواهید کوکوی کدو سبز رژیمی را برای بیش از 3 نفر سرو کنید، مقدار مواد گفته شده در دستور را دو برابر کنید.

– این مواد حدودا 12 عدد کوکو به شما خواهد داد.

ارزش تغذیه ای:

کالری  34

کلسترول  15.5 گرم

کربوهیدرات  5.5 گرم

پروتئین  1.8 گرم

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید