کاهش وزن در مردان بالای 40 سال

مردان بالای چهل سال چطور وزن کم کنند؟

کاهش وزن برای هیچ کس کار آسانی نیست. زن و مرد هم نمی‌شناسد. اما کم کردن وزن برای مردان بالای 40 سال بطور خاصی چالش برانگیز است.

متخصصین به چالش‌ها و مشکلاتی که مردان بالای 40 سال در راه کاهش وزن به آن‌ها برخورد می‌کنند می‌پردازند و توصیه‌های خوبی برای مردانی که پا به سن می‌گذارند و می‌خواهند متناسب و سالم بمانند دارند.

کاهش وزن و هورمون‌های مردان بالای 40 سال

همه در مورد تغییرات هومورنی زنان شنیده‌اند اما بد نیست بدانید که مردان هم تغییرات هورمونی دارند که می‌تواند با بالا رفتن سن وزن آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. این تغییرات می‌تواند شامل کاهش مقدار تستوسترون، کاهش توده‌ی عضلانی، و کاهش متابولیسم بدن باشد.

محققین می‌دانند که تستوسترون با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و این کاهش هورمونی می‌تواند موجب کاهش توده عضلانی یا حجم ماهیچه شود. اما این برای دانشمندان سوال است که آیا افزایش وزن بیشتر متاثر از این تغییرات هورمونی است یا تغییر سطح فعالیت و سبک زندگی؟

تعدادی از تحقیقات نشان می‌دهد که با فعال بودن و ورزش کردن می‌توان بدون توجه به این تغییرات از اضافه وزن جلوگیری کرد.

توصیه‌ها و هشدارهای متخصصان برای کاهش وزن مردان بالای 40 سال

قوانین دستیابی به بدن متناسب لزوما با افزایش سن تغییر نمی‌کند. اما ملاحظاتی وجود دارد که اگر بالای 40 سال دارید و در پی کاهش وزن هستید، باید در نظر بگیرید. این توصیه‌ها را برای کم کردن وزن یا حفظ تناسب اندام خود به کار ببرید.

1- با پزشک خود در ارتباط باشید:

چاقی ممکن است ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد، بطور مرتب چک آپ انجام دهید و از پزشک خود در مورد تاثیر وزن بر روی سلامت‌تان بپرسید.

اگر موفق شوید که چاقی خود را از بین ببرید، شانس خود را برای داشتن یک زندگی سالم‌تر و با کیفیت‌تر بیشتر می‌کنید. چاقی با بیماری‌های قلبی و افزایش فشارخون مرتبط است.

2- بر روی درصد چربی بدن خود تمرکز کنید:

نگران ترازوی خود نباشید! بیشتر بر روی ترکیب بدنی خود تمرکز کنید. یاد بگیرید که چگونه درصد چربی بدن خود را بررسی کنید. سپس تلاش کنید حجم چربی را کاهش دهید تا سالم‌تر بمانید و متابولیسم سالمی داشته باشید.

3- عضله سازی کنید:

بهترین راه برای متناسب کردن درصد چربی بدن‌تان چیست؟ عضله سازی!

Venuto می‌گوید: بعضی از مردم در می‌یابند که کم کردن وزن با افزایش سن سخت نیست، اما کلید حفظ تناسب اندام و سلامتی، افزایش حجم ماهیچه یا توده عضلانی است.

4- به مقدار کافی فعالیت هوازی داشته باشید:

عضله‌سازی مهم است، اما فعالیت‌هایی را که قلب شما را به تحرک وا می‌دارند فراموش نکنید. مقدار مناسب فعالیت هوازی به هدف شما بستگی دارد و می‌تواند از 150 تا 250 دقیقه در هر هفته متغیر باشد.

مدت زمان هر حرکت را تغییر دهید تا به هدف خود برسید و بدن خود را قوی نگه دارید.

5- فعالیت روزانه خود را افزایش دهید:

اگر همان طور که محققین معتقد هستند، افزایش وزن به علت کم بودن فعالیت باشد، پس یک راه برای کاهش وزن، افزایش فعالیت روزانه است.

فعالیت روزانه بیشتر کمک می‌کند که کالری بسوزانید و متناسب بمانید.

6- عادت‌های سالم داشته باشید:

همچنان که سن بالاتر می‌رود، راحت‌تر فعالیت‌هایی که ما را سالم نگه می‌دارد، کنار می‌گذاریم!

برای مثال، خواب ناکافی می‌تواند بر روی انتخاب غذایی شما در طول روز اثر داشته باشد. و اگر مصرف الکل شما افزایش پیدا کند، سایز دور کمر شما بیشتر می‌شود. زمان بگذارید و برای خود عادت‌هایی که به سالم بودن‌تان کمک می‌کند داشته باشید.

7- روابط مهم را در یابید:

آیا ازدواج و رابطه‌ی شما در طول زمان تحت تاثیر تغییر وزن شما قرار گرفته است؟ آیا زندگی جنسی و زناشویی شما به خاطر بدن شما دستخوش تغییرات شده است؟ آیا به خاطر این که خیلی چاق شده‌اید از ارتباطات فامیلی و خانوادگی گریزانید؟

شاید مواجهه با این موارد به شما انگیزه‌ی کافی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را بدهد.

8- مثبت بمانید:

Pete Thomas می‌گوید: شما باید بیاموزید که برای رسیدن به کاهش وزن موفق باید خود را باور کنید و دوست داشته باشید. اگر یک مرد باور داشته باشد که کاهش وزن سخت یا غیر ممکن است، در مسیر کاهش وزن موفق نخواهد شد و به نتیجه نخواهد رسید.

تریتا را در جهت رسیدن به اهدافش حمایت کنید:

منابع:

  1. https://www.verywellfit.com/weight-loss-tips-for-men-over-40-3495586
  2. https://www.verywellfit.com/how-to-lose-weight-in-middle-age-3495410

دیدگاهتان را بنویسید